Carlo Boszhard vraagt lezers om zijn nieuwste column níet te lezen

Carlo Boszhard vraagt de mensen om zijn laatste column in Televizier niet te lezen. Hij doet dat als een soort aanklacht tegen clickbait. “Daarom doe ik nu een kop die pakt.”

Carlo Boszhard © RTL

De columns die Carlo Boszhard schrijft voor tv-gids Televizier zijn over het algemeen slaapverwekkend. Er staat nou nooit iets opvallends in, iets dat beklijft. Er is één RTL 4-collega die het nóg bonter maakt: Robert ten Brink. Die heeft een column in de Vriendin die echt niet om door te komen is. Gaat echt over de meest pietluttige dingen; vreselijk.

‘Lees dit NIET!’

Hoe dan ook: kennelijk wordt de column van Carlo niet echt goed gelezen, want hij heeft nu een actie op touw gezet om de mensen toch aan het klikken te krijgen. ‘Lees dit niet!’, luidt de kop van zijn nieuwste Televizier-column.

Het blijkt een aanklacht tegen clickbait, internetjournalistiek met een sensationele titel om de mensen op je pagina te krijgen. “Veel mensen zijn druk en overprikkeld. Ons brein moet daarom selectief zijn in wat we horen en zien. Daar wordt handig op ingespeeld door juist diegene die ons wil bereiken”, briest Carlo.

‘Kop is belangrijker’

Het stoort Carlo enorm. “De media, zowel in beeld als in print, vechten om onze aandacht. Een kop boven een artikel is belangrijker dan het verhaal dat verteld wordt. Daarom heb ik deze keer ook maar een kop verzonnen die pakt.”

‘Lees dit niet’ dus. Hij vervolgt: “Misschien waren woorden als rel, geschoffeerd, klap in het gezicht of drama nog beter geweest. Nodig in een wereld waarin we met een vinger swipen en beslissen wat we wel en niet willen zien.”

Nou nou, Carlo heeft z’n punt gemaakt hoor. Nog een tip voor mensen die druk en overprikkeld zijn: die column van Carlo kun je wel overslaan…

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Carlo Boszhard klaagt over clickbait. Spuit elf?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Moet Natacha Harlequin een tweede kans krijgen op tv?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen