Luisteraars bellen NPO Radio 1 op over verkouden Ghislaine Plag

NPO Radio 1-presentatrice Ghislaine Plag is al drie weken lang verkouden en dat leidt tot belletjes van luisteraars. Zij vragen zich af of ze corona heeft en niet beter naar huis kan, zo vertelt ze.

Ghislaine Plag © Rogier Veldman

Verkouden mensen worden tijdens de huidige gezondheidscrisis met de nek aangekeken. Bij symptomen van het coronavirus wordt men immers geacht om thuis te blijven. Toch is Ghislaine Plag nu al drie weken lang te horen op NPO Radio 1, terwijl ze enorm verkouden is. Het leidt tot de nodige reacties, vertelt ze in Volkskrant Magazine.

Niets helpt

De Volkskrant is thuis langsgekomen bij Ghislaine om een leuke foto te maken van hoe ze haar kerstboom versiert. “Al drie weken duurt haar verkoudheid nu, dríé volle weken en niets helpt, geen sprays en geen druppels, rust noch regelmaat, het is gewoon snot op snot op snot en hees en hoesten bovendien”, schrijft de meelevende krant.

Ghislaine vertelt aan de krant dat ze al tien keer is getest op corona, maar dat alle testen negatief zijn. De presentatrice is naar eigen zeggen verkouden omdat het de tijd van het jaar is en haar dochter op school zit. Bovendien is ze een keertje zonder haar jas naar buiten geweest.

Ongeruste luisteraars

Het gaat er bij de luisteraars van NPO Radio 1 niet in. Die bellen massaal naar de zender vanwege de sniffende Ghislaine. “Elk snifje leidt tot telefoontjes: ‘Mag zij daar wel zitten? Moet ze niet naar bed?”

Een beetje vervelend is het wel, vindt ze. “Het is allemaal goedbedoeld en ik begrijp het ook, maar ik zit daar om gesprekken in goede banen te begeleiden, die fysieke gedoetjes kunnen me natuurlijk gestolen worden.”

Het interview met Ghislaine Plag kunt u lezen via Blendle of op de Volkskrant-site.

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Theo
december 22, 2020 11:24

Griep bestaat niet meer. Alles is Corona tegenwoordig, mensen zijn doorgedraaid en totaal van het padje. Bang genaakt door de overheid en ophitsende msm

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
december 21, 2020 19:34

Mensen zeggen vaak dat griep helemaal niet meer bestaat, maar wat te denken van verkoudheid? Waar is dat eigenlijk gegeven? Overigens vind ik Ghislaine geen journaliste, maar een hoernaliste.

Gast
Johan
december 21, 2020 16:53

Één van de coronaregels is: heb je klachten, blijf thuis.

Gast
dennis
december 21, 2020 15:06

Het is inderdaad gedrag van een twijfelachtig niveau om hierover in te bellen. Probleem is natuurlijk een beetje dat mevrouw Plag en haar (over het algemeen) goede programma zelf nogal streng is voor mensen die zich niet helemaal aan de regels houden en daarnaast extreem weinig besteedt aan onderwerpen van corona-kritische aard.

Gast
Luister
december 21, 2020 13:56

Ik sla luisteraars die met dit soort vragen zitten, niet hoog aan.
Dom volk!

Gast
Corry Jankbal
december 21, 2020 13:08

Zonder jas naar buiten, daar loop je geen virus door op. Verkoudheid is net als griep en het chinese virus overdraagbaar via besmette mensen. Niet door de temperatuur of het klimaat oid.

Gast
Hazel Nutt
december 21, 2020 12:40

Verkouden is winterziekte nr 1.

Was me trouwens niet eens opgevallen.

Gast
Waarom reageer ik iedere dag?
december 21, 2020 12:19

Beterschap. Verkouden is al vervelend genoeg.

Gast
Dennis van Houwdegen
december 21, 2020 11:58

Alsof je van radioluisteren verkouden kan worden. Wat zijn dat voor nsb-ers die opbellen naar zo’n zender om te klagen over een verkouden presentatrice?
Gruwelijk hoe dit land van verveling uit elkaar valt. Iedereen z’n hobby, even goede vrienden, maar nu hebben we wéér een nieuwe categorie erbij.
Mensen die klagen over verkouden radiojocks.
Na de intolerante Airfryer aanhangers,
De BLM-sympathisanten
De corona ontkenners
De subcategorie 5g complotdenkers
En de vaccin twijfelaars,
De Totaal-Controle van de staat vrezenden,
De mondkapje weigeraars
De souvereinen
De anti-ophok kliek
De pro-dieren kliek die tegen landbouw is
De anti-walvisvaartkliek
De anti-schiphol en luchtvaart kliek
De anti-immigratiekliek
De pro-immigratiekliek
De pro-immigratie mits puntje puntje kliek
De vegan/veganistisch/vegetarisch/etc kliek
De klimaatontkenners
De grootgrondbezitters
De tuin eigenaren die tegen katten zij
De zwijgende meerderheid
De wandelaars tegen de recreatiefietsers
De recreatiefietsers tegen de racefietsers
De boeren tegen de grootgrutters
De mensen met een Calimero complex.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien na 17 maart.

Gast
Ron
december 21, 2020 11:36

Iedereen shamed en wijst naar elkaar dat het een aard heeft in deze tijd. Wat een NSB-gedrag. En de media doet hier vrolijk aan mee.

Gast
Red
december 21, 2020 11:35

Getuigen

Gast
Remis Dousos
december 21, 2020 11:26

Wat een lekker vervelend land zijn wij ook aan het worden. Laten we liever eens naar onszelf kijken ipv met de ander bezig te zijn.

Gast
Kevin puskop
december 21, 2020 11:27
Antwoord op  Remis Dousos

Volgens sommige is dat allemaal de schuld van“links”.

Gast
Martijn
december 21, 2020 11:23

Ik laat altijd mn dick uit mn gulp hangen als ik naar buitem ga

Gast
Joop
december 21, 2020 11:41
Antwoord op  Martijn

Grappig hoor. Daar heb je vast lang over nagedacht.

Gast
Gerard van de Plaat
december 21, 2020 12:44
Antwoord op  Joop

Wat is daar zo grappig aan?
Wat heb jij voor verknipte geest?
Ziek mannetje.

Gast
Charlotte van Waaldijk
december 21, 2020 12:42
Antwoord op  Martijn

Een vriendin van mij trekt niet eens meer een onderbroekje aan als ze naar buiten gaat.
Het interesseert ‘r helemaal niets meer!

Gast
Tinus
december 21, 2020 22:55

Dat is een winters mutsje als het gaat vriezen. Zou ze handwarmers willen lenen denkt u?

Gast
Bor
december 21, 2020 18:21
Antwoord op  Martijn

Potloodventer.

Gast
wim heitinga [de echte]
december 21, 2020 11:18

Wie gaat er dan ook zonder jas naar buiten? Dat moet je gewoon niet doen!

Gast
Jaap
december 21, 2020 12:03

Ik ga toch niet hardlopen met een jas aan!?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen