Goud voor Nick & Simon: zingen met dode artiesten grote hit op SBS 6

De kijkcijfers van zondag 2 mei 2021 (SKO) – De nieuwe Nick & Simon-show Onmogelijke Duetten, waarin BN’ers duetten zingen met dode artiesten, is met een topscore van start gegaan op SBS 6.

Onmogelijke Duetten © SBS 6

Onmogelijke Duetten maakt het mogelijk voor BN’ers om een duet te zingen met overleden artiesten óf artiesten die te groot zijn om te strikken voor een duet. Met allerlei nieuwe technieken maakt SBS 6 het voor hen mogelijk om die muzikale droom tóch uit te laten komen. En de televisiekijker smult ervan.

Pijnlijk voor Linda

De eerste aflevering van de Nick & Simon-show, die wel iets weg heeft van Beste Zangers, trok gisteren om half tien maar liefst 1,2 miljoen kijkers (24 procent marktaandeel) naar SBS 6. Geen enkel programma wist op hetzelfde tijdstip meer kijkers te boeien. Met gemak walst SBS 6 over de grote concurrenten NPO 1 en RTL 4 heen.

Voor tv-koningin Linda de Mol is dit wel een beetje pijnlijk. Wat haar momenteel níet lukt – een topscore neerzetten op zaterdagavond – doen Nick & Simon met twee vingers in hun neus. Linda’s show Deze Quiz Is Voor Jou trok voorafgaand aan het duettenprogramma ‘slechts’ 855.000 kijkers (16 procent).

Wegzappen bij Humberto

Eén programma trok gisteren meer kijkers op prime time dan die van Nick & Simon, namelijk Postcode Loterij: Eén tegen 50 met Caroline Tensen op RTL 4. Daar keken om acht uur 1,3 miljoen mensen (25 procent) naar.

Vervolgens zapten enórm veel mensen weg toen Humberto Tan in beeld kwam met zijn talkshow: er bleven 608.000 mensen (13 procent) hangen. Het ging ook wel enorm veel over sport in het programma en dat spreekt niet iedereen aan.

Showcolade scoort beroerd

Door naar de nummer drie op prime time: dat was NPO 1 dankzij de door 967.000 mensen (18 procent) bekeken TV Show om half tien. Daaraan voorafgaand werd Showcolade wederom erg slecht bekeken: de score bleef steken op 538.000 kijkers (10 procent).

De vierde plek is voor NPO 2: Waterman zette 626.000 kijkers (12 procent) neer en Nieuwsuur had er 558.000 (10 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met San Andres: 369.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Nieuw Zeer: 326.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek: 185.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 174.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Valkyrie: 155.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 151.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Studio Sport (832.000), RTL Boulevard (667.000), Editie NL (600.000), de Formule 1-nabeschouwing (547.000) en vtwonen (546.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (695.000), Shownieuws (466.000) en Studio Voetbal (454.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 16 procent en RTL 4 brons met 16 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.116.00001. NPO1 / 20.8%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.810.00002. SBS6 / 16.4%
03. Eén tegen 50 (RTL4) 1.289.00003. RTL4 / 16.1%
04. Autosport F1 GP PRT (Ziggo) 1.275.00004. NPO2 / 6.6%
05. Onmogelijke Duetten (SBS6) 1.219.00005. Vero / 5.9%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.008.00006. NPO3 / 4.4%
07. TV Show (NPO1) 967.00007. RTL5 / 2.9%
08. Deze quiz is voor jou (SBS6) 855.00008. Ziggo / 2.8%
09. Studio Sport (NPO1) 832.00009. RTL8 / 2.7%
10. Hart van Nederland (SBS6) 695.00010. RTL7 / 2.4%
11. RTL Boulevard (RTL4) 667.00011. NET5 / 2.1%
12. Ajax – Emmen (ESPN) 630.00012. ESPN / 1.3%
13. Waterman (NPO2) 626.00013. Comedy / 1.1%
14. Humberto (RTL4) 608.00014. N.geog / 1.0%
15. Editie NL (RTL4) 600.00015. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 31,8%
02. RTL Nederland 25,2%
03. Talpa TV 24,8%

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen