André Hazes-docuserie is kijkcijferhit, plekje in kijkcijfer top 15

De kijkcijfers van woensdag 14 april 2021 (SKO) – De vierdelige documentaireserie ‘Kleine Jongen: het echte leven van André Hazes’ is gisteren met mooie kijkcijfers van start gegaan op NPO 3.

André Hazes jr. © Shownieuws

De veelbesproken tv-reeks vertelt het levensverhaal van de geroemde André Hazes. “Dit is de eerste documentaire die zeer uitgebreid vertelt over het intense leven van de grootste artiest van ons land”, zegt zijn weduwe Rachel. Het resultaat: er keken gisteren om half negen 809.000 mensen (14 procent) naar de uitzending op NPO 3.

De Hazes-docu zorgde voor een enorme kijkcijferpiek in de programmering van NPO 3: First Dates ervoor trok 351.000 kijkers, Tafel voor Twee erna slechts 136.000 kijkers. Dankzij de mooie kijkcijfers wist het programma over Hazes een plekje in de kijkcijfer top 15 te behalen: de laatste plek.

Zilver voor Chantal

NPO 1 pakte goud op prime time: Oogappels scoorde 1,2 miljoen kijkers (21 procent) en De Kinderen van Ruinerwold had er aansluitend 1,3 miljoen (23 procent).

Het zilver is voor RTL 4, dat met Chantals Beauty Camper 969.000 kijkers (17 procent) scoorde. Rooijakkers over de Vloer hield er daarna 835.000 (15 procent) over. Het brons op prime time is voor de wedstrijd Dortmund – Manchester City met 927.000 kijkers (17 procent) op SBS 6.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 640.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Killer Elite: 315.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Weg van Jou: 291.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Cowboys and Aliens: 207.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Crime Desk: 177.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Your Honor: 115.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miloen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (944.000), GTST (900.000), Editie NL (877.000), De Vooravond (765.000) en Met het mes op tafel (634.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Beau (843.000) en Journaal laat (616.000) het meest in trek. Hart van Nederland trok 353.000 kijkers en Shownieuws 274.000.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.157.00001. NPO1 / 24.6%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.418.00002. RTL4 / 19.2%
03. Kinderen van Ruinerwold (NPO1) 1.282.00003. SBS6 / 12.3%
04. Oogappels (NPO1) 1.207.00004. NPO2 / 8.3%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.189.00005. NPO3 / 5.5%
06. Op1 (NPO1) 1.127.00006. Vero / 4.6%
07. EenVandaag (NPO1) 1.055.00007. RTL8 / 3.5%
08. Chantals Beauty Camper (RTL4) 969.00008. RTL7 / 2.9%
09. RTL Boulevard (RTL4) 944.00009. RTL5 / 2.3%
10. Dortmund – Man City (SBS6) 927.00010. NET5 / 2.0%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 900.00011. TLC / 1.2%
12. Editie NL (RTL4) 877.00012. Discov / 1.1%
13. Beau (RTL4) 843.00013. Ziggo / 0.9%
14. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 835.00014. RTLZ / 0.9%
15. Kleine Jongen: André Hazes (NPO3) 809.00015. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,4%
02. RTL Nederland 29,3%
03. Talpa TV 19,5%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Gaan de kijkcijfers van de vierdelige Hazes-docuserie stijgen of dalen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen