Yvonne draait miljoen omzet met webshop: ‘En zoveel winst pak ik’

Yvonne Coldeweijer heeft haar juicekanaal altijd gebruikt om haar kledingwebshop te promoten. Hoeveel zet ze daarmee om? En wat blijft er vervolgens over aan winst? “Ja, Jezus!”

Yvonne Coldeweijer © YouTube

De kledingwebshop van Yvonne Coldeweijer doet goede zaken. Haar Instagram-kanaal heeft, ondanks haar juiceverhuizing, nog steeds heel veel volgers en die krijgen regelmatig de nieuwste kledingsetjes van Yvonne voorgeschoteld. Hoe draait haar webshop eigenlijk? Ze vertelt het in haar immer vermakelijke podcast De Juice Show.

Miljoen omzet

Yvonne maakt een behoorlijke aardige marge op haar kleding. “Je koopt iets in voor 15 en dat verkoop je dan voor 30 plus btw. Vorig jaar heb ik een miljoen omgezet met de webshop, maar dat is dus niet winst.”

Hoeveel winst heeft ze gemaakt? “Dat was bijna nul, want ik heb een winkel toen geopend en ik had vijf man personeel, dus ik heb wat foutjes gemaakt, dus ik heb bijna geen winst gemaakt van die miljoen omzet. Dat is echt janken. Om een miljoen op te maken aan kosten, dat is heel knap, ja.”

Winkel gesloten

Die fysieke winkel heeft Yvonne gesloten. “Ja, weet je wat het is? Ik vind de webshop fucking leuk. En als je dat slim doet, kan je daar best een leuk centje uit halen, maar het is niet het meest slimme verdienmodel.”

Haalt ze uit die webshop dan wel winst? 100 duizend euro bijvoorbeeld? “Winst? Nou, van de webshop? Nee, geen tonnetje. Echt gewoon minder nog.”

Euvel

Hoe kan dat? Yvonne legt uit: “Weet je wat het euvel is als je te snel groeit met kleding? Dus stel: je koopt een klein beetje kleding in, je verkoopt het allemaal. Je hebt het gezien hoe snel dat allemaal uitverkocht is bij mij. In één avond is het allemaal weg. Dan moet je dus meer kleding kopen.”

“Dus van die omzet die je haalt op die kleine batch kleding die je hebt verkocht, moet je eigenlijk meer inkopen. En dat is dus de hele tijd. Dan zit ik mijn winst te investeren in nieuwe voorraad en daarom maak ik geen winst daarmee, omdat ik dus veel groei. Op een gegeven moment dacht ik ook van: ja, Jezus, dit is niet goed om zo snel te groeien.”

Betaalmuur

Al met al wordt Yvonne dus nog niet rijk van haar kledingbusiness. “Als je alle winst zit terug te stoppen in het opnieuw kopen van kleding, dan hou je op een gegeven moment, als je heel hard groeit, niks over. Maar dat is wel waarom ik geen winst heb gemaakt.”

Is dit ook de reden dat ze haar juice achter een betaalmuur heeft gezet? Ze heeft nu zo’n 4.700 leden die 8,95 euro per maand betalen. Zonder btw komt dat neer op een omzet van zo’n 35 duizend euro per maand. “Ik heb eigenlijk mijn volgers verzilverd, dus ik heb gewoon volgers ingeruild voor geld, eigenlijk.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Zou u overwegen om te betalen voor de juice van Yvonne Coldeweijer?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen