Naast Wie van de Drie ook Wie Ben Ik straks weer op tv

De Wendy van Dijk-show Wie van de Drie is momenteel een groot succes op de zondagavond van SBS 6. Het soortgelijke Wie Ben Ik keert in de winter ook weer terug op de buis, maar dan bij RTL 4.

Wie Ben Ik Beeld: RTL

RTL 4 blies Wie Ben Ik in 2013 nieuw leven in met Wendy van Dijk als presentatrice. Na haar overstap naar SBS 6, nam Caroline Tensen, die het programma van 1990 tot 2000 presenteerde, het stokje over. Een enorm succes was haar zevendelige reeks afgelopen januari en februari niet: er keken zo’n 800.000 mensen.

Wie Ben Ik op herkansing

Toch keert Wie Ben Ik deze winter weer terug op de buis. Aangezien de lineaire televisie momenteel avond aan avond profiteert van de coronabonus, zou het zomaar kunnen dat deze show straks met het grootste gemak door de grens van één miljoen kijkers breekt.

De samenstelling blijft ongewijzigd, meldt EndemolShine in een vacature. “Wie ben ik? is een komisch spelprogramma waarin twee teams onder leiding van Ruben Nicolai en Tijl Beckand het tegen elkaar opnemen. Zij moeten zien te raden wie, wat of waar zij zijn. Presentatie: Caroline Tensen.”

Opnames al binnenkort

Er worden ‘per direct’ stagiaires gezocht tot en met half januari 2021. “Met uitzicht om na half januari je stage eventueel voort te zetten bij een ander programma”, staat er nog bij.

Verdere informatie over het programma, bijvoorbeeld wie er in de komende serie te gast zijn, ontbreekt op dit moment nog.

56 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
ton
november 19, 2020 19:20

rtl echte na apers

Gast
Guttegut
november 17, 2020 11:00

Wat een jaren 70 oubolligheid. Whats next? De Weekendkwis??

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 09:07

In tijden van crisis en eenzaamheid viert truttigheid hoogtij.
Zo dus ook bij het door SBS format ‘ Wie van de drie’ dat ernstig werd verkracht. ” Wie ben ik” Is al honderd keer van stal gehaald en Tensen is wederom terug.
Tensen is als de baby die pamper draagt en later op oudere leeftijd wederom, terug bij af dus.
Het oude Lama gezelschap maakt tot (mijn) verveling en grote irritatie ook overal zijn opwachting. Overal kom je die koppen tegen. Ze houden echt van tv maken zo lijkt het maar het is duidelijk dat ze meer ‘in love’ zijn met zichzelf.
Gaappppppp televisie. Gelukkig hebben we Netflix.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 17, 2020 07:11

Ik heb ook wat programma-ideeën. Wat dacht je van Swiebertje en Snip en Snap? Vrienden voor het leven mag ook wel terug. Mag ik nu een dikbetaalde baan als zenderdirecteur?

Gast
annoniemus
november 17, 2020 06:50

Die slechte Peter vd Vorst moet gedacht hebben wat SBS 6 kan , kan ik ook , vermoeiend hoor zo’n ideénloos en hersenloos tv baasje !

Gast
Nick E
november 16, 2020 22:44

De tradionele tv en internet media als YouTube en Facebook gaan verdwijnen!

En dan nu het ECHTE media nieuws: Jensen verlaat YouTube voor eigen site Jensen.nl. Massale steunbetuiging van fans. De traditionele media censureert andersdenkenden en ze vertellen je wat je wel niet niet mag zeggen, denken en doen. De corona hysterie, de fraude van Biden, FUCK YOU CENSURE TUBE. Anti White, BLM Racist TUBE. WIJ GAAN DOOR!

Gast
Gilf
november 17, 2020 02:13
Antwoord op  Nick E

Massale steunbetuigingen van fans, je verwacht het niet, hè!

Gast
VIDEOLANDISTOP
november 17, 2020 12:37
Antwoord op  Nick E

Je bent niet goed.

Gast
Peanut
november 16, 2020 22:39

Wat een raar artikel. Van Wie Ben Ik zijn regelmatig nieuwe seizoenen gemaakt.

Gast
Jabadabadoe!
november 18, 2020 06:45
Antwoord op  Peanut

In het artikel mist inderdaad dat SBS in 2007 en 2008 nog twee seizoenen gemaakt heeft. De kijkcijfers zakten in toen de speelduur van het programma verlengd werd naar een uur en er nieuwe onderdelen verzonnen werden. Seizoen 2007 was wel vermakelijk, in de eerste aflevering waren Ron Brandsteder en Andre van Duin zelfs weer aanwezig (als kandidaten).

Overigens was RTL al jaren eerder van plan om Wie Ben Ik? terug te halen, ik geloof in 2006. Het destijdse plan was om Caroline Tensen weer te laten presenteren en Andre en Ron terug te halen als teamcaptains.

Gast
Fred Weetveel
november 16, 2020 22:33

Wat een armoe

Gast
Carl
november 16, 2020 22:17

Ouwe meuk tv. De programmamakers lijken maar niet te willen beseffen dat het medialandschap in rap tempo verandert en dat ze toch echt met iets beters en originelers moeten komen. Ik vind het elke keer weer verbijsterend.

Gast
Mink Vaillant
november 16, 2020 22:15

Geinig, als het maar niet weer met Caroline Tensen, Ruben Nicolai of Tijl Beckand is.

Gast
Jan van Eerten
november 16, 2020 21:49

Tjonge jonge wat een armmoede

Gast
Feitje
november 16, 2020 20:27

Is 800.000 kijkers slecht voor zo goedkoop spelletje?

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 09:10
Antwoord op  Feitje

Nee.
Maar het zegt wel veel over de mogelijke 8K.
Uitleg: Zie boven. Crisis, nergens heen kunnen, steeds meer tokkies.

Gast
Fiona
november 16, 2020 20:23

Waarom krijgt Wie Ben Ik wel een nieuw seizoen terwijl Kees & Co beter scoorde? Die snap ik niet helemaal.

Gast
Gea
november 16, 2020 22:56
Antwoord op  Fiona

Dezelfde vraag komt bij mij op. Rare beslissingen. Kees & Co scoorde beter terwijl uitgerekend Wie Ben Ik groen licht krijgt voor een nieuw seizoen.

Gast
Bart
november 16, 2020 23:22
Antwoord op  Gea

Duurder om te maken voor minder minuten televisie.

Daarbij konden ze de eerste 4 seizoenen nooit meer evenaren. Dom is de keuze geweest om te kiezen voor een nieuwe Rudi i.p.v. Anne met haar gezin te laten intrekken bij Kees. Misschien hadden ze zelfs voor de remake de laatste ouwe seizoenen moeten negeren en ook het personage Ben moeten laten terugkeren. De nieuwe serie miste een hoop ingrediënten die de oude serie juist zo eigen en herkenbaar maakten. RTL4 had beter een hele nieuwe comedyserie kunnen maken. Dat kan alsnog maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Vreemd dat RTL er mee stopt na te hebben aangegeven meer naar de kijker te luisteren met wat deze graag wil zien. Op de vraag welk programma de kijker graag terug wilde op tv koos men massaal voor Kees & Co. Dus geef de kijker dan nog meer van deze comedy. En dan goed geschreven, een ruim budget en de goede cast. Nu is het te laat. Het is al verpest door deze door Alex van Galen geschreven nieuwe seizoenen.

Gast
Mitsy on the Rocks
november 17, 2020 21:10
Antwoord op  Bart

Vooral het afgelopen jaar is de vraag naar Ben (Rik Hoogendoorn) nog groter geworden dan voorheen. De fans wilden altijd al dat acteur Rik Hoogendoorn terugkeerde in de serie.

Nog een bijzondere trouwens: een overgroot merendeel van Nederland is voorstander van de traditionele (ongewijzigde) Zwarte Piet terwijl RTL al jaren een aangepaste versie van Zwarte Piet uitzend. Het gebrek aan Zwarte Piet is wel heel raar, dat doet wel psychologische vragen opwekken over RTL.

Gast
Gilf
november 17, 2020 02:10
Antwoord op  Gea

Zal wel goedkoper zijn om te produceren.

Gast
Jabadabadoe!
november 18, 2020 06:53
Antwoord op  Gilf

Zo duur zal ‘Kees en Co’ toch niet zijn? Bijna de gehele cast is in 2018 nog vervangen – alleen Simone Kleinsma bleef over, en Amber Teterissa mocht in 2019 eenmalig terugkomen.

Er is nog wel een nieuwe versie van de oude tune opgenomen, maar ik neem aan dat die kosten verwerpelijk zijn. De montage van de leader lijkt mij ook niet al te duur.

Jammerlijke beslissing, ‘Kees en Co’ was een prachtig programma anno 2020.

Gast
Samantha
november 18, 2020 13:24
Antwoord op  Jabadabadoe!

Het blijft idd nog even gissen naar de reden. Jammer van zo’n mooie serie, werkte prima in het heden.

Groet, Samantha

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 09:22
Antwoord op  Gea

Vrouwen, zo schijnt het kijken dus graag naar dit soort programma’s. Zo lees ik hier tussen de reacties. Platte tv, geen inhoud, met een lachband. Hoe verklaar je dat toch? Moe na een dagje kantoor (voor zover dat al kan) of een dagje zorg?? De maaltijd, was en kinderen aan de kant en moeders even ‘lachen’ op de bank??
Zoiets moet het zijn.

Probeer toch eens vaker NPO2 te kijken, en als je dan echt wil ontspannen Gea kijk BBC, of Duitse tv of zoals gezegd, kies een kwalitatief hoogstaand willekeurig iets bij Netflix.
Nederlandse tv is zelden grappig en kan al zeker geen comedy maken. Ze zijn niet grappig.
Onderbroekenlol, met name commerciele tv.

Gast
Margreet
november 16, 2020 19:52

Ongelofelijk, denken ze bij RTL dat de kijker domme en stomme mensen zijn?
Wat vreselijk zielig, de weldenkende Nederlander is toch niet gek. Brrrr.

Gast
peacock and whiteman
november 16, 2020 19:38

breaking: twan huys heeft net in M bekend gemaakt dat hij weer collegetour gaat doen, is vanaf mei weer op tv te zien.

Gast
Cees
november 17, 2020 15:32

De eerste met Holleeder uit de EBI in Vucht.

Gast
De Leco lok is wie ik ben
november 16, 2020 19:16

Zou Leco nog wel eens wat anders kunnen knippen dan altijd zo’n lokje.

Gast
Carl
november 16, 2020 22:17

Nee, die doet hetzelfde trucje sinds 1995.

Gast
Okay
november 16, 2020 19:14

Raar bericht, nou lijkt t net alsof ze na Wievan de Drie Wie ben Ik nieuw leven inblazen
Dit programma is al veel vaker op RTL geweest, vorig jaar nog

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Okay
Gast
Max
november 16, 2020 19:13

Gatverdamme, weer dezelfde rotkoppen van RTL 4…..

Gast
Cees
november 17, 2020 15:33
Antwoord op  Max

Ook dezelfde onderbroekenlol.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 16, 2020 19:12

En wat ik nog vergat te schrijven is… toen ik nog bij mijn ouders in Vaals woonden, in de tijd dat iedereen een nog een televisie antenne op het dak had, hadden we mooie televisie uizendingen hoor?
Voor de jeugd had je dan Dappere Dodo, Pipo de clown, Morgen gebeurt het , en alle vriendjes uit de straat mochten mee kijken
bij ons thuis in 1957
En savonds had je dan Het gulden schot , of op de zaterdagavond Dorus vanuit Saint Germain des Pres
Niet vanuit het Rembrandplein in Amsterdam, maar gewoon in de tv studio nagebouwd , of een kwartje per seconde, met Lou v d Burg en zijn lijf spreuk , dat ziet er gezond uit ,grote klasse !
of het zinnetje kandidaten klaar, buitengebeuren klaar !
en niet te vergeten de Rudi Carrel shows met de Mounties
Ja dat waren nog eens amusementsprogramma , en natuurlijk open het dorp met Mies , en voor de vuis wan Willen O .Duis
en als vader de antenne wat draaide had je de Duitse zenders
Ja dat waren heerlijke zaterdagavonden , en als mn broertjes en zusjes allemaal in de tobbe waren geweest zaten wij met gekamde haren in pyama dan voor het tv toestel, glaasje Riedel met nootjes, en vader in zijn nieuwe costume, rookte een sigaret meestal Miss Blanche ,en moeder een glaasje advocaat of boeren jongens ! Ja toen was er gezelligheid in het huisgezin!

Gast
Okay
november 16, 2020 19:12

Wie Ben Ik is heeel anders dan Wie vande Drie
wat een onzin bericht dit

Gast
Piet Grijs
november 16, 2020 19:08

Ik wil Dinges terug. Met Frank Masmeijer. Goed, Frank zit nog wel een paar jaar in de bak. Maar dat mag geen probleem zijn. Gewoon de opnames maken in de gevangenis. Met als tune Jailhouse Rock. Wedden dat hij meer dan 1 miljoen kijkers scoort?

Gast
Magnus Dickendorfer
november 16, 2020 19:03

Zet Ron en Andre weer in als teamcaptains. Haal je met gemak 2 miljoen kijkers.

Gast
Corry Jankbal
november 16, 2020 18:53

Waarom nieuwe versies maken? Steeds meer mensen met alzheimer, dus ze kunnen gerust de klassieke versie eindeloos herhalen.

Gast
Mick
november 16, 2020 18:48

Zoveel Carlo, Chantal en Ruben. Ongetwijfeld dat zij nóg meer programma’s krijgen in het voorjaar. Die drie komen me m’n neus uit inmiddels. Hoewel ik Ruben TMS goed vind doen.

Gast
Mick
november 16, 2020 18:45

Goh. Ruben Nicolai weer eens op de buis. Die zie je ook niet vaak.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 16, 2020 18:42

Over oude programmas gesproken !
Om de mensen weer op een normale frequentie te krijgen, want er zijn hier in dit kleine land veel gestoorde individuen, zou het RTL 4 sieren om de dagsluitingen te herhalingen met Leopold Verhagen , de mens moet voorduren even een opvoedkundig tikje krijgen, want het gaat helemaal mis met de mensheid ! Daarom zijn wij zo verheugd dat er ook mensen zijn die trouw aan de kerk zijn, en aan de KRO , en nog een beetje de christelijke waarde hebben !Wij in het klooster pleiten dan ook voor meer christelijke getinde programma
, s bij RTL en Talpa

Gast
Frans.D
november 16, 2020 18:23

Nog even en dan Theo Eerdmans, met zijn assistente Maud en de VARA hobby-quiz ‘Tel uit je winst‘ 

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 16, 2020 19:16
Antwoord op  Frans.D

Ja die had je ook nog Gaat u door voor de 1000 gulden vraag ?
Wat een tijd!

Gast
De buurvrouw van Tensen
november 16, 2020 18:11

Oma Tensen scoort alleen nog net boven het miljoen met gejat format 1 tegen 100 van de NPO.

Gast
Okay
november 16, 2020 19:13

Ze scoort anders prima met een niet gejat maar gewoon overgenomen programma

Gast
Correctie
november 16, 2020 17:51

Leuk.

Overigens is dit natuurlijk geen herkansing, zoals MC insinueert, maar een vervolg.
Ook vorig jaar stond WBI rond deze tijd geprogrammeerd!

Waarvan akte.

Gast
Dat gaat wederom floppen worden bij RTL
november 16, 2020 17:48

Caroline Tensen keerde zaterdagavond 4 januari 2020 voor het oog van 876.000 kijkers (17 procent) terug als presentatrice van Wie Ben Ik op RTL 4.

Blijkbaar is alle creativiteit nu echt verdwenen aan de Barend en Van Dorpweg.

Gast
Eva
november 16, 2020 17:41

Weer diezelfde inteelt koppen.

Gast
Rob
november 16, 2020 17:28

Wie Ben Ik is ook al eens uitgemolken door SBS 6

Gast
Rob
november 16, 2020 17:27

Hints kan ook wel weer terug op het scherm. Net als Boggle en de 1, 2, 3 show

Gast
Karbonade
november 16, 2020 17:11

Weer een programma dat zich richt op het TENA Lady publiek.

Gast
Bart
november 16, 2020 17:05

Ik had Frans Bauer en Gerard Joling neergezet als teamcaptains.

Gast
De Vorkvaar, een nieuwe vogel
november 16, 2020 16:58

* Cijfers & Letters, speciaal voor migrantiërs.
* Ren Je Rot, met Martin Brozius, ook voor migrantiërs.
* De Berenboot, voor bootvluchtelingen.
* Koning Klant, met Ati Dijkmeester
* Fear Factor met Vincent van Gogh.

Gast
L. Koopmans
november 16, 2020 16:52

Zometeen nog het dieptepunt van de NL tv, de wiekentkwis.

Gast
Trui
november 16, 2020 16:47

Gekke Tijl is er ook weer bij, kannie wachten (not).

Gast
Mark2
november 16, 2020 16:46

Ruben en tijl maken het programma tot een kinderprogramma met ju flauwe grappen etc etc. En dan ook nog anderhalf uur? :-)

Gast
J-tv
november 16, 2020 16:37

Overigens is Ruben niet meer te zien op de (pers)foto van RTL Boulevard:
https://covers.rtl.nl/cover/l/pc/9652

Maar is ook niet erg. Vond hem daar niet op zijn plek en heeft al een langs lijst; De Erfgenaam, Lego Masters, The Masked Singer, Oh Wat Een Jaar, Wie Ben Ik?, Ik Weet Er Alles Van. En Holland-Belgie + Beste Kijkers mits die nog terugkeren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen