Prinses Laurentien reageert bij Beau op tiktokkende dochter Eloise

Beau van Erven Dorens had gisteren koninklijk bezoek in zijn talkshow op RTL 4: prinses Laurentien was te gast om over iets met onderwijs te praten. Na dat verplichte nummer ging het gelukkig ook nog even over haar tiktokkende dochter Eloise.

Prinses Laurentien Beeld: Beau

De dochter van prinses Laurentien en prins Constantijn maakt momenteel furore als influencer. Gravin Eloise, ook wel ‘gravinfluencer’ genoemd, is een hit op de sociale media. Dit weekend ging een TikTok-filmpje met haar ouders viral, maar er kwam ook kritiek. “Koningshuis anno 2020”, luidde het cynisch commentaar op internet.

Tongue twister

Eloise besloot het filmpje te verwijderen, maar dat was te laat: de vrolijke TikTok-creatie is all over the internet. “Hartstikke leuk, heel leuk. Ze wordt al de gravinfluencer genoemd. Hoe staat u hier tegenover?”, vroeg Beau van Erven Dorens aan de prinses.

Laurentien daarop: “Ja, dat is een heel nieuw woord. Het is echt een tongue twister; je kunt het nauwelijks uitspreken. Het belangrijkste is dat zij zichzelf blijft en dat zij stevig in haar schoenen staat. Zij is 18, ze is een volwassen jongevrouw. Natuurlijk zijn we er om dingen in te fluisteren, maar we hebben ook vertrouwen in haar.”

‘Ze viert het leven’

De prinses sprak aan de talkshowtafel liefdevol over haar dochter, die in een mum van tijd een soort bekende Nederlander is geworden. “Het leven is een leerproces en ook voor haar. Kijk hoe vrolijk ze is. Ze viert het leven, ze is 18 jaar. Het belangrijkste is die authenticiteit en dat gaat goed.”

Beau: “Precies. En wij genieten er ook van en houden van die openheid.”

Laurentien: “Nou, dat is fijn om te horen, ha ha.”

Beau: “Maar dat filmpje is wel ervan af gehaald geloof ik, hè?”

Laurentien: “Ja, dat klopt. Ha ha.”

Te privé?

Beau: “Maar waarom was dat? Dacht u: dit is te privé?”

Laurentien: “Nee, zij dacht daarna na.”

Beau: “Oké. Ze dacht: ik had hier eigenlijk niet mijn ouders in mee moeten slepen?”

Laurentien: “Ja, zoiets. En dat is natuurlijk een heel interessante met die social media. Je hebt social media en de media: als dit je leven is, kijk je er op een andere manier naar. Zij leert ons ook weer op een heel andere manier in de moderne tijd te kijken naar de media.”

Beau: “En wij vinden dat extreem prettig. Wij, het Nederlandse volk.”

Laurentien: “Ja, waar wij ook toe behoren trouwens.”

‘Was hier kritiek op dan?’

Scheidsrechter Danny Makkelie begreep even niet waar dit onderonsje over ging. “Is hier kritiek op gekomen dan?”, vroeg hij zich af.

Laurenrtien: “Nee, nou ja, een heel verhaal.”

Beau: “Het is een heel verhaal. In de kranten wordt het breed uitgemeten, van: kan dit zomaar? Er wordt natuurlijk een heel nummer van gemaakt, maar ik denk dat wij het wel heel prettig vinden.”

Het fragment uit Beau:

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
PeeWeeJee
november 20, 2020 08:46

Vermoeiend publiciteitsgeil wijsneus-meisje die Eloise die op wat late leeftijd nog wat restant puberprobleempjes heeft overgehouden maar graag open en volwassen wil overkomen als Oranje-telg. Wil ze het leven vieren, prima, maar houdt het lekker voor jezelf! Dit voegt niets toe aan de samenleving anders dan wat puber-meninkjes!

Gast
Mark
november 22, 2020 17:15
Antwoord op  PeeWeeJee

En wat fijn, je hoeft er niet naar te kijken😁

Gast
Miriam
november 19, 2020 21:33

Laurentien Brinkhorst toch? Een aangetrouwde prinses.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:15
Antwoord op  Miriam

Ja, dus?

Gast
Mark
november 19, 2020 13:10

Zo’n moeilijk woord is dat toch niet om uit te spreken, influencer? Of zullen meer mensen van het koninklijk huis daar last van hebben? ;)

Gast
Mark
november 22, 2020 17:16
Antwoord op  Mark

Ik zou het stukje nog een keer lezen…

Gast
Allard Wunderink
november 19, 2020 10:45

Prinses Laurentien werd prinses doordat ze met prins Constantijn trouwde. Zij is dus prinses, haar echtgenoot prins. Geen koning te bekennen. Beau had dus geen koninklijk, maar prinselijk bezoek.

Gast
Mark
november 19, 2020 13:08
Antwoord op  Allard Wunderink

Ze behoort tot het koninklijk huis, dus koninklijk bezoek.

Gast
Tim
november 19, 2020 14:21
Antwoord op  Mark

Profiteert ze dan ook mee met de miljoenen aan belasting geld. Die jaarlijks naar het koninkelijke huis gaat of moet zij wel net als elke hardwerkende nederlander werken, voor haar geld en niet zoals het gezin van willem alexander miljoenen vangen, voor niks doen.

Gast
Deep throat
november 19, 2020 10:44

Laurentine, die jarenlang tabakslobbyist is geweest kan beter de rookverslaving van haar dochtertje aan de kaak stellen.
Of worden deze opportunistische, verslaafde wezens allebei door de tabaksindustrie betaald?

Gast
Patty Koot
november 19, 2020 09:49

❤️❤️❤️

Laatst bewerkt 7 dagen geleden door Patty Koot
Gast
Luister
november 19, 2020 09:49

Wat een nare, zure reacties allemaal. De meeste slaan werkelijk nergens op.
Ik zie alleen maar een leuke vrolijke meid van 18 jaar die lekker in haar vel zit.
En wie meent het recht te hebben om haar overal op te bekritiseren?
Een peuk of een wijntje? Zijn we ineens allemaal heiliger dan de paus?

Gast
anonymous
november 19, 2020 09:32

Prinses Laurentien….. ehhh Petra.
Dochter heeft wenkbrauwen en uiterlijk van moeder.
Ze zien er niet uit.

Gast
Johan
november 19, 2020 10:14
Antwoord op  anonymous

Zie jij er zelf dan zo goed uit??

Gast
Mark
november 22, 2020 17:43
Antwoord op  anonymous

Ik zou maar eens goed kijken maar wat er bij jou op de bank zit……oh, niets. Hoe zou dat nou komen …

Gast
De Nederlandse Kardashians
november 19, 2020 09:08

De rest van de familie wordt ingezet om de aandacht af te leiden van Willem en Máxima en hun Griekenland reis.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:22

Je geeft zeker ook de 5G de schuld?

Gast
Guttegut
november 19, 2020 09:02

Nou zie je wel waar de schoonheid van die dochter vandaan komt. Verder zal het mijn kont roesten wat deze mensen en de rest van het koninklijk huis te melden hebben.

Gast
Klaar Koomen
november 19, 2020 10:09
Antwoord op  Guttegut

Waarom reageer je dan als het je niet interesseert?

Gast
Guttegut
november 19, 2020 13:23
Antwoord op  Klaar Koomen

Omdat ik net als jij geen sodemieter om handen heb. Wel leuke naam trouwens “Klaar koomen” Lang over nagedacht zeker??

Gast
Huismaker
november 19, 2020 08:57

Hou het plebs dom. Gezellig doen en de aandacht afleiden.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:22
Antwoord op  Huismaker

Waar van afleiden dan?

Gast
Nichtje van ......
november 19, 2020 08:55

Wat een laag bij de grond persoon is Beau toch.

O wacht het is RTL maar.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:23
Antwoord op  Nichtje van ......

Gek dat je er dan toch naar kijkt…

Gast
Koekwous
november 19, 2020 08:54

Het leven vieren doe je inderdaad met een peuk in je muil.
Waar in het hele land de peuk verbannen wordt en de roker als smerige parasiet behandeld wordt is dat voor onze gravin zeer zeker niet het geval. Zij word aangemoedigd door het domme, hypocriete, kirrende volk dat ze vooral moet genieten van haar dure hobby. Wie betaalt die peuken eigenlijk? Dat is de vraag van vandaag.

Laatst bewerkt 7 dagen geleden door Koekwous
Gast
Klaar Koomen
november 19, 2020 10:12
Antwoord op  Koekwous

Zeikerd, volgens mij heb je ook een heel verbeten trek op je gezicht…

Gast
Mark
november 22, 2020 17:24
Antwoord op  Koekwous

Laat deze gravin nu toevallig ook een baantje hebben. Jij niet zeker.

Gast
Patty Koot
november 19, 2020 08:54

Diepgang, humor, diversiteit, kortom: het was weer een top BEAU.

Gast
Jan
november 19, 2020 08:50

Haha wat een geslijm van Beau! Maar bij Oo1 was het gisteravond niet anders. Zie onder andere de tweet van RTL Boulie-Rob Goossens. Ben het normaal niet zo met hem/zijn voorspellingen eens maar hier heeft hij een punt. Op1 maakt er nu al tijdje een gewoonte van om ipv de gast van de dag, hun eigen redacteuren aan tafel te zetten om hun waar te verkopen. Vrijdag kwam redacteur Koos van Plateringen zijn podcast pluggen en gisteren kwam een andere redactrice haar boek aan de man brengen. Overduidelijk ook dat ze beiden hun eigen redactie hebben gedaan (of de hele opzet van het item bij het koffiezetapparaat alvast met hun collegaatjes hebben doorgenomen). Geen énkele kritische vraag. En dus ruim baan om voor 1 miljo mensen lekker te babbelen en te shinen en ordinair je spullen te verkopen. Wat zegt dit eigenlijk over de journalistieke onafhankelijkheid van de o zo serieuze NPO…?

Gast
harteloze henk
november 19, 2020 08:50

Wat is dat kind toch lelijk.

Gast
Lot
november 19, 2020 09:30
Antwoord op  harteloze henk

Je doet je naam wel eer aan!

Gast
Mark
november 22, 2020 17:26
Antwoord op  harteloze henk

Maar iig niet dom, zoals jij.

Gast
Volendams Lijntje van een Deugend Fatsoen Christen
november 19, 2020 08:48

Heeft Laurentien de AardAppel in de keel meegekregen tijdens de bruiloft?

Gast
Tycho Graagnat
november 19, 2020 09:16

Nou ja, thuis werd dat taaltje al gebezigd. Ze groeide op als dochter van oud staatssecretatis en minister van Laurens Jan Brinkhorst.
Alleen haar naam (en maniertjes) werden nog een klein beetje aangepast bij het huwelijk met Constatijn.
En zo werd Petra dus Laurentien en moest de hete aardappel blijven voortaan.

Weliswaar was Brinkhorst van D’66 maar ben mij gisteren ( over compleet ander onderwerp) echt rot geschrokken. De VVD wil een indirecte vaccinatieplicht (D’66 minder voorstander).
Dus hebben Peppie en Kokkie tijdens alle persco’s ons vet bedonderd.
Plicht waren de heren op tegen en Nederlanders iets verplichten ligt altijd al moeilijk. Nu wordt er nagedacht over zo’n mogelijkheid en constructie.
Mogelijk laat je je niet inenten, maar dan word je overal geweerd om binnen te komen. Hoe noemen ze zo iets?? Ohh wacht Chantage.
Je beslist als mens al lang niet meer zelf over je eigen lijf en leden. Zo triest dit.
Ik doe even een voorspelling.
Men gaat nu uitzoeken hoe en of dit juridisch mogelijk is en dan laten ze eerst de verkiezingen passeren, de dames van die gevaarlijke partij (VVD) zit weer in het pluche en deze regeling wordt uitgerold.

Dat vond ik belangrijker om te vermelden bij Petra…het geneuzel of dat kind op Tiktok gaat omdat het ook maar gewone puberende, kettingrokkende meisjes zijn met giechel gevoelens zal mij eerlijk gezegd ‘ aan me reet roesten’

Gast
Klaar Koomen
november 19, 2020 10:16
Antwoord op  Tycho Graagnat

Wij moeten natuurlijk geen besmetters als jou om ons heen hebben…..
Opzettelijke corona-patiënten die de regels overtreden zou je als melaatsen moeten behandelen…..
Die zou je moeten plaatsen op een eiland ver uit onze buurt…

Gast
Tycho Graagnat
november 19, 2020 12:04
Antwoord op  Klaar Koomen

Neem jij vooral een paar goede injecties.
Begin eens met een stuk of 20 voorlopig. En leer eens lezen, de moraal van het verhaal.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:39
Antwoord op  Tycho Graagnat

Tjee, jij moet een zwaar leven zeg. Denk aan je bloeddruk!

Gast
Mark
november 22, 2020 17:41

Ach we hebben allemaal wel aangeleerde of geerfde maniertjes..

Gast
Asjemenou
november 19, 2020 08:45

Constantijn die een Rinusje doet.

Gast
Mark
november 22, 2020 17:40
Antwoord op  Asjemenou

Het is net een mens, gek he?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen