Miljoen kijkers zien emotioneel interview Jan Dulles en Caroline

De kijkcijfers van woensdag 31 maart 2021 (SKO) – Het emotionele interview van Jan Dulles en zijn vriendin Caroline over hun overleden baby trok gisteren een miljoen kijkers naar RTL 4.

Jan Dulles © RTL

Presentator Art Rooijakkers sprak met het liefdespaar over dit enorme verlies. Het zorgde voor kippenvel bij de kijkers thuis. “Hij vertelt het ogenschijnlijk zo rustig, je ziet haar echt kapot gaan. Wat een intens verdriet. Ongelofelijk. Wat ben je dapper mooie Caroline”, schreef Marianne bijvoorbeeld.

Emotionele reacties

En Kristiene: “Wat. Is. Dit. Hartverscheurend. 💔 Ik wil dit zien maar ook weer niet. Wat een verdriet..” Emil: “Wat een mooi en respectvol gesprek, diep geraakt, ik gun het stel veel geluk en liefde, hoop dat ze nog een kindje gegund is.”

’s Avonds gaf Bart Ettekoven in Shownieuws aan dat hij het wel wat snel vindt na het overlijden van de baby. “Er staat geen tijd voor dit soort dingen natuurlijk, maar ik vind het allemaal best wel snel. Die single al heel snel natuurlijk en nu dit interview…”

Volgens collega Anouk Smulders is dit echter een manier van verwerken. “Het is ook een bepaalde manier van verwerken en het is misschien ook om aan andere ouders te laten zien die dit meemaken dat het een rouwproces is. Ik denk dat het misschien ook wel helpt om er veel over te praten.”

Op een na meest bekeken

Het interview met Jan Dulles en zijn Caroline trok net iets meer dan 1 miljoen kijkers (18 procent) naar RTL 4. Daarmee is het de op een na meest bekeken aflevering van Rooijakkers over de Vloer ooit. Voorafgaand wist het programma Chantals Beauty Camper 900.000 kijkers (16 procent) te boeien.

NPO 1 was de meest bekeken tv-zender op prime time. Oogappels kon rekenen op 1,2 miljoen kijkers (22 procent) en De Kinderen van Ruinerwold trok aansluitend 1,3 miljoen kijkers (24 procent).

Kinderen kopen een huis

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Nieuwsuur met 830.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, Kinderen kopen een huis met 604.000 kijkers (11 procent) op SBS 6, Het Beste van Disco met 513.000 kijkers (9 procent) op NPO 3 en De Mols Hoop met 500.000 kijkers (9 procent) op SBS 6.

Vorige week trapten Kinderen Kopen Een Huis en De Mols Hoop af met 723.000 kijkers (12 procent) en 453.000 (8 procent). Crime Desk begon gisteren op zijn nieuwe uitzendavond met 358.000 kijkers (6 procent) op RTL 5.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Het Beste van Disco: 513.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 421.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Stolen: 400.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met White House Down: 330.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Straight As: 93.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Your Honor: 80.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), De Vooravond (905.000), RTL Boulevard (889.000), Tijd voor MAX (634.000), Editie NL (629.000), Met het mes op tafel (607.000) en BinnensteBuiten (466.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Beau (887.000), Journaal laat (674.000), Hart van Nederland (650.000) en Shownieuws (433.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.236.00001. NPO1 / 26.8%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.423.00002. RTL4 / 19.3%
03. Kinderen van Ruinerwold (NPO1) 1.316.00003. SBS6 / 9.6%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.303.00004. NPO2 / 7.6%
05. EenVandaag (NPO1) 1.257.00005. NPO3 / 4.7%
06. Oogappels (NPO1) 1.197.00006. Vero / 4.4%
07. Op1 (NPO1) 1.054.00007. RTL7 / 4.3%
08. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 1.022.00008. RTL5 / 4.0%
09. De Vooravond (NPO1) 905.00009. RTL8 / 1.9%
10. Chantals Beauty Camper (RTL4) 900.00010. NET5 / 1.3%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 897.00011. RTLZ / 1.3%
12. RTL Boulevard (RTL4) 889.00012. Ziggo / 1.1%
13. Beau (RTL4) 887.00013. FOX / 1.0%
14. Nieuwsuur (NPO2) 830.00014. Comedy / 0.9%
15. Journaal laat (NPO1) 674.00015. TLC / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,1%
02. RTL Nederland 31,1%
03. Talpa TV 16,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen