Radio-VI wil nóg een Ring, verandert naam ochtendshow

De radiovariant van Veronica Inside heet vanaf vandaag niet meer Veronica Inside, maar Veronica Inside Ochtendshow. Zo kan de show voor de tweede keer kans maken op de Gouden RadioRing.

Veronica Inside © Radio Veronica

Veronica Inside won eind januari de Gouden RadioRing en de regel is dat een radioprogramma de prijs maar één keer mag winnen. Omdat het programma begin november van de middag naar de ochtend is verhuisd en nieuwslezeres Celine Huijsmans is vervangen door Florentien van der Meulen, vindt VI dat er genoeg veranderd is om wéér mee te doen.

Regels

Aangezien de reglementen van organisator Televizier voorschrijven dat een programma met dezelfde naam zich sowieso niet voor een tweede keer kan kwalificeren, is er gekozen voor de naamswijziging.

Sidekick Rick Romijn: “Begin van het jaar hebben we de Gouden RadioRing gewonnen en volgens de regels mag je die niet meerdere keren achter elkaar winnen, als je dezelfde naam hebt of hetzelfde programma. Wij zijn natuurlijk van de middag naar de ochtend gegaan, dus in principe zijn wij een ander programma, maar dat mag niet.”

Nieuwe naam

Er zat volgens Rick niets anders op dan de naam van het programma te wijzigen. “Wij hebben daarom besloten de naam van het programma te veranderen.”

Het is natuurlijk wel een beetje flauw. Het programma klinkt nog altijd vrijwel hetzelfde en buiten de nieuwe nieuwslezeres om is het team nog steeds hetzelfde met Wilfred Genee aan kop en Rick Romijn en Niels van Baarlen aan de flanken.

Het is nog niet duidelijk of Televizier hier een stokje voor gaat steken.

Update

Update 16.35 uur – De AvroTros heeft aan Showbizznetwork laten weten dat Veronica Inside Ochtendshow is uitgesloten van deelname. Een verkiesbaar programma moet in 2020 namelijk minimaal drie maanden zijn uitgezonden.

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Leo
december 19, 2020 09:41

Treurig dat Wilfred (die achter deze actie zit) zo opzoek is naar bevestiging en erkenning. Hij denkt het uit een radio-/tv prijs te krijgen, helaas Wilfred dit geeft geen volledige voldoening.

Gast
Rolf
december 19, 2020 08:24

Echt een Talpa aktie dit.

Gast
Gerard
december 19, 2020 00:38

Dieper dan dit kun je niet zinken. Kleuters.

Gast
Mick
december 18, 2020 19:27

Ik voel een ring aankomen voor ‘De Familie Meiland’.

Gast
Arjan
december 18, 2020 19:06

Stelletje azijn zeikerds het is een geweldig programma ik vermaak me wel onderweg naar mijn werk ik zeg op nieuw die ring voor jullie

Gast
anonymous
december 18, 2020 17:14

Er luistert geen hond ’s ochtends, dus die ring komt er niet.

Gast
Guttegut
december 18, 2020 16:17

Zal wel een cockring worden

Gast
Tom
december 18, 2020 16:01

Denken deze infantiele en altijd ten koste van iemand of iets praatjesmakers nou echt ook maar iets zinnigs in de wacht te kunnen slepen. Kijk die Genee blijft gewoon een gluiperd die de val altijd open heeft staan. En die lach poppetjes… laat me niet lachen zeg.

Gast
Bennie
december 18, 2020 15:47

Zouden mensen dit ook in 2021 nu echt leuk blijken vinden; dit kleuterachtige gedrag, de kantine en borrelpraat, de grapjes en zinnetjes (radio en tv) die iedereen nu wel honderdduizend keer heeft gehoord?

Ik heb geen moeite met slechte of zelfs harde grappen, of met stunts om programma’s onder aandacht te brengen.

Wel met een eindeloos voortdurende herhaling van zetten of mannen van middelbare leeftijd (en hoger) die zich gedragen alsof ze 17 zijn.

Gast
Koen Kekerdom
december 18, 2020 16:01
Antwoord op  Bennie

Geen idee.
Ze lullen wat af op die radio.
Als het te lang duurt zet ik een andere zender op. Zit vaak een halve dag in de auto.
Het enigste dat ik wil horen is lekkere muziek.
Vroeger werd ik helemaal imbeciel van die jingle van Sky Radio. Jarenlang geen Skyradio meer aangehad totdat ik een paar maanden geleden merkte dat die jingle is aangepast.
Nu luister ik ook weer naar skyradio.

En als ze Mattie naar huis sturen dan ga ik misschien ook weer naar Q-Music luisteren.
Als ik die Mattie hoor praten is het net of er maaien over m’n rug kruipen, dus graag weg met die vent.

Tot die tijd is altijd nog Spotify en er zijn podcasts. De radio is een tanende bedrijfstak.

Gast
Per Huismans
december 18, 2020 15:42

Wat een treurigheid.

Gast
MolTalk
december 18, 2020 15:23

Stelletje zielige kneuzen bij elkaar en dit bewijst dat maar weer eens…

Gast
sjaak Trekhaak
december 18, 2020 15:48
Antwoord op  MolTalk

Dat Talpa pauper is? Ja, klopt.

Gast
Dirkje
december 18, 2020 15:13

Hoe zielig kun je zijn .

Gast
Jansen & Janssen
december 18, 2020 15:13

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Gast
sjaak Trekhaak
december 18, 2020 15:48
Antwoord op  Jansen & Janssen

Talpa blijkt een lelijk ding.

Gast
Rick en Niels
december 18, 2020 15:12

Hahahahaha. Wat een goeie grap weer van ons, hahahahah!!

Gast
BRK
december 18, 2020 15:11

Lekker makkelijk. Als een tv-programma een andere presentator krijgt en op een andere dag en ander tijdstip uitgezonden wordt, is het toch niet meteen een ander programma.

Gast
Koen Kekerdom
december 18, 2020 15:54
Antwoord op  BRK

Geen idee wat je bedoelt.
Het is toch elke keer weer een nieuw programma? Het enigste dat ik wil is dat ze hun kop houden en goeie muziek draaien.

Gast
WC Eend.
december 18, 2020 15:10

Bovenal en als eerste gaat het om de adverteerder en op de tweede plaats de . luisteraar

Gast
Per Huismans
december 18, 2020 15:43
Antwoord op  WC Eend.

??

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen