Paul de Leeuw duikt week na Adele fors onder miljoengrens: toch passé?

De kijkcijfers van donderdag 2 december 2021 (SKO) – Paul de Leeuw duikt een week na zijn ontmoeting met Adele weer fors onder de miljoengrens. Is de presentator dan tóch passé?

Paul de Leeuw © Annemieke van der Togt

De recensies zitten Paul de Leeuw behoorlijk mee. Zijn programma Busje Komt Zo wordt bejubeld door kijkers en zelfs Angela de Jong is gematigd positief. Toch blijven de kijkcijfers behoorlijk achter. Vorige week werd hij flink geholpen door zijn interview met wereldster Adele, maar gisteren stortte de boel weer in.

Paul stelt teleur

Na 677 duizend, 951 duizend en 834 duizend kijkers, wist de Busje Komt Zo-aflevering met Adele vorige week 1,1 miljoen kijkers te boeien. Paul hoopte dat natuurlijk vast te houden, maar dat is helaas niet gelukt: de vijfde aflevering bleef gisteren steken op een voor NPO 1 toch wat magere 711.000 kijkers (14 procent marktaandeel).

Wat de situatie voor Paul wat pijnlijker maakt, is dat hij zijn tegenvallende kijkcijfers niet kan wijten aan de concurrentie. Die is namelijk vrij slap op donderdagavond half tien. Bovendien weten de programma’s vóór hem consequent meer kijkers te boeien. Zo trok Frontberichten met Jeroen Pauw gisteren 1,3 miljoen kijkers (22 procent).

Goud voor Robinson

Frontberichten hoeft alleen Expeditie Robinson voor te laten gaan: daar keken ruim 1,3 miljoen mensen (22 procent) naar. SBS 6 trok met Mr. Frank Visser: Hoe Is Het Nu Met? een publiek van 665.000 kijkers (11 procent).

De programma’s die het best scoorden om half tien, tegenover Paul, waren Eilandpraat met 738.000 kijkers (14 procent) op RTL 4, Undercover in Nederland met 668.000 kijkers (13 procent) op SBS 6 en Nieuwsuur met 684.000 kijkers (13 procent) op NPO 2.

Dagelijkse titels die de top 15 niet haalden waren onder meer M (643.000), Shownieuws (516.000), HLF8 (350.000) en Deal or no Deal (139.000).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3’s KVW: 549.000,
  • RTL 5’s 112 Vandaag: 373.000,
  • RTL 8’s Christmas Ever After: 308.000,
  • RTL 7’s Transporter Refueled: 255.000,
  • Net5’s Bridget Jones’s Diary: 176.000,
  • Veronica’s RIPD: 174.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.170.00001. NPO1 / 21.5%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.661.00002. RTL4 / 19.7%
03. Expeditie Robinson (RTL4) 1.288.00003. SBS6 / 10.5%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.263.00004. NPO2 / 7.5%
05. Frontberichten (NPO1) 1.260.00005. NPO3 / 6.1%
06. EenVandaag (NPO1) 1.087.00006. ESPN / 5.5%
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.027.00007. RTL8 / 3.9%
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 986.00008. RTL5 / 3.4%
09. Op1 (NPO1) 867.00009. RTL7 / 3.4%
10. Editie NL (RTL4) 764.00010. NET5 / 3.0%
11. Sinterklaasjournaal (NPO3) 754.00011. Vero / 2.7%
12. Beau (RTL4) 742.00012. RTLZ / 1.0%
13. Eilandpraay (RTL4) 738.00013. SBS9 / 1.0%
14. Hart van Nederland (SBS6) 729.00014. Discov / 0.9%
15. Busje komt zo (NPO1) 711.00015. Ziggo / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,1%
02. RTL Nederland 31,6%
03. Talpa TV 17,2%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Paul de Leeuw: gewoon lekker doorgaan of stoppen na z'n hoogtepunt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat Wendy van Dijk in het echt een sympathieke vrouw is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen