Carlo Boszhard krijgt ondanks hoge kijkcijfers kritiek: ‘Hou je mond’

Carlo Boszhard levert als jurylid van The Masked Singer een wezenlijke bijdrage aan het succes van het programma, maar er is ook kritiek op zijn mond die om de vijf minuten openvalt.

Carlo Boszhard © RTL

Het vierde seizoen van The Masked Singer is in volle gang. De première scoorde vorige week bijzonder goed met een score van ruim 2,2 miljoen kijkers (41 procent marktaandeel) en de tweede aflevering doet daar niet veel voor onder. Er zaten gisterenavond bíjna 2,2 miljoen mensen (39 procent) voor de buis om naar de televisiehit te kijken.

Open mond

The Masked Singer wordt ondanks de hoge kijkcijfers niet alleen maar bejubeld. Zo is er kritiek op jurylid Carlo Boszhard, die om de vijf minuten met een open mond op de tribune zit. Een beetje overdreven, vindt Story-baas Guido den Aantrekker het. “De steevast geacteerde open mond der verbijstering”, bitcht hij.

Het is niet de eerste keer dat Carlo kritiek krijgt op zijn open mond, want vorig jaar kreeg hij daar al een flinke sneer over van Marcel van Roosmalen. Daar was Carlo niet van onder de indruk: “Ja, moppersmurfen heb je ook nodig, dus ik vind het helemaal niet erg.”

Verpletterend

Kijkcijferkenner Tina Nijkamp werd vanochtend wakker met het gezicht van Carlo. Ze bekeek de scores van The Masked Singer met open mond. “De doelgroepcijfers van The Masked Singer zijn verpletterend: in 20 tot 54 jaar scoort het programma maar liefst 53,9 procent marktaandeel. In 6 tot 12 jaar maar liefst 74,2 procent”, schrijft ze.

Dit is echt heel erg knap, legt Tina uit. “Op basis van de kijkcijfers verdient dit programma volgend jaar absoluut De Televizier-Ring.”

Schokkend

RTL 4 laat de concurrentie volgens Tina een poepie ruiken. “De vergelijking met andere zenders is schokkend, zó overheersend zijn de maskers: in 20 tot 54 jaar scoort NPO 1 met Droomhuis Gezocht slechts 8,5 procent en Andy & Melisa op SBS 6 maar 3,9 procent. Het is heel lang geleden dat een programma de concurrentie zo wist weg te vagen.”

In absolute cijfers waren NPO 2’s Twee voor Twaalf (1,1 miljoen en 19 procent), NPO 1’s Droomhuis Gezocht (843 duizend en 15 procent) en SBS 6’s Vandaag Inside (775 duizend en 16 procent) de andere best scorende titels op prime time.

Kijkcijfers

De kijkcijfers van vrijdag 11 november 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. The Masked Singer (RTL4) 2.164.00001. RTL4 / 29.6%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.803.00002. NPO1 / 19.2%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.353.00003. NPO2 / 9.7%
04. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.295.00004. SBS6 / 8.3%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.131.00005. NPO3 / 5.0%
06. Twee voor twaalf (NPO2) 1.084.00006. RTL5 / 3.5%
07. EenVandaag (NPO1) 1.057.00007. RTL8 / 3.2%
08. Gesprek met premier (NPO1) 1.020.00008. Vero / 2.3%
09. RTL Boulevard (RTL4) 908.00009. RTL7 / 2.1%
10. Jinek (RTL4) 851.00010. NET5 / 1.8%
11. Droomhuis Gezocht (NPO1) 843.00011. ESPN / 1.7%
12. Vandaag Inside (SBS6) 775.00012. Paramount / 1.0%
13. Editie NL (RTL4) 753.00013. Ziggo / 0.9%
14. Khalid & Sophie (NPO1) 751.00014. TLC / 0.9%
15. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 646.00015. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 39,0%
02. Publieke Omroep 33,9%
03. Talpa TV 12,7%

Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Nieuwsuur (643 duizend), Op1 (634 duizend), Tijd voor MAX (578 duizend), Hart van Nederland (510 duizend), Shownieuws (376 duizend), HLF8 (254 duizend), Een jaar van je leven (205 duizend) en Veronica Offside (198 duizend).

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen