Diederik Gommers protesteert bij Beau tegen vuurwerkverbod

IC-opperhoofd Diederik Gommers heeft in de talkshow van Beau van Erven Dorens geprotesteerd tegen het vuurwerkverbod. Corona wordt hier gebruikt voor een politiek doel, riep hij gisteren op RTL 4.

Diederik Gommers Beeld: Beau

Beau van Erven Dorens wist niet wat hij hoorde toen hij Diederik Gommers vroeg naar zijn mening over het vuurwerkverbod dat voor dit jaar is ingesteld. De overheid wil het ziekenhuispersoneel ontlasten door ervoor te zorgen dat er dit jaar geen vuurwerkslachtoffers zijn. Een onnodige maatregel, aldus Diederik.

‘Ik ben het er niet mee eens’

Hoewel Diederik pleitte voor het vasthouden van de huidige, middelstrenge lockdown, blijkt hij wel tegen het vuurwerkverbod te zijn. “U bent denk ik blij, meneer Gommers?”, vroeg de presentator hem.

De ex-Insta-hubby van Famke Louise daarop: “Nou ja, op de intensive care zien we meestal geen vuurwerkslachtoffers. Ik begrijp hem wel omdat we geen feestje moeten vieren, maar ik ben het er toch niet helemaal over eens dat we de corona nu gebruiken om het vuurwerk af te schaffen. Ik vind hem politie.”

Ruben Nicolai: “Nou, dan vind ik het helemaal jammer.”

‘Ontlast de IC helemaal niet’

Beau: “Ik schrijf dit even als een nieuwsbericht, want u bent natuurlijk degene die hier heel belangrijke adviezen in geeft.”

Diederik: “Nee, want ik ben van de intensive care. Dit is aan het kabinet.”

Beau: “Ja, maar goed, het is natuurlijk bedoeld om de druk op de ziekenhuizen te verminderen.”

Diederik: “Ja, maar volgens mij hebben we de druk nu vooral van de coronaslachtoffers en die druk hebben we veel meer. De maatregelen daarin nemen is voor ons veel belangrijker dan de vuurwerkslachtoffers. Elk slachtoffer is te veel, maar om nou te zeggen dat we daar heel veel aanloop hebben in de ziekenhuizen…”

Toch verschijnen er 1.300 vuurwerkslachtoffers per jaar op de IC. “Ja, natuurlijk, maar we zijn al er al jaren mee bezig. Nou ja.”

Denkt hij dat de overheid corona gebruikt voor een permanent vuurwerkverbod? Ja, knikte Diederik.

170 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bert oosterhuis
november 17, 2020 01:54

Wordt deze man nog een keer berecht of hoe zit dat? Deze Dr. Doom het land de vernieling in geholpen met z’n corona-hysterie/hoax.

Gast
Sjrauby
november 16, 2020 15:29

Meneer Gommers met zijn trouwe hondenogen kraamt al heel lang onzin uit, en dat bewijst hij nu openlijk, hoe is het mogelijk dat iemand die duizenden bedrijven om zeep heeft geholpen met zo’n commentaar voor de dag komt.
Walgelijke vent, laat hem zijn werk doen aan de bedden, inplaats van elke avond bij de roddel programma’s zijn onheil uit te kramen.

Gast
Corry Jankbal
november 16, 2020 10:31

Een arts die tegen een vuurwerkverbod pleit. Uiterst curieus. Uitgerekend een medicus zou toch beter moeten weten. Er zijn al zovele slachtoffers gevallen door (illegaal) vuurwerk, mensen en dieren. Pubers met vuurwerkbommen, ieder normaal mens weet dat zoiets gruwelijk fout gaat.

Gast
Nick Ensch
november 16, 2020 00:32

Mensen hou vol! Na de corona oorlog zullen alle schuldigen worden opgespoord, vervolgt en berecht. Rutte, de Jonghe, Grapperhaus en andere dubieuze volksmenners als Ad Osterhaus. Aanklacht van misdaden tegen de menselijkheid tot het uitmoorden van de horeca. Gerechtigheid zal geschieden!!!

Gast
Sjrauby
november 16, 2020 15:52
Antwoord op  Nick Ensch

Dat gaat meer als 70 jaar duren, want die van na de oorlog zijn nu nog niet allemaal opgespoord.
En die van nu leven na 70 jaar niet meer, die zitten dan in de hemel, want wie gelooft komt in het paradijs.

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 15, 2020 21:41

Zojuist de reacties eens gelezen , en er is maar een conclusie uit te trekken, onze lieve heer heeft meer malloten, gekken, en dom volk, dan er gelovige zijn in Nederland .

Gast
Nick E
november 15, 2020 19:46

Wel goed dat Gommers toegeeft dat de hele corona vooral een mondiale hysterie is. En die onzettend veel levens op zijn kop heeft gezet . Een griep met een mortaliteitspercentage van 0.13% (ssst niet hardop zeggen!) met bijna uitsluitend hoogbejaarde zwakkeren met onderliggende problemen waarvoor deze desatreuze anti-grondwettelijke zinlose maatregelen worden bedacht. Een mondkapje dat illegaal wordt ingevoerd door deze corrupte regering en kabinet. 17 MAAR BIJLTJES dag als de politieke koppen van Rutte, de Jonghe en Grapperhaus onder het schavot gaan!!!

Gast
Corona-hoax
november 15, 2020 20:43
Antwoord op  Nick E

Eens. Mondkapje waarvan ze 5 maanden geleden zeiden dat het wetenschappelijk is aangetoond dat het niet werkt.( Opzettelijk weglaten dat vele onderzoeken zelfs uitwijzen dat ze zelfs schadelijk zijn met longontsteking en hersenschade tot gevolg) Wat is er gebeurd, behalve machtsmisbruik, dat ze 180 graden draaien?

Daarnaast is het mondmasker ongrondwettelijk obv artikel 10. Nog mooier is dat het ook nog ongrondwettelijk is obv de boerkawet die sinds 9 maanden van kracht is. Je gezicht dient namelijk vrij te zijn… .

Gast
Nick Ensch
november 16, 2020 00:18
Antwoord op  Corona-hoax

Een mondkapje is ongrondwettelijk en de regering probeert dit te omzeilen met een speciale wet echter die wet is illegaal omdat er geen noodzaak bewezen is dat een mondkapje werkt. Het Europese Hof van de rechten van de mens moet Nederland op de vingers tikken hierom. Boetes zijn illegaal.

Gast
Kritisch Avrolid
november 15, 2020 20:43
Antwoord op  Nick E

En wat wil je hiermee zeggen? Het virus maar rond laten gaan en de IC’s vol laten lopen en daarbij de reguliere zorg laten wegdrukken? En wat heb je te zeggen op dat een aanzienlijk aantal patienten er langdurige en mogelijke blijvende longschade aan overhouden? Gommers heeft helemaal niet toegegeven dat het een mondiale hysterie is. Dat verzin jij. Trol!

Gast
Corona-hoax
november 15, 2020 21:11
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Praat niet zo dom de Fake Stream Media na. Doe eens je huiswerk. Elk jaar zitten de IC’s vol. Dat komt o.a. doordat onze grote lijder “(op) Rutte” sinds 2015 bezuinigd heeft op de zorg in het algemeen en in dit specifieke geval op 1000 IC-bedden in het bijzonder.

Hierdoor is het sinds 2015 bij elke griepgolf raak met overvolle bedden. Dus door slecht beleid van de overheid gaat die zelfde overheid jouw en mijn vrijheid deels afpakken en inperken ipv hun fouten te erkennen en de oplossing aan te dragen.

Praat niet over longschade want dat is bij de griep ook.
Het is heel simpel: Waar zijn de enorme hoeveelheid doden van dit “killervirus” om deze staatsterreur” te rechtvaardigen? –> DIE ZIJN ER NIET!!

Gast
Kritisch Avrolid
november 15, 2020 23:11
Antwoord op  Corona-hoax

“Lijder” is met “ei”. Het is dus “leider”. Maar dit terzijde.

Er vallen tientallen geregistreerde Covid doden per dag. Daar komt nog ruwweg 50% bij van niet geregistreerde doden. Als we de besmettingen niet indammen schiet het aantal doden naar een paar honderd per dag.

Een griepgolf is kortstondig. Een korte piekbelasting van de IC’s is te doen. Wat niet te doen is, is een continue overbelasting van de IC’s zoals nu het geval is.

Ik begrijp dat je dit niet wilt begrijpen, aangezien je in achterlijke Trumpiaanse “fake media” bubbel leeft. Alles wat je niet aanstaat redeneer je weg als leugen of sprookje.

Overigens is nagenoeg alle westerse landen lopen de ziekenhuizen vol. Dus het is niet een puur Nederlandse aangelegenheid. Toegegeven…misschien is onze IC capaciteit niet heel ruim.

Gast
Nick E
november 16, 2020 00:17
Antwoord op  Corona-hoax

Leer die goedgelovige kuddeschapen iets… ze wachten liever tot het land aan de rand van de afgrond staat dan toegeven dat hun ”lijders” wolven in schapenvacht Rutte en de Jonghe er falikant naast zitten.

Gast
Nick E
november 16, 2020 00:16
Antwoord op  Kritisch Avrolid

De IC’s hoeven helemaal niet vol te stromen voor een griepje dat voor meer dan 99 procent van de Nederlanders ongevaarlijk is. Jullie zijn verantwoordelijk voor al die mensen die de reguliere zorg is verkwanseld voor deze mondiale hysterie.

Gast
Kritisch Avrolid
november 16, 2020 08:01
Antwoord op  Nick E

Sure, men neemt Covid patienten gewoon de lol op in een IC. Hoe haal je het in je hoofd om uberhaupt zulke idiote beweringen te kunnen doen.

Gast
Sjrauby
november 16, 2020 15:42
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Waarom is iemand een trol omdat hij jou mening niet deelt?
Dan weet ik voor jou ook wel een paar in de grond stampers, maar laat het maar achterwege omwille van fatsoen.

Gast
Kritisch Avrolid
november 16, 2020 08:57
Antwoord op  Nick E

Het is geen griep. En de Covid mortality rate is veel hoger dan 0.13%. Het aantal geregistreerde Covid overlijdens bedraagt circa 8500. Geen idee hoeveel er niet geregistreerd zijn, maar laten we dit op 50% houden. Dus 1.5 * 8500 = 12.750. Stel (extreem ruim gerekend) dat 10% van de bevolking besmet is geweest met Covid (dus1.75 mln) Dan resulteert (houtje touwtje) een mortality rate van 0.7%. Die 0.13% heeft dus geen relatie met Covid en ligt veel hoger.

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Kritisch Avrolid
Gast
Corona-hoax
november 16, 2020 23:38
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Waarom zie ik niet de vele wetenschappers op TV komen die tegen deze terreur maatregelen van onze lijders zijn?

Stop met die cijfertjes. Je laat gemakshalve de helft weg. Ga maar even je huiswerk doen bij de RIVM website. Dan mag JIJ, als angstzaaier, mij uitleggen waarom de sterftecijfers van mensen tussen de 61-71 jaar dit jaar (tot eind oktober) NIET afwijkt tov de vorige 6 jaar.?Zelfs niet eens de hoogste maar de gemiddelde.

Waarom worden ziekenhuizen in vele landen betaald voor elke persoon die “het stempel” dood door corona op zijn of haar overlijdensakte krijgt? Of 11000 dollar om ze aan te sluiten op een IC-bed.
Het is zo’n “killervirus” dat ze zelfs mensen omkopen om de cijfers maar op te krikken .

Het is gewoon een verkoudheid. Er is HELEMAAL niks aan de hand. Het enige virus is blijkbaar een hersenziekte dat een groot deel van de mensen wereldwijd zich braaf, door angst geleid, als een man lammetje naar de slachtbank laat dirigeren.
#ikwilmijnvrijheidovergeestenlichaamterug

Gast
Corona-hoax
november 15, 2020 19:37

Net als corona Gommertje, maar ja, dan ben je géén BW-er meer.(Bekende Wetenschapper). Junkies hebben been bloedhekel aan afkicken. Dat ik het volk door deze maatregelen geterroriseerd wordt boeit junkies niet. Als zij maar hun portie media-aandacht krijgen.

Diezelfde Gommers die op de vraag of er niet meer IC-bedden bij moesten als antwoord gaf, “Nee, want dan zit het personeel zich DOOD te vervelen”.

En dat noemt zich expert. Hoort in een TBS-kliniek thuis met dagelijks een Vaccin is zijn arm. Mooie proefkonijn voor bijwerkingen.

Gast
Nick E
november 15, 2020 19:48
Antwoord op  Corona-hoax

Allemaal eigen belang als die oplichter Ab Osterhaus die de Nederlandse regering tig miljoen door de neus boorde voor vaccins van de door hem voorspelde nooit echt doorgebroken Mexicaanse griep.

Gast
Herman de Jong
november 17, 2020 07:23
Antwoord op  Corona-hoax

Over angst gesproken, waarom schrijf je dit soort berichten onder een fictieve naam? Als je zo’n uitgesproken mening hebt dan wil je vast meer naamsbekendheid zodat iedereen weet wie deze wijze man of vrouw is. Kom op, gooi al je angst over boord en zeg ons wie je bent. Dan praten we daarna weer over angst…

Gast
Een ander geluid
november 15, 2020 15:33

Diederik maakt er een gewoonte van steeds tegen het beleid te zijn.
Vervolgens wauwelt hij wat over we moeten kijken of jongeren meer kunnen. Dat vind hij. Tot Beau zegt jij vind dat jongeren meer moeten kunnen. Ja als er een vaccin is, maar dat zei hij niet. Hij schrok van de conclusie.
Deze man is steeds ongeloofwaardiger.

Gast
Josefien
november 15, 2020 15:15

Die had z’n hele garage al vol bommen en granaten liggen.

Gast
PeeWeeJee
november 15, 2020 13:18

Gommers begint een transformatie te maken van een waarschijnlijk uitstekend medicus naar een mediaman die door heeft dat in medialand met minder uren veel meer poen is te verdienen. Dan blijf je de kont in de krip gooien, spreek je je collega’s tegen uit het managementteam en wordt je kribbig als ,,zijn” adviezen niet door de bewindslieden overgenomen worden. Krijg steeds minder begrip maar vooral respect voor Gommers als hij wekelijks meerdere malen in de media komt. De act met de niveauloze Famke Louise was tot nu toe het hoogtepunt!

Gast
fikkie
november 15, 2020 11:21

Het is alleen maar om milieufreaks zoals D66 en GroenLink(s) te plezieren en hiermee gooien ze wederom een traditie overboord en luisteren ze weer naar een overduidelijke minderheid. Ik dacht dat in een democratie naar een meerderheid wordt uitgekeken en niet alleen en alleen maar naar een of andere minderheid die over alles en nog wat aan het azijnpissen is.

Gast
Sport 7 kijker
november 15, 2020 15:15
Antwoord op  fikkie

Opgeblazen bushokjes, gestresste dieren, oogschade, gehoorschade, branden, vernielingen, mensen die vingers kwijtraken doordat vuurwerk in hun hand ontploft….. Ja, echt een prachtige traditie dat vuurwerk.

Gast
christiaan de haan
november 16, 2020 22:05
Antwoord op  Sport 7 kijker

Die dieren mag u achterwege laten want daar heeft een mens die geen huisdieren heeft het hele jaar last van. Opblazen van bushokjes is niet goed te praten. Maar dat gaat nu ook gebeuren net als branden en vernielingen. Dat heeft niks met vuurwerk te maken maar met de mensen zelf. Nederlands consumenten vuurwerk levert geen problemen op. Men had beter moeten controleren op illegaal vuurwerk. Dat is nagelaten en nu krijgt het gewone consumenten vuurwerk de schuld. Dat is onzinnig en plezieren van kleine partijen in de politiek die straks een kamer meerderheid moeten opleveren.

Gast
Ikke
november 14, 2020 22:23

Vuurwerk wordt toch wel afgestoken, zijn er een aantal al maanden mee bezig en dat blijft zeker tot eind februari. Wie controleert, moeten alle boa’s en agenten werken met oud en nieuw?

Gast
Black Panther
november 14, 2020 22:18

Snap niet dat er niet gewoon siervuurwerk tussen 0:00 en 1:00 is toegestaan puur voor de sfeer om 0:00. Dit is wel een hele omslag.

Gast
Kardanaal Aarsengel (Amen)
november 14, 2020 20:11

Ik vind Diederik Gommers een hypocriet triest figuur die met de Corona ophef zijn winst wil behalen, op zeer nare mediageile wijze. Hij is helemaal geen viroloog en kletst maar mee. Gelukkig verdwijnt dit soort weer in de coulissen. PS hij heeft door de media-aandacht een merkwaardige tik bij zijn mond overgehouden, een soort geforceerde trek-grijns. Zou hij net als Ernst Kuipers hoger op willen? Lukt wellicht niet. Straks kent niemand hen meer. En terecht.

Gast
pepe
november 14, 2020 18:42

er komen er helemaal geen 1300 op de IC dat is incl een klein brandplekje waarvoor je op de huisartsen post komt er komen er 325 per jaarwisseling in het ziekenhuis

en Diederik heeft helemaal gelijk dit is misbruik van Corona om een politieke wens van GL door te drukken

Gast
Sjaak Trekhaak
november 14, 2020 18:32

In de geschiedenis zijn er nog nooit zover regels bijgekomen als onder het beleid van Rutte. Is echt waar. En dat noemt zich liberaal? Vuurwerk ook maar verbieden: echt kansloos en bizar. Ben echt een beetje klaar met dit land. En de media hist de bevolking ook op met antivuurwerkberichten.

Gast
Tycho Graagnat
november 15, 2020 10:29
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

Volledig mee eens. Ik schrijf dat hier al tijden. En nog meer lachen wordt het wanneer Grapperhaus met een ernstige blik in de camera dat verbod en de bijbehorende boete nog eens benadrukt.
Als er iemand niet meer geloofwaardig is is het toch zeker deze man.
Beste Sjaak op internet was laatst een lijst te ‘bewonderen’ wat 10 jaar Rutte met name voor de gewone man heeft betekend aan mega bezuinigingen, uitkleden sociale stelsel, extra regels en verboden.
De lijst was een mooie opsomming van 10 jaar Rutte, 10 jaar cumulatieve afbreuk van alles.
Sjaak, de lijst heeft er zeggen en schrijven een paar dagen opgestaan en toen was hij verwijderd.
Ik roep het dus iedere dag hier.
Kap nou eens met deze man, boeien of hij hoog in de peilingen staat. Weeg je eigen verstandige keuze af.
Mensen gaan graag achter een zogenaamde winnaar staan , voelen zich daar beter bij. Maar gebruik je verstand nu eens gewoon en weet dat Rutte net als Merkel en iedere leider binnen Europa en ook de ECB om de klus van de transitie naar een nieuwe wereld te klaren.. U bent slechts speelbal en zult mee moeten in de vaart der volkeren. Maar t zooitje naar huis sturen moet u vooral toch niet nalaten.

Gast
Sjaak Trekhaak
november 14, 2020 18:16

Gommers heeft helemaal gelijk. Krijg oprecht een beetje dictatoriale gevoelens bij dit kabinet. Vuurwerk is helemaal niet verkeerd; het wordt gewoon gebruikt door het kabinet, mijn inziens best bizar

Gast
Tycho Graagnat
november 15, 2020 10:30
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

Beetje voor beetje gaat de overgang naar de nieuwe wereld. Verboden, regels…zo ook met contant geld, eenmaal weg, komt nooit meer terug.
Blijf zelf de baas over deze zaken…

Gast
Cees
november 14, 2020 16:32

Zou Diederik niet liever thuis op de bank zitten? Waarom schuift hij toch zo vaak overal aan.

Gast
Buurman van Jantje Smit
november 14, 2020 16:38
Antwoord op  Cees

Nee, dan verkoopt hij geen IC bedden!

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Buurman van Jantje Smit
Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 16:52

Sterker, hij probeert zo weinig IC bedden te verkopen. Als vanuit de IC hoek niet af en toe een kritisch geluid komt, schuift de politiek ongemerkt alle Covid problemen de IC’s in. Door regelmatig “op te treden” houdt hij de aandacht op de bijna overspannen IC’s gevestigd.

Gast
Sport 7 kijker
november 15, 2020 15:19
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Ach, heb je hem ook weer met zijn ‘kritische geluid’. Wat is je volgende liedje uit de grote QAnon collectie? “Je moet zelf onderzoek gaan doen”?

Gast
Kritisch Avrolid
november 15, 2020 16:47
Antwoord op  Sport 7 kijker

Je moet leren lezen. Ik zit juist niet in het “Jensen” en “Lange Frans” kamp. Maar ik begrijp dat voor een Sport 7 kijker te hoog gegrepen is. Als je te dom bent om te reageren, reageer dan niet.

Gast
Sjrauby
november 16, 2020 15:37
Antwoord op  Cees

Om zijn hondenogen te presenteren aan de makke schapen.

Gast
azijnzeiker
november 14, 2020 16:18

Als ik naar Gommers kijk/lees/hoor, moet ik vaak spontaan gapen, maar durft hij het ook aan om op een rechtse zender te komen.

Gast
ano@niem.nl
november 14, 2020 16:12

Het probleem is een niet handhaafbaar verbod. Iedereen gaat naar Duitsland en Belgie om daar vuurwerk te kopen en gaat gewoon afsteken.

Daarnaast komt er meer illegaal spul dat juist gevaarlijk is. Zinloos verbod dat niet wordt nageleefd. Ik hoor het al om mij heen, geen mens die er aan mee gaat werken.

Gast
The Pyroblaster of the 21st Century
november 14, 2020 16:44
Antwoord op  ano@niem.nl

Bullshit.
Je gaat niet iets niet verbieden omdat het anders tóch wel de grens over komt.
Vergelijk.
Asielzoekers.
Vuurwapens.
Cocaïne.
Witt-russische bruiden.
Quat.

Gast
remco
november 14, 2020 18:20
Antwoord op  ano@niem.nl

Het zal er ook mee te maken hebben wie je in je omgeving hebt. Dat noemen ze ook wel een bubbel. Zo zijn er ook PVV-ers die denken dat er niemand op de VVD gaat stemmen. En als dat toch gebeurt, dan noemen ze het fraude.

Gast
harteloze henk
november 14, 2020 15:44

Die Gommers is een achterlijk stuk vreten.

Gast
Kritisch Avrolid
november 15, 2020 20:47
Antwoord op  harteloze henk

Ik hoop dat u af en toe een knetterende wind laat. Dan komt er tenminste nog iets intelligents uit u.

Gast
christiaan de haan
november 16, 2020 22:11
Antwoord op  harteloze henk

harteloze henk gezien uw reactie denk ik dat het meer geld voor u dan voor Gommers. Het komt goed uit dat corona er is in de keuze om een verbod in te voeren.

Gast
Bert
november 14, 2020 15:37

Vuurwerk is kut.
Van mij mag al het vuurwerk keihard verboden worden.

Gast
The Pyroblaster of the 21st Century
november 14, 2020 16:42
Antwoord op  Bert

Ik vind zeker dat je daar een goed punt hebt om de discussie te starten.
Bovendien heb je een erg goed argument.
Vuurwerk is kut.

Ik vraag me af wanneer we kunnen beginnen met verbieden. Gewoon omdat het kan.
En gewoon omdat vuurwerk kut is.

Gast
De buurman van Diederik
november 14, 2020 15:07

Wat valt hij me tegen. Hij is zo lief als buurman maar ondertussen.

Gast
DIABOLUS DE OPPER SCHIJTEBREIER
november 14, 2020 14:44

DE NIEUWE ZWARTE KOUSENKERK van Beëlzebub, Heer der Vliegen, de nieuwe Sekte des Doods, de nieuwe Death Cult, werft zijn leden vooral onder GroenLinks, D’66, VVD, CDA en CU. Geen winkels open op zondag, geen koopavonden meer, geen OV, minderen met vliegvakanties, GEEN VUURWERK, geen barbecues, geen wekelijks gehaktballetje op woensdag, geen visje op vrijdag, geen cafébezoek, geen bier na achten, niet gezellig uit eten, geen cultuur meer, geen festivals meer, geen muziek meer, geen autorijden, verplicht insecten vreten om de Heer der Vliegen te prijzen. Allemaal op de veganistische en de vaginistische toer, want er zijn teveel mensen op deez aard en dan gaan we allemaal dood. De grote boodschap luidt:
GENIETEN IS SLECHT. MENSELIJKE RELATIES ZIJN SLECHT. JE MEDEMENS IS ONBETROUWBAAR. Word als robots! Die kosten niets en kunnen naar de schroothoop als de kosten de baten overstijgen.

Gast
Ideale samenleving
november 14, 2020 15:25

…en een verbod op roken en we zijn er.

Gast
Bert
november 14, 2020 15:42

Precies.

Weg met alle plezier en lol en vreugde.

Alle drank met alcohol en alle bier moet vernietigd worden met een bulldozer.
En de brouwerijen moeten in de fik.

Iedereen die lacht op straat wordt een vinger afgehakt.

En alle meisjes moeten op groene kaplaarzen lopen.

Roken is voortaan verboden en op hasj en wiet komt de doodstraf.

Wee je gebeente als je nog geniet.
En seks mag alleen om je voort te planten.
En als je vrouw te knap is dan wordt haar haar afgeknipt en moet ze een sluier voor haar gezicht doen.

En de bioscopen mogen alleen nog Propagandafilms vertonen die door de cencuur zijn gekomen.

En lachen is nog steeds verboden.
Dat zal ze leren.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 16:59

Dramaqueen

Gast
Rianne Nijhuis
november 14, 2020 14:20

Hij moet daar geen oordeel over geven is de politiek die dat beslist en zich daarover uitspreekt niet Diederik Gommers heeft wel wat anders te doen lijkt me.

Gast
André
november 14, 2020 14:14

Gommers roept tegenwoordig van alles en nog wat om maar uitgenodigd te worden bij talkshows. Die man is inmiddels verslaafd aan de media aandacht.

Gast
christiaan de haan
november 16, 2020 22:14
Antwoord op  André

Gommers mag volgens mij een mening geven net als u. Het enige verschil met u is dat hij het kan onderbouwen.

Gast
Bill Geit
november 14, 2020 14:11

Ik ben een groot voorstander van vuurwerk. Er kunnen niet genoeg rookgordijnen gelegd worden.

Gast
pepe
november 14, 2020 18:44
Antwoord op  Bill Geit

sterretjes (mag nog gewoon) in een stuk PVC buis en je hebt een rookgordijn waar je u tegen zegt,

Gast
M. Peek
november 14, 2020 13:31

Deze keer ben ik het oneens met dr. Gommers, het gaat toch niet om de IC. Het draait om de spoedeisende hulp en verpleegafdelingen, de reguliere zorg is toch ook belangrijk. Ik heb niets tegen vuurwerk, maar vind de ongelukken verschrikkelijk.

Gast
Anti-racistisch Ongehoord Nederland
november 14, 2020 13:26

Eindelijk positief stereotyperende Zwarte Pieten bij Ongehoord Nederland in plaats van alleen vieze blanke pieten in racistische randstadsteden.

Gast
anoniem
november 14, 2020 13:31

Zoals de naam van deze omroep al aangeeft, vrees ik dat ik niet zal kijken.. ;-)

Gast
Ideale anti-racistische samenleving
november 14, 2020 15:29
Antwoord op  anoniem

U begrijpt of herkent de betekenis van ongehoord niet die Ongehoord bedoelt.

Gast
anoniem
november 14, 2020 17:21

Het is denk ik net zo’n foutje als viruswaanzin, die nu viruswaarheid heet..
Wellicht dat de omroep zich over een tijdje Meestgehoord noemt? :-)

Gast
Nick Ensch
november 16, 2020 00:29

Zwarte Piet moet ZWART zijn.. pikzwart als roet. Anders kloppen de liedjes niet meer.

Gast
Feitje
november 14, 2020 13:25

Snap de overwegingen maar dit is niet de oplossing, er gaat nu ongecontroleerde vuurwerk de lucht in. Dus die 1300 zullen ook in het ziekenhuis belanden.

Gast
pepe
november 14, 2020 18:45
Antwoord op  Feitje

dat doen ze bij 70 miljoen kilo legaal vuurwerk niet dus ook met 20 miljoen kilo illegaal niet

Gast
Jantje
november 14, 2020 13:13

Gommers heeft gelijk. Hij is de belangrijkste adviseur van het kabinet in zake corona en ziekenhuizen. Dus waar baseren politici dit op? Waarschijnlijk op basis van oogartsen en andere artsen die betrokken zijn bij vuurwerk schade. Prima, Maar gebruik dan niet corona als excuus. Dit is nu precies waarom veel mensen tegen die corona wet waren omdat die ook misbruikt wordt om andere zaken door te drukken. Dit deugt gewoon niet. Als je vuurwerk wil verbieden prima maar voer die discussie los van corona.

Het zal er bovendien toe leiden dat komende jaarwisseling gewone burgers opgesloten zitten in hun huis en het tuig de straat beheerst want die hebben geen vuurwerk nodig om hulpverleners aan te vallen . Dat kan ook met stoeptegels en klinkers. De ellende van afgelopen jaren had veel te maken met drank en vooral ook drugs en mensen die er op uit zijn om rotzooi te trappen. En die winnen nu. En los van hoe het gaat zullen alle burgemeesters in koor roepen dat het een rustige jaarwisseling is geweest die wegens succes geprolongeerd moet worden.

Overigens wordt nu al overal illegaal vuurwerk afgestoken maar handhaving is er nu niet en nooit niet en als het al gebeurd zal het ongetwijfeld een brave huisvader zijn want dat durven ze wel.

Ik denk dat het belangrijk is dat burgers massaal deze jaar wisseling met camera’s de straat op gaan om de werkelijke situatie en veldslagen vast te leggen want die zullen anders zo veel mogelijk onder de pet gehouden worden. Als je als politie gewoon niet komt is er ook niemand gearresteerd, zijn er geen aangiftes en kan je vol houden dat alles rustig is verlopen.

Gast
Dennis
november 14, 2020 18:53
Antwoord op  Jantje

Mooi geschreven, Jantje.

De verkiezingen staan voor de deur en dan gaan politici gekke dingen roepen.

Bijkomend probleem is dat zij totaal geen afspiegeling van de maatschappij zijn. Waarschijnlijk nog nooit zelf vuurwerk afgestoken en ook geen idee hebben hoe belangrijk het is voor sommige mensen.

Het Philharmonisch orkest wegsaneren kan wat mij betreft prima maar ik snap dat we dat niet moeten doen omdat er veel mensen zijn die er wel van genieten hoewel ze in totaliteit in de minderheid zijn.

Kunnen we ajb weer een beetje leven en laten leven zoals we altijd gedaan hebben in dit mooie land?

Gast
Jack
november 14, 2020 12:54

Toch verschijnen er 1.300 vuurwerkslachtoffers per jaar op de IC. …welke staiger heeft die geschreven….het gaat hier over 1300 mensen die bij de eerste hulp en dokterspost komen…we hadden niet eens 1300 ic plaatsen.

Gast
Erno-BE
november 14, 2020 12:52

Jullie mogen mij roasten. Al jullie roasts graag hieronder. Alvast bedankt.

Gast
De MP mede namens zijn Schoenen
november 14, 2020 16:47
Antwoord op  Erno-BE

Mijn advies als MP is niet barbecuen en dus ook niet roasten. Momentje. Mijn Schoenen deelt mij zojuist mede dat barbecuen en roasten per 1 december verboden is.

Gast
G.ossip
november 14, 2020 12:41

Het hele Corona gebeuren is een politiek spel,de verrotte EU met de daarbij behorende financiële stinkende wond word mede mogelijk gemaakt door Corona,Minister Wopke Hoekstra en Eurofiel Rutte.

Gast
Ome Cor
november 14, 2020 12:45
Antwoord op  G.ossip

Jou gun ik wel ‘n paar daagjes liggend op de IC met corona voor eigen rekening wel te verstaan.

Gast
G.ossip
november 14, 2020 13:56
Antwoord op  Ome Cor

Jou gun ik oprecht een dosis gezond verstand,want zelfdenkend is niet jou sterkste kant,dan ga ik uit van de dooddoener als antwoord op het geen ik zeg,ingedut en gekakt maakt dat mensen zo als jij niets meer toe te voegen hebben in deze maatschappij💩

Gast
De Schijnheilige
november 14, 2020 16:53
Antwoord op  G.ossip

U zegt “gekakt” Kunnen we niet iets met die kak doen. Recyclen bijvoorbeeld, zeep van maken, kleien tot voetstukjes van lampekapjes? Dan heeft Ome Cor toch nog zin gehad.

Gast
De Schijnheilige
november 14, 2020 16:49
Antwoord op  Ome Cor

Ome Cor toch. Hoe wreed zijt gij.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 14:11
Antwoord op  G.ossip

Overal ter wereld lopen de IC’s over, zelfs in landen die het goed onder controle hadden gaat het mis. En jij bent zo blind om het een politiek spel te noemen. Zet je aluminium hoedje eens af.

Gast
G.ossip
november 14, 2020 14:22
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Weer zo een dooddoener alu hoedje,overal in de wereld liepen in 2018/19 ook de IC vol met grieppatienten en moest er ook opgeschaald worden wie hoorde je daar over? Ook het vuurwerk verbod was al langer een doorn in het oog en nu hebben ze onder het mom “Corona een reden om af te schaffen en zo worden er wel meer wetten door gejast,deugmens dat je bent.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 15:17
Antwoord op  G.ossip

Die griep was een hele tijdelijke uitschieter en Covid is langdurig. Maar dat past waarschijnlijk niet in jouw verhaal

Gast
Aambei en Samenzweer wonend onder 1 hoedje
november 14, 2020 17:05
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Gelukkig passen aluminium hoedjes in elk onwelgevallig verhaal.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 18:13

Als je de bestrijding van Covid een politiek spel noemt, lijkt een alu-hoedje kwalificatie op zijn plaats. Complotgekkie had ook gekund

Gast
Corina van den Kroon
november 14, 2020 17:03
Antwoord op  G.ossip

2018, 9400 corona doden (heetten destijds griepdoden), IC’s overvol, relatief jonge mensen met ernstige luchtweginfectie met lange nasleep. Ook toen al werd er bezuinigd. Er waren nog geen tv en camera’s. En toen ineens ……… Biem.!!…..De wonderen zijn de wereld nog niet uit, waren er plotsklap tv en camera’s. Sen-sa-tio-neel !

Gast
Gé van Vijfen
november 14, 2020 16:57
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Hoe weet jij dat G.ossip een aluminium hoedje draagt? Zie je wel. Als ik het niet dacht. Jij spioneert met 5G. Geef het maar toe.

Gast
christiaan de haan
november 16, 2020 22:20
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Een land als Nieuw Zeeland gaat het prima. Strenge lockdown,niet reizen en zie daar volle stadions. Hier zou het net zo moeten. Korte strenge lockdown,massaal testen en verplicht thuis bij positieve test. Hier is alles vrijblijvend. Kansloos beleid dat meer levens kost dan corona levens kost. Economie gaat naar de knoppen net als vele bedrijven.

Gast
Piet Grijs
november 14, 2020 12:32

Diederik Gommers is niet meer weg te slaan van de buis. Maar hoe vaker hij op TV verschijnt, hoe minder geloof aan zijn woorden wordt gehecht.

Fascinerend wel om te zien hoe deze kundige en bescheiden man door de omroepen is veranderd in een opgeblazen kikker.

Gast
John
november 14, 2020 12:49
Antwoord op  Piet Grijs

Triest zo’n reactie!!!!!

Gast
Fan van Gommers
november 14, 2020 17:13
Antwoord op  John

Vreeeeeselijk triest !!!!!!!!

Gast
Coos
november 14, 2020 13:49
Antwoord op  Piet Grijs

Ach. Piet Grijs heeft het pseudoniem van Hugo Brandt Cortius overgenomen. Origineel …

Gast
Fan van Gommers
november 14, 2020 17:21
Antwoord op  Coos

Hugo zou nooit zulke lelijke dingen zeggen over mijn Gommie.

Gast
Help
november 14, 2020 12:24

Leuke uitzending de Echte Sinterklaas binnenkomst (te zien op Ongehoord Nederland)
Kijk op Youtube.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 12:45
Antwoord op  Help

Triest hoor. Een kinderfeestje als PVV-vehicle te gebruiken

Gast
b brands
november 14, 2020 14:15
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Wie misbruiken nou een kinderfeestje voor hun eigen agenda, om er vooral iets racistisch van te maken, wiedereen dan maar meteen hetzelfde over moet denken, Kritisch Avrolid

Wat had trouwens een dood van een Amerikaanse crimineel uberhaupt met Zwarte Piet te maken en waarom werd dat juist door bepaalde clubjes er bij gehaald om die kindervriend dan maar helemaal te verbieden omdat dat hen zo goed uitkwam ?

Gast
b brands
november 14, 2020 14:18
Antwoord op  b brands

Maar wijs maar weer naar de pvv. Want naar jezelf wijzen kunnen sommigen en zeker in die linkse richting al uberhaupt niet . Altijd leggen ze de schuld van de andere en niet bij zichzelf

En of ze daar trouwens racisme mee bestrijden ? Maar ja ze vinden zichzelf zo geweldig en zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, daar denken ze dan niet over na natuurlijk, dat hun eigen opdringerij en in de hand houden van bepaalde groepen, vooral heel erg averechts kan werken. Juist naar dit soort groepen

En da tis wel hun schuld, niet vandegene die op de PVV e.d, stemmen, die wel gaan voor hun eigen cultuur die die anderen nog geen lor interesseert en liever voor iedereen inleveren, zulke slappelingen als ze zijn met elkaar. Zogenaamd tolerant maar niet naar hen die er anders over denken , want dat snappen ze dan niet !!

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 15:35
Antwoord op  b brands

Wilders trad op in de alternatieve Sinterklaas….dus daar wijs ik op. Onsmakelijk

Gast
Aambei en Samenzweer wonend onder 1 hoedje
november 14, 2020 17:35
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Kick Out Zwarte Piet wordt gesubsidieerd door de overheid.

Gast
Aambei en Samenzweer wonend onder 1 hoedje
november 14, 2020 17:33
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Psst. Het is niet de PVV. Wilders gelooft niet in alu-hoedjes, want dan zie je niet dat hij blond is. De aluminiumhoedjes zelf zitten erachter.

Gast
b brands
november 14, 2020 14:24
Antwoord op  Help

Daar nog wel gelukkig, nog niet gezwicht voor linkse terreurgroepjes !!

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 16:06
Antwoord op  b brands

Hij durft niet eens in linkse programma’s te komen. Hij treedt het liefst op voor eigen publiek. Als je ergens voor staat moet je dat overal kunnen verdedigen. Maar hij is meer een politicus van de monologen. Een soort Trump eigenlijk

Gast
Aambei en Samenzweer wonend onder 1 hoedje
november 14, 2020 17:37
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Eigenlijk? Misschien dus eigenlijk ook weer niet? U klinkt nou niet bepaald overtuigd.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 18:02

U leest niet wat er staat. U leest wat u wilt lezen.

Gast
John
november 14, 2020 12:14

Alhoewel het een intelligente man is is hij toch niet goed in zijn k.nker hoofd niet de eerste keer dat hij absurde uitspraken doet.🐷

Gast
b brands
november 14, 2020 14:23
Antwoord op  John

Ben geen fan van hem maar hier heeft hij wel gelijk in. Dat Corona wordt voor de gekste dingen nu misbruikt, en vooral om bepaalde linkse plannnen nu door te drukken . Waar dan toch niet tegen geprotesteerd kan worden, dat voorkomen ze dan wel weer…

Zie ook dat klimaatbeleid waar sommigen gewoon hardop zeggen dat er maar een extra lockdown moet komen, goed voor het klimaat !! En al die bedrijven dan die er de dupe van zijn, die mensen die nu thuis zitten, die eenzameren die soms geen andere oplossing meer weten dan een D 66 pil te gebruiken, zijn die daar ook weer vanaf…

Dezelfde trouwens die voor die ondernemers en anderen die het meeste de dupe zijn van dit virus nog het minste geld over hebben. Dat liever aan andere doeleinden geven . Waar dan opeens wel heel veel geld voor beschikbaar is – klimaatsprookjes, voor Zuid Europa, andere landen in de wereld, die zogenaamde racismebestrijding en het blijven subsidieren van bepaalde clubjes waar zij zo dol op zijn en waar zij graag belastinggeld van anderen – wel werkenden -aan besteden – maar deze groepen mogen barsten wat hen betreft !!

Gast
Netjes schelden zo doen we dat
november 14, 2020 17:39
Antwoord op  John

Ben je bang dat je het zelf krijgt als . bij paaltje komt?

Gast
christiaan de haan
november 16, 2020 22:23
Antwoord op  John

Iemand uitschelden met iets met kanker erin dan ben je gelijk al je geloofwaardigheid kwijt. Hoe dom kan je zijn John om zoiets te roepen.

Gast
Mark
november 14, 2020 12:09

Die gommers heeft weer helemaal gelijk. Vuurwerkverbod, terwijl je officieel maar van 18:00 tot 2 uur legale vuurwerk mag afsteken. En wie staat er weer vooraan om met zijn vinger te wijzen. Grappenhaus!!! 100 euro boete en een strafblad. En wat als grappenhaus zelf vuurwerk afsteekt, o dan verlagen we de boete en schrappen we de strafblad. Die man is toch totaal niet meer geloofwaardig.

Gast
Corrector
november 14, 2020 12:31
Antwoord op  Mark

En wie knallen dan al vanaf oktober hun illegale viurwerk in vuilnisbakken, putten en fietstunnels? Wijst Grapperhaus niet naar diegenen en hun ouders?

Gast
John
november 14, 2020 12:51
Antwoord op  Corrector

Ben blij dat we dit jaar geen vuurwerk hebben, verbod hebben ze aan zichzelf te danken!!

Gast
b brands
november 14, 2020 14:26
Antwoord op  John

Belachelijk natuurlijk. Ja die rotzooitrappers wel, maar niet degene die er altijd op een hele verantwoorde manier mee om zijn gegaan, die daar nu ook de dupe van zijn .

En is dus nu ook hun schuld blijkbaar dat ze dat niet meer mogen

Wie lopen hier nu een groep te demoniseren cq zwart te maken ??

Gast
b brands
november 14, 2020 14:28
Antwoord op  John

Maar snap je dat eigenlijk nog wel John, of denk je nou echt zo zwart wit ?

En dat dan anderen verwijten ??

O en die rokers zijn natuurlijk ook allemaal vreselijk asociaal. Degene die een joint afsteken dan weer niet natuurlijk

Zo dubbel zijn sommigen dan weer wel. Dat promoten ze het liefst “want anders gaat het de illegaliteit in “. Nee dit dan niet zeker ;) ??

Gast
Joost
november 14, 2020 13:51
Antwoord op  Corrector

Ik denk dat jij het niet helemaal hebt begrepen. Een vuurwerkverbod geldt voor de komende jaarwisseling. Niet voor diegenen die nu aan het afsteken zijn. Dat mocht namelijk vorig jaar ook niet. Daar is niks aan verandert.

Gast
Tycho Graagnat
november 14, 2020 13:17
Antwoord op  Mark

Grapperhaus is de rokende man die je een rookverbod oplegt met boete.
Je moet enkel lachen om zo’n man. Of was het huilen?

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 12:08

Alleen het sluiten van scholen gaat nog helpen maar men durft er niet aan. De najaarsvakantie van twee geleden is een belangrijke oorzaak van het gedaalde aantal besmettingen. Echter, dat effect verdwijnt inmiddels weer en stijgt het aantal besmettingen weer. Over twee weken gaat alles op slot simpelweg omdat men eigenlijk geen andere opties meer heeft. Oftwewel…men heeft weer eens te weining en te traag gereageerd.

Gast
John
november 14, 2020 12:56
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Mensen luisteren niet,als iedereen 1.5 meter afstand gehouden had was dit niet gebeurd.
Zo makkelijk om een ander de schuld te geven.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 14:08
Antwoord op  John

Inderdaad, men luistert niet en is eigenwijs. Consequentie is dat er met de botte bijl gehalkt moet gaan worden. Jammer voor de horeca ondernemers. Overigens opvallend dat ik minnetjes op mijn berichtje krijg. Vermoedelijk veel mensen met Covid-ontkennende en ander rechtse “Jensen” achtige trekjes hier

Gast
Jensens supervisor van planeet Astra Zeneca
november 14, 2020 17:46
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Nee dat zijn mensen met vliegende schotels. Ik channel elke dag met ze.

Gast
Klaasje
november 14, 2020 12:05

Ik zie ook wel gebeuren dat ze volgend jaar rond oud en nieuw zeggen dat het vorig jaar zó goed was gegaan dat ze het permanent willen verbieden.

Gast
Ome Cor
november 14, 2020 12:52
Antwoord op  Klaasje

En wat is daar mis mee? Het is al jaren uit de hand gelopen met giga schadeposten en ziekenhuis-behandelingen tot gevolg. Kappen met die flauwekul. Traditie, yeah right, traditie om rellen te schoppen. Op de eerste dagen van Januari lezen we in de kranten hoe leuk de traditie weer is geweest.
Tip: alle eventuele verwondingen zelf laten betalen.
Raak je ze in de portemonnee, dan raak je ze misschien in hun verstand (indien aanwezig).

Gast
b brands
november 14, 2020 14:29
Antwoord op  Ome Cor

Krijg je nu dat de gemeente het afsteekt. En wie mogen dat dan betalen ??

Maar daar had je nog niet aan gedacht zeker Ome Cor ??

Gast
b brands
november 14, 2020 14:31
Antwoord op  Ome Cor

Lekker negatief ook weer alsof iedereen die vuurwerk afsteekt wel fout moet zijn !!

Weer een traditie die is verdwenen, blijven er aan het einde van het jaar nog maar weinig over. En dat allemaal dankzij die linkse deugkneuzen die het volk geen enkele plezier meer gunnen en het liefst hen alles zouden verbieden .

Alsof we in een communistische dictatuur leven, wat willen ze dat toch graag !!

En alleen tradities van anderen houden we natuurlijk in stand, want daar mag je het bij hen niet over hebben natuurlijk !!

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door b brands
Gast
anoniem
november 14, 2020 11:59

Meneer Gommers kan zich misschien maar beter niet uitspreken over dingen waar hij geen verstand van heeft..
Dan verlaagt hij zich tot BN-ers gedrag… :-)

Of zou hij al bezig zijn met de oprichting van een politieke partij?

Gast
Help
november 14, 2020 11:57

GENIETEN !!!!!
De echte Sinterklaas binnenkomst te zien op Ongehoord Nederland. Aankomst in Harlingen !!!
Met ECHTE ZWARTE PIETEN en niet diegenen die opgedrongen zijn door het mediakartel.
Kijk op ON of via Youtube. Veel plezier !

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 12:00
Antwoord op  Help

U denkt nog steeds dat de Sinterklaas intocht voor mensen zoals u bedoeld is? Het is voor kinderen bedoeld en voor hun maakt het geen donder uit of er nu zwarte pieten of roet pieten zijn.
Dus “help”, doe normaal!

Gast
Jip en Janneke
november 14, 2020 17:50
Antwoord op  Kritisch Avrolid

U moest eens weten hoeveel grote mensen er naar kinderprogramma’s zoals het NOS-journaal kijken.

Gast
Hennie035
november 14, 2020 12:22
Antwoord op  Help

ON is pas ongehoord bezig. Triest groepje.

Gast
Het dove media kwartel
november 14, 2020 17:54
Antwoord op  Hennie035

Dan bent u toe aan een gehoorapparaat. Dat kunnen zij toch niet helpen?

Gast
Willie
november 14, 2020 11:57

De ziekenhuis zorg wordt ieder jaar meer belast door zo 50000 instromers die geen premie betalen en daarbij vaak nog ongezond zijn. De bevolkingsaantallen groeien in plaats van meer ziekenhuizen breken we ze af. Het is totale onzin voor paar vuurwerkslachtoffers dat daardoor de zorg overbelast wordt. De zorg wordt al minder belast omdat er minder gesport wordt.
Het is misbruik met de corona dit is het begin het gaat nog meer worden voor politieke doeleinden

Gast
Trui
november 14, 2020 12:00
Antwoord op  Willie

Inderdaad, dan hebben we het nog niet over de rokers en alcoholisten.

Gast
Willie
november 14, 2020 12:12
Antwoord op  Trui

Wordt al overvleugeld door drugs.

Gast
Kwaaie Pier
november 14, 2020 11:54

Gommers moet eens  minder aan de talkshowtafels komen   Hij wordt vervelend   ook door het geklier met het leeghoofd  Famke

Gast
Tycho Graagnat
november 14, 2020 11:51

Zwarte Piet verbannen, Kerst naar de achtergrond. Banken sluiten, digitaal paspoort voor iedereen met al je inentingen.
Steeds meer zorgpremie, een uitgekleed basispakket vanaf 2021. Thuis werken, niet meer naar buiten. Steeds meer sporen achter laten op je pc, steeds meer potentiele problemen daarmee. Vier euro per maand meer door de lagere loonbelasting vanaf januari 2021 tegenover een lastenstijging van gemiddeld 44 euro per maand.
Nieuwe verboden te over, zoals dus ook het aanstaande vuurwerkverbod. Dat al deze verboden en maatregelen juist agressie opwekkend schijnt Den Haag zich niet te realiseren. Je zult zien dat er na de verkiezingen ineens het beloofde virus is en men kan beginnen met inenten.
In de tussentijd heeft Rutte ( met zijn kompaan) maanden een gratis podium gehad om zichzelf als leider, kapitein te profileren die al rustig blijvend ‘de baas van het land’ neer zette.
Het bleek een goede strategie, zendtijd met een hoge kijkdichtheid waarbij de Asscher’s van deze wereld het nakijken hadden en 7 minuten mochten komen opdraven bij Op1 of elders.
Allicht dat Rutte nog altijd hoog in de peilingen staat. De wereld is in transitie, op de achtergrond wordt beetje bij beetje aan raderen gedraaid die de wereld van morgen compleet anders laten uit zien. Omdat het niet geforceerd gaat merk je het nauwelijks.
Blijf vooral een beetje leven zoals u leeft, laat je niet ieder geluk ontnemen en als je altijd contant betaalde in de winkel doe je dat nu ook. Je ziet het gevolg, Rabo sluit wederom kantoren en je mag fors voor je rekening betalen terwijl hij 0.0 oplevert.
En we doen er fijn allemaal aan mee. En waarom?? Omdat we in de tang zitten. De loonzakjes zijn er niet meer, iedereen krijgt zijnn geld over de bank. Ook dat ging langzaam maar een weg terug is er niet.

De 8300 mensen tot nu toe overleden aan Covid zijn zeer te betreuren maar waar zijn de griepcijfers? Den Haag misbuikt deze 8300 mensen om de transitie waar we in zitten compleet uit te voeren op alle vlakken.

Gast
Guttegut
november 14, 2020 12:00
Antwoord op  Tycho Graagnat

Als je een leipe complottheorieën persoon zoekt, kijk dan even naar dit berichtje hierboven. Jezus!

Gast
Donald
november 14, 2020 12:26
Antwoord op  Guttegut

Je ziet het toch ook werkelijk allemaal om je heen gebeuren? Of kan je rattenbreintje dat niet verwerken?

Gast
Corrector
november 14, 2020 12:37
Antwoord op  Donald

Als een fietser door de straat fietst en een tak breekt van een boom in een tuin verderop, dan gebeurt het een na het andere, maar heeft geen verband met elkaar. Dat zaken tegelijk gebeuren zegt niks over hun onderlinge relatie. Kortom: je kunt niet zomaar alles aan elkaar linken.

Gast
Donald
november 14, 2020 12:45
Antwoord op  Corrector

Die fietser is daar schuld aan. Door zijn grote CO2 footprint is die boom uitgedroogd en breekt die tak af. Dat wordt dan wel weer aan elkaar gelinkt door groenslinks en VVD66.

Gast
Tycho Graagnat
november 14, 2020 12:39
Antwoord op  Guttegut

ps://indignatie.nl/amp/2020/02/12/de-duivelse-plannen-van-christine-lagarde-ecb-en-het-imf-met-contant-geld/

Misschien eens verdiepen in een en ander????

Gast
Koen
november 14, 2020 11:47

Als je iets verbiedt dan heb je altijd weer illegale handelaren en individuen die vuurwerk gaan kopen in buitenland en via internet. Hierbij is de controle en regulering compleet weg en dus bestaat de kans dat er juist meer slachtoffers komen door ondeugdelijk vuurwerk of vuurwerk wat veel te zwaar is. Politie zegt al jaren dat het niet te handhaven is dus waarom zouden ze dat dan wel kunnen komend nieuwjaar.

Daarbij, moet je voorstellen, het is nieuwjaar en je kijkt naar buiten en…niks…geen vuurwerk…niks, wat zal dat saai zijn. Wat wordt dit toch een laf woke land waar niks meer mag en kan en alles afgeschaft wordt als er maar iemand piept of zich beledigd voelt.

En let op mijn woorden, KOZP is niet alleen tegen zwarte piet maar ook tegen de blanke, geprivileerde Sint want deze had namelijk een zwarte onderdaan in dienst als kolonialist (hun woorden tijdens een debat). KOZP gebruikt zwarte piet als breekijzer voor geld, posities en daarmee macht zodat ze nog meer als minderheid op belangrijke posities die ze intussen verworven hebben kunnen bepalen wat er hier gebeurt in het land. Het zal daarbij niet alleen gaan om zwarte piet maar om alle waardes en feesten die Nederland heeft tot en met wetgeving.

Het zal net als met de asielzoekers/immigratie gaan, Wilders waarschuwt er al 20 jaar voor ook toen hij nog bij de VVD zat maar de politiek correcte politiek zal er nooit iets aan doen om het volk te beschermen. Zelfs de Europese Unie heeft nu een verklaring doen uitgaan vanwege de recente aanslagen en hebben collectief besloten om het woord islam er uit te halen omdat ze de connectie met de aanslagen en het geloof niet willen maken, echt te gek voor woorden.

De weg die Nederland al jaren inslaat gaat ons op den duur opbreken maar er zijn maar weinigen die dat zien of willen zien en als ze het al zien er niets aan willen doen omdat ze bang zijn om voor racist of islamofoob uitgemaakt te worden.

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Koen
Gast
Tycho Graagnat
november 14, 2020 13:43
Antwoord op  Koen

Juist, omdat nu ingrijpen te laat is. Het kwaad is al geschied. Uit angst voor terreurdreiging waait men een beetje met alle winden mee en probeert links en rechts een beetje te sussen en de angel te verwijderen.
Het is net een pan op het vuur, de ketel kookt, staat onder druk en vroeg of laat pleurt de deksel er luid van af.

Echter dezelfde VVD staat al tijden hoog in de peilingen. Vreemd. Deze partij ontvouwt zich na de verkiezingen nog meer als de wolf in schaapskleren . Het beleid rondom asielzoekers (zoals je schrijft) en immigratie zal echt niet veel veranderen.
Degene die wordt gepakt en genaaid zal de brave,Nederlandse burger zijn, hier een beperking, daar een wetje, en nog een verbod erbij.
Misschien in maart 2021 toch even beter opletten in het stemhokje.

Gast
Koen
november 14, 2020 13:57
Antwoord op  Tycho Graagnat

Het is nooit te laat om in te grijpen al zal de weg wel moeilijker worden nu we al zo ver heen zijn.

Gast
Nostradamus
november 14, 2020 11:43

Alles wat leuk is gaat verboden worden.

Grote feesten.
Koningsdag.
Zuipen met de buren op straat.
Voetbaltoernooien.
Vuurwerk afsteken.
Topless zonnen.
BBQ in het park.
Zwarte piet.

In ruil daarvoor krijgen we minaretten en burka’s en Sylvana Simons gaat ons vertellen wat we mogen denken.
Groen Links gaat al het vastgoed herverdelen onder de nieuwe Nederlanders.

Nederland is klaar voor de Grote Verandering.
En Gall&Gall gaat voor eeuwig op slot.

Gast
Anti-racist
november 14, 2020 11:54
Antwoord op  Nostradamus

Met het rijtje ben ik het grotendeels eens, maar Zwarte Piet(a) die topless zont in het park mag blijven en barbequen moet natuurlijk overal worden verboden.

Gast
Kritisch Avrolid
november 14, 2020 12:02
Antwoord op  Nostradamus

U werkt duidelijk niet op een IC.
Gelukkig maar want vermoedelijk heeft u daar de intellectuele capaciteiten niet.

Gast
Verpleegkundige
november 15, 2020 20:00
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Dat valt nogal mee, kritisch Avrolid. Ik heb ook met de buren op straat een flinke borrel gedronken, mag ik wel zeggen..
De volgende dag op de IC wist ik nog precies wat ik moest doen.

Gast
Tycho Graagnat
november 14, 2020 12:07
Antwoord op  Nostradamus

Exact. Jij hebt ook het licht gezien. En zoals ik hierboven ook schrijf, het ging/gaat beetje bijj beetje en wat eenmaal weg of verboden is zal niet meer terug komen.
Zo ook met contant geld. Dan bent u ook daar ten alle tijden te traceren. Het wordt nu onder het mom dat het een besmetting kan over brengen naar buiten gebracht. De werkelijke reden is dat Christine Lagarde van de ECB opdracht heeft gegeveb aan de EU landen om binnen nu en vijf jaar het contante geld compleet uit te bannen.
En zo bent u uw laatste vrijheid kwijt en zult u bij een nieuwe crisis op korte termijn in kilometers voor de pinautomaat staan om bij uw geld te geraken. Misschien hebt u de beelden van Griekenland nog wel op uw netvlies.
We zitten met zijn allen in de tang en er lijkt geen ontkomen aan.
Ondertussen worden we afgeleid, avond na avond vermaakt met zogenaamde humor van B sterren bij de commerciele omroepen…en zie we vergeten alles, zo lijkt het.
In werkelijkheid is het hele systeem, wereldwijd verrot en beslissen we al lang nergens zelf meer over.

Gast
Stefan
november 15, 2020 20:02
Antwoord op  Tycho Graagnat

Op dit moment 20:01 zondag zijn maar vijf mensen het met u eens. Treurig gewoon. Dit bewijst uw gelijk.

Gast
Jantien Visser
november 14, 2020 11:39

Heb die Gommers altijd wat links laten liggen, maar wat heeft deze man gelijk! Het vuurwerkverbod is altijd een heet hangijzer geweest van de verschillende politieke partijen en nu kunnen ze lekker onder het mom van Corvid-19 hun zin doordrijven.
Nou ze zullen er p*kzwiebelend achter komen wat een ravage dit verbod met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal opleveren. En ik gun het ze van harte.

Gast
Jan
november 15, 2020 20:04
Antwoord op  Jantien Visser

Ik ben bang dat het volk zo verschrikkelijk tam is, dat het niets onderneemt. Het zal niet erger worden dan andere jaren.

Gast
Ron
november 14, 2020 11:35

Neem deze ijdeltuit nooit meer serieus maar natuurlijk is dit politiek want zo’n vuurwerkverbod lag vorig jaar ook al in de planning dus dit komt natuurlijk als een geschenk uit de hemel voor politiek Den Haag. Dat is geen rocket science.

Gast
Guttegut
november 14, 2020 11:33

Gommers is wel een beetje veel in zichzelf gaan geloven en nogal mediageil. Laat hij zijn energie nou richten op de IC’s.

Gast
Kwaaie Pier
november 14, 2020 11:55
Antwoord op  Guttegut

Helemaal mee eens

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen