Linda de Mol weet niet op te boksen tegen Expeditie Robinson

De kijkcijfers van zondag 31 oktober 2021 (SKO) – Linda de Mol weet met haar nieuwe Dating Quiz maar niet op te boksen tegen de concurrentie. De tv-koningin komt niet verder dan brons.

Linda de Mol en De Dating Quiz © Roy Beusker

Er was een tijd dat alles wat Linda de Mol aanraakte veranderde in goud, maar tegenwoordig is dat wel anders. Sterker nog: zelfs haar titel van tv-koningin is al een tijdje in het geding. Met name haar verhuizing naar SBS 6 is desastreus geweest voor Linda en daar is ze ook best chagrijnig over. Ook vandaag zal ze met chagrijn wakker worden.

Linda pakt brons

De kijkcijfers van haar nieuwe programma De Dating Quiz blijven namelijk teleurstellen. Na 836 duizend kijkers voor de première, zakte de tweede aflevering van het programma tegenover de Formule 1 in tot 631 duizend kijkers. Gisteren krabbelde Linda weer wat op tot een aardige 706.000 kijkers (12 procent marktaandeel) op SBS 6.

Met deze score weet Linda lang niet te winnen van de concurrentie. RTL 4 trok gelijktijdig twee keer zoveel kijkers met Expeditie Robinson: daar keken 1,4 miljoen mensen (23 procent) naar. Dionne Stax’ Aria trok ondertussen 1 miljoen kijkers (17 procent) op NPO 1.

Yvon wint half tien

Yvon Jaspers was de winnaar om half tien. Haar programma Onze Boerderij trok 1,2 miljoen kijkers (26 procent) naar NPO 1. Daar tegenover scoorde RTL 4 met Humberto 591.000 kijkers (15 procent) en SBS 6 met de Wendy van Dijk-show Wie Kent Nederland 571.000 kijkers (12 procent).

Verder was NPO 3’s Reizen Waes Nederland het meest in trek met 675.000 kijkers (11 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 527.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kopen zonder kijken: 302.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Series Finals: 242.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 187.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Independence Day: 168.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Bye Bye Belgium: 93.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Studio Sport (978.000), Half Acht Nieuws (921.000), RTL Boulevard (645.000), Editie NL (614.000) en vtwonen (587.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Maud en Babs (1,1 miljoen), Studio Voetbal (481.000), Hart van Nederland (460.000) en Shownieuws (358.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.204.00001. NPO1 / 26.8%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.824.00002. RTL4 / 17.3%
03. Expeditie Robinson (RTL4) 1.388.00003. SBS6 / 11.1%
04. Onze Boerderij (NPO1) 1.248.00004. NPO2 / 6.2%
05. Maud en Babs (NPO1) 1.137.00005. RTL5 / 5.3%
06. Aria (NPO1) 1.020.00006. NPO3 / 5.2%
07. Studio Sport (NPO1) 978.00007. RTL7 / 4.6%
08. Half acht nieuws (RTL4) 921.00008. Vero / 3.1%
09. De Dating Quiz (SBS6) 706.00009. RTL8 / 3.1%
10. Reizen Waes Nederland (NPO3) 675.00010. NET5 / 1.6%
11. RTL Boulevard (RTL4) 645.00011. ESPN / 1.4%
12. Editie NL (RTL4) 614.00012. RTLZ / 1.4%
13. Humberto (RTL4) 591.00013. Discov / 0.9%
14. Vtwonen (SBS6) 587.00014. Ziggo / 0.8%
15. Wie Kent Nederland (SBS6) 571.00015. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,2%
02. RTL Nederland 31,8%
03. Talpa TV 16,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Wordt 2022 het jaar waarin Linda de Mol haar titel van tv-koningin verliest?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen