Linda de Mol en Wendy van Dijk zwaaien af met magere kijkcijfers

De kijkcijfers van zondag 28 november 2021 (SKO) – Linda de Mol en Wendy van Dijk zagen gisteren een einde komen aan hun mager bekeken zondagshows De Dating Quiz en Wie Kent Nederland.

Wendy van Dijk en Linda de Mol © William Rutten, Roy Beusker

Het zal flink slikken zijn geweest voor Linda de Mol en Wendy van Dijk: hun nieuwe zondagshows De Dating Quiz en Wie Kent Nederland waren de afgelopen anderhalve maand totaal niet in trek bij de kijker. Het is koren op de molen voor critici die stellen dat deze dames horen bij een generatie die echt over hun hoogtepunt heen is.

Linda verslagen

Als Wendy slechte kijkcijfers scoort is dat eigenlijk geen nieuws meer, maar dat ook Linda een beetje in de marge pruttelt is toch wel vrij pijnlijk. De ’tv-koningin’ werd ook gisteren met haar Dating Quiz keihard ingehaald door Expeditie Robinson op RTL 4 en de Dionne Stax-show Aria op NPO 1.

De laatste aflevering van De Dating Quiz bleef steken op 765.000 kijkers (13 procent marktaandeel) en dat is dan nog een van de betere scores van het seizoen. Expeditie Robinson trok tegelijkertijd 1,4 miljoen kijkers (23 procent) en Aria had er 1,2 miljoen (20 procent).

Wendy niet in top 15

Direct na Linda bleef Wendy met de slechte Ik Hou Van Holland-kopie Wie Kent Nederland steken op 582.000 kijkers (12 procent), niet genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 15. Deze week worden De Dating Quiz en Wie Kent Nederland opgevolgd door Linda’s Wintermaand en Klein Maar Fijn.

De meest bekeken titels om half tien waren Onze Boerderij met 1,2 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1 en Humberto met 670.000 kijkers (16 procent) op RTL 4. Verder was Nieuwsuur het meest in trek met 537.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 – Top 2000 Quiz: 383.000
  • Veronica – Rampage Big M…: 286.000,
  • RTL 8 – CSI: 229.000
  • RTL 5 – Kees van der Spek: 224.000
  • RTL 7 – Darts Finals: 147.000
  • Net5 – Vakantiehuis for life: 63.000

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.678.00001. NPO1 / 24.5%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.826.00002. RTL4 / 18.5%
03. Expeditie Robinson (RTL4) 1.367.00003. SBS6 / 12.4%
04. Aria (NPO1) 1.213.00004. NPO3 / 5.1%
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.206.00005. NPO2 / 5.0%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.046.00006. Vero / 4.0%
07. Studio Sport (NPO1) 880.00007. RTL7 / 3.3%
08. RTL Boulevard (RTL4) 796.00008. RTL8 / 3.2%
09. Editie NL (RTL4) 772.00009. ESPN / 2.9%
10. De Dating Quiz (SBS6) 765.00010. RTL5 / 2.9%
11. Hart van Nederland (SBS6) 753.00011. Ziggo / 1.2%
12. Zes uur nieuws (RTL4) 710.00012. BBC / 1.1%
13. Humberto (RTL4) 670.00013. NET5 / 1.1%
14. Shorttrack WB (NPO1) 621.00014. N.geog / 1.0%
15. Twente – Feyenoord (ESPN) 588.00015. Discov / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,6%
02. RTL Nederland 29,2%
03. Talpa TV 18,3%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Welke presentatrice vindt u leuker als u moet kiezen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen