Yesim Candan valt af in eerste De Slimste Mens: 1,9 miljoen kijkers

De kijkcijfers van maandag 13 december 2021 (SKO) – Het nieuwe seizoen van De Slimste Mens is met een topscore van start gegaan. Bijna twee miljoen mensen zagen Yesim Candan als eerste afvallen.

Yesim Candan © NPO

Yesim Candan, bekend als columnist voor de RTL Nieuws-site en beste vriendin van Ferry Doedens, bleek niet al te snugger in De Slimste Mens. “Helaas niet door naar de tweede ronde. Ik ben niet goed in spelletjes 🤣🤣🤣 op tijd passen kon ik niet en gallerij zag ik echt niet. Maar super leuke tegenstanders ❤️❤️❤️❤️ #slimstemens”, reageert ze op Twitter.

Topscore voor Slimste

Maar liefst 1,9 miljoen mensen (27 procent marktaandeel) zagen Yesim Candan als eerste afvallen in de seizoensopener van De Slimste Mens. Nieuwsuur hield aansluitend een mooie 761.000 kijkers (15 procent) over op NPO 2.

Het meest bekeken alternatief voor De Slimste Mens was Droomhuis Gezocht met 1 miljoen kijkers (15 procent) op NPO 1. Aansluitend kwam Ivo Niehe’s TV Show uit op 777.000 kijkers (16 procent).

NPO 3 pakt brons

Het brons is voor NPO 3, dat met Hunted 945.000 kijkers (14 procent) scoorde. Verder waren de SBS 6-titels Familie Gillis: Massa is Kassa (770.000 en 11 procent), URK! (552.000 en 11 procent) het meest in trek. Daarna volgen NPO 2’s Nieuwsuur (761.000 en 15 procent) en RTL 4’s Tiny House Battle (596.000 en 9 procent).

Dagelijkse die de top 15 niet haalden zijn onder meer Op1 (756.000), Hart van Nederland (543.000), HLF8 (537.000) en Shownieuws (475.000). De tegenvaller van de avond was de Eddy Zoëy-talkshow Dit Is Mijn Keus met 170.000 kijkers (2,5 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 4 – Tiny House Battle: 596.000,
  • Veronica – Veronica Inside: 509.000,
  • RTL 8 – Spotlight on christmas: 323.000,
  • RTL 7 – Girl in the spiders web: 236.000,
  • Net5 – Nanny McPhee: 221.000,
  • RTL 5 – 112 Vandaag: 189.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.313.00001. NPO1 / 22.2%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.909.00002. RTL4 / 16.9%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.731.00003. NPO2 / 11.9%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.563.00004. SBS6 / 10.5%
05. EenVandaag (NPO1) 1.319.00005. NPO3 / 7.0%
06. RTL Boulevard (RTL4) 1.191.00006. Vero / 4.3%
07. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.029.00007. RTL8 / 4.1%
08. Editie NL (RTL4) 966.00008. Net5 / 3.0%
09. Hunted (NPO3) 945.00009. RTL7 / 2.9%
10. M (NPO1) 932.00010. RTL5 / 2.8%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 896.00011. Ziggo / 2.1%
12. TV Show (NPO1) 777.00012. ZiggoSel / 1.4%
13. Familie Gillis Massa is Kassa (SBS6) 770.00013. TLC / 1.0%
14. Beau (RTL4) 768.00014. Discov / 0.9%
15. Nieuwsuur (NPO2) 761.00015. BBC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 41,1%
02. RTL Nederland 27,1%
03. Talpa TV 18,4%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Tijd voor een jurywissel in De Slimste Mens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Daphne Deckers als presentatrice van RTL Boulevard?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen