Afscheid van AD Magazine: ‘BN’ers begrepen er niets van’

Het AD Magazine, de weekendbijlage van het AD, heeft vanaf deze week de naam Mezza. Dit moet de herkenbaarheid van het blad vergroten; BN’ers snapten vaak niet waarvoor ze werden geïnterviewd.

AD Magazine en Mezza © AD

De reden om in te grijpen bij het AD Magazine, is omdat de abonnees er minder in zijn gaan lezen. De naam van het blad was ook vrij generiek. “We vinden het ook de hoogste tijd voor een eigen naam. Dat helpt om het magazine te onderscheiden van andere magazines”, laat het AD weten.

‘Welk magazine?!’

De makers van het AD-tijdschrift merkten vaak dat de geïnterviewden, zoals bekende Nederlanders, niet goed snapten waarvoor ze nou werden geïnterviewd. “Als we voor u de meest interessante mensen proberen te strikken voor een interview, vragen zij vaak: ‘Het magazine? In welk magazine komen we nou precies?'”

Daarom is er voor Mezza gekozen. “Tijdens het maken van het vernieuwde magazine hebben we meerdere keren een lezers gevraagd naar hun mening. Welke naam hun voorkeur zou hebben, dat werd Mezza. Omdat een magazine een intermezzo is, een moment van pauze”, is te lezen op de AD-site.

Heleen van Royen

Een belangrijk gezicht van het nieuwe Mezza is Heleen van Royen, die een wekelijkse column gaat schrijven. “Heleen van Royen is een sprankelende vrouw van 56, die intussen ook oma is. Zij schrijft over onderwerpen die veel mensen raken”, vertelt hoofdredacteur van het blad Sara van Gorp.

Heleen vindt het heel leuk om weer een verzetje te hebben in coronatijd, zegt ze in dit interview. “Door corona zijn zo veel dingen stil komen te liggen, ik vind het een behoorlijk geestdodende tijd. Hoe graag ik ook wandel, het is nu elke dag mijn enige uitje. Wekelijks presteren, dat is lang geleden.”

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen