Nick & Simon verslaan hun vroegere tv-show The Voice Kids

De kijkcijfers van vrijdag 30 april 2021 (SKO) – De televisievrijdag heeft een nieuw winnaar. Nick & Simon verslaan met hun nieuwe tv-programma over ABBA hun vroegere tv-show The Voice Kids.

Nick & Simon © AvroTros

Gedurende de eerste vier seizoenen waren Nick & Simon coaches in The Voice Kids, maar nu staan ze er met hun programma Nick, Simon en Kees: Take a Chance on Me recht tegenover. De eerste slag hebben Nick & Simon gewonnen: ze trokken gisteren nét iets meer kijkers dan het kwakkelende The Voice Kids.

Rutger Castricum stelt teleur

Waar Nick & Simon op NPO 1 konden rekenen op 1,4 miljoen kijkers (22 procent), had The Voice Kids er op RTL 4 bíjna 1,4 miljoen (23 procent). Gedurende de tweede helft van prime time stortte NPO 1 behoorlijk in door de nieuwe Rutger Castricum-quiz De Bluffer, waarvoor slechts 566.000 mensen (11 procent) bleven plakken.

Het brons op prime time is voor NPO 2, dat met Twee voor Twaalf 1,1 miljoen kijkers (17 procent) scoorde. Daarna volgt SBS 6: die zender trok met de Britt Dekker en Martien Meiland-show First and Last 629.000 kijkers (12 procent). Vorige week begon dat programma met 751.000 kijkers (13 procent).

Voorafgaand aan First and Last trok de tweede aflevering van de Gordon-show The Cube 345.000 kijkers (6 procent). De première trok vorige week 368.000 kijkers (6 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 505.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Vera: 357.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Hacksaw Ridge: 321.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Shadowplay: 223.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Solace: 202.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 162.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), De Vooravond (900.000), RTL Boulevard (827.000), Tijd voor MAX (665.000), Editie NL (633.000) en BinnensteBuiten (595.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (980.000), Hart van Nederland (729.000), Op1 (695.000), Journaal laat (647.000) en Shownieuws (516.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.122.00001. RTL4 / 21.6%
02. Nick, Simon en Kees (NPO1) 1.401.00002. NPO1 / 21.5%
03. The Voice Kids (RTL4) 1.374.00003. SBS6 / 9.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.221.00004. NPO2 / 9.3%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.216.00005. Vero / 5.0%
06. Twee voor twaalf (NPO2) 1.132.00006. RTL7 / 4.3%
07. EenVandaag (NPO1) 1.052.00007. RTL8 / 4.0%
08. Beau (RTL4) 980.00008. NPO3 / 3.4%
09. De Vooravond (NPO1) 900.00009. NET5 / 2.9%
10. RTL Boulevard (RTL4) 827.00010. RTL5 / 2.0%
11. Hart van Nederland (SBS6) 729.00011. Ziggo / 1.4%
12. Op1 (NPO1) 695.00012. Discov / 1.3%
13. Tijd voor MAX (NPO1) 665.00013. SBS9 / 1.1%
14. Journaal laat (NPO1) 647.00014. N.geog / 1.0%
15. Editie NL (RTL4) 633.000 15. Eurosp / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,2%
02. RTL Nederland 32,6%
03. Talpa TV 18,4%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Nick Schilder, Simon Keizer en Kees Tol op zoek naar ABBA. Wie vindt u het leukst?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen