Beau’s Weet Ik Veel blijft grote hit tegenover Wie is de Mol
De kijkcijfers van zaterdag 6 februari 2021 (SKO) – Beau van Erven Dorens blijft in trek met zijn van Linda de Mol overgenomen spelshow Weet Ik Veel. Het is het meest bekeken Wie is de Mol-alternatief.
Hoge kijkcijfers neerzetten tegenover kijkcijfermonster Wie is de Mol is een prestatie op zich, maar mede dankzij de lockdown lukt het Beau moeiteloos. Waar Wie is de Mol kon rekenen op 3,2 miljoen kijkers (43 procent marktaandeel) op NPO 1, zette Weet Ik Veel alsnog een hoge 1,6 miljoen kijkers (22 procent) neer.
Matthijs wint kijkers
Ook om half tien verdeelden NPO 1 en RTL 4 de kijkers. Na 1,4 en 1,2 miljoen kijkers, wist de derde reguliere Matthijs Gaat Door 1,5 miljoen kijkers (25 procent) te boeien op het eerste net. Daar tegenover kwam Robert ten Brinks RTL 4-show BankGiro Miljonairs uit op 1,4 miljoen kijkers (23 procent).
De andere toppers op prime time waren MolTalk met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 3, Verborgen Verleden met 757.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en Nieuwsuur met 585.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- RTL 7 scoorde met The Rainmaker: 248.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Henry van Loon Onze Henry: 239.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Under Siege: 232.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Helden van hier: 197.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 185.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 184.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), RTL Boulevard (989.000), Editie NL (817.000), TV Monument Ria Valk (648.000) en Zes Uur Nieuws (612.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Hart van Nederland (968.000), Shownieuws (794.000), Studio Sport (524.000) en De TV Kantine (468.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.209.000 | 01. NPO1 / 32.0% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.960.000 | 02. RTL4 / 20.5% |
03. Weet Ik Veel (RTL4) 1.614.000 | 03. SBS6 / 7.3% |
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.564.000 | 04. NPO2 / 6.7% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.553.000 | 05. NPO3 / 4.2% |
06. Matthijs Gaat Door (NPO1) 1.497.000 | 06. Vero / 4.2% |
07. Kassa (NPO1) 1.422.000 | 07. RTL7 / 2.6% |
08. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.361.000 | 08. RTL5 / 2.5% |
09. EenVandaag (NPO1) 1.307.000 | 09. NET5 / 2.2% |
10. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.238.000 | 10. RTL8 / 1.9% |
11. MolTalk (NPO3) 1.195.000 | 11. Spike / 0.9% |
12. RTL Boulevard (RTL4) 989.000 | 12. ESPN / 0.9% |
13. Hart van Nederland (SBS6) 968.000 | 13. RTLZ / 0.9% |
14. Editie NL (RTL4) 817.000 | 14. Comedy / 0.8% |
15. Shownieuws (SBS6) 794.000 | 15. BBC / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 42,9% | |
02. RTL Nederland 28,6% | |
03. Talpa TV 14,1% |