Albert Verlinde blij met kijkcijfers Shownieuws: ‘Ze groeien gestaag’

Albert Verlinde is erg blij met de kijkcijfers van Shownieuws, het programma waar hij enkele malen per week aanschuift als entertainmentdeskundige. Ze groeien volgens de showkoning gestaag.

Albert Verlinde © Shownieuws

Na al die jaren RTL Boulevard doet Albert nu hetzelfde kunstje bij Shownieuws en eigenlijk verveelt het niet. Hij levert altijd prima werk af, al is het allemaal wel erg braaf geworden. Vorige week werd bekend dat Albert voor twee jaar heeft bijgetekend bij Talpa en dat hij blijft aanschuiven in Shownieuws.

De start van Boulevard

Albert heeft aan de wieg gestaan van de showrubrieken in Nederland. “Het internet begon net en Boulevard was de eerste die in die mijn met een lampje rondwandelde en dacht: hier zit een nieuwtje en daar zit een nieuwtje. Daardoor kon je echt nieuws brengen en werd je echt overvallen”, vertelt hij aan Radio 10.

RTL Boulevard profiteerde van de opkomst van het internet. “Al die rellen die we hadden was puur omdat artiesten nog niet wisten hoe ze daarmee om moesten gaan. Daardoor konden dingen ook zo escaleren. Nu weten mensen precies wat ze doen.”

Opkomst social media

Waar BN’ers nu alles op social media naar buiten gooien, was vroeger Boulevard hun vaste podium. “Vroeger zaten mensen te wachten op de pagina Privé van de dag erna en daar probeerden wij als Boulevard voor te zitten en dat deden de mensen dan, want dan kwamen ze zelf aan het woord.”

In die zin is er veel veranderd door de opkomst van social media. “Als er nu iets uit dreigt te lekken via Shownieuws of Boulevard, dan posten ze het zelf al. Dan heb je er niets meer aan.”

Toegevoegde waarde

Wat is nu nog de toegevoegde waarde van een programma als Shownieuws? “Ik denk dat het nu het duiden en het vertellen is. Dat vind ik ook heel leuk aan hoe de formule van Shownieuws nu is. Het is niet meer die hapsnap-praatjes, maar er wordt echt met elkaar gepraat over dingen.”

Puur en alleen het shownieuws brengen is niet meer relevant, aldus Albert. “Ik denk dat duiden, ervaring en anekdotes vertellen veel belangrijker geworden is dan puur het brengen van nieuws. Dat kan overal.”

Kijkcijfers

Die nieuwe formule werkt volgens Albert goed. “Juist de toon hoe je het doet en de achtergronden die je erbij vertelt, zijn mensen veel meer gaan waarderen. Dat merken we ook aan de kijkcijfers, want die gaan gewoon gestaag omhoog.”

Shownieuws trok gisteren, vanwege het zeer late uitzendtijdstip (om 23.40 uur, na het voetbal) slechts 317.000 kijkers (15 procent). Maandag keken er op het reguliere tijdstip 480.000 mensen. Deze zomer is Shownieuws niet om 23.10 uur op zender, maar al om 22.00 uur.

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Naast Albert Verlinde zijn ook de bazen van de drie grote showbladen verbonden aan Shownieuws. Wie ziet u het liefst?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen