Buddy Vedder verklaart tv-pauze na mislukken Deal or no Deal

Buddy Vedder heeft het afgelopen halfjaar bewust even een tv-pauze genomen na het grandioos mislukken van Deal or no Deal. “Ik moest een stapje terug doen om weer oprecht over te komen.”

Jamai Loman en Buddy Vedder © RTL

Het moet voor Buddy Vedder enorm pittig geweest zijn dat hij zo enorm veel kritiek kreeg op de manier waarop hij afgelopen winter de dagelijkse quiz Deal or no Deal presenteerde. De mensen riepen dat het te puberig was en vonden hem nep overkomen; hij zou vooral heel erg zijn best doen om Beau van Erven Dorens te imiteren.

Buddy van de buis

Nu is Buddy terug op de buis als presentator van Holland’s Got Talent en dat is een groot succes, maar waar was hij de rest van het jaar? “Nou, ik ben van februari tot nu bijna niet op tv geweest”, vertelt hij in het AD.

Hij vervolgt: “Ik was mezelf een beetje zat, had de presentatie van Deal or No Deal gedaan, dat waren 101 afleveringen; The Masked Singer, tien afleveringen; The Voice Kids, acht. Op een gegeven moment dacht ik: ik moet een stapje terug doen om weer oprecht over te komen.”

‘Ik was niet oprecht’

Buddy voelde zich een beetje neppig op televisie en dat wilde hij omkeren. “Anders krijg je dat ik ga zeggen: ‘O, wat leuk dat je er bent. Gezellig,’ terwijl ik dat gewoon niet voel. En dat merk je als kijker.”

Nu doet hij dus Holland’s Got Talent en dat was gisteren de grote winnaar op prime time met 1,2 miljoen kijkers (25 procent) op RTL 4. “Daar waar de donderdag voor NPO 1 is, is de vrijdag voor RTL 4. Wat een prachtige cijfers, in de doelgroep 20 tot 54 jaar alles vanaf 18 uur, behalve Jinek, boven de 35 procent. Waanzinnig hoog!”, zegt Tina Nijkamp.

Astrid Joosten op twee

Het op een na meest bekeken programma op prime time was gisteren de Astrid Joosten-quiz Twee voor Twaalf met 982 duizend kijkers (20 procent) op NPO 2. De top drie wordt afgemaakt door NPO 1’s Flikken Rotterdam met 957 duizend kijkers (20 procent).

Van de programma’s die om half tien begonnen scoorde Vandaag Inside (715 duizend en 17 procent) het best, gevolgd door NPO 1’s Evenblij Maakt Vrienden (567 duizend en 13 procent) en NPO 2’s Nieuwsuur (514 duizend en 12 procent).

Kijkcijfers

De kijkcijfers van vrijdag 16 september 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.707.00001. RTL4 / 24.2%
02. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.171.00002. NPO1 / 21.6%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.081.00003. SBS6 / 9.9%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.043.00004. NPO2 / 9.5%
05. Twee voor twaalf (NPO2) 982.00005. NET5 / 3.3%
06. Flikken Rotterdam (NPO1) 957.00006. RTL5 / 3.2%
07. EenVandaag (NPO1) 897.00007. RTL8 / 3.1%
08. RTL Boulevard (RTL4) 897.00008. RTL7 / 2.9%
09. Jinek (RTL4) 793.00009. Vero / 2.6%
10. Vandaag Inside (SBS6) 715.00010. NPO3 / 2.2%
11. Op1 (NPO1) 705.00011. ESPN / 1.8%
12. Editie NL (RTL4) 686.00012. Discov / 1.3%
13. Zes uur nieuws (RTL4) 629.00013. BBC / 1.1%
14. Khalid en Sophie (NPO1) 569.00014. TLC / 1.0%
15. Evenblij maakt vrienden (NPO1) 567.00015. RTLZ / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 34,5%
02. Publieke Omroep 33,3%
03. Talpa TV 16,1%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Buddy Vedder: aanwinst voor de Nederlandse televisie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen