Caroline Tensen en Linda de Mol recht tegenover elkaar: 1-0

De kijkcijfers van zondag 11 april 2021 (SKO) – Het nieuwe seizoen van de Caroline Tensen-show Eén tegen 50 is met uitstekende cijfers van start gegaan op RTL 4. Ze verslaat tv-koningin Linda de Mol.

Caroline Tensen © Nick van Ormondt

Na maar liefst veertien weken Beat the Champions te hebben uitgezonden, trok de seizoenspremière van Eén tegen 50 gisteren 1,4 miljoen kijkers (23 procent) marktaandeel) naar RTL 4. Een mooie score voor Caroline Tensen. Ze versloeg haar directe concurrent Linda de Mol, die met de seizoenspremière van Deze Quiz Is Voor Jou ‘slechts’ 806.000 kijkers (13 procent) trok op SBS 6.

Chantal-misère

RTL 4 zal blij zijn met de terugkeer van Caroline, want de afgelopen maand bleef de zender op hetzelfde tijdstip continu onder de miljoen kijkers steken met de Chantal Janzen-show Beat The Champions. Zij zwaaide vorige week af met een bijzonder teleurstellende 662.000 kijkers (12 procent).

Gedurende de tweede helft van prime time wist SBS 6 gisteren wél te winnen van RTL 4. De Wendy van Dijk-show Wie van de Drie zette 1,2 miljoen kijkers (23 procent) neer en Humberto kwam uit op 857.000 kijkers (17 procent).

Yvon scoort, Katja flopt

De grote winnaar op prime time was Boer Zoekt Vrouw: De 90 Spruiten Special met 1,7 miljoen kijkers (27 procent) op NPO 1. Direct erna wist Jeroen Pauws Schreefgroei in de Polder 892.000 kijkers (17 procent) te boeien. Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 640.000 kijkers (12 procent).

De Katja Schuurman-show Goed Fout trok slechts 245.000 kijkers (4 procent) naar NPO 3.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Hoe mijn keurige ouders: 280.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 251.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Into the storm: 204.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Expendables 2: 189.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 184.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie Dienst Infra: 166.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), vtwonen (800.000), RTL Boulevard (661.000), Studio Sport (623.000) en De Grote Verbouwing (497.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (917.000), Studio Voetbal (557.000) en Shownieuws (519.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met bijna 17 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.456.00001. NPO1 / 23.6%
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.754.00002. RTL4 / 17.1%
03. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 1.675.00003. SBS6 / 16.5%
04. Een tegen 50 (RTL4) 1.391.00004. NPO2 / 7.0%
05. Wie van de Drie (SBS6) 1.207.00005. NPO3 / 3.9%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.009.00006. RTL8 / 3.3%
07. Hart van Nederland (SBS6) 917.00007. Vero / 3.3%
08. Scheefgroei in de polder (NPO1) 892.00008. RTL7 / 3.2%
09. Humberto (RTL4) 857.00009. RTL5 / 2.5%
10. Deze quiz is voor jou (SBS6) 806.00010. ESPN / 2.3%
11. vtwonen (SBS6) 800.00011. NET5 / 2.2%
12. RTL Boulevard (RTL4) 661.00012. RTLZ / 1.7%
13. Buitenhof (NPO1) 653.00013. BBC / 1.2%
14. Nieuwsuur (NPO2) 640.00014. Ziggo / 1.1%
15. Studio Sport (NPO1) 623.00015. Spike / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,5%
02. RTL Nederland 27,8%
03. Talpa TV 22,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen