Kijkcijfers: Martijn Krabbé stoot Chateau Meiland van maandagtroon

De kijkcijfers van maandag 2 november 2020 (SKO)

Kopen zonder kijken Foto: Maartje Brockbernd

Na twee weken is het Martijn Krabbé gelukt om Chateau Meiland van de maandagtroon te stoten met zijn programma Kopen Zonder Kijken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Kopen Zonder Kijken begon twee weken geleden met groot succes aan het nieuwe seizoen, maar het lukte Martijn Krabbé nét niet om Chateau Meiland te verslaan. Dat is gisterenavond wel gelukt: er keken 1,5 miljoen mensen (22 procent) naar de prime-time-vullende uitzending op RTL 4.

Commerciëlen maken dienst uit

De commerciëlen maken de dienst uit op maandagavond prime time, want Chateau Meiland pakt vanzelfsprekend zilver met 1,4 miljoen kijkers (20 procent). Direct erna hield Wie is de Mol er slechts 310.000 (5 procent) over.

Het brons is voor NPO 1 dankzij tv-klassieker Radar, waar 1,2 miljoen mensen (17 procent) naar keken. Direct erna trok Het A-Woord 665.000 kijkers (12 procent).

Verder was NPO 3’s Hunted het meest in trek met 795.000 kijkers (11 procent).

Prime time

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 642.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 620.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Harry Potter Goblet of Fire: 441.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met In Overtreding: 360.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Balde Runner 2049: 189.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Moordvrouw: 66.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), M (989.000), GTST (931.000), RTL Boulevard (860.000), Editie NL (762.000), Tijd voor MAX (720.000) en Met het mes op tafel (645.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (989.000), Op1 (793.000), Journaal laat (577.000), Hart van Nederland (510.000) en het late RTL Nieuws (498.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met bijna 21 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.236.00001. NPO1 / 21.1%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.590.00002. RTL4 / 20.9%
03. Kopen zonder kijken (RTL4) 1.496.00003. SBS6 / 10.2%
04. EenVandaag (NPO1) 1.444.00004. NPO2 / 7.8%
05. Chateau Meiland (SBS6) 1.406.00005. NET5 / 6.4%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.381.00006. NPO3 / 6.4%
07. Radar (NPO1) 1.201.00007. Vero / 5.6%
08. Jinek (RTL4) 989.00008. RTL5 / 3.9%
09. M (NPO1) 989.00009. RTL7 / 3.1%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 931.00010. RTL8 / 1.5%
11. RTL Boulevard (RTL4) 860.00011. SBS9 / 1.2%
12. Hunted (NPO3) 795.00012. RTLZ / 1.2%
13. Op1 (NPO1) 793.00013. TLC / 1.2%
14. Editie NL (RTL4) 762.00014. Discov / 1.2%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 720.00015. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,3%
02. RTL Nederland 31,2%
03. Talpa TV 23,4%

Wat vindt u?

Alle polls

Ziet u André Hazes jr. ook graag met Gordon mee emigreren naar Dubai?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen