‘Ziggo-drama Carlo Boszhard kost echt honderdduizenden euro’s’
Carlo Boszhard doet er luchtig over, maar er gaat volgens Evert Santegoeds een financieel drama schuil achter het annuleren van de Ziggo Dome-show van Make Up Your Mind. “Tonnen!”
Tegenwoordig denkt elke BN’er met een of andere thema-avond grote zalen te kunnen vullen, maar de consument lijkt verzadigd. Het lukte Carlo Boszhard niet om genoeg kaarten te verkopen voor de Ziggo Dome-show van Make Up Your Mind en daar is nu de stekker uit getrokken. Officieel vanwege ‘productionele redenen’, maar dat gelooft niemand.
‘Carlo niet eerlijk’
Evert Santegoeds, hoofdredacteur van Privé, hoort ook bij de sceptici. “Ineens wordt daar de stekker uit getrokken om een dubieuze reden: ‘productionele redenen’. Nou, de productionele redenen spelen zich volgens mij vooral af in de zaal, waar niet al te veel kaarten voor verkocht zijn. Daar wordt niet helemaal eerlijk over gedaan”, zegt hij in Strikt Privé.
“Ik denk niet dat Carlo daarmee wegkomt, want zijn die ‘productionele redenen’ dan ook de reden dat iedereen zijn geld terugkrijgt? Het zou me helemaal niets verbazen als daar helemaal nooit meer iets van vernomen wordt. Het sloeg niet aan. Het is geen gegeven dat elke BN’er een avond Ziggo Dome kan uitverkopen.”
Honderdduizenden
Het annuleren van de show is heel kostbaar, aldus Evert. “Het zou best eens een kostbaar staartje kunnen krijgen. Het huren van de zaal… Zij zullen het garantiebedrag dat gestort moet worden willen hebben. Daarbij de kosten die al zijn gemaakt, ja, dat loopt wel in de tonnen in elk geval.”
Collega Jordi Versteegden: “Ik denk dat ze ook concurrentie hebben van Fred van Leer. Die heeft eenzelfde soort evenement in Ahoy: Fred & Friends, en ik geloof dat het allemaal een beetje gelijktijdig is. Misschien heeft dat elkaar een beetje gebeten.”
Kleinere zaal
Evert denkt dat Fred het beter voor elkaar heeft. “Ja, dat is in een kleinere zaal, een andere naam en al een succes gebleken en hierbij moet je je afvragen wat je meer te zien krijgt dan wat je al seizoenenlang op tv gezien hebt. Het publiek was er niet van overtuigd dat dat een geweldige avond zou worden die niet te missen was.”
De show van Make Up Your Mind zou heel triest zijn geworden, denkt Evert. “Het is alleen leuk met een volle zaal en als je op de helft zit of je moet een ring afsluiten, dan gaat het niet werken.”
Bittere pil
Bovendien zijn de kosten veel te hoog als je niet uitverkoopt, aldus Evert. “Dan kun je beter de bittere pil doorslikken van de annuleringskosten voor je rekening nemen dan ten koste van alles doorzetten en het hele merk Make Up Your Mind beschadigen.”
Hij besluit: “Het is dus niet zo dat iedereen die denkt: leuk, even je zakken vullen met zoiets als Chantals Pyjamaparty, dat het hen ook gegeven is om die zaal uit te verkopen…”