Edwin Evers: ‘Wilfred Genee meer presentator dan radio-dj’

Het nieuws dat Wilfred Genee vanwege zijn nieuwe ochtendshow op Radio Veronica doorstijgt naar een salaris van 1 miljoen euro houdt de gemoederen flink bezig. Wat vindt Edwin Evers van Wilfred als radiomaker?

Edwin Evers en Wilfred Genee © Radio 538 / Remko Modderkolk

Edwin Evers, die eind 2018 aftrad als radiokoning van Nederland, vindt dat Wilfred Genee leuke radio maakt, maar dat hij meer een presentator is dan een radio-dj. “Ik kijk en luister altijd wel graag naar Wilfred. Ik kijk VI natuurlijk ook en ik vind Wilfred wel echt – en dat bedoel ik niet lullig of oneerbiedig – meer een presentator dan een radio-dj”, vertelt hij in Ask Me Anything op BNR Nieuwsradio.

‘Geweldige radiomaker’

Wilfred maakt voor Radio Veronica nu vier dagen per week de ochtendshow. Op vrijdag maakt hij een uitstapje naar BNR Nieuwsradio, waar hij ’s middags het programma The Friday Move presenteert. Daar is Edwin ook wel eens te gast geweest.

Edwin: “Ik hoor wel echt een geweldige radiomaker en interviewer en ik ben ook wel bij hem bij BNR te gast geweest en hij zit er natuurlijk altijd bovenop. Als de microfoon open gaat, moet je rechtop in je stoel zitten, want je krijgt ze van links en rechts voor je kiezen, dus je moet opletten. Dat vind ik leuk aan hem. Maar…”

‘Geen radio-dj’

De ‘maar’ van Edwin Evers zit hem erin dat je volgens hem kan horen dat Wilfred geen geboren radio-dj is, omdat hij meer bezig is met presenteren dan de technische kant van het radiomaken. “Het is niet een radiomaker zoals waar ik óók heel erg van hou, in de stijl van een Jeroen van Inkel.”

“Ik denk dan: zit het muziekje iets harder. Of: praat niet door die jingle heen. Ik zit heel erg aan de technische kant. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over, want de mensen luisteren helemaal niet op die manier naar radio, maar je ervaart het wel.”

Het salaris van Edwin Evers bij Radio 538 lag overigens hoger dan dat Wilfred Genee nu voor zijn tv- én radiowerk krijgt. Volgens Quote ging het om een bedrag tot 3 miljoen euro per jaar, volgens Story zelfs om een bedrag van 4 miljoen euro per jaar.

18 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
mrGer
december 2, 2020 09:13

foutfoutfoutfoutfout en nog eens fout. Genee is geen presentator.
Genee is een intrigant, een judas, achterbaks en al wat dies meer zij. Hij heeft maar 1 doel in zijn leven en dat is zichzelf op een paard hijsen ten koste van altijd anderen. Zodra geconfronteerd weet hij het niet meer, en stottert beetje voor zich uit. Vreselijke walgelijke man zonder enig gevoel what so ever. Er klopt werkelijk niets van en aan die man.

Gast
MolTalk
december 2, 2020 09:02

Farizeeer Genee is inderdaad geen radio DJ, maar een backstabbing presentator.

Gast
Klaas Minder Vaak
december 1, 2020 23:52

Edwin Evers heeft gelijk. Wilfred Genee is een misschien een matige interviewer, maar zeker geen dj. Geen enkel talent of ervaring op dat vlak. Vorig jaar wist meneer nog niet eens hoe een radiostudio werkt. Vind je het gek dat dat programma niet scoort?

Gast
Umfufu
december 1, 2020 19:14

Aan Edwin Evers.
Vrij naar David Letterman.
Als je je pensioen aankondigt, moet je eerst thuis even informeren, of ze het wel leuk vinden.

(Hij zou stoppen toch ?)

Gast
Philips de Goede
december 1, 2020 18:02

Ik vind Tweetie Evers een John handlanger en GrootGeldGraaier. Ik vind Genee een geniepig Judas je met een buit van Judasduiten (Grote Judas Buit, Grote Judas Streek).

Gast
Jannes van Loon
december 1, 2020 15:02

Hij is geen geboren DJ zoals Joost den Draaier zei als DJ wordt je geboren niet gemaakt maar het is niet onaardig Gorden en Humberto gingen hem voor.

Gast
Iran maiden
december 1, 2020 12:50

Daarom gaat het zo goed met 538

Gast
MaMa Noeskoeri
december 1, 2020 12:30

Op Kink maakten ze in 1996 al gebruik van presentatoren ipv dj’s. Luistert lekker weg hoor

Gast
Leo
december 1, 2020 11:45

Wilfred kan wel een cursusje 538 Webstation gebruiken.
Hier nog 1 te koop Wilfred: https://www.2ekansgames.nl/webshop/pc/538-webstation-pc/
:P

Gast
xandertje
december 1, 2020 11:27

Jeroen van Inkel kan dan wel draaien en praten als een radio DJ zoals dat in 1980 hip was, hij praat nog steeds heel gemaakt en nep en dit is anno 2020 echt niet meer om aan te horen.

Gast
critikast
december 1, 2020 11:20

Voor het vak van radio maken en interviewen is scholing en opleiding en journalistieke bagage nodig. Voor het vak van radio0dj is niets nodig. Je lult gewoon wat plaatjes aan elkaar en als je wat meer wilt vertellen over de artiesten lees je dat gewoon van je computerscherm via Wikipedia ! Dat je daarvoor een miljoenensalaris opstrijkt is even lachwekkend als bedroevend !

Gast
Mappy
december 1, 2020 12:14
Antwoord op  critikast

Ja dat ligt allemaal aan de reclame inkomsten. Als een DJ veel luisteraars heeft wordt er ook veel reclame om zijn programma verkocht.
Dus verdient zijn baas meer aan hem. Vandaar dat hij/zij ook meer betaald krijgt. De bedragen zijn echter vaak veel te hoog daar ben ik het met je eens.

Gast
accountant
december 1, 2020 10:56

Alleen Patrick Kicken beheerste het ambacht.

Gast
wim heitinga [de echte]
december 1, 2020 12:15
Antwoord op  accountant

Ja. Dat was een uitzonderlijk talent. Buitencategorie.

Gast
Karbonade
december 1, 2020 10:50

Het is vandaag wel Wilfred Genee-dag op MC.

Kan er niets aan doen maar iedere keer als ik zijn kop zie moet ik denken aan dat T urkensm0elwerk van Kuzu.

Gast
Olcay
december 1, 2020 10:33

En daar krijgt hij dan een miljoen voor. Mijn RUUD zou dat moeten krijgen, dát is pas een dj. Maar die zit bij de NPO. Overigens is hij wel geweldig hoor, mijn RUUD!!

Gast
critikast
december 1, 2020 11:21
Antwoord op  Olcay

Was je wel geregeld zijn haren en doe hem ook eens een ander jasje aan !

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
december 1, 2020 11:56
Antwoord op  Olcay

JOUW Ruud had wat respectvoller met z’n sidekicks moeten omgaan, OLCAY.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen