Connie Palmen haalt uit naar Hugo Borst: half miljoen kijkers

De kijkcijfers van dinsdag 25 mei 2021 (SKO) – Connie Palmen zat gisteren lekker op haar praatstoel in College Tour. De schrijfster haalde hard uit naar Hugo Borst en bezorgde NPO 2 brons op prime time.

Connie Palmen © NTR

Eén van de onderwerpen die aan bod kwam in College Tour, was de tv-ruzie die Connie Palmen en Hugo Borst in 2009 uitvochten in De Wereld Draait Door. De schrijfster riep in dat jaar dat Saskia Noort zich moet wegscheren uit het land van literatuur. Uiteindelijk zaten de twee dames tegenover elkaar in DWDD; Hugo was de tafelheer.

‘Hugo heeft geen niveau’

Hugo sneerde naar Connie dat haar eigen boek I.M. ook geen literatuur is. “Afgekraakt door de toonaangevende recensenten. Ik bedoel: op de eerste bladzijde twee mensen die verliefd zijn op elkaar en in hun broek poepen. Hoe verzin je het? Het is ook nog eens beroerd opgeschreven.”

Die sneer zit Connie nog altijd niet lekker, bleek gisteren in College Tour. “Ja, ik zal Hugo Borst sparen. Je moet ook je vijanden kiezen, hè? Dat is geen vijand. Een vijand moet ook niveau hebben, hè? Dit is geen niveau.”

Minachting

Door continu het woord te nemen was Hugo Saskia behoorlijk aan het ‘mansplainen’, vindt Connie. “Ja, hij laat haar niet praten en neemt het woord. Zij zit ervoor om niet bij. Iedereen hoopte op een catfight tussen mij en Saskia Noort. Die Borst die dan Saskia Noort zó minacht dat hij het voor haar gaat opnemen. Dat is minachting.”

De pittige Connie Palmen bezorgde College Tour 542.000 kijkers (10 procent). Daarmee pakte NPO 2 brons op prime time, al was de aflevering wel minder in trek dan de voorgaande twee afleveringen met Ilse DeLange (722.000 kijkers) en Marcel Levi (641.000 kijkers). Nieuwsuur trok na College Tour 592.000 kijkers (12 procent).

Fragment

Het bewuste fragment uit de College Tour van gisteren:

NPO 1 wint prime time

De grote winnaar op prime time was NPO 1 met 1 miljoen kijkers (20 procent) voor het nieuwe programma Doe Alsof Je Thuis Bent, waarin gezinnen ruilen van elkaars huis. Direct erna scoorden Opsporing Verzocht en Opgelicht 773.000 (16 procent) en 838.000 kijkers (18 procent).

Het zilver is voor RTL 4, dat met Snackmasters 841.000 kijkers (16 procent) scoorde. De Druiventros: D’r op of d’r onder trok erna 634.000 kijkers (13 procent). Het brons is dus voor NPO 2, de vierde plek voor RTL 5: daar trok Kees van der Spek: Oplichters Aangepakt 417.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met BN’ers in het ziekenhuis: 416.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met John Wick 3: 386.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Levenslang met dwang: 332.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Station 19: 276.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts Premier League: 261.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Ghost: 164.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), GTST (873.000), De Vooravond (870.000), Editie NL (816.000), Zes uur nieuws (621.000), Tijd voor MAX (493.000) en Lang Leve De Liefde (429.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (819.000), Op1 (752.000), Hart van Nederland (560.000), Journaal laat (526.000) en Shownieuws (420.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.957.00001. NPO1 / 23.2%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.454.00002. RTL4 / 19.8%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.00003. SBS6 / 9.0%
04. EenVandaag (NPO1) 1.135.00004. NPO2 / 6.8%
05. RTL Boulevard (RTL4) 1.050.00005. Vero / 5.8%
06. Doe alsof je thuis bent (NPO1) 1.023.00006. RTL5 / 4.7%
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 873.00007. RTL7 / 4.3%
08. De Vooravond (NPO1) 870.00008. NPO3 / 4.0%
09. Snackmasters (RTL4) 841.00009. NET5 / 3.9%
10. Opgelicht (NPO1) 838.00010. RTL8 / 3.0%
11. Beau (RTL4) 819.00011. Discov / 1.8%
12. Editie NL (RTL4) 816.00012. BBC / 1.5%
13. Opsporing Verzocht (NPO1) 773.00013. SBS9 / 1.5%
14. Op1 (NPO1) 752.00014. Comedy / 1.1%
15. De Druiventros (RTL4) 634.00015. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,0%
02. RTL Nederland 32,5%
03. Talpa TV 20,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen