Margriet van der Linden: ‘Men twittert nu dat jij mij van flat wil gooien’

Margriet van der Linden voelde gisterenavond in haar talkshow M aan dat er volop over haar getwitterd werd tijdens haar interview met Kauthar Bouchallikht, de nieuwkomer die hoog op de GroenLinks-kandidatenlijst staat.

Kauthar Bouchallikht en Margriet van der Linden © M

Kauthar Bouchallikht ligt onder vuur om iets wat ze de kandidatencommissie van GroenLinks níét heeft vermeld: ze was tot deze maand vicevoorzitter van Femyso, een in Brussel ­gevestigde koepelorganisatie waar diverse islamitische jongerenbewegingen onder vallen. Deskundigen zien deze organisatie als een verlengstuk van de omstreden Moslimbroederschap.

Ophelderen

Eigenlijk zat Kauthar aan tafel voor een item over het klimaat, maar Margriet van der Linden vroeg haar aan het begin van het gesprek ook naar de ontstane ophef.

Margriet: “Laten we dit eerst eens even ophelderen. Het was een toestand rondom jouw persoon. Vorige week – om je een indruk te geven – hadden we het over alles wat er rondom Forum voor Democratie is ontstaan. Dat heb je ook gevolgd. Toen werd hier ook aan tafel gezegd: ‘Nou, moeten we het ook niet over GroenLinks hebben? Want daar staat iemand op de lijst die banden heeft met de Moslimbroederschap.’ Hoe zit het precies?”

Kauthar geschrokken

Kauthar: “Ik schrok ook heel erg van dat soort uitspraken. Hoe het zit: ik ben dus bestuurslid geweest van een organisatie en wat we deden was jongeren vertegenwoordigen op een Europees niveau. De kritiek was: heeft ze dan echt niets te maken met allerlei andere enge clubs? Nee, ik heb daar nooit iets van gemerkt in mijn werk.”

Zelf wist Kauthar tot voor kort naar eigen zeggen heel weinig van de Moslimbroederschap. “Ik heb de afgelopen zelf ook veel geleerd over de Moslimbroederschap, want in mijn werk heb ik daar niks mee te maken gehad. Ik sta ook niet achter het gedachtegoed.”

Van flat gooien

Margriet gaf daarop aan dat veel rechtse critici zullen denken dat Kauthar de Nederlandse waarden niet ondersteunt, bijvoorbeeld het feit dat zij leeft als lesbische vrouw. “Om kort te gaan: terwijl wij dit gesprek voeren, zit er waarschijnlijk iemand te twitteren of ik het wel door heb dat ik mogelijk met iemand praat die mij van een flat af wil gooien. Dat is ongeveer het klimaat waarin we zijn beland.”

Kauthar: “Dat vind ik best heftig, want als het gaat om de basis waarop dat al dan niet gestoeld zou zijn… Er is geen appje van mij ergens verschenen waarin ik iets heb gezegd en geen uitspraak van mij online gekomen. Wat heb ik gedaan? Ik heb een mooie klimaatstaking georganiseerd en wil de klimaatcrisis aanpakken. Daarin trek ik juist op met iedereen die dat belangrijk vind.”

Nausicaa Marbe kritisch

Telegraaf-columniste Nausicaa Marbe vond het een slecht interview, twittert ze. “Zou zo’n Margriet van der Linden zelf documentatie over FEMYSO en moslimbroeders lezen/kijken wat FEMYSO publiceert/steunt? Heeft ze de achtergrondkennis en open geest om onbevooroordeeld te leren? Of is ze liever witwas-jaknikker van de ontkennende islamiste die ze verbaal niet aankan?”

Margriet gedroeg zich volgens Nausicaa te links. “Volstrekt onnozel en serviel aan haar radicale gast, ontkent Margriet de feiten en zegt dat er ‘een zaadje’ van verdenking is. Er volgt geen enkele kritische of inhoudelijke vraag. Niet één. Ze laat de islamiste ononderbroken ratelen en die leidt af door klimaatpreken te houden.”

“Is het denkbaar dat M tegenover Kauthar iemand met kennis van zaken over moslimbroeders zou zetten? Iemand die inhoudelijk kan bevragen/tegenspreken? Nee, dat doen ze alleen bij rechts-radicalen. Bij links+politieke islam kirren ze van vertedering. Privilege in actie.”

Fragment

Het bewuste fragment:

124 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Geschrokken Burger
december 3, 2020 19:04

Is het denkbaar dat Margriet totaal geen benul heeft van wat er speelt in de wereld?

Dat ze échte niet weet waar ze het over heeft?

https://www.briefjevanjan.nl/aan-margriet-van-der-linden-3/

Echt ontluisterend, en ook gevaarlijk, als het is wat het lijkt. Let op. En maak de juiste keuze.
Op 17 maart volgend jaar is het zover.

Gast
Heel slecht dit.
december 3, 2020 20:04
Antwoord op  Geschrokken Burger

Dit is dus echt serieus heel erg kut.
Zitten ze te slapen daar bij dat produktiebedrijf van de NPO? Het is wel echt geld van de belastingbetaler. Zo wordt iedereen maar een beetje in de zeik genomen door die malle Margriet. Dit moet volgens mij stoppen.

Gast
😷Paulus
december 3, 2020 17:07

😷Niks van aantrekken M. Mevrouw Kuthaar kan alleen maar onzin uitkammen. Cliche! Ik snap niet wat voor toegevoegde Kuthaar heeft in de samenleving. Amen!

Gast
😷Paulus
december 3, 2020 17:08
Antwoord op  😷Paulus

😷Toegevoegde waarde

Gast
Wat leuk jij nou slap?
december 3, 2020 18:43
Antwoord op  😷Paulus

❓❓❓

Gast
appel
december 3, 2020 15:02

zelfs ik word depressief van die heks, terwijl ik totaal geen neiging daartoe heb

Gast
Pegode
december 3, 2020 12:48

Ik vraag me af waarom deze dame een hoofdoek draagt.
Een gezicht met makeup, een plukje haar onder haar hoofddoek uit.
Een moslima die haar geloof wil uiten door het dragen van een hoofdoek draagt GEEN makup en het haar zal zeker niet zichtbaar zijn.
Voor dit soort tantes is de hoofddoek een mode item, aandacht trekken met Kijk mij nou!

Gast
Dorine
december 3, 2020 10:08

Iemand merkte een keer op dat de vragen van M langer zijn dan de antwoorden. Dat vond ik een uitstekende samenvatting.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Dorine
Gast
fikkie
december 3, 2020 09:40

Deze hoofddoek tante van van mij in de tweede kamer, liever niet, maar als het dan toch moet wel zonder hoofddoek. Kerk en staat zijn gescheiden in de Tweede Kamer. Ik zie ook ook geen keppeltjes of kruisjes, en zo hoort het.

Gast
Duco van Deugen
december 3, 2020 07:12

PvdA zal die fout niet snel meer maken. Haalde ooit twee moslims binnen in de fractie, die er vervolgens met hun zetel vandoor gingen. Jesse Klaver moet nog veel leren….

Gast
jelle
december 3, 2020 10:25
Antwoord op  Duco van Deugen

Ik geef die dame een jaar, dan stapt ze gewoon over naar DENK.

Gast
fikkie
december 3, 2020 13:39
Antwoord op  jelle

In gedachte zit ze al bij DENK

Gast
critikast
december 2, 2020 21:57

Margriet denkt inderdaad dat ze met haa rslechte interviews en haar selectie van “bevriende” gasten ras -interviewers de loef kan afsteken. Een schromelijke zelfoverschatting dus van deze vrouw, die voortdurend op een briefje moet kijken welke nietszeggende vraag ze vervolgens in petto heeft voor haar gasten. Van tegenspraak is ze niet gediend en van een andere politieke overtuiging dan die van haarzelf al helemaal niet. Een schoolvoorbeeld van iemand die op een stoel is neergezet waar ze niet op past en die met de dag lachwekkender en meelijwekkender wordt in haar “show”!

Gast
Bertus
december 2, 2020 22:20
Antwoord op  critikast

Meelijwekkend ja.
Gewoon sneu om te zien.

Gast
ditisM
december 2, 2020 21:51

Margriet denkt de Nederlandse Ellen Genderless te zijn.

Gast
Jaapww
december 2, 2020 20:35

Normaliter schuift Kockelman aan maar nu niet.
Gezien de leden in haar jongerenclub is het duidelijk dat het een organisatie is van Moslimbroederschap. Als zij dat volgens haar nooit gemerkt heeft, wat ik niet geloof, dan is ze haar kamerfunctie niet waard.
Kockelman had haar met 3 vragen ontmaskerd maar mocht dat waarschijnlijk niet en wilde het voorgekookt spelletje niet meespelen. Margriet wat ben jij slecht.

Gast
Veerle Zaranoff
december 2, 2020 20:25

Is het rascistisch om een mening te hebben over dit soort uitwassen van de Nederlandse tolerantie jegens de gast van Margriet?

Vooropgesteld.
Het is niet rascistisch om een mening te hebben
Iedereen heeft een mening.

Verder zou de term fascistisch stuk gaan op het feit dat hier geen sprake is van een rasgerelateerd probleem.

Eerder idee sprake van druk die van elders opgelegd wordt. Steeds weer wordt de rascismekaart getrokken door allerhande extreem radicale lieden die de ander verwijten de vrijheid van meningsuiting te beknotten.

Hieruit komt een probleemstelling voort.
Een probleemstelling die enerzijds vrijheid van meningsuiting raakt en anderzijds de vrijheid van de individu an sich, en dat laat onverlet de vrijheid van handelen, geloof of religie zolang dat maar binnen de wet, binnen de muren van je woning of binnen je eigen bovenkamer plaatsvindt.

Wat?
Wat is het dan met racisme of fascisme dat ons telkens weer overvalt als het over mohammedanen en hun geloof gaat? Ik heb het even uitgezocht en zal het uiteenzetten.
Best interessant als je het weten wilt en het sluit een boel geharrewar voor de toekomst uit….
Hier gaat ie.
Het is géén racisme want hier is geen sprake van één ras of überhaupt een ras, de islam wordt van noord tot zuid en van oost tot west beleden door allerlei volkeren van diverse pluimage.

Even focussen op de omvolkers
De complete invasie van gelukszoekers, tandartsen en wetenschappers die onze vrije westerse beschaving onder de voet lopen en hun deel komen opeisen…
Deze mensen die ongevraagd aan de poort van Europa komen kloppen en zich hier ongevraagd komen vestigen middels de welbekende formule van Bed-Bad-Brood.
Deze beproefde Air B&B-service van onze overheid, aangeboden door de ambtenaren die met de rug tegen de muur ook niet meer weten hoe te handelen houdt deze mensen maanden zoniet jarenlang aan het lijntje vooraleer ze vriendelijk doch dringend verzocht worden om op te zouten.
Gesteld dat dit de mensen zijn waartegen de weerstand het meest gericht is en gesteld dat deze mensen omverwerping van ons bestel in de zin hebben dan ja.
Die mohammedanen zijn in die zin fascisten dat zij daadwerkelijk het vrije denken willen beknotten. Maar helaas zijn ze allang in ons midden. Helaas is het al zover dat er in elke grote stad, echt in elke grote stad een moskee moet gaan verrijzen.
Hahaha, dat heeft niets meer te maken met een grillroom in elke stad voor je pizzastjr lacmaçun om twee uur ’s nachts. Dit is eel ff serieuzer dan dat.

En die bonte geitenneuker Erdogan is inmiddels al tientallen jaren zijn extreme vorm van autoritair nationalisme aan het uitdragen en is op alle fronten antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Hij wil alleenheerser worden.

Dus racisme is toch echt de verkeerde noemer.
Het zijn fascisten.

Blij dat dit ook weer opgehelderd is.😘

Mvrgr.
Veerle Zaranoff

Gast
De echte woordenkunstenaar
december 2, 2020 21:12
Antwoord op  Veerle Zaranoff

Rascisme? Nooit van gehoord. Je bedoelt wellicht racisme. Racisme bestaat trouwens ook niet want er is maar een menselijk ras Als je daar een hekel aan hebt ben je een misantroop.

Gast
Bertus.
december 2, 2020 22:22

Kut.
Zit je wel op te letten?
Of ben je de hele dag vliegen aan het afvangen?
Ik vind het een goed verhaal, beetje lang. Mand.

Gast
Ria
december 2, 2020 22:43
Antwoord op  Veerle Zaranoff

Helemaal mee ééns

Gast
😷Paulus
december 2, 2020 18:20

😷Kuthaar, hoort niet in de politiek. Vindt haar beter passen achter de kassa bij toko Dirk. 😁

Gast
Margriet is ziek.
december 2, 2020 16:28

Maak je niet druk.
Over een paar jaar zit Jos Brecht bij Margriet.
Ik zie het al helemaal gebeuren.
“Je hebt een zware tijd gehad Jos. Mag ik Jos zeggen? Je hebt zes jaar in de gevangenis gezeten. Vertel eens, hoe is het nú met je?’

Gast
Reflectie.
december 2, 2020 16:25

Margriet van der Linden is wederom bezig het Nederlandse volk geestelijk voor te bereiden op het mohammedaanse geloof door deze Kauthar Bouchallikht een podium te bieden en niet in te gaan op de kwalijke zaken.
Verblind door de damesliiefde ruikt Margriet aan het groene blaadje en besluit niet één kritische vraag te stellen.
Net zoals Laura H. de afvallige IS-strijdster een podium kreeg bij Margriet, jeetje wat een zielig meisje, jeetje wat errug, wat fijn dat je weer terug bent. Ja wat nou, ze heeft er toch voor in de gevangenis gezeten?
Witwassen voor de samenleving, salonfähig maken van de kwalijke denkbeelden die onze samenleving gaan en zullen ondermijnen.

Gast
JeMoer
december 2, 2020 16:14

Was het maar weer 75 jaar geleden, geen zwarte geen moslim gewoon allemaal wit…multicultuur heeft alles verpest.

Gast
Veerle Zaranoff
december 2, 2020 19:42
Antwoord op  JeMoer

Kijk uit hé.
Als je zegt dat je verlangt naar het boreale, naar het oorspronkelijke Europa dan zit je in de gevarenzone.
Voor je het weet wordt je opgeknoopt.

Gast
Pietlut
december 2, 2020 21:14
Antwoord op  Veerle Zaranoff

….wordt jou opgeknoopt? Ik snap je niet.

Gast
Aike Martens
december 3, 2020 13:58
Antwoord op  JeMoer

Daar kon je wel eens gelijk in hebben
De natuur heeft voor ieder wezentje groot of klein een plaatsje gereserveerd
Ijsberen op de Noordpool leeuwen in Afrika etc etc maar nee wij mensen voelen ons weer verheven boven moedertje natuur.. komt gegarandeerd narigheid van

Gast
Tom
december 2, 2020 14:50

Als ik mij niet vergis, en dat doe ik niet, zijn we bezig de jaren ’30 uit de vorige eeuw te herhalen. Slechts nog weinigen zagen toen het gevaar van Duitse invloeden. Infiltratie, liegen, poes lief doen de onschuld op z’n best. Propaganda. Het is heel eenvoudig, probeer linkse meute is rechts te laten schrijven… lukt niet. Heel illustrerend.

Gast
Blinde Herdershond
december 2, 2020 17:37
Antwoord op  Tom

Met één verschil, de vijand van toen moest nog enige moeite doen om het land binnen te komen. De hedendaagse vijand wordt met open armen ontvangen. “Jij bent welkom, welkom in mijn land”
De onnozelen …

Gast
Veerle Zaranoff
december 2, 2020 19:57
Antwoord op  Blinde Herdershond

Hoef je geen blinde voor te zijn.
Dat gebeurt al dertig jaar.

Er is één verschil.
Het zijn er een stukje meer dan vroeger, en tegenwoordig is die grensbewaking omgevormd tot een welkomstcommité.
Vroeger werd er nog met een eenvoudige hagelbuks geschoten op het rapalje dat het waagde illegaal een landsgrens te passeren.

Waarom zou Italië die gelukszoekers niet met de eerste overtocht terug kunnen zenden?
Het zijn toch potverdrie illegalen?

Waarom is er geen kantoortje in Woestijnïe, Zandbakkistan of Palmriffia waar de mensen zich kunnen aanmelden voor iets van een immigratiedocumentje waarmee ze legaal kunnen reizen?
Kost waarschijnlijk minder en voorkomt een hoop leed.

Al die mensen die als onbekende vluchteling verzuipen – dat geeft zoveel verdriet aan de overkant bij de nabestaanden, dat kan dus beter.
Bedenk eens dat het jouw broertje is die de Middellandse zee wil oversteken.

Nou dan.

Gast
Ria
december 2, 2020 22:46
Antwoord op  Veerle Zaranoff

Jij kan de politieke in,ik stem voor

Gast
Veerle Zaranoff
december 2, 2020 19:45
Antwoord op  Tom

Denk dat je gelijk hebt.
Ik denk het niet.
Ik wéét dat je gelijk hebt.
Maar dat klinkt zo pedant.
Alsof ik wéét wat er gaat gebeuren.
Dat is niet zo.
Het is een aanname, gebaseerd op ervaringen uit het verleden.
Met grote waarschijnlijkheid … Etc.

Je hebt gelijk.
Zucht.

Gast
maatje te groot
december 2, 2020 14:25

Heeft dit dan écht niks te maken met andere enge clubs? Nee, ik heb daar nooit iets van gemerkt in mijn werk.
Hoezo laat me dit toch denken aan: Wir haben es nicht gewusst???

Gast
Koen
december 2, 2020 14:04

Dit wordt weer zo een Denk geval, paar jaartjes schuilen bij een gevestigde partij, de mores ff leren van de tweede kamer, stampij maken bij de partij en dan voor een drogreden je afscheiden en een eigen partij beginnen. Ik denk zo ongeveer een, twee jaartjes voor een verkiezing zodat je gewoon geld en exposure hebt waarmee je vol de verkiezingen in kan gaan. Ff 1-2 zetels pakken en dan 4 jaar je partij proberen uit te breiden. Gelukkig worden deze partijen nooit echt groot omdat ze te weinig achterban hebben en daarbij je kan niet alle moslims over een kam scheren dus een hoop moslims voelen zich helemaal niet thuis bij zo een partij, de ene moslim is de andere niet.

Neemt niet weg dat het afscheiden van een politieke partij eens anders georganiseerd moet worden want de splinter partijen lopen de spijgaten uit. Go, van Kooten-Arissen, Krol, Wybren van Haga, het voegt allemaal weinig toe.

Gast
Jaja...
december 3, 2020 03:11
Antwoord op  Koen

EXACT DAT!

Gast
Corry Jankbal
december 2, 2020 13:50

Een hoofddoekje is sowieso al een uiting van religieus fundamentalisme. Dat die dame lid is, of was van een fascistische club verbaast mij dan ook niet.

Gast
Donald
december 2, 2020 13:58
Antwoord op  Corry Jankbal

Ja, maar mijn oma droeg ook altijd een sjaal om haar hoofd. **pvda/GL modus uit**

Gast
Willie Wie?
december 2, 2020 16:19
Antwoord op  Donald

ja leuk mijn moeder óók, ’n shawltje als ze aan ’t werk was! ’n 3-hoekje met ’n knoop achter haar oren en met ’t lange haar in haar nek, om haar haar tegen neerdwarrelend stof te beschermen. ze ging er vast en absoluut de straat niet mee op. héél wat anders dan je in lompen te hullen om juìst de straat op te gaan en mannen met beestachtig gedrag daarmee van je lijf en in toom te willen houden. vandaar dat die altijd onze dochters en vrouwen lastig vallen…………….. Kleffe Jaser vergelijkt muizen met olifanten

Gast
Walter
december 2, 2020 13:31

Deze dame ontkent iets te maken te hebben met Moslimbroederschap, sterker ze zegt er ook niets van te weten. Haar eigen vader is een van de oprichters van de Nederlandse tak! Zo’n intelligente, slimme dame zal och ooit wel eens met haar vader gediscussieerd hebben?

Gast
Johannes
december 2, 2020 14:27
Antwoord op  Walter

Tuurlijk niet! Moslims dulden geen inspraak van (de mindere) vrouwen!

Gast
Johannes
december 2, 2020 14:31
Antwoord op  Johannes

Trouwens helemaal niet van lesbisch!

Gast
Josefien
december 2, 2020 13:12

Tot enkele decennia terug stonden katholieken en protestanten in Noord-Ierland elkaar naar het leven. Zijn daarmee alle katholieken en protestanten gewelddadig?
Stond dat soms in de Bijbel? Nee, dus.

Gast
Donald
december 2, 2020 14:12
Antwoord op  Josefien

Precies. Je kan dan ook heel gemakkelijk de islam uit je leven verbannen en verlaten. Geen enkele consequentie, sociale druk of eerwraak, niets van dat alles. Alleen maar verbroedering, liefde en mystiek.

Gast
Zakaria
december 2, 2020 12:29

Allemaal waardelozen mensen hieronder zo te zien, moslimterreur bestaat niet wordt toch eens een x wakker en besef dat de media die jullie zo graag volgend jullie altijd heeft voorgelogen, moslim en islam moslim en islam dat is waar ze het over willen hebben om jullie zwakke zielen afgeleid te houden van wat er werkelijk gebeurt in de wereld.

Jullie zijn gehersenspoeld ik kan ook in naam van Jezus iemand doden maakt dat me dan een christelijke terrorist. Als jullie beide ideologieën onderzoekt is de islam in z’n geheel een vrederustend godsdienst in tegenstelling tot de andere religies.

Gast
migratieachtergrond
december 2, 2020 12:57
Antwoord op  Zakaria

Islam vrederustend. Ik lig in een deuk. De aanhangers van islam zijn niet blij met afvalligen (zacht uitgedrukt). In landen waar aanhangers van islam in de meerderheid zijn, is bekering naar andere godsdienst verboden. Aan jouw naam te zien weet jij meer van de islam. Is bekering door islam verboden? Jij leeft vrij (binnen de wet) in democratisch Nederland. Ben je er ook voor dat anders gelovigen/ongelovigen dat islamitisch Saudi Arabië democratisch wordt en de kufar zich daar vrij kan vestigen en vrij zijn leven kan leiden (met of zonder geloof)? Of ben je hypocriet?

Gast
Paul
december 2, 2020 13:17
Antwoord op  Zakaria

Islam vrede? Als ze de baas is. Eeuwen van godsdienstoorlogen, en als ze ergens niet de baas kunnen worden: afscheidingsoorlogen. Je reactie is gespeend van elke historische kennis van de islam.

Gast
Josefien
december 2, 2020 13:27
Antwoord op  Paul

Heb je de Koran weleens gelezen dan? Daar wordt helemaal geen geweld in gepredikt. Dit is geklets van horen zeggen. In Europa zijn we ook gedwongen om ons te bekeren tot de christelijke kerk. Daar kwam geen vrije wil aan te pas.

Gast
Vijfentwintig keer niks.
december 3, 2020 18:49
Antwoord op  Josefien

We?
We zijn gedwongen?
Wie zijn er gedwongen dan?
Jij misschien?
En wie dwong je dan?

Oké, aha, misschien in figuurlijke zin, in het jaar 1275 tien Karel de Grote de stad Lyon stadsrechten schonk…

Je bent een stomme ouwehoer.
Rot op hier, je hebt jezelf uitgesloten van deze discussie. Domme theemuts.

Gast
Kleintje
december 2, 2020 13:34
Antwoord op  Zakaria

Zakkie, je loopt 500 jaar achter.

Gast
Reflectie.
december 2, 2020 13:43
Antwoord op  Zakaria

Ik zeg zomaar wat dingetjes hoor.
Theo van Gogh.
Bataclan.
Salman Rushdie.
Rotterdams Lyceum.
Kerstmarkt Duitsland.
Haagse Tram terrorist.
Weggepeste Diamant buurtjes.
Alcoholverbod.
Ayaan Hirsi Ali.
Hier stop ik.
Het lijstje wordt anders zo lang.

Nou jij weer.

Mag ik je een hypocriet noemen?
Ik denk van wel hé? Vind jijzelf ook wel toch?

Gast
Joe Banana
december 2, 2020 17:37
Antwoord op  Reflectie.

Dat rijtje zou inderdaad immens langer kunnen zijn. Ongelooflijk dat men in Europa dit langer pikt.

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:45
Antwoord op  Joe Banana

Europa durft gewoon niet de bek open te trekken en een grens te trekken van zover en niet verder. Ze promoten zelfs de Islam, de grootste bedreiging voor de wereldvrede. Daar hebben we Trump, Bolsenaro of Orban niet voor nodig.

Gast
Ria
december 2, 2020 22:51
Antwoord op  Reflectie.

Opsporing gezocht vergeet je

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:43
Antwoord op  Zakaria

Moslim terreur bestaat wel degelijk. Woon er middenin. Onder welke steen of zandbak bent u vandaan gekropen?

Gast
appel
december 2, 2020 12:12

tenenkrommend; hoe lang houdt de KRO dit journalistieke hypocriete gedrocht in de lucht ? Is de zelf- en ledenhaat van de voormalige katholieken inmiddels niet voldoende bevredigd ?

Gast
Duco van Deugen
december 2, 2020 12:09

Crypto-communisten onder elkaar in dat programma: Een onderwerp aan de orde stellen om het daarna belachelijk te kunnen maken. Bekende tactiek van M. Zouden er nog mensen zijn die erin trappen?

Gast
joost
december 2, 2020 12:02

Als Thierry Baudet een paar snotapen in zijn JFVD heeft , die foute uitlatingen doen, staat de hele politieke wereld op zijn kop, het linkse journaille staat juichend langs de kant en laten zijn carrière graaiers en foute verraders hem in de steek.
Bij M ging het over een moslim mevrouw met een achtergrond die voor Nederland rampzalig is, als we deze mensen ons land zouden laten besturen. Het begin van het einde.
Die mevrouw behoorde tot de meest ernstige moslim terreur organisatie die er bestaat.
Die kan toch niet in de 2e kamer ?
Of wel ?

Gast
Reflectie.
december 2, 2020 13:48
Antwoord op  joost

Nee. Ik geef haar geen voordeel van de twijfel.
Die hoort niet in de tweede kamer thuis.
Zou zeer ongezond zijn om op dezeijze onzea samenlevingen te laten uithollen en voor te bereiden op een overname door het mohammedaanse volk.

Gast
joost
december 2, 2020 11:52

IK zou M niet van een flatgebouw af willen gooien.
Wél direct van de met ons belastinggeld gefinancierde NPO van de TV afgooien.
Die vrouw kan echt niet interviewen.
Waar het n.l. écht om ging was: mevrouw van Groenlinks: ” hoe kun U nu straks in de 2e kamer de belofte afleggen, dat U alles in het belang van Nederland zal doen, terwijl U in het bestuur zit van een moslim terreur organisatie ” ?.
Zie hier de grote fout die ooit gemaakt is toen de slappe regeringen het toestonden dat
er parlementsleden met 2 paspoorten ons land mochten besturen.
Groenlinks moest zich ook schamen, om op deze goedkope wijze electoraal zieltjes te gaan winnen bij de moslims.
“Helder”!! , zei M.. aan het eind van het waardeloze interview !! LOL

Gast
migratieachtergrond
december 2, 2020 11:50

Moslima heeft waarschijnlijk mohamed in haar hart. In de tijd van mohamed was trouwen met een kind geen probleem en ook het consumeren van het huwelijk niet. Slavernij was ook gemeengoed. In het westen is slavernij afgeschaft en keuren het niet goed. Personen van vroeger die slavernij bedreven, kijken we nu anders tegen aan. Een bord met extra informatie bij standbeelden ter verduidelijking. Moslims zien mohamed als perfect persoon. Waarom stellen de presentatoren van talkshows aan hun moslim gasten niet de vraag of ze de wat nu pedofilie heet van mohamed niet afkeuren. Slavernij keuren we nu ook af

Gast
Zakaria
december 2, 2020 12:32
Antwoord op  migratieachtergrond

Om het even duidelijk te maken Nederland grootste pedofiele land op de planeet jullie hebben er in eerste instantie voor gezorgd dat slavernij op de wereld komt, elke cultuur heeft zijn eigen leeftijdsgrens is dat in Nederland 18 dan is dat in Mali 11 jaar hier kun jij niet over oordelen en vooral niet met zulke verschrikkelijke duivelse voorouders.

Gast
Jan Alberts
december 2, 2020 12:48
Antwoord op  Zakaria

Jean

Gast
Paul
december 2, 2020 13:20
Antwoord op  Zakaria

Wij hebben de slavernij in de wereld gebracht? Die is zo oud als de wereld, en bestaat nog steeds in met name islamitische landen. Zie Modern Slavery Index.

Gast
Ijahman
december 2, 2020 18:14
Antwoord op  Paul

Juist en daarom moeten jullie nu oogsten wat je in al die eeuwen hebben gezaaid

Gast
Reflectie.
december 2, 2020 13:56
Antwoord op  Zakaria

Lekker argument Flappie.
Vanwege mijn duivelse voorouders kan ik er niet over oordelen.
Maar jij mag dat wel, ondanks de excessen en duivelse dingen die jouw voorouders en geloofsgenoten uitvraten is de islam een vredelievend gebeuren?

Ik geloof dat ik jou begrijp.
Je bent precies als de rest.
Een inhoudelijk gesprek is niet mogelijk want te pas en te onpas ga je jijbakken en trek je de Allah-kaart, de racisme-kaart of de profeten-kasrt waarmee je de discussie lamlegt met een nonvalide drogreden.
Ik zou zeggen een Godwinnetje.

Succes ermee!

Gast
Ijahman
december 2, 2020 18:27
Antwoord op  Reflectie.

Ik ben geen moslim en zou daar niks mee te maken willen hebben, maar de blanke Nederlanders willen altijd een bocht maken als de slavernij tersprake komt, alsof het weg te wissen is uit het verleden en alsof zij zich aansprakelijk worden gesteld voor die daden ipv te leren uit dat verleden en zich afvragen waarom de medelanders zich niet meer zoodanig wil laten zien of behandelen. Emancipeer jezelf van mentale slavernij, niemand dan jezelf kan dat verwezenlijken.

Gast
Barry Haanstra
december 2, 2020 22:38
Antwoord op  Ijahman

Wût?
Wūt?
De Nederlander? De slavernij?
Weetjewel waar je het over hebt?
Dat was zo’n beetje twee eeuwen geleden.

Ga ik toch ook niet zeggen dat de nieuwe Nederlanders binnenkomen met het idee dat ze slaaf zijn of wat, wat de fok?

Ga jij zeggen dat de Nederlanders niet moeten denken dat die nieuwe Nederlanders die binnenkomen behandeld kunnen worden slaaf.

Wat voor een zieke achtergestelde gedachtegang heb jij als jij het je gastlanders kwalijk gaat nemen dat zij jou niet mogen behandelen op de manier waarvan jij verwacht dat zec je gaan behandelen? En als ze dat inderdaad niet gaan doen dan ga je ze hypocrisie verwijten. Bij jou zit serieus een steekje los.

En nog wat.
Vertel de mensen in je thuisland maar dat ze de geschiedenisboekjes maar beter kunnen verbranden want wat erin staat creëert alleen maar verwarde mensen zoals jij.

Nederlanders zijn de leukste, warmste en gezelligste mensen die ik ken, en idioten als jij moeten gewoon opsodemieteren.

Gast
Ria
december 2, 2020 22:56
Antwoord op  Reflectie.

Ik schrik echt als ik de antwoorden lees van onze medelanders totale indoctrinatie komt nooit goed .en dom ook

Gast
V.Z.
december 3, 2020 03:23
Antwoord op  Ria

Ik ben bang dat je gelijk hebt.

Hier kijk ik eerlijk gezegd behoorlijk van op, om niet te zeggen ik sla steil achterover van verbazing.

Wat is er aan ze verteld in het thuisland?
Die komen hier met do een ontzettend verkleurd beeld van de werkelijkheid dat een simpel taalcursusje ‘inburgering deel #1’ helemaal niets gaat oplossen.

Misschien voer voor Margriet?

Gast
Ijahman
december 2, 2020 18:12
Antwoord op  Zakaria

Zakaria Daar mag je niet over hebben, de slavendrijvers die over de hele wereld hun sporen achter hadden gelaten, willen het niet over hun verleden hebben. Maar hun gedrag en denkbeelden is het bewijs dat er niks is veranderd in al die eeuwen.

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:50
Antwoord op  Zakaria

Ach gut…..Slavernij komt nu om de hoek. Mohammed, wie dat ook moge zijn, heeft zelf ook pedofiele en homoseksuele neigingen gehad. Nu heb ik totaal niets tegen homoseksuelen maar wel tegen pedo’s. Moslims hebben niets met homo’s, lesbiennes. Dus als je hier woont dienen vooral de moslims onze rechtsstaat te accepteren. De Grondwet staat gelukkig nog steeds boven welke reli wet dan ook. En kan je dat niet accepteren is er in dit land geen plaats voor je. Nu niet, nooit niet.

Gast
Carl
december 3, 2020 10:20
Antwoord op  Zakaria

Grow a brain.

Gast
Zucht............
december 2, 2020 11:48

En we glijden steeds verder af…………..oeps nu ben ik toch vergeten in welk land we wonen.

Gast
deug niet
december 2, 2020 11:27

gooien moet in dit verband natuurlijk flikkeren zijn.

Gast
anonymous
december 2, 2020 11:21

Margriet kijkt hier alsof ze haar helemaal niet aan tafel wil hebben.

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:56
Antwoord op  anonymous

Wilde ze ook niet want ze is totaal niet interessant. Ze heeft niets nieuws te vertellen. Het enige nieuws wat ik zag is dat het hoofddoekje gewassen was.

Gast
anonymous
december 2, 2020 11:19

….men twittert nu MISSCHIEN wel dat jij mij van een flat wil gooien….zei Margriet.
Blijkbaar dacht Margriet daar zelf dus aan.
Waarom dan zo’n gast niet harder aanpakken?

Gast
De Achterdochtige.
december 2, 2020 11:02

Even een paar feiten..
De grote baas van de moslimbroederschap werd in april 2014 in een massaproces door een Egyptische rechter tot de doodstraf veroordeeld vanwege betrokkenheid bij terrorisme.

Meneertje Qaradawi is een hogepriester bij de moslimbroederschap en die heeft zelf gezegd dat Salman Rushdie moet worden gedood. Dat is best een heel onvriendelijk voorstel vind ik. Dat had mevrouw Kautharwel even kunnen nuanceren lijkt me.

En dat de moslimbroeders een gewelddadige groepering vormen is dus een aanname en derhalve een ongenuanceerde bewering. Het zijn er maar een paar die zo denken en Kauthar is meer van het milieu. Milieu is ook belangrijk.

De grote vraag die niet beantwoord werd is deze: komt de wil van het volk wel overeen met de sharia, met wat God heeft voorgeschreven?
God is natuurlijk leidend in dit verhaal. En hun God is beter dan onze God en hun profeet is beter dan onze profeet. En wie dat niet gelooft die moet ….

Graag daarover bij de volgende aflevering van M.

Gast
Sjors Boomschors
december 2, 2020 11:01

Dat M niet gezien zal worden als de beste interviewer ooit is een statement.

Wat opmerkelijk is, is dat ze een iemand te gast heeft, een kritische vraag stelt maar het vervolgens totaal laat lopen.. waarom stel je de vraag überhaupt dan.
Bereid jezelf dan beter voor..

De opmerking over een flat; tja, wat wil ze nou er eigenlijk mee zeggen..

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
december 2, 2020 10:57

Wat een knappe vrouw is die Kauthar.

Gast
anonymous
december 2, 2020 11:20

Nou, die konijnenvoortandjes, heel mooi.

Gast
Ano
december 2, 2020 10:57

Heeft iemand eigenlijk de moeite genomen te lezen wat ze afgelopen jaren heeft geschreven? Ben verschillende stukken tegengekomen waar een uitgesproken progressief persoon terugkomt.

Verdachtmaking niet op basis van je woorden of acties, maar op basis van vermeende mogelijke connecties binnen een netwerkorganisatie van tientallen organisaties. Niet sterk dit jongens.

Neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoe ze haar geloofsovertuiging vertaalt naar de politiek. GroenLinks is misschien wel de meest progressieve partij van NL, lijkt me niet altijd te stroken met religieuze opvattingen.

Gast
De nuance is bij links verdwenen
december 2, 2020 11:03
Antwoord op  Ano

De progressiefste partij van Nederland is de PVDD. Helemaal als ze het racistische politiek ‘correcte’ gedachtengoed achter zich zouden laten.

Gast
Jonnie
december 2, 2020 11:05
Antwoord op  Ano

Progressief? Dat hangt ervan af hoe je progressie definieert.

Gast
Zalmneusje
december 2, 2020 11:06
Antwoord op  Ano

Wel eens van het islamitische begrip ‘taqqya’ gehoord? Zoek maar op.

Gast
Reflectie.
december 2, 2020 13:58
Antwoord op  Ano

Paard van Troje.

Need I say more?

Gast
Ano
december 3, 2020 01:09
Antwoord op  Reflectie.

En hoe weten jullie allemaal zo goed wat in het hoofd omgaat van deze twintiger?

Gast
Saskia
december 3, 2020 01:12
Antwoord op  Ano

Nederlands leren, Dump!

Gast
herko
december 2, 2020 10:54

Als Baudet zo behandeld zou worden, dan was FvD nog één partij.

Gast
Cindy
december 2, 2020 10:45

Margriet lijkt op een ongeschoren piemel met een bril. Alleen een piemel is intelligenter.

Gast
Taub von Ziehen
december 2, 2020 11:17
Antwoord op  Cindy

Mijnes heeft zoveel iq dat het eruit spuit

Gast
StefanV
december 2, 2020 10:44

Jan Dijkgraaf spreekt in zijn column van “witwassen”. Dat is precies wat het is, net zoals Margriet dat ook zo vakkundig deed bij IS-terroriste Laura H.

Verder verbaas ik me vooral over de ophef. Ik snap namelijk niet dat er überhaupt nog mensen naar dit verschrikkelijke programma kijken.

Gast
DJK
december 2, 2020 10:42

Hé, Kauthar weet amper iets van de Moslimbroederschap. Zegt ze. Godbetert haar eigen vader is de oprichter van de Nederlandse afdeling. Totaal ongeloofwaardig dus. Maar ja, bij M vragen ze in dit soort gevallen niet door en slikken alles als zoete koek

Gast
Deep throat
december 2, 2020 10:36

Bij het antwoord: Ik sta niet achter het gedachtegoed (van de moslimbroederschap)’ zou een objectieve interviewer meteen hebben gevraagd: ‘Veroordeelt u het gedachtegoed van de moslimbroederschap?’
Ook: Ik heb daar nooit iets van gemerkt’, is eenzelfde onzinantwoord van Kauthar B. als: ‘Dat kan ik mij niet herinneren’. Zelfs iemand zonder enige interviewervaring zou hier onmiddellijk gehakt van hebben gemaakt. Niet dat dommige, neplinkse, nitwit- havomeisje van der Linden.

Gast
Xavier
december 2, 2020 10:27

Met hoofd en kapsel naar voren over het balkon, hoorde je haar gewoon denken.

Gast
darius
december 2, 2020 10:26

De vader va deze dame is een belangrijke vertegenwoordiger in NL van de moslimbroederschap. Zij was tot voor kort zelf voorzitster van de jongerenclub van deze broederschap. De broederschap die maar een missie heeft en dat is invoeren van de islam en als leidraad de sharia. De broederschap is in veel landen verboden en heeft sinds een aantal jaren een gewijzigde strategie: aanpassen en onopvallend opgaan in de samenleving en posities verkrijgen op strategische plaatsen. Op die manier trachten zij hun idealen te verwezenlijken. In de islam heet Taqiyya een toegestane gedragsregel om het geloof verbergen, je anders voordoen om je doel te bereiken.
Dat is dus het gedrag van Kauthar. Op deze wijze komt zij het parlement binnen. Schaamteloos dat Margriet zich als een dom klaf daarvoor laat gebruiken en niet door (laat) vragen.

Gast
De Achterdochtige.
december 2, 2020 10:44
Antwoord op  darius

Eenmaal binnen voegt ze zich bij DENK.
PvdA was het vorige Paard van Troje. Die trappen er niet meer in.

Gast
ome H
december 2, 2020 10:25

Dat zo iets in de 2e kamer kan komen en beslissingen neemt over ons/mijn leven vind ik geen prettig gevoel

Gast
Koen
december 2, 2020 10:21

wat een naïviteit weer bij M, de toekomst zal het helaas weer moeten uitwijzen maar de tekenen aan de wand zijn niet goed. Links wil zo enorm deugen dat ze verblind het land iedere keer weer in de problemen brengen.

Gast
Jonnie
december 2, 2020 10:20

Welke populatie denkt Groen Links hier mee aan zich te binden? De combinatie klimaatgekkie en islamist is niet een heel voor de hand liggende, lijkt me.

Gast
Grijze man
december 2, 2020 10:15

Bij de N.S.B zaten ook bestuurders die niet beter wisten dan dat ze er zaten om de olympische spelen in goede banen te leiden.
Hun veel belovende jeugdafdeling deed soldaten spelletjes in het bos.
De rest is geschiedenis.
En het is nog maar 82 jaar geleden.
Waar staan wij nu?

Gast
Donald
december 2, 2020 10:12

Takiyya live in actie. Margriet is gewoon haar domme zelf, die heeft nooit filmpjes gezien wat die woestijnbarabaren met homoseksuelen doen. Wil ze ook niet weten, dat is immers toch maar koren op de guurrechtse molen.

Gast
Fotogenie
december 2, 2020 10:24
Antwoord op  Donald

Framed.
Fake Media.
Struisvogel, kop in het zand.
Margriet kun je niks wijs maken wat ze niet wil geloven.

Gast
document
december 2, 2020 10:55
Antwoord op  Donald

Nee, ze wil gewoon niet dat dit meisje door het ijs zakt.

Gast
Black Panther
december 2, 2020 10:11

Kijken er nog steeds mensen naar M?

Gast
JanH
december 2, 2020 10:04

Kritiekloze vragen, maar desondanks viel Kauthar door de mand: totaal gebrek aan kennis van wat-dan-ook.

Gast
Karbonade
december 2, 2020 10:04

Even voor de vorm doet Margriet alsof ze kritische vragen stelt. En dat Deugdoekje wat kant-en-klare antwoorden geeft maakt haar niet uit. Overigens, Deugdoekje hoefde nauwelijks te antwoorden want Margriet had zulke lange vragen met haar enorme inleidingen dus de antwoorden waren inkoppertjes.
Vandaag zal Margriet wel een mooi bos bloemen ontvangen van Jesse Klaver.

Gast
Kritische Kijker
december 2, 2020 10:22
Antwoord op  Karbonade

Zou het mogelijk zijn dat Margriet voor één keertje HAAR BEK HOUDT en de tafelgasten de ruimte geeft om te praten??
ALSTUBLIEFT!!??

Het lijkt wel of dat Margriet denkt dat ze bij elke vraag het juiste antwoord moet voorkauwen of zoiets?

Of is het dat Margriet denkt dat de kijker een totale onbenul is die heel erg gaat schrikken van een korte vraag zonder een inleiding van een halve bladzijde tekst?

Kansloos dit. En ook dat item over die radicale hoofddoek met haar praatjes. Geen reactie op moslimbroeders -en waarom ze in Egypte bijvoorbeeld te vuur en te zwaard bestreden werden- maar een geweldige afleidingsmanoeuvre naar het klimaat. Niks nieuws onder de zon dus.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen