RTL zet groot in op Big Brother: première tegelijk op RTL 4 én 5

Er is RTL zeer veel aan gelegen om het kostbare Big Brother 2021-project te laten slagen. De première zal op maandag 4 januari tegelijkertijd worden uitgezonden op RTL 4 én RTL 5.

Big Brother RTL/ Wim Van de Genachte

Nadat RTL gisteren al de presentatie van Big Brother onthulde – Geraldine Kemper en de Vlaamse Peter Van de Veire – is nu ook de precieze startdatum bekend: maandag 4 januari dus. “Breaking news: Big Brother start op 4 januari 2021. De eerste aflevering wordt uitgezonden bij zowel RTL 4 als RTL 5 in Nederland en VIER in Vlaanderen”, meldt de zender.

Big Brother voor even op RTL 4

Vlaggenschip RTL 4 is alleen bedoeld om het programma goed aan te jagen, want daarna verdwijnen de uitzendingen exclusief naar RTL 5. “Daarna zie je iedere werkdag een reguliere aflevering op RTL 5 en VIER en elke donderdag een live show. En natuurlijk volg je 24/7 de bewoners via de livestream op Videoland.”

Het is nog niet bekend op welk tijdstip RTL 5 Big Brother precies gaat uitzenden. De zender heeft in elk geval alle ruimte, want zowel de vooravond als de late avond van de zender bestaan momenteel uit buitenlandse bagger. Mogelijk kiest de zender voor 20.00 uur, in de hoop op een sterke lead-in voor de programmering op prime time.

51 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gerard de Groot
november 19, 2020 18:45

Ik kijk niet. Zal wel een sausje worden van knapen met opgepompte lijven en tatoos en meiden met opgepompte lippen en borsten. Ik ben wel klaar met al dat namaak. Graag alvast noteren dat er over 15 jaar een docu komt met de titel “Na de fillers en botox en “Oh , zie mij, de pilletjes werken niet meer voor mijn biceps”

Gast
John s
november 19, 2020 09:23

Gedoemd om te mislukken.

Gast
Heynen
november 19, 2020 09:11

Met de huidige overdaad aan vlogs van nietszeggende mensen en realityprogramma’s (die toch echt gescript zijn) zit toch niemand te wachten op een nieuwe versie van Big Brother?

Gast
Oja
november 19, 2020 09:07

Erg benieuwd hoe het gaat worden. Welke doelgroep vindt dit leuk? Is het een rerun van wat we al kennen? In principe werkt BB nu hetzelfde als destijds. bewoners gaan na x weken met elkaar naar bed, maken ruzie etc. Dus valt weinig aan te sturen.

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door Oja
Gast
ome H
november 19, 2020 07:47

Graag een boer, viruswappie en woke figuur in het huis.

Gast
Cynisch. Heb nog nooit Big Brother gekeken.
november 19, 2020 03:53

Omygawd.
Never a dull moment.
En geen enkele reden om nu nog van de bank af te komen.

Gast
Danielle
november 19, 2020 00:18

BB 2021 wordt een klapper, net zoals de meeste dingen bij RTL!

Gast
Snorlax
november 18, 2020 23:23

De deelnemers zullen wel weer van die ontzettend wanhopige wannabe bn’ers zijn die je al tig keer voorbij hebt zien komen in andere programma’s. Zoals temptation island utopia, de villa, house of talent, get tf out of my house, take me out, echte meisjes, first dates, talentenjachten en ga zo maar door.

Gast
Haha BB werkt echt niet meer
november 18, 2020 22:36

SBS6 schijnt met een tegenhanger te komen. Big Brother VIPS. Martien Meiland, Rianne van Dorst, Britt Dekker, André Hazes en Peter Gillis gaan voor 4 maanden samenwonen.

Gast
Wat een armoede. BB nu met ook de Belgen
november 18, 2020 22:28

Het geld begint echt op te raken bij RTL.

Gast
Feitje
november 18, 2020 21:51

Flop

Gast
Cara
november 18, 2020 21:14

Krijgen we elke keer dat een Vlaming zijn mond opentrekt zeker weer overbodige ondertiteling voor de pseudo-dove* Randstedelingen.

*Lees: aartsluie. Te lui om de oren open te doen en ook om 888 aan te zetten.

Gast
Mick
november 18, 2020 22:37
Antwoord op  Cara

Doen ze ook bij Brabanders. Kijk Herrie in de Druiventros eens terug. De binnensmonds mompelende Den Blijker wordt niet ondertiteld maar de Brabantse hotelier wel.

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Mick
Gast
Bas
november 18, 2020 22:56
Antwoord op  Mick

Het is triest. Netjes, maar met een accent sprekende mensen van buiten de Randstad worden standaard ondertiteld, maar volledig onverstaanbare mompelaars uit de Randstad niet. Nog veel erger dan Den Blijker was die idioot Jokertje uit Oh Oh Cherso. Nooit ook maar één woord verstaan van zijn gemurmel.

Gast
Wyatt
november 19, 2020 00:24
Antwoord op  Bas

Dennis Schouten ondertittelen ze toch ook niet? Altijd zeurende mensen met minderwaardigheid complex uit de provincie.

Gast
PAUL RÖMER HEEFT BB NIET BEDACHT!
november 18, 2020 21:12

PAUL RÖMER HAD MOGEN DROMEN DAT HIJ BB BEDACHT HEEFT!

Maar niets is minder waar. Het waren uiteraard John de Mol himself, het kleine broertje van Paul, Bart Römer en de creatieve rechterhand van John de Mol, Patrick Scholte, die met z’n drieën tijdens die bewuste nachtelijke brainstorm met lege pizzadozen en veel koffie, volle asbakken en ter afsluiting een rood wijntje, BB bedacht hebben. Het was een koude herfstavond in 1997 bij John de Mol Produkties op het Mediapark in Hilversum, toen de drie het creatieve zaadje hebben gepland voor wat toen de geheime werktitel, PROJECT X, meekreeg. Het was één van de opwindendste van de vele creatieve avonden die John de Mol ooit meegemaakt heeft. Als P. Römer ooit eens de moeite had genomen om te Googelen…!?

Paul Römer claimt al jaren dat hij BB in z’n eentje bedacht heeft, maar de waarheid is dat niet hij maar zijn broertje Bart, toen hoofd van de creatieve afdeling van John de Mol Produkties, Patrick Scholte, hoofd amusementsprogramma’s en John de Mol dit wereldwijde succes het levenslicht hebben laten zien. Een briljante gedachte die jaren later van John de Mol en Joop van den Ende miljardairs maakten door de verkoop van Endemol aan het Spaanse Telefonica voor 5,5 miljard euro!

Project X was de eerste maanden een ultra geheim project. Ik was slechts zijdelings betrokken bij die eerste weken. Zelfs binnen de muren van het toen al succesvolle produktiebedrijf van John de Mol werd BB strikt vertrouwelijk behandeld omdat John de Mol tijdens die nacht op zijn kantoor al intuïtief wist dat hij goud in handen had en dat hij dat moest koesteren als een briljant nieuwe aanwinst. Er waren slechts 5 of 6 mensen binnen het televisiebedrijf écht op de hoogte en tot grote frustratie was Paul Römer niet één van die eerste uitverkorenen.

Het duurde nog zeker 5-6 maanden totdat de huidige baas van Talpa Network tot zijn grote frustratie pas betrokken raakte bij de ontwikkeling van BB. En ere wie ere toekomt; daarna heeft Paultje Römer als uitvoerend producent zeker zijn aandeel gehad in het wereldwijde succes van BB en de miljarden van John en Joop. Het feit dat hij niet één van de oorspronkelijke bedenkers was heeft hij nooit kunnen accepteren.

En als je dan maar lang genoeg blijft roepen dat jij BB bedacht heb dan wordt dat een oneigenlijke werkelijkheid. Zowel John de Mol als Bartje en Patrik Scholte weten dit ook en Paul Römer helemaal. Eerlijkheid duurt het langst.

Gast
Chiel
november 21, 2020 16:14

Blijkbaar vind de Mol het niet zo erg want hij neemt P Romer gewoon aan en laat ´m zelfs op zijn zender een interview geven over dat hij BB heeft bedacht.

Gast
Bart
november 18, 2020 20:54

@mc Het komt om 21.30 en niet in de vooravond

Gast
Plemp Rarakishun
november 18, 2020 20:42

Big Brother bestaat niet !!!! Big Brother bestaat niet !!!!

Gast
Dennis
november 18, 2020 20:25

Jezus en dan worden we daarna weer overspoeld met ex bewoners die gaan scheiden, trouwen, bevallen, nieuwe tieten krijgen etc. Allemaal nieuws waar niemand op staat te wachten.

Gast
Henk
november 18, 2020 20:15

Volgens de schema’s komt t iedere dag ok 2130uur

Gast
Met maar 300.000 kijkers ging het licht uit
november 18, 2020 19:29

27 november 2006

Bridget Maasland presenteert vanavond om 20.30 uur live de grote finale van Big Brother bij Talpa. Tijdens de uitzending wordt beslist welke bewoner dit jaar de winnaar wordt van Big Brother. De kijker kan uiteindelijk kiezen uit vier finalisten hun favoriete bewoner zal kiezen.

Voor producent Endemol is het concept, dat dit seizoen gemiddeld 300.000 kijkers trok, nog lang niet uitgewerkt. “Wij gaan graag nog een paar jaar door“.

Gast
Mick
november 18, 2020 22:34

300.000 kijkers. En dan te bedenken dat Talpa (TIEN) was een grotere zender dan RTL5. Utopia deed het eigenlijk fantastisch op SBS6. Kan zo terug als ze willen, op Veronica bijvoorbeeld.

Gast
Bart
november 18, 2020 22:40
Antwoord op  Mick

Ik snap dat ze het weg wilde uit de vooravond van de hoofdzender SBS6 maar echt ontzettend stom dat ze met Utopia gestopt zijn. Op NET5 of Veronica had het prima verder kunnen gaan.

Gast
Mick
november 18, 2020 22:43
Antwoord op  Bart

Ik zou het terugbrengen op Veronica.
18.00 The Big Bang Theory
18.30 The Big Bang Theory
19.00 Young Sheldon (Ik weet niet of dat qua rechten zit aangezien Comedy Central dat ook heeft)
19.30 Utopia
20.30 VI/Film
21.30 VI/Film
22.30 De Late Show met Peter Pannekoek

Zoiets bijvoorbeeld.

Gast
Mick
november 18, 2020 22:43
Antwoord op  Mick

Zo’n late show kan gewoon in het Ladies Night decor gemaakt worden in eerste instantie.

Gast
Buurman van Laura herself
november 18, 2020 19:19

De zender heeft in elk geval alle ruimte, want zowel de vooravond als de late avond van de zender bestaan momenteel uit buitenlandse bagger
——————————————-
hahahahahahahahaha

Gast
BB Lover
november 18, 2020 18:55

PS: Het gaat niet om de presentatie.
Het gaat om de bewoners. Die komen meer in beeld dan de presentatoren.
Dus kom maar op met de casting.
Hoop niet dat de eerste tekst van de kandidaten zijn tijdens de casting is: ‘Ik kom voor de uitdaging.’

Gast
Snorlax
november 18, 2020 23:05
Antwoord op  BB Lover

Ik doe mee omdat ik influencer wil worden en te lui ben om een echte baan te vinden. Toen ik hoorde dat ik was geselecteerd heb ik alvast wat ‘grappige’ teksten of motto’s verzonnen die ik steeds maar ga zeggen en hopelijk slaat dit dan aan en kan ik deze teksten verkopen op een paar shirts. Bekende vrienden? Ja die heb ik, ik ken bijvoorbeeld iemand die mee heeft gedaan aan temptation island…

Gast
Kind
november 18, 2020 18:21

Geen nep influencers en wannabe reality sterren, gewone mensen svp

Gast
Ik zie de gek.
november 18, 2020 18:32
Antwoord op  Kind

Graag zelf.

Gast
Laura herself
november 18, 2020 18:19

Fijn dat je 24/7 op Videoland kan kijken straks

Gast
Buurman van Laura herself
november 18, 2020 18:26
Antwoord op  Laura herself

De RTL tokkies hebben al een abonnement zonder reclame.

flopperdeflop

Gast
ano@niem.nl
november 18, 2020 18:13

Dit wordt helemaal niks. Big Brother zoveel met al die gescripte castleden die door middel van influisteren of briefjes te horen krijgen om op de kop te gaan staan of andere kunstjes te flikken.

Dit hebben we echt wel gehad.

Gast
XXXXXXXX
november 18, 2020 18:45
Antwoord op  ano@niem.nl

Als Hummie zich er niet bemoeid komt het vast goed. 😉

Gast
Winterklaar
november 18, 2020 18:05

Bedankt voor de waarschuwing.

Gast
Whatever
november 18, 2020 18:02

Dit programma valt of staat bij de casting. Hoop dat ze wat interessante, spraakmakende figuren hebben gevonden. Liefst wat Gouden Kooi achtige tokkies, in alle leeftijden.

Gast
Ron
november 18, 2020 18:06
Antwoord op  Whatever

Casting is key, inderdaad. Daar valt of staat een RLS echt mee. Maar elke RLS krijgt de cast die de programmamakers wensen. Het ligt er helemaal aan welke kant ze op willen.

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Ron
Gast
XXXXXXXX
november 18, 2020 18:46
Antwoord op  Ron

Cating is everything.
Zelfs met een springplank

Gast
Paul
november 18, 2020 18:12
Antwoord op  Whatever

Niet weer tokkies. Zullen we weer eens naar normale mensen gaan kijken ajb!!!

Gast
Whatever
november 18, 2020 19:05
Antwoord op  Paul

Normale mensen wil je echt niet zien in een rls. Die doen per definitie ook al niet mee aan een rls. Anno 2020 is het een ware kunst om mensen te vinden die het niet alleen willen doen om te influencen. Ik hoop dat ze toch een paar van dat soort mensen vinden. Wat mij betreft kan Big Brother, de oermoeder der alle RLS, in ere hersteld worden. En de RLS weer dat zelfde frisse en spannende gevoel als in 2000 te geven. Een grote ambitie, maar ik hoop dat de makers deze ambitie delen en op zijn minst de ambitie blijkt uit de casting. We zullen het zien.

Gast
Mick
november 18, 2020 22:38
Antwoord op  Whatever

Lang Leve de Liefde heeft nog best een hoop simpele normale mensen. Al hebben ze ook af en toe die influencers zoals die Cemal. Walgelijke figuren die alles doen voor de fame en zo YouTube hebben verkracht.

Gast
Whatever
november 19, 2020 00:17
Antwoord op  Mick

Ja, maar die zijn maar een paar afleveringen te zien. Vaak heb je al genoeg van ze gezien na 10 minuten. De Big Brother cast moet uit mensen bestaan die langer interessant blijven, tenzij je het kapot wil gaan monteren, scripten en regisseren. De gouden kooi deed dit laatste overigens uitstekend dus ik ben daar niet helemaal op tegen.

Gast
MonK
november 18, 2020 20:18
Antwoord op  Whatever

Huubje

Gast
Ron
november 18, 2020 18:01

En nu eens zien wat Talpa gaat doen….

Gast
Mick
november 18, 2020 22:39
Antwoord op  Ron

Utopia terug op Veronica. Dat werd zelfs om 18.00 uur prima bekeken. Om 19.30 op Veronica ofzo.

Gast
Wyatt
november 19, 2020 00:11
Antwoord op  Ron

De Bus.

Gast
anoniem
november 18, 2020 18:00

Hoewel ik het succes niet wil bagatelliseren, vond ik het al vanaf het begin geen boeiend tijdverdrijf..

Gast
Willibrord Frequin (Parachute(
november 18, 2020 18:50
Antwoord op  anoniem

Zelfs in 1999? Toen er Navo draad om het pand werd gezet?
Ga mee met de toekomst. Je weet nooit. Wees eens positief.

Gast
anoniem
november 18, 2020 19:55

Het boeit me niet zo om anderen in de gaten te houden.. :-)

Gast
Leo knots
november 18, 2020 17:54

Ik ga kijken

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen