Peter R. de Vries verrast als travestiet in kijkcijferhit Make Up Your Mind

De kijkcijfers van zaterdag 15 mei 2021 (SKO) – Peter R. de Vries heeft de televisiekijker gisteren enorm verrast door op te treden als travestiet in de kijkcijferhit Make Up Your Mind op RTL 4.

Peter R. de Vries © RTL

De Carlo Boszhard-show Make Up Your Mind is gewonnen door Barry Atsma, die als travestiet niet herkend werd door de deskundige jury. Hij kreeg de hoofdprijs uitgereikt door niemand minder dan Peter R. de Vries, die voor de gelegenheid ook heel even drag ging en vrijwel onherkenbaar was (foto). Hij had daarmee de lachers op zijn hand.

Peter R. zorgt voor verbazing

De mensen thuis reageerden lyrisch op Make Up Your Mind én het gastoptreden van Peter R. “Eén van de weinige keren dat ik zoveel leuke reacties lees dat Peter R. de Vries op tv is”, aldus Tamara. En Saskia: “Did not see it coming dat Peter R de Vries mee zou doen, wat ontzettend leuk! Hoop op meer afleveringen.”

Jack kon het ook niet geloven. “Peter R. de Vries die in drag ‘goenavund’ zegt. Televisiemoment van het jaar.” En Denise: “Fantastisch programma. Tof dat er mannen meedoen van wie je het niet had verwacht. Dat alle mensen maar kunnen en mogen zijn wie ze willen zijn.”

Zelf beleefde Peter er zichtbaar plezier aan. “Ik moet morgenochtend vroeg gewoon weer in de rechtbank zijn hè, jongens?”, zei hij backstage. En: “Nee, helemaal niemand weet dat ik dit doe. Ik heb het helemaal stilgehouden en zelfs mijn partner weet dit niet.”

Make Up Your Mind grote hit

Voor Carlo Boszhard en zijn liefdespartner Herald Adolfs, die deze show hebben bedacht, is het een enorme opluchting. Dit is het eerste grote studioprogramma dat ze zelf hebben geproduceerd en op deze day after kunnen ze een groot succes vieren: niet alleen de reacties van kijkers zijn lovend, ook de kijkcijfers zijn dik in orde.

Make Up Your Mind wist gisteren 1,2 miljoen kijkers (27 procent marktaandeel) te boeien op RTL 4 en daarmee was de show de nummer één om half tien en de nummer twee op prime time. Met dit kijkcijfer is het niet ondenkbaar dat er een hele serie afleveringen van dit programma volgt.

Concurrentie op afstand

De concurrentie werd op afstand gehouden door Make Up Your Mind. De meest bekeken alternatieven waren het Songfestival Top 50 Muziekcafé met 823.000 kijkers (17 procent) op NPO 1, Nieuwsuur met 660.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en De Beste Liedjes van het Songfestival met 535.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.

De toppers om half negen waren Ik Vertrek: Even Weg met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Lego Masters met 979.000 kijkers (19 procent) op RTL 4, Hier Zijn De Van Rossems met 856.000 kijkers (15 procent) op NPO 2 en de Radio 10 Songfestivalquiz met 596.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Top Dog: 306.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Deadpool 2: 250.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Sniper Ultimate Kill: 213.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 148.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 122.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 113.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (981.000), EenVandaag (932.000), RTL Boulevard (550.000) en Lachen om home video’s (512.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Paulien Cornelisse Om Mij Moverende Redenen (583.000), Hart van Nederland (580.000), Shownieuws (441.000), Studio Sport (420.000), The Investigation (417.000) en Duncan Laurence Music First (365.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.991.00001. NPO1 / 22.4%
02. Ik Vertrek Even Weg (RTL4) 1.301.00002. RTL4 / 20.4%
03. Make Up Your Mind (RTL4) 1.218.00003. SBS6 / 11.3%
04. Kassa (NPO1) 1.085.00004. NPO2 / 8.7%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.072.00005. Vero / 4.1%
06. Half acht nieuws (RTL4) 981.00006. RTL7 / 2.9%
07. Lego Masters (RTL4) 979.00007. NPO3 / 2.9%
08. EenVandaag (NPO1) 932.00008. ESPN / 2.8%
09. Hier zijn de van Rossems (NPO2) 856.00009. RTL5 / 2.7%
10. Songfestival Top 50 Muziekcafe (NPO1) 823.00010. RTL8 / 2.2%
11. Nieuwsuur (NPO2) 660.00011. NET5 / 1.7%
12. Radio 10 Songfestivalquiz (SBS6) 596.00012. Ziggo / 1.3%
13. Paulien Cornelisse (NPO1) 583.00013. SBS9 / 1.3%
14. Hart van Nederland (SBS6) 580.00014. Comedy / 1.2%
15. RTL Boulevard (RTL4) 550.00015. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,0%
02. RTL Nederland 29,1%
03. Talpa TV 18,4%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen