Max Verstappen maakt gehakt van Linda de Mol en Wendy van Dijk

De kijkcijfers van zondag 7 november 2021 (SKO) – De nieuwe zondagshows van Linda de Mol en Wendy van Dijk liepen al niet lekker en nu krijgen ze ook nog eens Max Verstappen op hun dak.

Linda de Mol, Max Verstappen en Wendy van Dijk © SBS, Ziggo

Er werd ongetwijfeld meer van verwacht: de nieuwe zondagavond van SBS 6 met dé twee grote zendersterren Linda de Mol en Wendy van Dijk. Waar critici de Linda-show De Dating Quiz ietwat oubollig vinden, maakt Wendy met Wie Kent Nederland een soort slechte kopie van Ik Hou Van Holland. De kijker zapt er dan ook niet massaal naartoe.

Max verslaat Linda en Wendy

De scores víelen al wat tegen – zo keken er een week geleden respectievelijk 706 en 571 duizend mensen – maar door Max Verstappen krijgen de dames nu een flinke kijkcijferklap te verwerken. Gisteren kwam Linda niet verder dan 615.000 kijkers (9 procent marktaandeel), terwijl Wendy bleef haken op 488.000 kijkers (8 procent).

De grote boosdoener Max Verstappen wist met zijn succesvolle Formule 1-race in Mexico – hij won het partijtje – gelijktijdig maar liefst 1,7 miljoen kijkers (25 procent) te boeien op Ziggo Sport. Nog eens 541.000 mensen (8 procent) volgden de race via betaalkanaal Ziggo Sport Select. Bij elkaar dus meer dan 2,2 miljoen kijkers.

Expeditie Robinson

Het meest bekeken alternatief voor de Formule 1-race was Expeditie Robinson met een score van 1,1 miljoen kijkers (15 procent) op RTL 4. Direct erna kwam de talkshow Humberto uit op 568.000 kijkers (11 procent).

Het brons is voor NPO 1: Aria scoorde 784.000 kijkers (11 procent), Onze Boerderij had er 859.000 (14 procent) en op de late avond trok de Ruud de Wild-docu Diagnose De Wild 847.000 kijkers (22 procent).

Pas daarna volgt SBS 6 en verder was NPO 3’s Reizen Waes Nederland (613.000 en 9 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 371.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kopen zonder kijken: 188.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Independence Day Resurgence: 146.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 128.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Max Payne: 114.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Vakantiehuis for life: 59.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Studio Sport (803.000), Editie NL (685.000), Half acht nieuws (651.000), vtwonen (634.000), Formule 1 voorbeschouwing (595.000) en RTL Boulevard (571.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Diagnose De Wild (847.000), Studio Voetbal (651.000), Hart van Nederland (590.000), Shownieuws (428.000) en het late RTL Nieuws (415.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.831.00001. NPO1 / 20.4%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.785.00002. Ziggo / 17.3%
03. Autosport F1 GP Mex (Ziggo) 1.714.00003. RTL4 / 12.5%
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.052.00004. SBS6 / 9.6%
05. Onze Boerderij (NPO1) 859.00005. ZiggoSel / 5.1%
06. Diagnose De Wild (NPO1) 847.00006. NPO3 / 4.8%
07. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 845.00007. NPO2 / 4.0%
08. Studio Sport (NPO1) 803.00008. ESPN / 3.4%
09. Aria (NPO1) 784.00009. RTL5 / 3.0%
10. Editie NL (RTL4) 685.00010. RTL8 / 2.2%
11. Studio voetbal (NPO1) 651.00011. Vero / 2.1%
12. Half acht nieuws (RTL4) 651.00012. ESPN2 / 1.8%
13. Vtwonen (SBS6) 634.00013. RTL7 / 1.4%
14. De Dating Quiz (SBS6) 615.00014. RTLZ / 0.9%
15. Reizen Waes Nederland (NPO3) 613.00015. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 29,2%
02. RTL Nederland 20,2%
03. Talpa TV 13,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen