NPO 3 geeft ex-treitervlogger Ismail Ilgün programma op prime time

Ismail Ilgün, die in 2016 een bekende Nederlander werd door zijn treitervlogs vanuit Zaandam, krijgt een tweedelig prime-time-programma op NPO 3. Dat heeft de uitzendende omroep NTR laten weten.

Ismail Ilgun Foto: NTR, Goya Productions

In het tweeluik Project Ismail onderzoekt Ismail Ilgün het fenomeen achter de gemaskerde rappers met gewelddadige teksten: drillrap. Wat is drillrap eigenlijk, waarom is het zo populair onder jongeren en wie zijn de jongens achter de maskers?

Aanleiding voor Ismails zoektocht is de fatale steekpartij in Scheveningen in augustus waarbij een 19-jarige jongen overleed. Het zou gaan om een uit de hand gelopen ruzie tussen twee drillrapgroepen, uit Amsterdam en uit Rotterdam.

“In de nieuwsberichten, die de publieke opinie vormen, wordt de muziekstroming snel gekoppeld aan (messen)geweld op straat onder jongeren, maar is die relatie wel zo direct?”, vraagt de NTR zich af.

NTR vindt Ismail topkeuze

De NTR vindt Ismail voor dit programma een uitstekende keuze. “Ismail, die bij het grote publiek vooral bekend is als ‘treitervlogger’, gaat op zoek naar het verhaal achter het nieuws. Hij komt zelf van de straat, spreekt de taal en opent daarmee deuren die voor anderen gesloten blijven.”

“Ismail heeft zelf als ‘treitervlogger’ meegemaakt hoe het is om zonder proces veroordeeld te worden door de media en is daarmee een goede gesprekspartner voor de jongeren. Hij gaat in gesprek met de hoofdrolspelers van het drama in Scheveningen, op zoek naar de mens achter het masker.”

Hoodvlogs

De Zaanse Youtuber raakte in 2016 in opspraak naar aanleiding van zijn populaire Hoodvlogs. Hij toonde zijn dagelijks leven maar ook de overlast en de agressieve acties van jongeren in zijn wijk Poelenburg. Ismail werd door premier Mark Rutte ‘tuig van de richel’ genoemd en werd bij het grote publiek bekend als ‘treitervlogger’.

Inmiddels is hij een andere weg ingeslagen, weet de NTR. “Hij werkt als jongerencoach in Amsterdam en is actief op Youtube, met verbindende programma’s zoals ‘Vasten met Gasten’ en ‘Achter Buurten’ waarin hij op zoek gaat naar inspirerende verhalen in volksbuurten.”

73 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Champ
november 14, 2020 14:49

En wat vinden de journalisten met hun megalomane aanmatigende grote bekken hier nu van ?

Gast
Jan
november 14, 2020 13:07

We moeten van deze NPO af. Helemaal.

Gast
BertRoermond
november 13, 2020 02:38

wat maken jullie je druk ? er kijken toch bijna geen mensen meer naar NPO of NTR of hoe ze ook mogen heten. 17,3 miljoen mensen in nederland en een ‘top’ programma van de NPO trekt 500 tot 750 duizend mensen…en de aantallen nemen ook nog eens jaarlijks af. Ik heb al enkele jaren geen tv-abbo meer…ik trok de dagelijkse portie gif niet meer..ik kom niks te kort..voor minder geld dan het tv-abbootje koste heb ik nu diverse streamers, tonnen films en series (ook nog eens actueler dan via de oldskool tv), ik kom tijd tekort om alles te bekijken…vroeger zat ik van verveling de halve avond te zappen en ging van ergernis maar vroeg naar bed. Als ik de afname van kijkers extrapoleer over de komende vijf jaar dan is de NPO op het niveau van een streekzender. Alleen bizar dat er ieder jaar meer geld naar die club moet ?

Gast
Minister
november 14, 2020 14:47
Antwoord op  BertRoermond

Ze weten van gekte niet meer wat ze moeten doen daar. De NPO graaft dik zijn eigen graf. Goed bezig, jongens (not)

Gast
Max
november 12, 2020 14:40

VERSCHRIKKELIJK!…Een crimineel een podium geven?Bah!

Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 16:48
Antwoord op  Max

Dat gebeurt toch al een tijdje?
Zie Dave Roelvink…

Gast
Josefien
november 12, 2020 12:13

Ook een leuke jongen.

Gast
aammehoela
november 12, 2020 11:36

Wat het gescheld op de NPO betreft, scheld dan de NTR uit. Deze NTR begint onderhand wel te links te worden en gaat enkel uit van wat de Randstad vindt. Neemt niet weg dat je de invloed van andere culturen niet meer kan ontkennen. Niet enkel de criminele invloed, maar ook nog wel positieve geluiden. Alleen dreigt dat positieve geluid teveel uitgedragen te worden. Moet daarom “Opsporing Verzocht” ingekort worden?

Gast
aammehoela
november 12, 2020 11:33

Het kan dan zo zijn dat hij misschien zijn leven gebeterd heeft, dit soort programma’s ga ik niet naar kijken. De jongeren die het betreft, drillrap, gaan zich echt niet aanpassen aan onze democratische cultuur. Onze cultuur die de ene klap na de andere te verwerken krijgt. Is het niet uit extreem-linkse hoek dan wel uit extreem-rechtse hoek. Kijk maar naar Donald “Loekasjenko” Trump. Reageert net zoals zijn linkse tegenhanger Maduro uit Venezuela.

Gast
L. Koopmans
november 12, 2020 07:24

De vlogs van hem uit Zaandam waren indertijd briljant, een natuurtalent. Geweldige tv bij Pauw toen de groep daar zat. Maar de motivatie van de NTR om hem nu te vragen vind ik dubieus. Zeg gewoon dat hij goed uit de voeten kan met de straatcultuur.

Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 03:01

Kan beter bij de commercielen geprogrammeert worden. Daar heb je al criminelen als.Dave.Roelvink, Lil’Kleine en J.de Mol. Waarom moet de NPO zich ook inlaten met crimineeltjes?

Gast
Piet Lut
november 11, 2020 20:09

Misdaad loont blijkbaar. Wat een leed.

Gast
Tiny Spin ter Kotz van Prikkeldraad
november 11, 2020 19:44

Wat bizar dat een Treiter Vlogger een NPO programma krijgt. Zou het alleen maar zijn omdat hij allochtoons is? Ik ontwaar verder namelijk geen enkel talent. Maar wellicht vergis ik mij.

Gast
Umfufu
november 11, 2020 19:38

Wat zal Beau hier van vinden ?

Gast
mies
november 12, 2020 02:33
Antwoord op  Umfufu

Beau maakt er de laatste tijd een gewoonte van in de kont van de deugmens te kruipen,
dus hij zal deze treiter-move ongetwijfeld toejuichen.
Binnenkort aan tafel bij ‘M’ en bij Beau, voor wat (kritische vragen)/reclame

Gast
anoniem
november 11, 2020 19:28

Leuke ontwikkeling. Het zag er een paar jaar geleden slechter voor hem uit..

Gast
Ko te Let
november 11, 2020 17:53

Het wordt tijd dat de NPO opgedoekt gaat worden. Schande dat dit van gemeenschapsgeld betaald gaat worden.

Gast
Arie Slobeend
november 11, 2020 17:47

Zodra Ridouan Taghi vrij komt krijgt hij ook een programma bij de npo om begrip te kweken voor zijn daden.

Gast
mies
november 12, 2020 02:36
Antwoord op  Arie Slobeend

zo lang kunnen ze helemaal niet wachten, die gaat waarschijnlijk nog tijdens zijn detentie een live-programma krijgen.
Waarin die zich elke week in zijn slachtoffer-rol kan wentelen…

Gast
Hans
november 11, 2020 17:28

Reden om dit programma gelijk over te slaan. Dat figuur neem je niet serieus. De NPO eigenlijk ook niet meer.

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Hans
Gast
André
november 11, 2020 17:11

Crimineel onderzoekt criminaliteit. Ik sla even over.

Gast
Nick Ensch
november 11, 2020 16:43

Valt openlijk de rechtstaat aan en krijgt een eigen talkshow. Goed bezig NPO. Haal zwarte Piet van de buis en zet er een criminele Turk voor neer.

Gast
Nick Ensch
november 11, 2020 16:16

De slinkse staatsomproep NPO promoot hiermee relicitrant, asociaal en vrouwonvriendelijk gedrag. NPO3 kennen we nie!

Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 16:52
Antwoord op  Nick Ensch

Dat deden de commercielen al eerder, Nick…
Dave Roelvink? Plundert een huis, randt een vrouw aan, schofterig verkeersgedrag…
Hoppa een baantje van John de Mol. (Ook lichtelijk crimineel)…

Gast
Piet Phikzuuker
november 11, 2020 16:09

Waarom willen we iets weten van deze sub-culturen?
Er zijn ook wedstrijden vher poepfen en die kome ook niet op tv.
Er is tegenwoordig bij elke menselijke handeling of klacht een camera aanwezig.
Het is goed om je af te schermen van teveel onzin omdat het je een wees maakt in het kinderthuis Nederland.
Dat vind ik.

Gast
Garry glamour
november 11, 2020 15:51

Te triest voor woorden dat dit soort types een programma krijgt .
Ntr schaam je .

Gast
Bas
november 11, 2020 15:49

De NPO begint nu echt zielig te worden.

Gast
Victor Rood
november 11, 2020 15:43

Kansloze actie.
En dan moet dit misbaksel ook nog zogenaamd een aanwinst voor de omroep genoemde worden?

Het is alsof er geen gewone en leuke mensen meer zijn die een tv-programma kunnen presenteren. Nee, dan maar het uitschot een podium geven.

Wel mijn belastinggeld hoor.

Gast
Sander
november 11, 2020 15:33

Wat een griezel.

Gast
Jan.
november 11, 2020 15:24

deze sukkel lift mee op wat Danny Gosen doet

Gast
scott_0
november 11, 2020 15:06

Smerige haakneus van die gast.

Gast
Ronaldz
november 11, 2020 15:05

Dit is de Turkse Dennis van Schouten. Niks mis mee.

Gast
anonymous
november 11, 2020 14:59

Niet te geloven.

Gast
Ttt
november 11, 2020 14:37

Er zijn vast genoeg talentvolle, eerlijke, enthousiaste jonge documentairemakers die staan trappelen om een kans te krijgen op tv.

Waarom wordt, van mijn belastinggeld, zon raddraaier aangesteld hiervoor?

Gast
shoza
november 11, 2020 15:29
Antwoord op  Ttt

Inderdaad. Onbegrijpelijk dit.

Gast
Stanislav
november 11, 2020 14:27

Ik krijg even een flashback nu van dat heerlijke momentje dat 0fux deze haakneus een koekje van eigen deeg gaf.

Gast
Cees
november 11, 2020 14:26

Vanavond al aan tafel bij Op1?

Gast
Mona Lisa
november 11, 2020 14:21

Heel erg bedankt Kees de Koning.

Gast
Bart
november 11, 2020 13:56

De NPO blijft gewoon door lekker knuffelen

Gast
Mark
november 11, 2020 13:36

Kijkt toch geen hond naar die programma’s, heeft geen gunfactor. Net als Sylvana enzo. Willen de mensen niet meer zien.

Gast
snoezigkleinhertje
november 11, 2020 13:35

“Ismail heeft zelf als ‘treitervlogger’ meegemaakt hoe het is om zonder proces veroordeeld te worden door de media

Het staat er echt ,dus deze weerzinwekkende niets nut zal ook nog wel even geknuffeld worden bij M.

Gast
Annette
november 11, 2020 13:30

De NPO is zwaar ziek!

Gast
Nick
november 11, 2020 13:23

Laat hem College Tour presenteren.
Of anders als vaste analist bij Buitenhof.

Gast
Sender
november 11, 2020 13:17

Misschien moet ik iets verklaren. Ik ontving zojuist een app-je,met daarin het bericht: ‘ Je was toch tegen de omroep die Akwasi en Azzedine Karat wilde beginnen’ Dat klopt, en daarom zei ik dat Slob dringend iets aan het omroepbestel moet wijzigen om dit te voorkomen.
Maar door deze Ismael onder de paraplu van de NTR te laten werken is mischien wel mogelijk. Hij is nog redelijk opgedroogd en hoopt er natuurlijk op zijn achterban aan te spreken zodat de tegenstellingen en daarmee de criminaliteit en het geweld de kop wordt ingedrukt. Ismael als voorbeeld van hoe het ook kan voor deze gastjes.

Gast
achtmet
november 13, 2020 09:29
Antwoord op  Sender

Nou krijgt die haakneus nog meer supporters die achter hem aanlopen .Dat wordt weer helden verering .Schandalig dat dit kan !

Gast
Meubilair
november 11, 2020 13:16

Ik ben eens benieuwd! Niet afschrijven alvorens hij geleverd heeft.

Gast
Flierp
november 11, 2020 13:58
Antwoord op  Meubilair

Hij heeft toch allang geleverd! Een hoop narigheid, angst, agressie, intimidatie, onveiligheid en ga zo maar door.

Gast
black
november 11, 2020 15:31
Antwoord op  Meubilair

@meubilair, wat een stom commentaar weer. Hij heeft iedereen al verbijsterd met zijn belachelijk negatieve en agressieve daden. Kom je onder een steen vandaan of zo.

Gast
rooie rinus
november 11, 2020 13:09

Deze huilstruik is inmiddels volledig in de Heer, want wat moet je anders als je het IQ van een garnaal hebt. Juist, centjes harken bij de NPO.

Gast
Ome Cor
november 11, 2020 13:05

Geef hem svp ook een grote auto, minimaal een premiers-salaris en een royale onkostenvergoeding want anders kan hij zich helemaal niet meer vertonen in zijn ‘hood’.

Gast
Koen
november 11, 2020 12:53

‘Danny op straat’ heeft dit toch al gedaan, stop toch eens met dit soort randdebielen, die zich niet weten te gedragen in de maatschappij, een platform te geven. We zijn er niet in geïnteresseerd, daarbij zijn drillrappers mislukte zwarte jongeren die racistisch zijn en geen enkele opvoeding genoten hebben van hun al even debiele ouders.

Gast
Zalmneusje
november 11, 2020 14:46
Antwoord op  Koen

Inderdaad! Wat moeten wij hier in goddsnaam mee? Waarom moet er zo nodig tekst en uitleg komen over de achtergrond van meedogenloze criminelen? De NPO slaat compleet door in hun belachelijke drang de feiten in onze samenleving te willen ontkennen.

Gast
boster
november 11, 2020 15:32
Antwoord op  Koen

@Koen, volkomen verkeerde keuze inderdaad. Die NPO moeten ze eens opdoeken, met alle Akwasi achtigen erbij. dit is ook weer totaal fout. Zo kweek je haat en tweespalt, precies wat Akwasi ook doet.

Gast
Dries Roel Vink
november 11, 2020 12:51

En we glijden steeds verder af … ongelooflijk dat dit mogelijk is. Laat die achterlijke randdebiel oprotten naar het kalifaat en stop meteen die linkse deugratten van de NPO voor eeuwig achter slot en grendel … Waar ze we hier in godsnaam mee bezig!

Gast
jennie
november 11, 2020 15:34
Antwoord op  Dries Roel Vink

Vraag me ook af waar die linkse deugratten, zoals jij ze noemt, hun motivatie vandaan halen om dit nu weer te doen. Er MOET wel een geldbeloning achter zitten, om het achterlijkste, meest criminele deel van onze samenleving programma´s op tv te gaan geven.

Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 16:54
Antwoord op  Dries Roel Vink

Meneer Roelvink.
Kijk eerst naar je eigen kroost.
Ook criminelen…

Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 17:00
Antwoord op  Dries Roel Vink

Zegt iemand met twee onopgevoedde criminele zonen…

Gast
Sender
november 11, 2020 12:50

Wellicht begrijp ik bovendaatnde reacties.
Maar juiist door deze mennsen een podium te geven voelen ze zich misschien betrokken en echt geaccepteerd in onze Nederlandse samenleving.
Het wegzetten van groepen lis ook geen oplossing en daarom probeert de NPO deze brug te slaan.
Begrijp mij niet vekeerd, ik ben net zo sceptisch en tegelijktijd ook wel angstig hoe dit alles verder zal aflopen.
Ik herinner mij nog een groepje van die onruststokers bij Pauw. Zijn zonnebril hield hij op zijn neus tijdens het gsprek met Pauw en de rest van non verbale uitdrukking sprak boekdelen.
Misschien wel eerst een cursusje hoe wij hier in Nederland met elkaar om gaan????

Gast
Bente
november 11, 2020 12:58
Antwoord op  Sender

Het zijn geen mensen.
Het zijn hyena’s.
Het zijn sprinkhanen.
Ongedierte. Uiterst schadelijk.

Gast
Flierp
november 11, 2020 13:57
Antwoord op  Sender

Met je 2e zin heb je gelijk, maar dat bereik je niet met het in dienst nemen van een treitervloggertje. Waarom denk je dat dit rotjoch ook boze Turken achter zich aan kreeg? Vast niet omdat ze zich gerepresenteerd voelden door zijn ‘journalistieke werk’.

Gast
jennie
november 11, 2020 15:37
Antwoord op  Sender

@Sender, jij bent ook niet meer te redden. Tuig moet je eerst in elkaar timmeren voor ze uberhaupt luisteren. Anders hebben ze geen ´respect´ voor je. Met dit soort lui kun je helemaal niet praten. Ze willen alleen maar hebben, hebben, hebben en er niets voor doen. Bovendien moet je hun schoenen likken , de hele dag, anders voelen ze zich niet gerespecteerd. Hun denkbeelden zijn regelrecht psychopathisch, en een geweten hebben ze geen van allen. Dat wil jij dan een cursusje gaan geven ? Je bent echt een randdebiel, Sender. En naief.

Gast
Stijn
november 11, 2020 12:48

Slim. Je moet iemand hebben tegen wie die jongeren kunnen praten en iemand die de taal spreekt. Op een Danny Ghoosens na, welk de taal niet van de taal niet lijkt te spreken, heb je niet veel van die presentatoren die het echte verhaal hier naar boven kunnen krijgen.

Gast
Sinas
november 11, 2020 12:51
Antwoord op  Stijn

Welk de taal niet van de taal niet lijkt te spreken? Wat?

Gast
Miranda
november 11, 2020 13:53
Antwoord op  Sinas

Stijn spreekt zelf ook de taal niet van de taal niet.

Gast
Silly Wartaal
november 11, 2020 15:15
Antwoord op  Sinas

Stijn knipt en plakt nog niet zo fijn. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn.

Gast
Sender
november 11, 2020 12:53
Antwoord op  Stijn

Eens, dit is misschien wel DE oplossing en zoals ik boven al schreef, ik volg het kritisch en sta zeker niet te juichen.

Gast
Davis
november 11, 2020 12:45

Op prime time, dan weet je zeker dat er geen hond kijkt.

Gast
kerl
november 11, 2020 12:42

Zo kennen we de NPO weer, een podium geven aan linkse islamknuffellaars, haatzaaiers en criminelen

Gast
Niet te geloven
november 11, 2020 12:40

Rot eens op met die agressieveling. Er zijn genoeg hardwerkende, goudeerlijke Turken te vinden. Waarom dan deze stokende, vandalistische driftkop?

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Niet te geloven
Gast
Donald Dumped
november 12, 2020 17:02
Antwoord op  Niet te geloven

Tja je hebt er al een Sinan Can voor of een Ozcan Akyul, daar heb je gelijk in…
Maar die zullen wel druk zijn met hun eigen dingen…

Gast
Mick
november 11, 2020 12:35

Typish weer de NPO. Altijd maar die diversiteitsagenda waarbij racisme en seksisme weer teruggebracht worden en waarbij het tuig van de samenleving op handen gedragen wordt.

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Mick
Gast
Rob
november 11, 2020 12:35

Van God los die NPO. Nu is het helemaal duidelijk wat voor alt links r u k bende het is daar.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen