De Verraders sluit af met topcijfers, RTL 4-show was grote kijkcijferhit

De kijkcijfers van zaterdag 1 mei 2021 (SKO) – RTL 4 heeft met De Verraders een nieuw kijkcijferkanon te pakken. Ook met de grote finale wist het programma gisteren enorm veel kijkers te boeien.

Tijl Beckand © William Rutten

De Verraders, dat een soort afgeleide is van Wie is de Mol, trok in de afgelopen acht weken gemiddeld 1,6 miljoen kijkers naar RTL 4. Inclusief uitgesteld kijken werden dat er uiteindelijk gemiddeld 2,1 miljoen. De grote finale scoorde gisteren in lijn met het gemiddelde: daar keken 1,6 miljoen mensen (29 procent marktaandeel) naar.

Even Tot Hier op één

Niet De Verraders, maar NPO 1’s Even Tot Hier was de grote winnaar op prime time. Daar keken 1,7 miljoen mensen (28 procent) naar. Om half negen bleef RTL 4 NPO 1 wél voor: Lego Masters scoorde 1,5 miljoen kijkers (26 procent) en Ik Vertrek: Even Weg had er 1,3 miljoen (21 procent).

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Sterren op het Doek met 800.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en De Radio 10 Songfestival Quiz met 598.000 kijkers (10 procent) op SBS 6. Na die quiz trok De Beste Liedjes van het Songfestival 531.000 kijkers (9 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met DNA: 571.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Aquaman: 308.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Zwartboek: 273.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 105.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 91.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 50.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (857.000), EenVandaag (815.000), RTL Boulevard (566.000) en Blauw Bloed (455.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1 miljoen), Hart van Nederland (653.000), Shownieuws (589.000) en Studio Sport (545.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met bijna 24 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.024.00001. NPO1 / 24.4%
02. Even tot hier (NPO1) 1.739.00002. RTL4 / 23.9%
03. De Verraders (RTL4) 1.618.00003. SBS6 / 10.3%
04. Lego Masters (RTL4) 1.535.00004. NPO2 / 6.9%
05. Ik Vertrek Even Weg (NPO1) 1.294.00005. Vero / 4.4%
06. Kassa (NPO1) 1.068.00006. NPO3 / 4.1%
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.032.00007. RTL7 / 4.0%
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.027.00008. RTL5 / 2.5%
09. Journaal 18:00 (NPO1) 857.00009. NET5 / 1.5%
10. EenVandaag (NPO1) 815.00010. ESPN / 1.4%
11. Sterren op het doek (NPO2) 800.00011. ESPN2 / 1.2%
12. Autosport F1 GP PRT KW (Ziggo) 659.00012. RTL8 / 1.1%
13. Hart van Nederland (SBS6) 653.00013. Ziggo / 1.1%
14. Radio 10 Songfestivalquiz (SBS6) 598.00014. Comedy / 1.0%
15. Shownieuws (SBS6) 589.00015. BBC / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,4%
02. RTL Nederland 32,4%
03. Talpa TV 16,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat De Verraders het volgend seizoen nóg beter gaat doen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen