Talkshow Johnny de Mol blijft een zorgenkindje: 199.000 kijkers

De kijkcijfers van donderdag 21 oktober 2021 (SKO) – De talkshow HLF8 van presentator Johnny de Mol blijft een zorgenkindje. Er keken gisteren slechts 199.000 mensen naar de uitzending op SBS 6.

Johnny de Mol in HLF8 © William Rutten

Hoewel de talkshowmarkt overvol is, lanceert SBS 6 dit seizoen niet één maar twee talkshows. Naast Johnny de Mols talkshow HLF8, dat momenteel al op zender is, begint in januari ook de dagelijkse talkshow van VI. Waar HLF8 vooral meer van hetzelfde is, willen de VI-mannen de gevestigde orde opschudden met een talkshow die níet politiek correct is.

Slechte kijkcijfers

Het lijkt erop dat HLF8 niet houdbaar is. Gisteren hadden slechts 199.000 mensen (4 procent) zin om naar een talkshow te kijken waarin Johnny sprak met een familie die uitgezet dreigt te worden. Verder was er nog een stokoude artiest te gast, Jan Keizer, en kwam er een bandje optreden. Als je het niet hebt gezien, dan mis je er ook niets aan.

Het is spannend wat de kijkcijfers van de nieuwe dagelijkse VI-talkshow gaan doen. Afgelopen zomer was De Oranjezomer een van dé grote zomerhits. Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp die dagelijks over de actualiteit praten, zou deze winter zomaar eens een schot in de roos kunnen blijken.

Meilandjes vallen tegen

Door naar prime time: daar was Beste Zangers gisteren het meest in trek met ruim 1 miljoen kijkers (18 procent) om half negen op NPO 1. De meest bekeken alternatieven waren PSV – Monaco met 1 miljoen kijkers (21 procent) op Veronica en Expeditie Robinson met 950.000 kijkers (17 procent) op RTL 4.

Pas op de vierde plek volgt SBS 6 met een ietwat magere 902.000 kijkers (16 procent) voor Chateau Meiland. De kijkcijfers van Martien Meiland en zijn familie zijn nog altijd hoog, maar het lopende seizoen zal in elk geval niet het meest bekeken seizoen tot nu toe worden.

Harm pakt half tien

Het meest bekeken programma dat om half tien begon, was Dit Was Het Nieuws met 885.000 kijkers (19 procent) op NPO 1. De meest bekeken alternatieven waren het voetbal op Veronica, Rooijakkers over de Vloer met 586.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en Mr. Frank Visser Doet Uitspraak met 582.000 kijkers (12 procent) op SBS 6.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met KVW: 526.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 401.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 239.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met 112 Vandaag: 224.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Crazy Rich Asians: 176.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Child’s Play: 83.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), EenVandaag (905.000), Feyenoord – Berlin (870.000), RTL Boulevard (705.000), GTST (690.000), Editie NL (624.000) en TIjd voor MAX (623.000) scoorden het best in de vooravond. Khalid & Sophie trok 490.000 kijkers, HLF8 199.000.

Op de late avond waren Op1 (593.000), Jinek (587.000), Hart van Nederland (479.000) en Shownieuws (417.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, Veronica pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 16 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.626.00001. NPO1 / 19.1%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.058.00002. Vero / 17.8%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.033.00003. RTL4 / 16.1%
04. Beste Zangers (NPO1) 1.027.00004. SBS6 / 10.0%
05. PSV – Monaco (Vero) 1.024.00005. NPO2 / 5.2%
06. Expeditie Robinson (RTL4) 950.00006. NPO3 / 4.8%
07. EenVandaag (NPO1) 905.00007. RTL8 / 3.7%
08. Chateau Meiland (SBS6) 902.00008. NET5 / 2.9%
09. Dit was het nieuws (NPO1) 885.00009. RTL5 / 2.3%
10. Feyenoord – Berlin (Vero) 870.00010. RTL7 / 1.9%
11. RTL Boulevard (RTL4) 705.00011. ESPN2 / 1.9%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 690.00012. ESPN / 1.9%
13. Editie NL (RTL4) 624.00013. TLC / 1.3%
14. Tijd voor MAX (NPO1) 623.00014. SBS9 / 1.2%
15. Op1 (NPO1) 593.00015. Discov / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Talpa TV 31,9%
02. Publieke Omroep 29,1%
03. RTL Nederland 24,8%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat SBS 6 vol in moet zetten op de dagelijkse VI-talkshow en HLF8 moet droppen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen