Chantal Janzen vernedert Peter Pannekoek en Najib Amhali

De kijkcijfers van zaterdag 28 augustus 2021 (SKO) – Chantal Janzen is met groot succes begonnen aan het nieuwe seizoen van de nostalgieshow Oh Wat Een Jaar. Ze geeft de concurrentie het nakijken.

Oh Wat Een Jaar © RTL

Het vierde seizoen van Oh Wat Een Jaar, dat voor het tweede jaar op rij gepresenteerd wordt door Chantal Janzen, is gisteren met 1,1 miljoen kijkers (26 procent marktaandeel) van start gegaan op RTL 4. De show, die Linda de Mol moest achterlaten toen ze naar SBS 6 vertrok, was met afstand de grote winnaar op prime time.

Laagterecord

Het is wel veruit de minst bekeken seizoensopener van Oh Wat Een Jaar tot nu toe. De eerste drie series van het programma gingen met ruim 1,5 miljoen, bijna 1,5 miljoen en bijna 1,8 miljoen kijkers van start. Die series begonnen echter veel later in het seizoen, namelijk in oktober of november. Dan kijken er veel meer mensen televisie.

Slechts één keer wist Oh Wat Een Jaar meer dan 2 miljoen kijkers te boeien, namelijk tijdens het eerste seizoen in 2017. Toen waren Lies Visschedijk en Gerard Ekdom te gast. Gisteren waren Mattie Valk en Marieke Elsinga de hoofdgasten.

Chantal verslaat cabaretiers

Chantal stond recht tegenover twee cabaretiers: de Peter Pannekoek-voorstelling Later Was Alles Beter wist op NPO 1 slechts 429.000 kijkers (10 procent) te vermaken en een best of-programma van Najib Amhali trok 283.000 kijkers (7 procent) op SBS 6. Verder was de Uitmarkt het meest in trek met 332.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

De meest bekeken titels om half tien waren VriendenLoterij Miljonairs met 795.000 kijkers (19 procent) op RTL 4 en de combinatie van Nieuwsuur (420.000 en 10 procent) en de Paralympische Spelen (564.000 en 14 procent) op NPO 2. Verder was Ik Geloof In Mij het meest in trek met 328.000 kijkers (9 procent) op SBS 6.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met La Promesse: 301.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Private Eyes: 217.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Mummy: 180.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Flodder in Amerika: 171.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 162.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 154.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (832.000), EenVandaag (692.000), Kassa (684.000), RTL Boulevard (557.000), Editie NL (480.000) en Lachen om home video’s (375.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (962.000), OS Paralympics (564.000), Studio Sport (515.000), Hart van Nederland (491.000), Rooijakkers over de vloer (490.000) en Shownieuws (433.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.615.00001. RTL4 / 19.9%
02. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 1.123.00002. NPO1 / 19.8%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.016.00003. SBS6 / 9.6%
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 962.00004. NPO2 / 7.5%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 832.00005. NPO3 / 4.8%
06. VriendenLoterij Miljonairs (RTL4) 795.00006. RTL7 / 3.5%
07. EenVandaag (NPO1) 692.00007. ESPN / 3.4%
08. Kassa (NPO1) 684.00008. RTL5 / 3.3%
09. Autosport F1 GP BEL KW (Ziggo) 671.00009. RTL8 / 3.3%
10. F1 Wedstrijd Gestaakt (Ziggo) 660.00010. Vero / 3.2%
11. OS Paralympics (NPO2) 564.00011. NET5 / 3.0%
12. RTL Boulevard (RTL4) 557.00012. ESPN2 / 1.4%
13. Studio Sport (NPO1) 515.00013. BBC / 1.2%
14. Hart van Nederland (SBS6) 491.00014. SBS9 / 1.2%
15. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 490.00015. Ziggo / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 32,1%
02. RTL Nederland 31,4%
03. Talpa TV 17,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen