Hélène Hendriks niet blij met Nicolette van Dam: ‘Ben ik eerlijk in’

Hélène Hendriks is niet blij met het item van Nicolette van Dam en Quinty Trustfull in haar talkshow. “Het is ook vrij laat tot stand gekomen”, geeft ze toe. “Daar ben ik heel eerlijk over.”

Hélène Hendriks en Nicolette van Dam © SBS

Victor Vlam, een kenner op het gebied van VI-gerelateerde zaken, uitte er vorige maand felle kritiek op: het sponsoritem in de talkshow van Hélène Hendriks. In dit item van de Postcode Loterij gingen gezichten van de loterij op zoek naar de mooist versierde straat van het land. Daarvoor kwamen types als Nicolette van Dam en Quinty Trustfull in actie.

Andere bloedgroep

Het was niet om aan te zien, luidde de conclusie van Victor. “Elke keer heb ik een soort van totale shock. Het is een soort van cultuurshock, want in één klap ga je van Jack van Gelder en Hélène Hendriks over naar het onderdeel De Sfeermakers en dan komen Quinty Trustfull, Nicolette van Dam en Winston Gerschtanowitz het beeld ingelopen.”

“Ik denk bij mezelf steeds: hoe is het mogelijk dat ze díe mensen daar nou voor inzetten? Ik begrijp het, want het zijn Postcode Loterij-ambassadeurs, maar dit is zo’n totaal andere bloedgroep dat ik denk bij mezelf: volgens mij hebben heel veel mensen die De Oranjezomer kijken het idee van: oh wacht, ik heb niks met deze mensen. Zap en weg zijn ze.”

Beter Roxane

Het is een complete mismatch, legt Victor uit in de podcast De Communicado’s. “Dat is gewoon wat het is. Het zijn andere mensen. Quinty is van Koffietijd. Nicolette is van het influenceren samen met haar man Bas Smit. Ik denk dat er gewoon weinig mensen zijn die fan zijn van Quinty Trustfull én die fan zijn van Jack van Gelder.”

“Ik denk echt dat dat andere mensen zijn. Ik denk dat die sponsoring van de Postcode Loterij veel effectiever was geweest als ze bijvoorbeeld Roxane Knetemann hadden gevraagd voor dat onderdeel.”

Wat vindt Hélène?

Wat vindt Hélène van die kritiek? Het paste inderdaad niet, geeft ze toe. “Nee, daar ben ik heel eerlijk over. We proberen wel de sponsoritems wat meer naar het niveau Oranjezomer te trekken. Dat het niet echt heel erg verschillend is van elkaar. Het is vrij laat tot stand gekomen. Wij zijn daar niet bij op dat moment, maar dat is zeker een aandachtspunt.”

Hélène benadrukt dat ze blij is met de sponsoring en beseft dat Nicolette en Quinty gezichten zijn van de loterij. “Ja, dat is begrijpelijk, alleen kun je natuurlijk in montage of in vorm ook andere dingen doen waardoor het meer toegroeit naar De Oranjezomer, dus dat is wel iets waar we naar kijken en of dat realiseerbaar is voor de volgende reeks.”

Lastig onderdeel

Victor noemt het een ‘lastig onderdeel’. “Quinty en Nicolette hebben natuurlijk een aanhang die volgens mij compleet en totaal niet overlapt met die van De Oranjezomer en VI. Ze zouden volgens mij ook nooit daar aan tafel worden gevraagd en dan zie je volgens mij toch dat zo’n gesponsord onderdeel veel minder succesvol is dan het zou kunnen zijn met VI-gezichten.”

Hélène: “Ja, dat bedoel ik, dus dan groeit het meer toe naar De Oranjezomer. Overigens: iedereen is welkom aan tafel. Het is niet zo dat ik mensen al uitsluit. Helemaal niet zelfs. Maar het klopt wel wat je zegt. Kijk, zij zijn ambassadeur en zij maken er iets van, maar ik denk dat je met hen het kan doen, maar dan kun je beter een andere vorm kiezen.”

Sponsoritem

Het bewuste sponsoritem:

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen