Patrick Kicken: ‘Radio 538 gaat contract Coen en Sander niet verlengen’

Radio 538 gaat het contract van Coen Swijnenberg en Sander Lantinga dit jaar niet verlengen. Die voorspelling doet radionar Patrick Kicken in een column op Spreekbuis.

Coen Swijnenberg en Sander Lantinga © Radio 538

Het contract van Coen en Sander loopt dit jaar af en hun programma op Radio 538 is ‘het zorgenkindje van de middag’ geworden, aldus Patrick. “Dus daar gaat iets veranderen, linksom of rechtsom”, aldus de voormalig presentator van Radio Veronica.

Aardverschuiving

Er staat de Radio 538-luisteraar een behoorlijke aardverschuiving te wachten, stelt Patrick. “Ik schets je dit scenario: Wietze de Jager krijgt de ochtend, Frank Dane verhuist over een half jaar naar de middag (zonder al teveel gezichtsverlies) en Coen en Sander gaan uit elkaar.”

Het einde van Coen & Sander?! “Het huwelijk is klaar, de magie is uitgewerkt, de items uitgekauwd. Coen Swijnenberg vertrekt terug naar de publieke omroep, om ‘iets’ bij NPO 3FM te gaan doen. En/of een programmaatje bij NPO Radio 2, waar hij saai genoeg voor is.”

Sander naar de tv

Sander Lantinga keert volgens Patrick níet terug op de radio. “Lantinga is een grappenmaker die ze bij TV goed kunnen gebruiken, dus die zie ik zijn radiocarrière vaarwel zeggen en een lullig quizje bij de commerciëlen of een semi-intellectuele talkshow doen bij de publieken. Iets met gehandicapten of mensen die doodgaan.”

De andere voorspellingen van Patrick Kicken, onder meer over Gerard Ekdom, Rob Stenders, Gijs Staverman en Marieke Elsinga, kunt u lezen op de Spreekbuis-site.

43 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
A.verlaan
januari 14, 2021 10:03

Frank Dane altijd al niks gevonden. Past beter bij tekenfilms zijn stem. Sponce Bob ofzo. Vreselijk. Coen en Sander tja die vind ik wel leuk sorry. Lekker slap gezwam, heb ik geen problemen mee.

Gast
mario
januari 13, 2021 11:36

twee domste mensen op radio.. IQ zelfde als hun schoemaat..

Gast
MolTalk
januari 13, 2021 10:01

Lijkt me volstrekt logisch en terecht. Dit kan al jaren niet meer.

Gast
Ronnie
januari 13, 2021 09:49

Tot nu toe komt er weinig uit van de voorspellingen, al zou dit geen onverwachte stap zijn. Ik luister zelf al lang niet meer naar deze 2 heren, omdat het gewoon te schijtlollig is allemaal. Maar Sander zou prima bij een programma als Ranking the Stars of Ik hou van Holland passen en Coen blijft op radio, maar dan niet meer in de ochtend of middag.

Gast
Jean Paul
januari 13, 2021 09:48

Ik lees net dat die Kicken een succesvolle podcast heeft over stressvrij leven. Maar hij windt zich over alles en iedereen op en neemt constant anderen de maat. Lekker consequent 😏

Gast
Jannes van Loon
januari 13, 2021 09:33

Radio 538 gaat in ieder geval niet meer die achterlijke salarissen betalen misschien naar radio Veronica een troost prijs of een goedkope quiz op tv .

Gast
Corrinne
januari 13, 2021 00:03

Na het vertrek van Evers en dat kluppie om hem heen (Henk Blok! De lach van Henk maakte mijn dag) is er helemaal niks meer aan bij 538. Echt bagger.

Gast
Orlando
januari 12, 2021 21:18

Frank Dane zou het beter doen als hij niet al die Sitekicks zou hebben, het hele programma is een bijzonder slap aftreksel van Evers staat op. Hup, Wietze op die plek, dat heeft hij tijdens invalbeurten genoeg laten zien. Van mij mag Niek van der Bruggen naar de middag. Lekker slap gezwam, muziek die zich snel zich opvolgt, niks aan Sitekicks, die tijd is al lang weer voorbij. Ik ben altijd een echte 538 fan geweest, maar momenteel staat er, wat dat betreft, alleen non-stop op het programma bij mij Als je dan ook al die anderen hoort, het kan zo de E.O. zijn. Patrick zei het al eerder, zet Eric de Zwart maar weer aan het roer. Heeft Lex Harding geen zoon?

Laatst bewerkt 10 dagen geleden door Orlando
Gast
Blunt
januari 12, 2021 20:46

Coen en Sander mogen van mij meteen al weg. Wat een uitgekauwde formule hebben die 2. Waardeloze muziek (wat wil je? het blijft natuurlijk wel 538) , kotsverwekkende sidekicks, belegen grappen. Die Frank Dane is ook ruk, Wietze is ook niks. Dat hele 538 is niks.

Gast
Janus
januari 12, 2021 20:43

Klaar met de poep en pies humor. Draai gewoon muziek

Gast
Topi
januari 12, 2021 20:35

Andacht zoekers!

Waren al gewaarschuwd door dhr: de Mol dat hun te lang zeuren op de radio. Wie zeurt krijgt zn beurt.

Vaffanculo a tutti due C&S Ciao Ciao Bye Bye Zwaai Zwaai.

Gast
Josefien
januari 12, 2021 18:33

Bejaarden horen niet op Radio 538.

Gast
Jeroen Smits
januari 12, 2021 17:46

Weg inderdaad met die puberradio en de thema feestjes met goedkope kostuums uit de feestwinkel en kartonnen decors…

Gast
Albert Verhinderd
januari 12, 2021 16:47

Oeh, Patrick Kicken laat weer een nat windje!

Gast
Roger
januari 12, 2021 16:33

Luister eens naar radio FIP, een eclectische zender met een mix aan muziekstijlen op fabuleuze wijze aan elkaar gekoppeld. Zonder reclame of nieuws en zeker zonder irritant gemekker van overbetaalde deejays. Nooit de meerwaarde hiervan begrepen. Vanuit Parijs. Ziggo heeft het in het digitale aanbod, of de app kan ook. Try it…

Gast
Sjimie
januari 12, 2021 16:19

Dus dan kunnen we nooit meer lachen om poep en pies grappen want bij ons op de socialewerkplaats kunnen we heel hard lachen om zulke grappen,jammer hoor

Gast
Massa
januari 12, 2021 16:10

Het werd tijd, wat een stel pubers zijn dat zeg, zijn blijven hangen in poep en pies grappen, waar ze zelf het hardst om moeten lachen. Het gaat tegenwoordig allang niet meer om de muziek met al die verschrikkelijke sidkicks.

Gast
Jack
januari 12, 2021 15:42

Twee veertigers die puberradio maken. Tja, daar zit wel een houdbaarheidsdatum aan. Of gaan ze volgend jaar nog steeds de schaamnaam uitzenden?

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal (de echte)
januari 12, 2021 15:38

Wat een glazen bol onzin!

Gast
Harry:-D
januari 12, 2021 15:21

Ik snap überhaupt niet waarom er anno nu

nog steeds deejays zijn. Het gaat toch om
de muziek en niet om ’t geklep eromheen?
Setlist samenstellen en afspelen. Klaar…

Gast
WEST*
januari 12, 2021 17:42
Antwoord op  Harry:-D

Vroeger had je radiosprekers en omroepers ( sters ) die de plaat, vocalist, groep of orkest aankondigden, praatte nooit in een zang of orkestraal muziekje tijdens de radiouitzending
en men kon de omoepspreker ster verstaan in beschaafd Nederlands ! Dat ging dan zo….
Jan Boots zat in het souterain ,of stond in de grote studiozaal aan de Gravenlandse weg en sprak de luisteraar toe

Dit is Hilversum 1 de AVRO
op onze Avroklok is het 5 voor half èen .U kunt nu luisteren naar GBJ Hilterman met de toestand in de wereld

Na uitzending

U heeft geluisterd naar GBJ Hilteman, met de toestand in de wereld

Vanuit de omroepcel schakelen we live over naar onze grote studiozaal, met het Cospolitan orkest de Zaaiers o.l. Jos Cleber met de vocalisten Mieke Telkamp en Willy Alberti

Zo wist je van het bestaan er van,en met het ontstaan van de zeezenders had men dan dJs die de luisteraar informeerden en de luisteraar op de hoogte stelde van nieuwe artiesten en
over de nieuwe muziek die uit kwam , of het nu om een plaat van Anneke Gronloh, The Beatles The Cats of Ten years After ging, Het werd wel op een andere manier gebracht. zoals deze van Joost den Draaer klits klets klandere van de ene hit naar de andere! het was ook wel lollig, maar toch anders
Radio zenders zijn er om de luisteraar te infomeren zonder artiesten te boycotten . En zo hoort radio ook te zijn, informeren dat is de taak van een radiozender, en de dj`s die er werken , en voor de luisteraar niet voor het belang van radiobazen, of adverteerders

Gast
WEST*
januari 12, 2021 17:45
Antwoord op  Harry:-D

na de komma, en voor de luisteraar zijn niet voor de omroepbazen en adverteerders

Gast
timon
januari 12, 2021 15:16

Patrick Kicken en Robert Jensen gaan toch erg in hun wilde fantasieen geloven.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 12, 2021 15:08

Vroeger had elke zender echte dj’s want dat was EEN VAK ,dat infantiele gedoe met sidekicks van tegenwoordig is aan mij niet besteed ik luister uitsluitend Classics zonder gepraat!

Gast
xandertje
januari 12, 2021 14:57

Alle content komt van Sander Lantinga. Coen start het plaatje, Sander komt met de ‘grappige’ verhalen. Ik heb nooit de waarde ingezien van Coen. Je kunt Sander leuk vinden of stom (you hate him or you love him) maar hij is wel degene van de twee die het trucje uitvoert. Hij kan nog wel wat kanten op in de media. Voor Coen zie ik het somber in. In zijn eentje is ie nog saaier dan saai.

Gast
Nozem
januari 12, 2021 14:43

Dat zou geweldig nieuws zijn ! De poep en plas grappen zijn we nu wel een keer zat ! Scheelt wel dat ze de helft van tijd vakantie hebben of in de ziektewet zitten .

Gast
talloo
januari 12, 2021 14:32

Sky Radio moet gewoon non-stop muziek blijven. Ik zie Gerard Ekdom gewoon blijven bij Radio 10 eigenlijk. Heeft er ook tv-klussen bij bij Talpa.

Gast
Bart
januari 12, 2021 16:08
Antwoord op  talloo

Zou bij Radio 10 kunnen blijven maar zie ook nog wel voor me dat de Mol hem naar 538 haalt of dat hij zoals Patrick denkt naar Q-Music gaat. Of terug naar Radio 2. Dat laatste zou het mooiste zijn.

Gast
talloo
januari 12, 2021 14:25

Volgens die Patick Kicken gaat Beau van Erven-Dorens samen met Marieke Elsinga de ochtendshow doen op Sky Radio. Wat een fantasie…

Gast
Bart
januari 12, 2021 16:09
Antwoord op  talloo

Dit was ooit het plan voordat John de Mol probeerde Mattie & Wietse probeerde binnen te halen voor SKY. We weten inmiddels hoe sta af liep. Beau zie ik niet snel terug gaan naar Talpa.

Gast
Govert Mok
januari 12, 2021 14:17

Meneer Kicken kan zo bij de Story aan de slag als huismedium.

Gast
Peter
januari 12, 2021 14:19
Antwoord op  Govert Mok

of bij de de VI Meestervoorspellers.

Gast
By the way
januari 12, 2021 14:10

Hoe meer je roept, hoe groter de kans dat er ergens in het verhaal nog een zweem van ‘told you so’ kan ontstaan. Andersom geredeneerd: hoe meer je roept, hoe meer er niet van klopt.

Gast
Rutger
januari 12, 2021 14:09

Kicken zit er wel vaker naast de laatste tijd…beetje sneu…niemand wilt hem meer en maar lopen afgeven op anderen…bij Veronica was het in het verleden ook geen uitblinker.

Gast
Kuis
januari 12, 2021 14:09

Zelfs ALS het waar is. Coen en Sander zijn financieel onafhankelijk. Dus het zal ze niet veel uitmaken.

Gast
deug niet
januari 12, 2021 14:09

zolang ze niet in het publieke stel terugkomen prima, anders heb je weer kans dat ze boven hun nivo (bijstand ) betaald gaat worden. Wellicht dat ze nog op een commercieel platform nog voor minimumloon hun ding mogen doen. Dan kost het de gemeenschap geen geld namelijk.

Gast
marijn
januari 12, 2021 14:07

dan vraag ik mij toch oprecht wel af waarom er momenteel een tv campagne voor hier met je rekening is. Deze reclame bevat alleen Coen en Sander in de vorige commercials waren Frank en Wietze de anderen gezichten

Gast
Kickt hij op aandacht
januari 12, 2021 14:04

Die man roept maar wat dus?

Gast
Bart
januari 12, 2021 16:13

Dat staat er ook bij vermeld in zijn column. Het zijn slechts speculaties.

Wat betreft het het stoppen van De Coen & Sander show zal hij er niet ver naast zitten. Die waren de laatste 2 jaar bij 3FM al over de houdbaarheidsdatum heen.

Hoe ze ook weer op die bushokjes poster staan op dit moment. Alsof ze 21 zijn. Op een gegeven moment moet je niet meer zo op een poster gaan staan.

Ik verwacht dat Sander bij Talpa tv/radio blijft te zien en te horen met misschien iemand anders er naast en dat het voor Koen misschien wel klaar is op de landelijke radio. Te saai!

Gast
Jahan
januari 12, 2021 14:03

Goede koppen voor de radio.

Gast
Ra de Maker
januari 12, 2021 13:59

Neem Adriani dan ook gelijk mee. Zal niemand opvallen.

Gast
Henk Bres
januari 12, 2021 13:51

Zou geen slecht idee zijn, maar natuurlijk verzint Kicken dit allemaal zonder onderbouwing.

Gast
bert
januari 12, 2021 13:48

Dat zou echt mooi zijn, deze twee zijn zo gruwelijk overrated…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen