Henny Huisman legt zijn formats altijd eerst voor aan John de Mol

Henny Huisman heeft met John de Mol de afspraak gemaakt dat hij de door hem bedachte tv-formats altijd eerst voorlegt aan het team van Talpa Network. Dat vertelt de vroegere tv-ster in weekblad Party.

Henny Huisman Beeld: William Rutten

Nog altijd is de presentator druk bezig met het bedenken van formats. “Het bedenken van programmaformats met Wim Groeneveld gaat voortdurend door. We hebben de afspraak dat onze ideeën worden voorgelegd aan het team van John de Mol”, aldus de presentator.

Henny rommelt lekker

Het komt allemaal niet echt van de grond, maar het houdt Henny in elk geval van de straat. “Daarnaast werkt biograaf Kevin Kraan aan een boek over mij. Ik denk dat we inmiddels minstens honderd uur met elkaar hebben gesproken. En ik heb wat tunes en teksten ingezongen voor de radioshow van Wilfred Genee. Ik ben dus lekker aan het rommelen.”

Henny stond recentelijk ook in de belangstelling vanwege zijn rol in het programma Een Programma Over De Jaren Negentig. “Nou, eigenlijk vind ik het best vreemd dat er nu zo veel aandacht is. Ik stond onlangs op de voorpagina van De Telegraaf met een mooie foto”, zegt hij verbijsterd.

‘Nog nooit meegemaakt’

Die aandacht is merkwaardig, zegt Henny. “In de 45 jaar dat ik als presentator werk, heb ik nog nooit zo groot op de voorpagina van die krant gestaan. Zelfs niet in de tijd dat er wekelijks tussen de vijf en zes miljoen mensen naar de ‘Soundmixshow’ keken.”

“En ook niet toen het landelijke telefoonnetwerk eruit vloog omdat te veel mensen tegelijk hun stem wilden uitbrengen. Dat was toch veel groter nieuws, dus ik was best verrast dat ik ineens de voorpagina haalde. Van de zaterdagkrant nota bene!”

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Echt Deugende CDA-er
november 17, 2020 06:06

De ‘Als je later groot bent’ dodo is er weer. Een generatie of meer terug was deze man al een gesel voor de NL TV. Talloze mensen is hun een deel levenskwaliteit ontnomen door deze randdebiel nitwit. Redt nederland, stuur Henny naar naar de alleroudste bejaardenhuizen. Kan die daar de boel wat opleuken.

Gast
Marry Hens
november 16, 2020 22:57

John siddert bijna elke dag; bang voor een programma-idee van Henny Huisman dat hem de kop kan kosten. John is erg begaan met zijn personeel en vecht als een leeuw voor ze. Henny is niets ontziend en spaart niemand. De toekomst van Talpa staat op het spel.

Gast
By the way
november 16, 2020 19:43

Het is voor Henny zo lastig om afscheid te nemen… geniet lekker van je oudere dag en laat de generaties van nu hun gang gaan.

Gast
ROTTERDAMMER
november 16, 2020 18:25

Waarom heeft Henny nog niet het format ” de crematie van” bedacht? Met hemzelf in de hoofdrol en wel meteen in de 1e aflevering!!!

Gast
Pettie Fart
november 16, 2020 19:21
Antwoord op  ROTTERDAMMER

godver… ik zit hete chocomel te slurpen. heel mijn muil verbrand nu want ik moest lachen. kut!

Gast
Corrector
november 16, 2020 22:36
Antwoord op  Pettie Fart

Nog zo’n figuur met net genoeg hersencellen om te blijven ademen en verder niks.

Gast
Corrector
november 16, 2020 22:35
Antwoord op  ROTTERDAMMER

Ben toch wel benieuwd wat Huisman jou heeft aangedaan dat je hem blijkbaar een levende crematie toewenst. Ben je nou echt zo’n idioot?

Gast
AlexF
november 16, 2020 18:11

Henny Huisman heeft geen enkele format van uit de basis zelf bedacht. De suprise show kwam vanaf de RVU radio programma onderdeel suprise waar in een deelnemer 250,00 gulden mee kreeg om iemand in het zonnetje te zetten in de jaren 80.

De playbackshow kwam van NTR programma waar van een presentator een playbackshow presenteerde die ook nog destijds een dubbelganger bureau had, die ook weer o.a voor bekende films de dubbelgangers leverde o.a voor Naked Gun.

en zo kan je wel doorgaan met Henny.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door AlexF
Gast
Mick
november 16, 2020 21:12
Antwoord op  AlexF

Volgens mij is de Surpriseshow gewoon een Engels format van ITV. Surprise Surprise.

Gast
AlexF
november 16, 2020 23:14
Antwoord op  Mick

mick. nee

Gast
Frits Bomgordel
november 16, 2020 17:02

Henny Huisman heeft geen geld meer om drank te kopen.
Ouwe schnabbelaer!

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Frits Bomgordel
Gast
O.p.lichter
november 16, 2020 16:38

Henny is net als onkruid je komt er nooit vanaf

Gast
Ap gast
november 16, 2020 16:25

Je bent je zelf lekker aan het promoten Henny,maar kom a.u.b. niet terug op tv,jou tijd is geweest,begrijp dat nu eens,vroeger was het leuk,maar dat is nu voorbij,het ga je goed,geniet lekker man.

Gast
Mick
november 16, 2020 16:58
Antwoord op  Ap gast

Ik vind Henny’s droge humor nog leuk genoeg.

Gast
Johan
november 16, 2020 15:57

Henny mag terug komen met de surprise show, met hetzelfde feelgood gevoel en sfeer als in de jaren ’90. Dus niet het slappe aftreksel met Do.

Gast
PietjePuk
november 16, 2020 16:59
Antwoord op  Johan

Bij SBS6. Als All You Need Is Love nog kan dan kan de Surpriseshow ook.

Gast
Sjors
november 16, 2020 19:19
Antwoord op  Johan

Ja precies. Enorme domme zet om zoutloze Do naar neer te zetten en Henny op locatie.

Gast
Corry Jankbal
november 16, 2020 15:24

Henny kan niet zonder media aandacht. Daar leeft hij voor. Inmiddels heeft hij eindelijk door dat hij veel te oud is om te presenteren, en gaat hij voor iets achter de camera. We komen er nooit vanaf, maar het is een stap in de goede richting :-)

Gast
WEST*
november 16, 2020 16:31
Antwoord op  Corry Jankbal

Veel mensen vergeten wel eens dat het wel zijn beroep is, en dat er brood op de plank moet komen
Een slager van 55- 59 of 61 is ook niet te oud om zijn koteletten te verkopen
en een bakker van in de 50 of 60 of ouder moet gewoon zijn winkel opendoen om zijn brood en banket te verkopen .
Of gaat u niet meer naar die winkels omdat de bakker of de slager zijn tijd heeft gehad
Deze site begint zo`n beetje een klaagcourant te worden , voor werkeloze, en mensen die in hun leven mislukt zijn ,en het hier dan afreageren Wat een zielig zooitje elke dag dat hiet altijd negatief reageert
Hennie is een toffe peer en is voor het tv landschap lang niet afgeschreven !
Deze site zou eigenlijk opgesplitst moeten worden in twee luiken èèn de positieve en èèn voor negative reacties !

Gast
Yvonne
november 16, 2020 15:22

Henny Huisman hahahaha
John de Mol hahahahaha

Gast
Daan
november 16, 2020 15:30
Antwoord op  Yvonne

Hahahahahaha
🤪🤣🤪🤣🤪😅🤪
Fok, ik kom niet meer bij

Gast
dennis1978
november 16, 2020 15:04

beste persentator ooit samen met ron jos en willem en naturlijk andre van duin

Gast
Yvonne
november 16, 2020 15:23
Antwoord op  dennis1978

Verander je naam in Dennis1878, kneus.

Gast
Hermann Boring
november 16, 2020 14:57

Henny heeft iets van een lieve ietwat verwarde opa. Iedereen laat maar hem lekker lullen, maar niemand die echt luistert.

Gast
Annette
november 16, 2020 14:55

Henny Huisman hahahahahahahahahaha
John de Mol hahahahahahahahahahaha

Gast
Chiel
november 16, 2020 14:54

Vroegere tv ster? Hij is al een paar weken wekelijks op tv. Dat programma had hij – vind ie zelf ook – niet moeten doen. Niks spontaans aan, en daar is hij juist goed in. Waar is de feestje was echt leuke tv!

Gast
Mick
november 16, 2020 17:01
Antwoord op  Chiel

Vond ik ook. Waar is dat Feestje was erg leuk, maar de kijkcijfers waren gewoon onvoldoende.

Gast
Chiel
november 17, 2020 12:44
Antwoord op  Mick

Dát klopt.

Gast
Willem
november 16, 2020 14:47

Pas daar maar een beetje mee op, Henny

Gast
Gerard
november 16, 2020 22:21
Antwoord op  Willem

Ja, hij heeft idd al vaak zijn neus gestoten maar J de M vertrouwd hij wel,mmmmm vreemd, het zijn natuurlijk vroegere maatjes oa your big break(Soundmixshow) in Amerika

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen