Gerard Joling terug op de buis met vroegere tv-hit Hole in the Wall?
Gerard Joling die samen met Beau van Erven Dorens de vroegere televisiehit Hole in the Wall nieuw leven inblaast? Het is een gouden idee, vindt buisfluisteraar Tina Nijkamp.
SBS 6 verraste in 2009 vriend en vijand door maar liefst 1,9 miljoen kijkers te pakken met de première van Hole in the Wall, het programma waarin celebrities door een figuur in een bewegende muur moeten springen of anders in het water vallen. De show van Gerard Joling en Beau van Erven Dorens was een instant succes.
Terug op tv?
De Portugezen zijn weer begonnen met deze tv-show en het is met 25 procent marktaandeel een doorslaand succes. Om die reden is het programma uitgeroepen tot ‘The Daily Hit’ in The Daily Wit, een bekende nieuwsbrief voor tv-professionals. “Hé wat lollig!”, zegt Tina Nijkamp, de voormalig zenderbaas van SBS 6, op haar analysekanaal.
Tegenwoordig werken zowel Beau als Gerard voor RTL 4, dus die zender doet er misschien goed aan om toe te happen, aldus Tina. “Wie weet iets voor Gerard en Beau binnenkort bij RTL 4? Want in Nederland scoorde de eerste aflevering bijna twee miljoen kijkers op SBS 6.”
Chagrijn
Later zakte dat fors in, beaamt Tina. Maar: “Het was zo goedkoop geproduceerd dat de opnames na elke vijf minuten stil moesten worden gelegd omdat het decor maar één puzzelstuk aan kon. Jammer, die chagrijn zag de kijker uiteindelijk terug. Eén aflevering kostte 85 duizend euro. Wellicht met iets meer budget ook een betere versie?”
Hole in the Wall staat nog altijd op de 42ste plek in de jaar top honderd van 2009. “Echt tijd om het ook weer in Nederland te introduceren met Gerard en Beau. Zeker weten een enorme kijkcijferhit, mits beter decor en iets minder winstdoel voor de producent. Misschien beginnen met een Oud & Nieuw-special?”
Fragment
Een fragment uit Hole in the Wall: