Hunted succesvoller dan ooit met BN’ers: doorbreekt miljoengrens

De kijkcijfers van maandag 1 februari 2021 (SKO) – De NPO 3-hit Hunted breekt alle records nu er geen onbekende, maar bekende Nederlanders meedoen. Gisteren werd de miljoengrens doorbroken.

Hunted VIPS © AvroTros

De seizoensopener van Hunted VIPS zette vorige week al een kijkcijferrecord neer met 990.000 kijkers, maar gisteren gingen de kijkcijfers al helemaal door het dak. Voor het eerst doorbreekt Hunted de miljoengrens: er keken ruim 1,1 miljoen mensen (16 procent) naar de uitzending op NPO 3.

Op eigen kracht

Het knappe is dat Hunted VIPS deze topscore vrijwel op eigen kracht neerzet. De lead-in was goed, maar trok minder dan de helft van het aantal kijkers: First Dates scoorde 478.000 kijkers (8 procent). Na Hunted VIPS haakte de kijker weer af: De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld scoorde 436.000 kijkers (7 procent).

Al met al was NPO 3 door het succes van Hunted VIPS de derde zender op prime time. Alleen NPO 1 en RTL 4 wisten meer kijkers te boeien: Radar trok 1,6 miljoen kijkers (22 procent) en Married At First Sight had er 1,3 miljoen (19 procent). Na Radar wist Het Familiediner nog 1,2 miljoen mensen (18 procent) te bekoren.

De vierde zender op prime time was NPO 2 dankzij het door 736.000 mensen (11 procent) bekeken Nieuwsuur. De SBS 6-combinatie Familie GIllis (658.000 kijkers en 9 procent) en URK! (544.000 en 9 procent) deed het ook nog prima.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Familie Gillis: 658.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 592.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 434.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kursk: 361.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Hunger Games: 190.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Very Very Valentine: 187.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), Half acht nieuws (1,7 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), M (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), Editie NL (979.000), Tijd voor MAX (910.000) en Met Het Mes Op Tafel (762.000) waren de vooravondtoppes.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Op1 (957.000), Hart van Nederland (715.000) en Journaal laat (627.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.752.00001. NPO1 / 24.1%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.681.00002. RTL4 / 20.7%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.668.00003. SBS6 / 9.2%
04. Radar (NPO1) 1.600.00004. NPO2 / 7.2%
05. EenVandaag (NPO1) 1.447.00005. NPO3 / 6.8%
06. Married at first sight (RTL4) 1.290.00006. Vero / 5.0%
07. Het Familiediner (NPO1) 1.152.00007. RTL5 / 4.2%
08. Hunted VIPS (NPO3) 1.119.00008. RTL7 / 3.8%
09. M (NPO1) 1.096.00009. NET5 / 2.5%
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.089.00010. RTL8 / 2.0%
11. Jinek (RTL4) 1.043.00011. BBC / 1.6%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.035.00012. Discov / 1.3%
13. Editie NL (RTL4) 979.00013. TLC / 1.0%
14. Op1 (NPO1) 957.00014. RTLZ / 0.9%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 910.00015. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,1%
02. RTL Nederland 32,1%
03. Talpa TV 17,4%

Het is niet meer mogelijk om te reageren onder artikelen van Mediacourant. Voor meer informatie bekijk dit artikel.

Meer in Kijkcijfers

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Paul de Leeuw ligt behoorlijk onder vuur als presentator van Op1. Moet hij blijven of wieberen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Meest gelezen in februari

Alle artikelen
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen