‘Jort Kelder moet Op1 vijf dagen per week gaan presenteren’

Rob Goossens denkt dat het beter is als Op1 vijf dagen per week gepresenteerd wordt door Jort Kelder, samen met co-host Welmoed Sijtsma. Dat laat hij weten aan RTL Boulevard.

Welmoed Sijtsma, Rob Goossens en Jort Kelder © Op1

De laatste maanden zit de late avond van RTL 4 in de lift ten koste van Op1. Het NPO 1-programma kan volgens tv-journalist Rob Goossens wel wat meer smoel gebruiken en dat bereik je alleen als de kijker elke avond op vaste gezichten kan rekenen, stelt hij. Daarom pleit hij voor één vast duo.

Jort en Welmoed

Het meest geschikte duo is volgens Rob dus Jort Kelder en Welmoed Sijtsma. “Als kijker zou ik het toejuichen als ze op een gegeven moment een keuze maken. Dat ze bijvoorbeeld gaan voor Welmoed en Jort, dat we hen vijf dagen in de week gaan zien. Zij zijn verreweg het spannendst om naar te kijken.”

Waarom is dit duo zo goed? “Welmoed bewaakt de soepele uitzending en Jort is een soort havik die af en toe toeslaat. Dat is de charme van live televisie, iets wat je niet voorspeld had. Bij presentatoren die alles uit het boekje doen, is het niet spannend. Dan is het live-element van zeer beperkte toegevoegde waarde.”

Tien vs één

Op1 gaat er juist prat op dat het programma zo onderscheidend is door de verschillende duo’s, maar Rob vindt het een zwaktebod dat NPO 1 tien presentatoren nodig heeft om te concurreren met één naam op de late avond van RTL 4.

Rob: “Het gaat uiteindelijk om de band van de gast met de host. Als iemand weet dat het prettig is om bij Jinek te zitten, kunnen ze een week later weer aanschuiven. Daarnaast speelt Op1 op safe met de opzet. Het mag wel wat spannender.”

De analyse van Rob Goossens over één jaar Op1 kunt u lezen op de website van RTL Boulevard.

71 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
TietS
januari 8, 2021 19:02

Niet te hopen dat Jort en Welmoed iedere dag op tv komen. Wat een irritant, arrogant en hautain koppel is dit. Betweterig en gee enkel respect voor de gasten. Weg met deze 2

Gast
Lenie Jansen
januari 7, 2021 19:53

Nou dat is niet te hopen

Gast
Marianne
januari 7, 2021 18:20

Nou Rob je hebt er volgens mijn geen verstand verschrikkelijk die jort kelderis vindt ik niet geschikt voor dat programma

Gast
AlfredH
januari 7, 2021 17:47

Ja, meer Jort graag. Eindelijk eens wat anders dan al die oersaaie, brave ja-knikkers. Jort durft er tenminste met een gestrekt been in te vliegen en het de gast het vuur aan de schenen te leggen. Ach, volgens de zeiksnorren op dit forum kan daadwerkelijk niemand het goed doen, dus die meningen kan je afschrijven.

Gast
anoniem
januari 7, 2021 16:30

Meneer Kelder maakt een karikatuur van onze upperclass met zijn rare extremistische denkbeelden.,
Maar misschien is dat ook de bedoeling? :-)

Gast
Josefien
januari 7, 2021 15:01

Als dat gebeurt kijk ik niet meer. Of is dat jullie bedoeling eigenlijk?

Gast
Alfons
januari 7, 2021 14:47

Rob houd jij je bezig met de slip op de enkel van maasland .

Gast
John
januari 7, 2021 14:32

Op1

Gast
John
januari 7, 2021 14:34
Antwoord op  John

Dst zou de belangrijkste reden zijn voor mij om nooit meer te kijken.
Twee kwallen in één programma. Doe me even een emmertje?

Gast
Albert
januari 7, 2021 13:59

Alstublieft, haal die man die zichzelf graag hoort “praten” zijn gasten niet uit laat praten, met die stomme hete aardappel in zijn keel van de televisie.

Gast
Kees
januari 7, 2021 13:19

Ik heb binnen de omroep met Jort gewerkt. Aparte man. Een vriendelijke opportunist. Maar als live presentator ongeschikt omdat hij kan het niet laten zichzelf belangrijker te vinden dan zijn onderwerp/gast. Een goed live-interview krijgt hij om die reden niet voor elkaar. Kelder moet ge-edit worden, net als Gert-Jan Dröge vroeger. Zijn bijdrage aan Op1 is vrijwel altijd wel ergens tenenkrommend. Ik ben nog steeds voor een vast duo in Op 1, maar Jort moet er geen deel vanuit maken. Welmoet wel.

Gast
Jan
januari 7, 2021 13:12

Jort op1 is het enige programma (en studio sport) op te NPO Waar ik naar kijk! Rest van al die programma’s wordt verziekt door linkse figuren en/of veel te veel aandacht voor D66. Dan kots ik inmiddels op!
Denk dat er in Nederland nog wel een paar mensen zijn niet zo over denken.

Gast
Ben
januari 7, 2021 13:05

Als Jort Kelder en Welmoed op 1 gaan presenteren kijken wij nooit meer. Dat doe je allen maar als je op 1 kapot wil maken.

Gast
Marta
januari 7, 2021 12:58

Is Jort Kelder de presentator, dan kijken wij juist níet. Wat een akelig balletje is dat. Een neerbuigende betweter

Gast
anonymous
januari 7, 2021 11:57

Nee, Jort moet gewoon helemaal weg.
Zet Sven Kockelman op die plek.

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 7, 2021 07:06

Jort is een fijne vent , ik heb hem heerlijk genomen met mijn deugknuppeltje .

Gast
Zalmneusje
januari 7, 2021 05:49

Waarom kijkt Jort altijd weg na een vraag? Moet je maar eens opletten, hij kijkt iemand nooit direct of geïnteresseerd aan.

Gast
Zalmneusje
januari 7, 2021 05:50
Antwoord op  Zalmneusje

Een vraag die hij zelf stelt.

Gast
anonymous
januari 7, 2021 11:58
Antwoord op  Zalmneusje

Jort is autist, kijkt niemand in de ogen.

Gast
Gerda
januari 7, 2021 02:33

Dat wil die Jort wel hoor, kan hij zijn achterlijke meningen nog harder verkondigen en mensen de grond in trappen

Gast
Uuuh
januari 7, 2021 02:25

Jort K. kan beter M vervangen. Kijkers hebben behoefte aan spannende gesprekken aan het begin van de avond en niet aan het eind. Zet op de plek van Op1 dan M. We noemen het dan OpM. Met recht een slaapmutsje…..

Gast
willem
januari 7, 2021 08:50
Antwoord op  Uuuh

Heel aardig idee van Uuuh, maar dan wat meer definitiever, vervang M door Jort en Welmoet , wat vrolijker en wat warmer , in het begin van de avond .
Sven K . moet wel blijven.
Zal de kijkcijfers ten goede komen .
Overigens redelijk genant gisteravond bij M, toen in de laatste minuut van de uitzending bekend gemaakt werd dat de 2 senaatszetels van Georgia ,naar Biden gingen, werd er luid geklapt door de tafelgasten .
Was opvallend,

Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:11
Antwoord op  willem

Je had liever dat ze naar Trump waren gegaan zeker, net als die andere gestoorde aanhangers van die gek!!!
Dat zo’n gek president heeft kunnen worden, werkelijk onbegrijpelijk!
4 jaar geleden zelf gefraudeerd en stemmen gekocht en nu hij verloren heeft, heeft zijn tegenstander gefraudeerd. Hij komt vandaag of morgen met een lijkenkist vol met de benodigde stemmen!
Wat Kots Kelder betreft, laat die fijn op Terschelling blijven en nooit meer ergens op tv verschijnen en voor Rob Goossens is er vast ook nog wel een plekje!
Donderdagavond is de enige avond, dat ik op1 oversla!

Gast
Royb
januari 7, 2021 12:25
Antwoord op  Zuster Ursula

En neem die Welmoed ook maar mee naar Terschelling.. mooie deal .. Margriet vs Welmoed?… lood om oud ijzer.. beide incapabele presentatoren..1 is veel te activistisch ingesteld en de ander is kleur & inhoudloos “rechts “ ..

Gast
Jakhals
januari 7, 2021 00:46

Nee dank je. Ik wil echte journalisten aan tafel.

Gast
Gerda
januari 7, 2021 02:34
Antwoord op  Jakhals

Dat is Jort helaas ook, maar wel een hele slechte

Gast
Royb
januari 7, 2021 12:20
Antwoord op  Gerda

Ja zou je zeggen hè .. En die Welmoed heeft haar master journalistiek aan de uni behaald.. dat komt totaal niet overeen met haar performance op tv. Laat haar eerst haar vlieguren opdoen via een ander lichter programma dan op1. Want haar “klaarblijkelijk “ theorie kennis komt totaal niet overeen met haar tv kwaliteiten….pfff

Gast
Jelte
januari 7, 2021 00:40

Nog steeds geen woord over Jinek?

Gast
Ruud
januari 7, 2021 00:36

Als er een duo in aanmerking komt voor die “vijf dagen optie” dan is het Carrie en Charles. Kijk hoe de drukke uitzending van vandaag vorm wordt gegeven. Het ego van Jort zou dat niet aankunnen. En Welmoet is er gewoon te licht voor.

Gast
Royb
januari 7, 2021 12:14
Antwoord op  Ruud

Idd, hoeveel versprekingen zal die Welmoed nu vanavond hebben met haar Duckface?

Gast
Piepmuis
januari 6, 2021 23:45

Neeee kan die kwal niet zien of horen. Heeft met Georgina ge jeweetwel..

Gast
Moenen
januari 7, 2021 08:06
Antwoord op  Piepmuis

Haha. Intussen is die must bekeert tot hetzelfde geslacht. Jort doet wat met je.

Gast
geilneef
januari 6, 2021 23:22

Als Welmoed elke avond wat lekkers aantrekt kijk ik zeker.

Gast
Royb
januari 6, 2021 22:12

Wat een onzin is dat zeg. Omg …Welmoed is een absolute lichtgewicht die een zogenaamde “shocking” teweeg kan brengen omdat ze uit het niets “kritische” vragen durft te stellen.. poe poe ..jij durft, die Welmoed. Zodra ze in staat is om tenminste 1 aflevering geen -Philip Freriks – versprekingen uitkraamt, is dat echt een persoonlijke momentum hoor!! Man man man.

De andere presentatrices zijn niet zozeer beter maar worden tenminste niet zo overschat dan die neppe Welmoed..

Gast
Henk
januari 6, 2021 21:59

Rob goossens kan kapot vallen

Gast
Jona
januari 6, 2021 21:44

Wie is Rob Goossen dat hij zich daar mee bemoeid,ik zie liever Paul de Leeuw en Astrid Joosten dan kan tenminste nog lachen.

Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:14
Antwoord op  Jona

100% mee eens. Geweldig duo!

Gast
Klaas
januari 6, 2021 21:40

Tja Rob Goossens…. wat moeten we daar nou van vinden..

Gast
Fons
januari 6, 2021 21:12

Gelukkig heeft Rob Goossens niet overal verstand van.
Wat een onzin kraamt hij uit !!!!
Charles Groenhuizen en Carly ten Napel zijn ook een prima duo.

Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:16
Antwoord op  Fons

Niet overal verstand van?! Nergens verstand van, bedoel je!
Ook zo 1, die niets toevoegt, weren die Rob Goossens!

Gast
Hart in Aktie... Vanavond 21:30
januari 6, 2021 20:52

 Hart in Aktie om 21:30. Wendy Van Dijk op SBS6, GA DAT ZIEN!

Gast
Dino-saurus
januari 6, 2021 20:43

Wat verrassend: WNL is de facto een omroep van de Telegraaf.

Die Rob komt er wel…

Gast
groen cda matras
januari 6, 2021 20:36

Is Rob Goossens een eeuwige stagiair? D

Gast
Doen
januari 6, 2021 20:33

Ik zeg ja als ze hiermee paul de L buiten de deur zetten

Gast
Frank van Henegouwen
januari 6, 2021 20:08

Waar haalt zo’n Rob deze onzin vandaan?
Elke dag opnieuw verrast deze kloon met de meest stupide uitspraken.

Gast
Frank van Henegouwen
januari 6, 2021 20:07

Waar haalt die Rob zulke onzin vandaan?

Gast
Leny
januari 6, 2021 19:58

Iedere dag Jort en Welmoed? Dan hoef ik nooit meer naar Op1 te kijken.

Gast
Leny
januari 6, 2021 19:56

Wat mij betreft een domme zet. Verlies je veel kijkers mee.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Leny
Gast
Hennie035
januari 6, 2021 19:51

Prima, maar dan zonder Welmoed. Aardige meid lijkt mij, maar ongeschikt voor zo’n programma.

Gast
Royb
januari 6, 2021 22:14
Antwoord op  Hennie035

Eens! Laat haar eerst eens fatsoenlijk wakker Nederland presenteren en foutloos een tekst opdreunen middels een autocue

Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:17
Antwoord op  Hennie035

Zonder Kelder zal je bedoelen!!!

Gast
Babette
januari 6, 2021 19:35

Nou Rob, laten we het niet overdrijven.

Gast
Marianne Wever
januari 6, 2021 19:24

Oo jeetje.
Heeft Rob Goossens weer een stom ideetje.
Ik zag het al tussen die aanhalingstekentjes staan met dat lelijke gebit van hem op die foto, en ik dacht gelijk, Rib Goossens heeft weer ’s niet nagedacht en gewoon iets geroepen.

Ja. Totale onzin dus. Wanneer stopt dit?

Gast
Jeheheh
januari 6, 2021 19:15

Hij heeft gelijk

Gast
Pietpiet
januari 6, 2021 19:14

Welmoed wel, maar Jort niet. Kan niet interviewen, is onsympathiek, arrogant, alleen op rellen uit en heeft geen kennis van zaken. Doe dan maar Vd Brink erbij. Welmoed is top en leuk om naar te kijken, dus die compenseert de opmerkingen weer die wel weer over Tijs zullen worden gemaakt…

Gast
Nils Holgersson
januari 6, 2021 18:57

De dag dat dit gebeurt zeg ik mijn NPO-lidmaatschap op

Gast
man pan
januari 6, 2021 19:12
Antwoord op  Nils Holgersson

De dag dat we Rob Goossens serieus nemen is de dag dat ik emigreer naar Nieuw Zeeland.

Gast
robb
januari 6, 2021 18:54

Dan moet wnl eerst maar een A omroep worden .

Gast
PaulS
januari 6, 2021 18:52

Wat een heerlijke nietszeggende reacties staan weer op deze site.
Het teksten stellen inhoudelijk niets voor.

Gast
Jona
januari 6, 2021 21:46
Antwoord op  PaulS

Net als jou reactie.

Gast
Flob Goossens
januari 6, 2021 18:42

Gelukkig mag hij nog bij de zieltogende Telegraaf werken.

Gast
ZeerNetteDame
januari 6, 2021 18:31

Talent maakt in 2021 niet meer uit. Als je maar ‘afwijkt’ van de norm. Rob Goossens is alleen op televisie omdat hij een geestelijke beperking (+1) heeft en ook nog eens lelijk is (bonus).

Gast
Neo
januari 6, 2021 18:18

Jort is inderdaad een prima interviewer, niet zo’n meeloper of policor slappeling zoals de rest.

Gast
Paul
januari 6, 2021 17:59

Jort praat te veel binnensmonds,te snel, en springt te vaak van de hak op de tak. 8 minuten Jort, en ik ben toe aan een dutje.

Gast
ZwabberKak
januari 6, 2021 18:01
Antwoord op  Paul

Zegt meer over jou dan over Jort…

Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:23
Antwoord op  ZwabberKak

Een Kots Kelder fan, hoe is het mogelijk!

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Zuster Ursula
Gast
Zuster Ursula
januari 7, 2021 10:21
Antwoord op  Paul

8 minuten?! Dat is lang! Nog geen 8 seconden!

Gast
Colton
januari 6, 2021 17:53

Robje moet van ma t/m vrij in zijn bed blijven

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 6, 2021 17:59
Antwoord op  Colton

Kinderachtige reactie in plaats van inhoudelijk te reageren op wat hij zegt!

Gast
Parker
januari 6, 2021 18:13
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Kleutertje heeft ook weer wat te zeuren.

Gast
ben
januari 6, 2021 17:45

Goosens moet 5 dagen per week, zijn muil houden.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen