Bizarre tv: Hugo de Jonge zingt White Christmas in talkshow Beau

Hugo de Jonge, de minister van Volksgezondheid, liet vrijdagavond behoorlijk fanatiek zijn vertolking van het kerstliedje White Christmas horen in de talkshow Beau. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4.

Hugo de Jonge © RTL

De tv-kijker die net inschakelde bij Beau moet gedacht hebben dat de slotrubriek Lucky TV al was begonnen, maar niets was minder waar. Politiek verslaggever Jaïr Ferwerda vroeg voor zijn Beau-rubriek een aantal politici naar hun plannen voor kerst. Zijn verzoek aan Hugo de Jonge om een kerstliedje te zingen, was niet aan dovemansoren gericht.

White Christmas

Gretig begon Hugo het kerstliedje White Christmas van Bing Crosby te zingen. “I’m dreaming of a white Christmas”, zong hij met een René Le Blanc-achtige sound.

Aanvankelijk liet Hugo het daarbij. “Ongelooflijk zeg”, complimenteerde Jaïr hem.

Hugo was er zelf ook erg tevreden over: “Mooi, hè? Speciaal voor uw schoonmoeder, hè?”

Vervolgens begon Hugo onverstoorbaar de rest van het nummer te zingen. “Just like the ones we used to know.”

‘Het is een crooner!’

Jaïr ondertussen: “Het is een crooner, het is een crooner.”

Hugo liet zich niet afleiden: “Where the treetops glisten, and children listen…”

Jaïr: “Het is echt ongelooflijk!”

Hugo: “To hear sleigh bells in the snow.”

Daarna kapte Hugo zijn optreden af. “Speciaal voor de schoonmoeder van meneer Ferwerda.”

Hugo in The Voice

Jaïr tipte Hugo om volgend jaar mee te doen aan een zangshow op RTL 4, een beetje wat Marianne Zwagerman al eerder voor hem in gedachten had. “Ik stel voor: volgend jaar meedoen aan The Voice of Holland.”

Hugo: “Weet je? Ik zou daar ongelooflijk veel zin in hebben. Dat lijkt me fantastisch, ja.”

Jaïr: “Ik stel voor dat we u gaan aanmelden.”

Na afloop van het item was het muisstil in de studio van Beau. Iedereen was een beetje verbijsterd over wat ze zojuist zagen. “Wat gebeurt hier? Als hij het maar leuk heeft gehad, denk ik dan”, merkte Voice-presentatrice Chantal Janzen op.

Totaalclown

Kijkers reageren verbijsterd op Twitter. “Deze totaaldebilisering. CDA mag in z’n handjes knijpen dat ze binnenkort van deze totaalclown af zijn”, zegt The Post Online-ster Bas Paternotte bijvoorbeeld.

Bas hoopt dat het om een ‘deepfake’ gaat. “Zelfs deze gemankeerde minister zou niet zo’n fout maken om tijdens de grootste crisis sinds de Tweede Oorlog zichzelf zo te kijk te zetten.”

Iemand anders noemt het ‘historisch genant’. En Renee zegt: “Met open mond naar zitten kijken …. geloof het nog steeds niet.”

Hugo verstoort RTL Nieuws

Het pijnlijkste is nog dat Hugo de Jonge met zijn muzikale optreden een serieus tv-interview verstoorde dat zijn staatssecretaris Paul Blokhuis iets verderop gaf aan RTL Nieuws.

Paul Blokhuis was níet bezig met een soort mislukte Idols-auditie en sprak met RTL over de coronamaatregelen. Hij staakte zijn interview toen Hugo steeds harder begon te zingen. “Dit werkt toch niet zo, jongens? Ik kon hem lang droog houden hoor, maar sorry… Ik begin even opnieuw. Tsjonge.”

Fragmenten

Het fragment van de zingende Hugo de Jonge:

Het fragment van de verstoorde Paul Blokhuis:

https://twitter.com/mvdz_/status/1339979135293284352

124 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
huguette
december 22, 2020 17:39

wat een doorgesnoven egotripper. die man is krankzinnig geworden van de coronadebatten. nog even en hij wordt afgevoerd in een witte jas!

Gast
Mora
december 22, 2020 14:11

Volidioot.

Gast
JoopH
december 20, 2020 11:53

Wees nou eerlijk: Beau is toch ook helemaal geen serieuze talkshow meer? Gewoon doen wat de kijkcijfers omhoog jagen.

Gast
JoopH
december 20, 2020 11:50

Ik vind het gewoon leuk om ministers, Kamerleden, eens wat anders van zichzelf laten zien. Mark Rutte en Thierry Baudet hebben ook een leuke piano kant, laat die minder saaie kant maar eens zien

Gast
Black
december 22, 2020 14:04
Antwoord op  JoopH

JoopH, je meent het. de Jonge heeft laten zien gewoon totaal maar dan ook totaal niet het intellectuele gewicht te hebben voor zijn functie. Het is een idioot.

Gast
Tineke Vermeulen
december 20, 2020 11:49

Wat wordt er toch weer een onzin uitgekraamd, de beste stuurlui staan weer aan wal.

Gast
Tracy
december 20, 2020 07:09

Hij had nog een mooien stem ook

Gast
Nach
december 22, 2020 14:04
Antwoord op  Tracy

Ja joh, daar gaat dit toch niet om. De man is gek.

Gast
Nick
december 20, 2020 03:22

De gewetenloze psychopaat staat vrolijk te dansen op de puinhopen die hij mede veroorzaakt heeft.

Gast
Henny
december 20, 2020 20:39
Antwoord op  Nick

Flauwekul, die mensen zijn voor dag en dauw bezig met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Laat die man zich lekker ontladen. De inentingen liggen klaar, licht aan de horizon, we zijn er nog niet maar de lichtpuntjes zijn er.

Gast
Ronald
december 20, 2020 22:24
Antwoord op  Nick

Kansloze reactie Nick

Gast
Johan
december 22, 2020 14:05
Antwoord op  Ronald

Je bent zelf kansloos, Ronald. Iedereen vindt wat Nick zegt.

Gast
Hofnar
december 20, 2020 02:02

Een crooner is toch wat anders!

Gast
Grote Grief
december 20, 2020 01:53

Vol overgave gun ik deze man wat meer vrije tijd

Gast
yeah
december 22, 2020 14:06
Antwoord op  Grote Grief

Ja zoveel vrije tijd dat hij fijn voor eewig op vakantie kan. Goed idee. Weg met dit luiergeval.

Gast
maria
december 20, 2020 00:03

wat een narcistische stakker vertoning ,heeft ook wel iets zieligs.

Gast
Uuuh
december 19, 2020 19:49

Mark Rutte over zingende ministers: “JE MOET GEWOON JE BEK HOUDEN”…..

Gast
John
december 21, 2020 10:38
Antwoord op  Uuuh

Begin er zelf maar eens mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
anoniem
december 19, 2020 19:32

Tja, we moeten allemaal uitkijken in deze vreemde tijd niet geestelijk door te draaien..

Gast
Roddelpraat
december 19, 2020 17:21

Volgens een van onze bronnen op een slee is het bij Hugo elke dag een witte kerst.

Gast
Axl
december 20, 2020 11:00
Antwoord op  Roddelpraat

“Kijk es in de poppetjes van z’n ogen”..

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
december 19, 2020 17:14

Narcistische gek.

Gast
Jippie
december 20, 2020 13:11

Waarom is hij nacistische gek alleen omdat Hugo een politieker is ik vind het wel grappig dat de politiekers ook eens zich van de ander kant laat zien maar dan ben je nog geen narcistische gek weet je uber houd wel wateen narcistische gek is

Gast
duitse taalpurist
december 20, 2020 14:06
Antwoord op  Jippie

Űberhaupt

Gast
Pieter
december 19, 2020 15:32

Ik ben steeds zekerder van drugsgebruik bij Hugo, op Twitter kwam ook een filmpje voorbij van voor een interview van RTL Nieuws. Alle symptomen van coke.

Gast
Joost
december 19, 2020 19:14
Antwoord op  Pieter

U klinkt als een ervaringsdeskundige. Ga aan uw probleem werken in plaats van andere mensen hiermee op te zadelen.

Gast
Bertus
december 22, 2020 14:08
Antwoord op  Joost

Slaat nergens op deze reactie, Joost.Dat jij nu een regeringsgroupie bent…Wij zijn dat niet.

Gast
Corona dictatuur
december 19, 2020 15:11

Met White Christmast bedoelt clown Hugo natuurlijk een kerst vol met cocaïne!!

Gast
Jos
december 19, 2020 15:19
Antwoord op  Corona dictatuur

Zelf lekker doorgesnoven?

Gast
😷Paulus
december 19, 2020 15:02

😷Wil je als Minster serieus genomen worden dan past dit natuurlijk niet. Tussen de kerkbanken was het beter geweest. Het land is in mineur, denk 2x na voordat je weer een stunt uithaalt zou ik zeggen

Gast
f88
december 22, 2020 14:09
Antwoord op  😷Paulus

Nou ik had niet gedacht het ooit met je eens te zullen zijn. Maar zowaar. Gekke Paulus.

Gast
Corona hoax
december 19, 2020 15:01

Doorgesnoven gek met vaccin aandelen die samen met pinokkio Rutte heel Nederland gegijzeld houdt. Al aan het begin van dit nep virus in maart 2020 riepen zij al vaccin!! Vaccin!! en het nieuwe normaal!!! Nieuwe normaal!! Het script was toen al duidelijk. Een nep virus om de economie te slopen en het voetvolk te vaccineren op weg naar de great reset en een nieuwe maatschappij met totale controle van de burger.

Gast
Jos
december 19, 2020 15:18
Antwoord op  Corona hoax

Een virus-wappie en een complotdenker in een, ongelukkiger kun je ze niet hebben. Sterkte hoor!

Gast
Jos rivm trol
december 19, 2020 15:27
Antwoord op  Jos

RIVM trolls coming in!!

Gast
Jaap500
december 19, 2020 22:17
Antwoord op  Corona hoax

Minder dan 1% kans (IFR) om te sterven aan corona .. en toch moet IEDEREEN gevaccineerd worden met een experimenteel RNA vaccin inclusief gezonde kinderen..

Gast
Corona hoax
december 19, 2020 22:27
Antwoord op  Jaap500

@ Jaap

Helemaal eens met u. Helaas slaapt het merendeel van NL nog.

Gast
T.E.D.
december 20, 2020 06:29
Antwoord op  Jaap500

En hoeveel procent van de Corona patiënten die het overleeft houd hier langdurige gezondheidsklachten aan over? Heb je daar wel eens bij stil gestaan?

Ik ken meerdere mensen die overleden zijn, maar ook meerdere die gelukkig van de beademing zijn gekomen maar nog lang niet de oude zijn (als ze dat überhaupt nog worden)

Maar nee, blijf vooral in je dwaasheid onzin verspreiden, daar word dit land echt beter van!

Gast
Realist
december 20, 2020 14:13
Antwoord op  Jaap500

Behalve sterven aan corona kan je ook veel lichamelijke schade oplopen, lang niet altijd te verhelpen met revalideren. Ken je daar de aantallen van?

Gast
John
december 21, 2020 10:43
Antwoord op  Realist

Moet jij die dan weten waarvoor?

Gast
arie
december 19, 2020 14:49

Kotsmisselijk word ik over die Chantal Janzen.
Wat een over het paard getilde mevrouw is dat geworden.

Gast
Maddy
december 19, 2020 14:49

Dit moet toch kunnen, een beetje humor in deze tijd en Jair Ferwerda vind ik top!

Gast
Robert
december 19, 2020 14:28

Ja ik zou ook aan de dames en heren politici adviseren, eens wat koelere afstand te gaan bewaren en ook nemen t.o. die matige clown Ferwerda.
Uiteindelijk eindigt die altijd respectloos naar hen.
Weg met dit nare ventje.

Gast
joost
december 19, 2020 14:22

Die hele nare nagemaakte populistische figuur Jair Ferwerda is natuur lijk het grootste misbaksel op onze TV.
Hij wil de kijker de indruk geven met elke politicus persoonlijk bevriend te zijn en behandeld hen alszodanig. Wat een eng-nek is deze man. Ferwerda laat voor zijn eigen publicitaire geilheid een minister een liedje op TV zingen. Nog vals ook.
Minister de Jonge ( en politici) moet zich distantiëren van dit soort valsheid, door hem een liedje te laten zingen, terwijl heel Nederland door de corona pandemie kapot zit.
Ferwerda is een respectloze man en loopt alleen voor zich rond en erop uit is een politicus belachelijk te maken met zijn circus voorstelling.

Gast
Jonnie
december 19, 2020 14:43
Antwoord op  joost

Jair brengt wat lichtheid en vrolijkheid in de politieke verslaggeving. Het is journalistiek met een knipoog. Leuk toch! In alle andere programma’s krijg je het politieke nieuws op de traditionele, zware manier gepresenteerd. Al die berichtgeving lijkt op elkaar. Wat afwisseling kan geen kwaad!

Gast
Ja het is echt zo
december 19, 2020 15:44
Antwoord op  Jonnie

Nee hij is een lelijkerd die volgens mij elke keer met zijn vingers in de pindakaas pot zit en aflikt en er weer terug in. En dan voor andere de pot achterlaat. En dan zit die in zijn reet en veegt het af in de pot. Want tja het heeft dezelfde kleur. En rara wat nog meer…

Gast
Jippie
december 20, 2020 13:27
Antwoord op  Ja het is echt zo

Volgens mij ben of heb jij ervaring er mee of niet die gast breng nog eens gekkigheid in deze tijden en je merkt al hier aan somige reacties hoe depinerend ze zijn er zijn genoeg mensen hier maar ook in het algemeen die deze tijd wel een beetje humor of gekheid graag zijn dat kun je van jou niet zeggen en van nog ‘ n paar mensen die hier depri zijn of niet een beetje humor of gekheid kunnen verdragen dus geniet er gewoon van dat beetje gekheid en humor op de tv laten zien is al erg genoeg geweest dit jaar dus dat beetje geheid en humor kunnen we wel gebruiken dan alleen maar depri blijven te doen is al zwaar genoeg en erg genoeg geweest dit jaar

Gast
Mien uit Assen
december 19, 2020 13:43

Dat de Tegelse turbo trien er weer een zgn. leuke opmerking over moest maken was zum kotzen. Chantal gekleed als een tiener in TVOH, gedraag je eens als een volwassen vrouw met klasse. Jouw kinderen zullen toch onderhand ook wel het schaamrood op hun wangen hebben staan als je ze jou op tv zien?

Gast
Peter
december 19, 2020 13:05

België 5000 vaccins voor de show
Duitsland weer 700 doden
De vaccins hlen staan daar maanden leeg verwachting maart in gebruik

Zo slecht doet NL het niet!

Gast
Suus
december 19, 2020 12:54

Mensen mogen nergens zingen, zelfs niet in stadion of kerk.
En hij die het voorbeeld moet geven doet het uit volle borst en vergeet en passant het verplichte mondkapje.
Samen met Grapperhaus wegsturen en ook Rutte meenemen want hij is verantwoordelijk voor deze janboel.

Gast
Corry Jankbal
december 19, 2020 12:42

Dagelijks sterven er mensen door dat chinese virus en de totale randdebiel Hugo de Jonge gaat nu pas nadenken over hoe we miljoenen mensen kunnen vaccineren. Deze CDA fantast heeft bloed aan zijn handen. Omdat Mark Rutte ook al maanden verzuimt leiding te geven is de chaos compleet.

Gast
Joop
december 19, 2020 14:36
Antwoord op  Corry Jankbal

Lekker janken, dat lucht op!

Gast
Donald
december 19, 2020 12:32

Fijn als je iemand hebt verloren in een verpleeghuis door de chaos en het geblunder van onder andere deze volidioot die een kerstliedje staat te zingen. Inderdaad, totaaldebilisering.

Gast
Josie
december 19, 2020 14:35
Antwoord op  Donald

Zonder humor is je leven erg somber. Zielig hoor!

Gast
Donald
december 19, 2020 14:46
Antwoord op  Josie

Ja dat klopt. Vooral als het juiste moment daarvoor gekozen is en niet om de populaire getapte jongen uit te gaan hangen.

Gast
Coen
december 19, 2020 12:24

Doet me aan het orkest van de Titanic denken .
Speelde ook door toen ze ten onder gingen .

Gast
Ap gast
december 19, 2020 12:14

Had Chantal Janzen weer wat te zeuren,ze heeft altijd commentaar op iets,denkt dat ze heel wat is,nou ze is ook op haar retour,denkt leuk te zijn,ga lekker van je kinderen thuis genieten,

Gast
robb
december 19, 2020 12:04

Laat hij maar zorgen dat we op 28 december kunnen beginnen met vaccineren .

Gast
De Letero
december 19, 2020 11:56

Niks mis mee hoor, lekker doorzingen Hugo.

Gast
Jos
december 19, 2020 11:51

Het was ontzettend grappig! Dat zie ik al die grijze muizen nog niet doen. Hugo for president!!!!

Gast
Ronald
december 19, 2020 11:50

Hij was vewoon in een jolige bui. Nou en ?

Gast
Dirk Pitt
december 19, 2020 14:06
Antwoord op  Ronald

Lekkere wijn op,ja dat was het reveil

Gast
Piepmuis
december 19, 2020 11:49

Hugo mag van mij zingend ten onder gaan. En het hele prutskabinet meenemen. Rutte voorop.

Gast
Coco
december 19, 2020 11:29

Wat een ongelofelijke imbeciel die Hugo-ik heb het zo enorm getroffen met mezelf- de Jonge. De nazi’s verborgen hun daden ook graag achter muziek. Sympathie kweken bij de schaapjes en ze dan van achteren te grazen nemen. Walgelijk sujet!!

Gast
Joop
december 19, 2020 12:13
Antwoord op  Coco

Typisch een reactie van een zieke geest. Ga hulp zoeken!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Joop
Gast
Frans
december 19, 2020 12:42
Antwoord op  Joop

Overal wordt er door deze zieke mensen de nazi’s erbij gehaald. Beetje vreemd.

Gast
Sabine
december 19, 2020 11:12

Ik vond het ongelofelijk stoer en sympathiek van Hugo de Jonge!

Gast
Wim
december 19, 2020 11:38
Antwoord op  Sabine

Zo is het toch gaaf om te zien

Gast
Ik kietel je ballen met mijn vuisten
december 19, 2020 13:02
Antwoord op  Wim

Ja vindt je? Ik zie liever een paar goeie sileconen tits en een dikke braziliaanse reet in een veel te kleine string!! En bergen coke

Gast
Jos
december 19, 2020 14:33

Weer alleen op je kamertje met je verknipte fantasietjes?

Gast
Wim
december 19, 2020 11:10

Onvoorstelbaar dat een minister die zo slecht het coronavirus bestrijd daar vrolijk staat te zingen.
Hij maakt fout op fout, en het doet hem helemaal niets.

Gast
Een ander geluid
december 19, 2020 11:06

Obama zong ook wel eens. Vervolgens werd het wereldnieuws en was iedereen lyrisch. Hugo deed het best goed en liet zich meeslepen. Even ontspannen in een hectische tijd.

Gast
Soefret
december 19, 2020 11:03

Hugo en Lady Gaga een track samen opnemen.

Gast
anonymous
december 19, 2020 10:57

Kunnen we afspreken daf politici gewoon niet meer meewerken als Jair voor hun neus staat.
Ze staan altijd zo gogantisch voor l*l.

Gast
Le Bong
december 19, 2020 11:01
Antwoord op  anonymous

Daar hebben ze jaïr niet voor nodig.

Gast
Merthe
december 19, 2020 11:02
Antwoord op  anonymous

“We” hoeven helemaal niks af te spreken!

Gast
Jonnie
december 19, 2020 12:11
Antwoord op  anonymous

Dat is nog eens heel andere journalistiek: origineel, van nabij en vrolijk. Tja, dat is effe wennen, he!

Gast
Frans
december 19, 2020 12:45
Antwoord op  anonymous

Daarom staat hij ook bekend als de riooljournalist. Gemeen mannetje.

Gast
paul dino
december 19, 2020 10:55

De grootste maflul die er rond loopt in het kabinet.
De omhooggevallen schoolmeester met zijnvrf schoentjes, wat een CDA lulbak.

Gast
Ilona vonk
december 19, 2020 10:47

Alles voor de publiciteit.

Hugo is daar bepaald niet vies van. Overal waar hij komt extra aardig zijn voor bloggers, vloggers, journalisten etc. Was 5 jaar geleden al zo. En is niet veranderd.

Gast
Sabine
december 19, 2020 11:14
Antwoord op  Ilona vonk

Nou en?! Het was toch sympathiek dat hij meewerkte aan de vraag van Jaïr? Ankie Broekers Knol doet dat keer op keer en daar valt niemand over!

Gast
Jonnie
december 19, 2020 12:08
Antwoord op  Ilona vonk

Volgens mij is hij gewoon een aardig mens. Dat kunnen we ons haast niet meer voorstellen, he.

Gast
Ruud
december 19, 2020 10:43

Niet gepast. Te eerste gezien de vele beloften de laatste tijd die hij niet kon waarmaken, ten tweede door het net verschenen rapport over de toeslagenaffaire, waar hij wel niets mee te maken, maar toch. Genante tv. Het wordt overigens tijd dat ze ook eens met die giechelende Jair stoppen.

Gast
Joop
december 19, 2020 12:07
Antwoord op  Ruud

Zuurpruim.
Met die slecht georganiseerde GGD, die alleen in problemen denkt en nooit in oplossingen, kun je als minister geen beleid maken.

Gast
M52
december 19, 2020 10:43

Laat hem lekker zingen, alleen niet meer in het openbaar graag. En dan nog iets, waar zijn de mondkapjes ?

Gast
ome H
december 19, 2020 10:38

Niet handig wat hij daar doet, voer voor de tegenstanders

Gast
Wendy
december 19, 2020 10:36

Wat is die Chantal een vals vrouwtje zeg.

Gast
Ruud
december 19, 2020 10:44
Antwoord op  Wendy

Ze is vals, maar ik vond het nu wel een goede reactie

Gast
Peter
december 19, 2020 09:53

Chantal ons geweten
Linda kopiëren
En Oh wat een jaar

LOL

En wij?

Gast
Bep
december 19, 2020 09:52

Man, blijf eens een avondje thuis…..

Gast
Uuuh
december 19, 2020 09:49

Dit bevestigt maar weer mijn algemene indruk van politici: het zijn allemaal artiesten maar dan zonder talent…. Willen heel graag in de spotlights staan maar kunnen niet bijzonder goed zingen, dansen of acteren. De politiek moet hen dan maar een podium verschaffen. En wie weet, na een paar jaartjes op het pluche en een BN-er status op zak, zit er nog een tv-carrière in (zie Marcel van Dam, Erica Terpstra, Paul Rosenmöller enz).

We zullen nog gaan zien welke richting de opzichtige schoentjes van Hugo de J. gaan lopen……

Gast
Merthe
december 19, 2020 09:47

Af en toe even wat minder serieus is ook in deze tijden helemaal niet erg!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen