Het Jachtseizoen wordt belangrijke SBS 6-show
De YouTube-hit Het Jachtseizoen van de mannen van Stuk TV maakt de overstap naar televisie. Het wordt een groots opgezette en belangrijke SBS 6-show. Dat heeft Giel de Winter maandagavond onthuld in Shownieuws.
Het Jachtseizoen is een enorme hit op YouTube. Het vijfde seizoen is twee dagen geleden van start gegaan met Enzo Knol als hoofdgast en is nu al 1,7 miljoen keer bekeken. Dat zijn kijkcijfers waar John de Mol jaloers op is.
John heeft volgens Albert Verlinde flink ‘gezeurd’ bij de mannen van Stuk TV om een televisievariant te maken en daar is hij in geslaagd. De tv-versie zal waarschijnlijk ietsjes trager zijn, aldus Giel de Winter.
Gigantisch spannende stap
Giel ziet het als een uitdaging. “We zijn toch programmamakers, dus het kriebelt enorm om ook aan de televisiewereld te laten zien wat we kunnen. Toen dachten we: oké, dit is het moment. Dus we gaan naar SBS 6, in het voorjaar. Het is een gigantisch spannende stap.”
Voor de mensen die het niet kennen: wat is Het Jachtseizoen eigenlijk? “Het Jachtseizoen is een programma waarbij de BN’er vier uur lang uit handen moet blijven van team-Stuk. De BN’er heeft een GPS-tracker om, die om de tien minuten zijn locatie naar team-Stuk stuurt. Wij moeten als het ware de BN’er gaan vangen. Het is eigenlijk een soort tikkertje voor volwassenen.”
Tv-versie iets trager
Het format gaat niet op de schop. “Het Jachtseizoen moet wel blijven zoals mensen het kennen. Online gaat het al heel, heel snel, dus we zullen het voor de televisie misschien iets vertragen, maar dat moet ik echt gaan zien als we het maken. We zijn nu begonnen met de productie en de opnamedagen moeten nog beginnen.”
Wie is zijn droomgast? “Als ik Max Verstappen in Het Jachtseizoen kan krijgen, dan ben ik heel blij. Alleen: als wij opnames hebben, dan heeft Max Formule 1. We weten dat hij wel een keer mee wíl doen, maar dat het heel lastig is in de planning.”
Talpa-miljoenen
Giel de Winter is naar verluidt steenrijk geworden door zijn kanaal te verkopen aan John de Mol. Tegenwoordig is hij in dienst van Talpa Network, net als zijn collega’s van Stuk TV.
Eén dag na het tekenen van zijn lucratieve Talpa-contract kocht hij een Porsche, maar daar heeft hij achteraf gezien spijt van.