Dennis Schouten kreeg een ‘hard en koud aanbod’ van PowNed

De reden dat Dennis Schouten na vijf jaar vertrekt als het belangrijkste gezicht van omroep PowNed, is omdat hij een ‘hard en koud aanbod’ kreeg van omroepbaas Dominique Weesie. Dat vertelt hij in De Telegraaf.

Dennis Schouten Foto: PowNed

Aangezien vrijwel iedereen bij PowNed denkt aan Dennis Schouten en andersom, is het vrij opmerkelijk dat de omroep hem nu laat gaan. Het blijkt stukgelopen te zijn op een contractonderhandeling: Dominique Weesie, die met zijn twee ton per jaar ergernis wekt in Den Haag, wilde beknibbelen op het salaris van Dennis (in 2018 ‘slechts’ 3.000 euro per maand).

Minder salaris

Dennis vindt dat hij veel te weinig waardering krijgt van PowNed. “Ik had het gevoel dat ik goede dingen deed en een belangrijke bijdrage leverde aan de ledenwervingscampagne. Mijn cijfers waren bovendien goed. Toch kreeg ik een voorstel om minder te gaan doen. En als je het doorrekende leverde het ook minder per dag op.”

Vanwege dat contractvoorstel had Dennis het gevoel ‘dat ze toch niet écht met mij door wilden’. “Het geld kan ik prima missen. Ik vind het alleen jammer dat het zo eindigt, zeker nu we dichtbij de benodigde 50.000 leden zijn”, zegt hij.

Hard en koud

Het is niet zo dat het televisietalent vertrekt met gevoelens van wrok. “ls PowNed er niet was geweest, had ik nu kaas verkocht op de markt. Dominique heeft echt veel voor mij betekend en ik ben ook zeker niet boos op hem.”

“Maar het aanbod dat hij me nu deed, vond ik wel heel hard en koud en dat vind ik na vijf jaar erg vervelend”, besluit hij in De Telegraaf.

Een van de meest spraakmakende items die Dennis recentelijk voor PowNed maakte, was zijn confrontatie op straat met Famke Louise eind september. Ze was behoorlijk pissig op hem en sloeg zelfs zijn microfoon uit zijn handen.

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Antal Santcroos
november 13, 2020 07:53

Het grootste TV talent naar mijn mening en hij werkt keihard
De nieuwe Winfrey Genee
Niet jammer denk dat Dennis een stapje hoger gaat zetten
Veronica bijvoorbeeld
Bovendien in het bedrijfsleven kan hij ook prima terecht

Gast
Max
november 12, 2020 22:10

Ik word geen lid van Pow, hoewel ik wel erover dacht. Na het optreden van de voorzitter en die vreselijke 2e man in Op1 heb ik ervan af gezien. Het leuke van pow is Dennis en zijn directe collega’s met hun pittige interviews, maar zo zien die 2 hun toekomst niet. Helaas dus….

Gast
Henk
november 12, 2020 19:30

Wordt dan maar geen lid, om nou alleen voor die Weesie te betalen, dat is de enige die we kunnen missen als kiespijn. Wel oerstom, dat dan weer wel om boertje als slaaf te willen laten werken. Dominique, zonder boertje is het afgelopen en kijkt er niemand meer!

Gast
Michiel
november 12, 2020 17:30

Je zal maar lid geworden zijn van powned, nu blijven alleen de zwakke interviewers over!

Gast
Arjan
november 12, 2020 18:35
Antwoord op  Michiel

Daar heb je inderdaad een punt. Ik wilde nog wel lid worden, maar nu dennis vertrekt en al die vriendinnen van kweesie erbij zijn gekomen. Is het echt saai geworden. Nieuw nieuws is echt beter.

Gast
Klaasje
november 12, 2020 15:18

€3000 per maand is best een behoorlijk salaris voor iemand van 25 hoor. Ken heel weinig mensen die dat al hadden op die leeftijd.

Gast
Max
november 12, 2020 22:10
Antwoord op  Klaasje

oh :-)

Gast
Gordon
november 12, 2020 13:37

Ik kan Dennis wel een hard en warm aanbod geven…

Gast
Jeroen Smit
november 12, 2020 12:11

Dennis is nooit het niveau van de ziekenomroep of het locale suffertje ontstegen.

Gast
Televisiekijker
november 12, 2020 10:54

Powned voegt niks meer toe. Hooguit opportunistisch, gemakzuchtig geld verdienen door de baas Weesie.

Gast
mrGer
november 12, 2020 10:27

Ach die Dennis, die heb je met 13 in een dozijn

Gast
Nick Ensch
november 12, 2020 10:17

3000 euro voor een beetje mensen treiteren, kleineren en uithoren om nietszeggend nieuws te krijgen. Er zijn vijftig Dennis Schoutens die hetzelfde kunstje (beter) kunnen. Wel typisch bescheiden tukkers genoegen te nemen met zo’n fooi.

Gast
Huismaker
november 12, 2020 10:14

Ik ben zo dom geweest om het eerste jaar lid te zijn geweest op Powned. Het zijn niet meer dan grootgraaiers die nu willen fuseren met Vara en BNN.

Gast
scott_0
november 12, 2020 10:51
Antwoord op  Huismaker

Ik ken er nog een. :(

Gast
StefanV
november 12, 2020 09:51

Dennis Schouten werkt inmiddels voor NieuwNieuws en is verslaggever voor de radio-editie van Veronica Inside. Volgens mij kan hij prima zonder PowNed.

Gast
Saskia Rijder
november 12, 2020 09:17

Dennis Schouten kan altijd nog plaatsnemen als extra directeur bij de meest slecht-presterende commerciële mediagroep van Europa: Talpa.

Gast
Kritisch Avrolid
november 12, 2020 09:14

Powned is niets meer dan een geld machine voor Dominique Weesie. De programma’s zijn totaal irrelevant en van een niveau waar een locale tv-zender zich nog voor zou schamen. Directeurtje Dominique schuift zich wel een riant salaris toe alsof hij een grote zendgemachtigde runt.

Gast
Gerard Reve
november 12, 2020 09:04

Iets voor Nieuwsuur?

Gast
Jan Steinsen
november 12, 2020 09:03

Dennis Schouten kan nog altijd chef worden van de kaasafdeling van de plaatselijke Spar. Hij krijgt dan weliswaar geen € 3.000 per maand maar wel kaas dat anders weggegooid zou worden.

Gast
Simon
november 12, 2020 08:56

Weesie doet minder voor zijn geld dan Dennis dus ik kan mij de teleurstelling voorstellen. Aan de andere kant kan Dennis ook wel eens wat meer inhoudelijke TV gaan maken. Dat roddelpraat is echt heel slecht.

Gast
Mark de Jong
november 12, 2020 08:49

Die jongen komt er wel. Doet ook nieuwnoeuws én roddelprqqt. Laatst genoemde kan hem z’n carrière kosten. Maar wat een geweldige tv.

Gast
Per Huismans
november 12, 2020 08:47

Wie is dat?

Gast
Keta Minek
november 12, 2020 08:42

Hij kan het geld wel missen? Heeft hij nog andere noemenswaardige inkomstenbronnen dan?

Gast
Kin Ki Jim
november 12, 2020 08:38

Dennis Schouten komt er wel!

Gast
Paul
november 12, 2020 08:34

Televisiemakend Nederland is diep gezonken met dit soort koeienmestmongooltjes.

Gast
Bart Riebock
november 12, 2020 10:16
Antwoord op  Paul

Ik neem aan dat je Weesie bedoeld?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen