Alwéér kijkcijferrecord voor Even Tot Hier: voor vierde week op rij
De kijkcijfers van zaterdag 10 april 2021 (SKO) – Even Tot Hier ontpopt zich definitief tot de nieuwe Zondag met Lubach met dito kijkcijfers. Er is gisteren voor de vierde week op rij een record gevestigd.

Niels van der Laan en Jeroen Woe wisten gisteren met Even Tot Hier ruim 1,9 miljoen kijkers (27 procent) te bekoren. Het is voor het eerst dat het programma op de uitzenddag zelf zó dicht in de buurt van de 2-miljoengrens komt.
Vier weken op rij
Het is de vierde week op rij dat Even Tot Hier zijn record aanscherpt. Het vijfde seizoen begon drie weken geleden met 1,7 miljoen kijkers, een week later keken er 1,8 miljoen mensen en vorige week waren dat er bijna 1,9 miljoen. Al met al scoort het programma nu de kijkcijfers die Zondag Met Lubach jarenlang neerzette.
Voorafgaand aan Even Tot Hier begon het nieuwe amusementsprogramma Tik M Aan met Emma Wortelboer en Frank Evenblij slechts 836.000 kijkers (14 procent). Daarmee veroorzaakte de show een enorme dip: het Achtuurjournaal ervoor trok immers 2,3 miljoen kijkers (37 procent).
De Verraders op twee
Het zilver op prime time is voor RTL 4 dankzij de combinatie Lego Masters (1,6 miljoen en 25 procent) en De Verraders (1,7 miljoen en 26 procent). Het brons is voor het SBS 6-duo We Want More (843.000 en 13 procent) en Hoge Bomen (876.000 en 13 procent).
Verder was NPO 2’s Sterren op het Doek, met ditmaal Dieuwertje Blok, het meest in trek met 729.000 kijkers (12 procent).
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- NPO 3 scoorde met DNA: 561.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 201.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Expendables: 182.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 171.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Helden van hier: 159.000 kijkers,
- Veronica scoorde met I Am Legend: 120.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (838.000), Editie NL (686.000), Blauw Bloed (558.000) en Lachen om home video’s (535.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Hart van Nederland (858.000), Shownieuws (596.000) en Studio Sport (432.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 22 procent en SBS 6 brons met 13 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.271.000 | 01. NPO1 / 23.5% |
02. Even tot hier (NPO1) 1.920.000 | 02. RTL4 / 21.7% |
03. De Verraders (RTL4) 1.712.000 | 03. SBS6 / 13.0% |
04. Lego Masters (RTL4) 1.553.000 | 04. NPO2 / 7.3% |
05. Kassa (NPO1) 1.261.000 | 05. NPO3 / 4.2% |
06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.253.000 | 06. RTL7 / 3.0% |
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.146.000 | 07. RTL8 / 2.4% |
08. EenVandaag (NPO1) 1.138.000 | 08. RTL5 / 2.2% |
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.095.000 | 09. Vero / 2.1% |
10. Hoge Bomen (SBS6) 876.000 | 10. Ziggo / 2.0% |
11. Hart van Nederland (SBS6) 858.000 | 11. NET5 / 2.0% |
12. We Want More (SBS6) 843.000 | 12. ESPN / 1.8% |
13. RTL Boulevard (RTL4) 838.000 | 13. ZiggoSel / 1.2% |
14. Tik M Aan (NPO1) 836.000 | 14. RTLZ / 0.9% |
15. Sterren op het doek (NPO2) 729.000 | 15. SBS9 / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 35,0% | |
02. RTL Nederland 30,5% | |
03. Talpa TV 17,9% |