Maxime Meiland pissig om winnen Loden Leeuw: 1,5 miljoen kijkers

De kijkcijfers van maandag 22 november 2021 (SKO) – Maxime Meiland heeft voor het oog van bijna 1,5 miljoen kijkers de Loden Leeuw gewonnen voor de meest irritante influencer die reclame maakt.

Maxime Meiland en Fons Hendriks © Instagram, AvroTros

Naast de Loden Leeuw voor meest irritante BN’er in een reclame – die ging gisteren naar Henny Huisman – is er nu dus ook een prijs voor meest irritante influencer die reclame maakt. Van alle genomineerden werd het vaakst op Maxime Meiland gestemd: zij kreeg 24 procent van de stemmen. En daar is de realityster behoorlijk pissig over.

1,5 miljoen kijkers

Maxime ergert zich er zó aan dat ze, in tegenstelling tot Henny Huisman, niet mee wilde werken aan de prijsuitreiking. Daardoor kwam verslaggever Fons Hendriks gisteren voor het oog van 1,5 miljoen Radar-kijkers (25 procent marktaandeel) voor een dichte deur te staan.

Fons legde uit dat Maxime not amused is: “De winnaar is al op de hoogte gebracht dat we eventueel langs gaan komen, maar ze zou ons niet welkom heten. Ze staat niet echt te trappelen om deze prijs in ontvangst te nemen.”

‘Gefeliciteerd, Maxime!’

Waarom heeft Maxime de prijs gewonnen? “De winnaar is genomineerd door kijkers en volgers, omdat ze haar vervelend vinden om de manier waarop ze haar kinderen gebruikt in de reclames, maar ook dat ze met íeder merk in zee gaat. Het komt allemaal over alsof ze lekker wil cashen.”

Dan bij haar voordeur: “Nou, gefeliciteerd Maxime. Ik zou het fijn vinden als je nog een foto naar me opstuur waarin je laat zien dat je de Loden Leeuw ergens op de schouw hebt staan.” En later in de studio, over waar Maxime was: “Op vakantie, op Tenerife en ze wilde niet laten weten op welke dag en tijdstip ze terug zou komen.”

Spoorloos op twee

Radar was de grote winnaar op prime time. Spoorloos, dat erna 1,3 miljoen kijkers (27 procent) trok, was de nummer twee. Beide titels worden uitgezonden door ’s lands grootste zender NPO 1.

De meest bekeken alternatieve waren NPO 3’s Hunted met 797.000 kijkers (14 procent) en SBS 6′ Familie Gillis met 739.000 kijkers (13 procent). Verder was RTL 4’s Tiny House Battle het meest in trek met 624.000 kijkers (11 procent).

De nieuwe Eddy Zoëy-talkshow Dit Is Mijn Keus begon op RTL 5 met een magere 218.000 kijkers (4 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 609.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 547.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Fantastic Beasts: 339.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Jack Reacher: 305.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dit Is Mijn Keus: 218.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met De Re¨unie: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), Sinterklaasjournaal (953.000), GTST (910.000), Editie NL (837.000) en Met het mes op tafel (745.000) scoorden het best in de vooravond. M trok 648.000 en HLF8 267.000 kijkers.

Op de late avond waren Op1 (851.000), Jinek (831.000) en Journaal laat (545.000) het meest in trek. Hart van Nederland en Shownieuws trokken 436.000 en 408.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.971.00001. NPO1 / 25.0%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.578.00002. RTL4 / 18.7%
03. Radar (NPO1) 1.490.00003. SBS6 / 8.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.334.00004. NPO3 / 8.0%
05. Spoorloos (NPO1) 1.315.00005. NPO2 / 7.3%
06. EenVandaag (NPO1) 1.268.00006. Vero / 5.7%
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.058.00007. NET5 / 5.1%
08. Sinterklaasjournaal (NPO3) 953.00008. RTL7 / 4.1%
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 910.00009. RTL5 / 3.1%
10. Op1 (NPO1) 851.00010. RTL8 / 1.9%
11. Editie NL (RTL4) 837.00011. TLC / 1.2%
12. Jinek (RTL4) 831.00012. BBC / 1.0%
13. Hunted (NPO3) 797.00013. Discov / 0.8%
14. Met het mes op tafel (NPO2) 745.00014. N.geog / 0.8%
15. Familie Gillis (SBS6) 739.00015. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 40,3%
02. RTL Nederland 28,7%
03. Talpa TV 19,7%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen