Linda de Mol kotst op RoddelPraat: ‘Waar maakt ze zich druk om?’

Linda de Mol walgt ervan hoe de mediawereld in korte tijd is veranderd door de komst van juicekanalen. Ze wijst daarbij met name op Dennis Schouten en Jan Roos van het populaire RoddelPraat.

RoddelPraat en Linda de Mol © RoddelPraat, NPO

Vriend en vijand waren verbijsterd toen Linda de Mol in januari met naam en toenaam uithaalde naar allerlei kritische mediaprominenten. Het zal wel haar liefdesverdriet zijn, zei men verbaasd. Acht maanden later blijkt niets minder waar: de rellerige Linda is de nieuwe Linda. Ze haalt in haar langverwachte Voice-column alwéér uit naar allerlei critici.

Linda is het ZAT

Het zijn met name de juicekanalen die Linda enorm storen. Dezelfde juicekanalen die Tim Hofman het voorzetje gaven om de Voice-doofpot te openen, waardoor Linda’s leven compleet overhoop is gehaald. “Ik heb me afgevraagd – en dat doe ik nog steeds – of ik niet helemaal moet stoppen met mijn werk”, zegt ze in de nieuwe LINDA.

Ze walgt van Hilversum. “Wil ik nog wel deel uitmaken van de huidige mediawereld waarin collega’s met wie je dacht bevriend te zijn (Beau van Erven Dorens, red.) je meedogenloos een mes in de rug steken? Een wereld waarin columnisten (Angela de Jong, red.) en experts bij showrubrieken (Rob Goossens, red.) alles over je mogen roepen?”

Boos op RoddelPraat

Met ‘de huidige mediawereld’ doelt Linda ook op de komst van de juicekanalen. “Een wereld waarin twee mannen bij een juicekanaal letterlijk zitten te proosten op het eerste kapotgemaakte showbizzhuwelijk van het jaar”, briest ze, verwijzend naar de RoddelPraat-uitzending van Dennis Schouten en Jan Roos over het wangedrag van Charly Luske.

Linda kan er absoluut niet mee omgaan. “Het klinkt misschien cru, maar het is wachten tot er een keer iemand van een dak springt en het besef doordringt dat de manier waarop we hiermee omgaan onmenselijk is en middeleeuws.”

‘Ze slaat om zich heen!’

AD-mediajournalist Marcus den Blanken begrijpt niet waar Linda in vredesnaam mee bezig is. “Dat om haar heen slaan en boos worden… Op een gegeven moment wordt zelfs RoddelPraat erbij gehaald. Dat is een simpele roddelrubriek op YouTube! Waarom zou je als Linda de Mol daar nu de aandacht op vestigen?”, zegt hij in de AD Mediapodcast.

Angela de Jong vindt het zwak dat Linda een soort rel-BN’er is geworden. Ze dacht dat Linda in januari gewoon even uit haar rol was gevallen. “Maar het gaat in dit editorial door. Ze haalt haar gram op Jan en alleman, ook op mij, prima, mag vooral. Ik ben een grote meid en daar kan ik heus wel tegen, maar er zitten wel een paar dingen in die column…”

‘Er is iets geknakt’

Ook RTL Boulevard-ster Aran Bade denkt dat Linda de weg kwijt is. “Ik moet zeggen: ik heb het gevoel dat er iets geknakt is bij haar. Dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan, wijzen naar andere media. Dat is ook niet sterk, want eigenlijk geef je daarmee ook aan van: mijn verhaal is misschien erger gemaakt door de media.”

Dat is volgens Aran niet het geval. “Ik vind dat opmerkelijk. Daar blijft ze ook een beetje in hangen. Daar komt ook bij: als je het op je eigen platform doet, is er ook geen gesprek gaande, dus je ziet ook niet hoe zij reageert. Je voelt de emotie op een gegeven moment ook niet meer.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

De nieuwe Linda de Mol doet mee aan allerlei ordinaire showbizzruzies. Staat dat haar?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen