Marco Borsato ingewisseld door War Child: ‘Ze willen hem niet meer’
Marco Borsato is in de kerstcampagne van War Child vervangen door Joshua Nolet en zijn band Chef’Special. De reden daarvan is nog altijd een groot mysterie. “War Child heeft hém afgezegd!”
Juist in een tijd dat er de wildste geruchten over Marco Borsato rondgaan, werd negen dagen geleden – nog voordat hij een armbreuk opliep – bekend dat hij deze kerst geen campagne voert voor War Child. Hoewel hij al 23 jaar ambassadeur is, zou hij War Child op het állerlaatste moment hebben laten zitten voor de kerstshoot.
Marco is afwezig
De kerstcampagne van War Child is vandaag gelanceerd, zónder Marco als boegbeeld. Nu worden Joshua Nolet en zijn band Chef’Special opgevoerd als de nieuwe ambassadeurs. Ze dragen op de kerstshoot een rode pyjama, die bij HEMA te verkrijgen is. Een deel van de opbrengsten van die pyjama’s gaat naar het goede doel.
Joshua: “Voor kinderen die opgroeien in een oorlogsgebied is rustig slapen niet vanzelfsprekend. Als kind had ik wel het geluk om op een veilige plek te kunnen dromen over mijn toekomst als zanger van een band. Slapen zonder angst. Dit gun ik elk kind.”
Groot mysterie
Het is nog altijd een groot mysterie waarom Marco niet van de partij is. De officiële reden is dat hij ‘niet beschikbaar is in deze periode’, maar waarom dat zo is, is volstrekt onduidelijk. De zanger heeft immers helemaal niets te doen. En ook War Child zelf zwijgt als het graf, ook over samenwerkingen in de toekomst.
Volgens RoddelPraat-presentator Dennis Schouten is er stront aan de knikker. “War Child wil niet dat Marco komt”, zegt hij. Co-host Jan Roos: “War Child heeft hém afgezegd?” Dennis: “Dat is het verhaal.”
Geruchten
Het zou volgens Dennis te maken hebben met de wildste geruchten die er over Marco rondgaan, over vreemdgaan en grensoverschrijdend gedrag. Maar er is volgens hem nog meer aan de hand. “Bij die stichting is hij vreemdgegaan met een van de directrices: Willemijn Verloop.”
War Child-oprichtster Willemijn heeft Marco in 1998 gevraagd om ambassadeur te worden. Hij bracht daarop onder meer het liedje De Speeltuin uit, dat zeventien weken in de Top 40 heeft gestaan.
Lees meer
Alles over de nieuwste mediarel rondom Marco Borsato kunt u hier vinden.