Beau van Erven Dorens vindt dat Fidan Ekiz mond moet houden

Een beetje merkwaardig is het wel: Beau van Erven Dorens, die in zijn carrière altijd heeft gestreden tegen saaie televisie, vindt dat Fidan Ekiz in haar talkshow De Vooravond meer in een keurslijf moet gaan zitten.

Beau van Erven Dorens en Fidan Ekiz Foto: RTL, NPO

Fidan Ekiz heeft het talkshowlandschap flink opgeschud door als presentatrice hardop haar eigen mening te verkondigen. Dat doen al haar andere collega’s ook, maar dan niet zo aan de oppervlakte. Fidan laat zien waar ze staat, maar dat wordt niet door iedereen gewaardeerd, het leidde zelfs tot een boycot door de NOS.

‘Ik snap er helemaal niks van’

En ook Beau van Erven Dorens houdt er dus niet zo van. Hij doet zijn uitspraken dit weekend in het pittige interview dat hij heeft gegeven aan het AD. Hierin wordt hij specifiek gevraagd naar wat hij ervan vindt dat collega-talkshowhost Fidan op televisie voor haar mening uitkomt.

Een slechte zaak, vindt Beau. “Het is ook een personalityshow. Dus je moet jezelf laten zien. Maar om nu op te komen, te gaan zitten en te zeggen: ‘ik vind dit, ik vind dat’. Ik snap daar echt helemaal niets van. Het past ook niet bij de Publieke Omroep. Een rare ontwikkeling.”

Keurslijf

Fidan moet volgens hem dus in een keurslijf gaan zitten, waarbij ze haar eigen mening zo veel mogelijk voor zich houdt. Als Beau zich daar zelf ook aan houdt, beloven het bij RTL 4 een paar saaie talkshowmaanden te worden.

Daar denkt Beau anders over. “Wie ben ik in vredesnaam? Natuurlijk komt het voor in een gesprek dat je zegt: ‘ik kan me voorstellen dat…’ of ‘eigenlijk vind ik dat je onzin praat’, of dat je het eens ben met de gast”, zegt hij. Maar: “Het draait om de gast, om het onderwerp, om het nieuws. Ik zie mezelf als smeerolie.”

Het leuke interview met Beau van Erven Dorens, waarin hij een aantal pittige uitspraken doet, kunt u lezen op de website van het AD.

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fietser
november 10, 2020 16:26

Serieus? Van alle meningen op de NPO (en regelmatige vooringenomenheid) is juist de mening van Fidan onacceptabel? Het lijkt er meer op dat Beau alleen meningen op TV acceptabel vindt als ze stroken met zijn eigen mening. Lekkere houding voor een ‘journalist’.

Gast
Roelf
november 10, 2020 09:46

Ik vind mezelf smeerolie volgens die kwal beau, ik vind het een smeerpijp met zn arrogante kop

Gast
JoopH
november 10, 2020 04:04

Wie denkt Beau eigenlijk dat ie is? Ongevraagd een negatieve mening geven over zo’n stoere vrouw als Fidan? Nee dat doet Beau niet, daarom zit ie bij RTL 4, gedwee doen wat de bazen van RTL zeggen, all about the money en kijkcijfers.

Gast
Rotterdammert2
november 9, 2020 22:47

Ik heb geen TV maar ik ken Fidan uiteraard wel. Wie is toch die Beau die er bijna van door is?

Gast
Marian
november 9, 2020 12:28

Ben het voor t grootste gedeelte wel met Beau eens! Vooral als Fidan haar eigen ervaringen gaat vertellen! Dan voel je al precies vanuit welke richting haar vraag gaat komen! En haar mening ( b.v. over abortus) is niet interessant, als je die gaat ventileren sla je de hele discussie of t hele gesprek dood! Van mij mag Fidan dan ook weg! Denk dat Renze Klamer het heel goed alleen doet!! Fidan voegt niets toe!

Gast
Frank
november 10, 2020 01:50
Antwoord op  Marian

Je hebt er weinig van begrepen. Het was Renze die met zijn christelijke achtergrond abortus aan de kaak stelde. Fidan nam hier geen positie in.

Gast
JasperV
november 9, 2020 12:04

Beau kan beter zelf zijn mond houden, zoveel verstandigs komt er niet uit.

Gast
Kwaaie Pier
november 9, 2020 10:50

Valt mij tegen van Beau wie is hij om zn collegas af te vallen !!

Gast
annoniemus
november 9, 2020 09:57

Wat denkt die klootzak van Beau nou eigelijk wel , dat hij zich de mond liet snoeren door Akwasi , daarom hoeft een ander dat niet te doen , er zijn ook mensen met een eigen mening zoals Fidan Ekiz !

Gast
saperdeflap
november 9, 2020 10:29
Antwoord op  annoniemus

Het is een flapdrol en ”Starfucker” pur sang! Een vervelende betweter en blaaskaak, was hij al!

Gast
mrGer
november 9, 2020 09:50

Fidan Ekiz brengt nieuw elan aan de tafel; dat la die laffe presentatoren altijd braaf in het midden te vinden zijn deugt ook niet.

Gast
Sender
november 9, 2020 08:59

Het is 2020 en Ekiz mag zeer zeker kritische vragen stellen en kritische opmerkingen maken.
Tv moet eerlijk en nietsverhullend zijn, kritisch daar waar nodig, zonder op te ruien en mensen nog meer tegenover te plaatsen. Dat is zo beangstigend. Kijk naar Amerika waar de onderlinge tegenstellingen nog groter zijn en het bijna onleefbaar wordt. Willen we die kant op?
Het gezeur over met name links doet niet ( altijd) ter zake. Dat moet mogelijk zijn bij een omroep als BNNVARA, dat zagen we in de jaren tachtig al toen een pittige jongere dame ‘ Sonja op maandag’ ‘Sonja op dinsdag’ ( en Goed nieuws show enz) presenteerde.
Barend werd vaak verguisd of brutaal/fel bevonden maar kon ‘opereren’ in een heel ander tijdperk zonder social media en het feit dat iedereen tegenwoordig op iedereen lijkt te letten behalve naar zichzelf.
Dus Ekiz mag net als Barend destijds haar mening ventileren.
En het geluid van BNNVARA mag best links zijn, WNL laat andersom een rechts geluid horen. Ieder filtert er dan maar voor zichzelf het beste of meest bruikbare uit.

Gast
Marian
november 9, 2020 12:35
Antwoord op  Sender

Jahahaha….maar dat vind ik nou net t probleem, ze is kritisch, niet links alleen maar Rotterdams ( alsof dat een mening is) ( z.g. tegen het grachtengordel gebeuren, alsof die alleen maar bij Mathijs zaten🙈 ( Mathijs blijft de allerbeste en dat gaat Fidan in ieder geval nooit halen)

Gast
Harry
november 9, 2020 08:56

Beauze wolf is verslagen:

Prinses Fidan heeft de

talkshow wakker gekust!

Gast
Pelvis Stresley
november 9, 2020 06:34

Dat recht om de persoonlijke mening boven alles uit te laten toeteren, vooral als het past in het linkse ‘frame’ keurslijf, is alleen toegestaan en volledig voorbehouden aan zijn vriendin eva jinek.

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 22:51

Corona vindt ook dat influenza z’n bek moet houden. Jouw luchtweginfecties zijn nu van mij! Begrepen!?

Gast
Momo
november 8, 2020 21:52

“Dat doen al haar andere collega’s ook, maar dan niet zo aan de oppervlakte.”

Dat doen ze zeer zeker wel, alleen is hun mening links en dus wel oké

Gast
Willy Wortel
november 8, 2020 20:52

keek al niet meer naar van E.D., is mij te links en slinks met zijn gepamper van drugsgebruikers! er waren wel andere mensen, die dat (ook wel weggegooide) geld konden gebruiken.

Gast
Özden Tuna
november 8, 2020 20:19

Beau is bang om van zijn voetstuk gestoten te worden. Ordinair apenrotsgedrag.

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 22:53
Antwoord op  Özden Tuna

Dat machogedrag zou je toch niet van zo’n zachte, invoelende Belle verwachten, toch?

Gast
Karel
november 8, 2020 19:30

Er bestaat geen echte vrijheid van meningsuiting, zelfs al roep je nergens toe op en beledigen je geen groep dan nog wordt je van alle kanten veroordeeld al dan niet door de rechter. vrijheid van meningsuiting wordt verder uitgehold door die **** moslims met hun hang naar een geloof uit het stenen tijdperk.

Gast
Karel
november 8, 2020 19:31
Antwoord op  Karel

overigens geldt dat ook voor democratie ook die bestaat niet echt.

Gast
Karel
november 8, 2020 19:31
Antwoord op  Karel

en privacy…moet ik nog ff doorgaan…

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 22:59
Antwoord op  Karel

Spijker, kop

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 22:59
Antwoord op  Karel

Daar geef ik je 100% gelijk in.

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 22:58
Antwoord op  Karel

Niet de moslims tasten onze vrijheid het fundamenteels aan, Karel, het is dat boven ons geplaatste tuig, dat alleen maar luistert naar het grote geld, dat oorlog na oorlog voert en vluchtelingenstromen op gang brengt.
Straks zijn het de moslims, die als enigen nog de ballen hebben om te vechten voor hun en onze vrijheid.
Wat een klepzeikers zijn Nederlanders toch. De Nederlander heeft geen geloof. Hij heeft zijn vertrouwen in geld gesteld. De moslim heeft tenminste nog een God met principes. Het enige principe van de “Hollander” is z’n zuur verdiende centjes, die hij met kromme vingers bij elkaar graait, maar waarvan hij steeds meer moet afstaan aan de ergste criminelen ooit.

Gast
ROTTERDAMMER
november 8, 2020 18:16

Beau is vast besmet met het Arie Beaumsma virus… de deugkneus uithangen

Gast
anonymous
november 8, 2020 17:06

Beau heeft een punt.
Je hebt geen talkshow om steeds je eigen mening te geven.
Bij Fidan was het elke avond; ik wil het hier even over hebben, of er viel mij iets op, of; ik vind….
Pauw en Jinek openden ook niet met een verhaaltje waar ze hun mening gaven.
Denk trouwens dat Fidan niet meer terugkeert bij de NPO.

Gast
Momo
november 8, 2020 21:53
Antwoord op  anonymous

“Pauw en Jinek openden ook niet met een verhaaltje waar ze hun mening gaven”

Nee, dat deden ze gewoon de hele show door…

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 23:01
Antwoord op  Momo

lol

Gast
Maup Caransa
november 8, 2020 16:22

En loop in het gareel.

Gast
Ger
november 8, 2020 16:12

FIDAN, doorgaan. Heerlijk oprecht. Beau is van hetzelfde kaliber als ene Jort K. Lulletjes, opzitten.

Gast
Dorine
november 8, 2020 16:11

Beau heb ik altijd een erg prettige presentator gevonden, omdat hij zich regelmatig liet leiden door zijn emoties en dan met stevige meningen kon komen. Hij liet daarmee de mens Beau zien.
Vreemd dat hij dit dan gezegd zou hebben en dat zou mij dan bijzonder tegenvallen!!

Gast
anoniem
november 8, 2020 15:58

Sorry.. Heb behalve op MC er verder niets van meegekregen.. :-)

Gast
Gerard
november 8, 2020 15:52

Ik zou die smerige klootzak graag achter mijn auto vastbinden en het dorp rondslepen.

Gast
Bernd
november 8, 2020 17:18
Antwoord op  Gerard

Wat is dat voor een idiote reactie?

Gast
Ruud
november 8, 2020 22:52
Antwoord op  Bernd

Inderdaad. Vraag me af wat ‘Gerard’ gesnoven heeft…

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 23:05
Antwoord op  Gerard

Kinderlijk trapauto fantasietje.

Gast
Gwen
november 8, 2020 14:34

VVMU

Gast
Fox
november 8, 2020 16:34
Antwoord op  Gwen

Inderdaad. Beau geeft gewoon zijn mening. Maar dat mag niet van mensen die graag met termen als vvmu schermen.

Gast
Paul
november 8, 2020 19:27
Antwoord op  Fox

het gaat beiden kanten op, dus beau mag het zeggen maar fidan ook en misschien is het wel het format van het programma dat fidan haar mening geeft. Niet zo slap lullen dus Fox met je vooroordelen…racist.

Gast
Momo
november 8, 2020 21:55
Antwoord op  Fox

@Fox

Tering, wat ben jij dom. Het is Beau die vindt dat Fidan niet haar mening mag geven.

Gast
Castor
november 10, 2020 08:21
Antwoord op  Fox

Je snapt geen fuck van vvmu, Beau mag zeker zijn mening geven maar deze mensen zijn het niet met hem eens .

Gast
Donald
november 8, 2020 14:23

Maar Jinek mocht / mag natuurlijk wel haar eigen mening geven, want dat is de enige juiste mening. Eng is dat, tv kletskoppen die het publiek gaan vertellen dat andere mensen hun mond dicht moeten houden. Als de Nos je boycot dan doe je dus iets goeds en lik je niet de aars die je voedt.

Gast
Ron
november 8, 2020 14:17

Hier heeft hij wel een punt. Fidan probeerde opzichtig een ander geluid te laten horen dan doorgaans te horen is, maar dat moet geen trucje worden zodat het opzichtig wordt zoals afgelopen seizoen maar wat vaak deed. Onder het mom ‘kijk mij eens niet politiek correct zijn’.

Gast
A van den Boom
november 8, 2020 13:35

Fidan Ekis geweldig de enige talkshow waar ik naar keek voor de rest rommel saai mensen proberen een richting op de schuiven onwaarheden

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 23:07
Antwoord op  A van den Boom

Saaie show maar Fidan is een geweldig mens.

Gast
Uuuh
november 8, 2020 13:17

Ja, het is van oudsher gebruikelijk dat een presentator primair vragen stelt en de eigen mening zoveel mogelijk onder de oppervlakte houdt. Maar dat hoeft nog geen wet te zijn. Bovendien heeft Fidan een andere achtergrond. Zij is een journalist en opiniemaakster. Het zou juist heel vreemd zijn als zij opeens nergens meer een mening over zou hebben. Daarom is zij daar ook neer gezet. Met Fidan is er misschien wel een verschuiving gaande waarin presentatoren meer ruwe olie zijn ipv smeerolie. Beau klinkt nu een beetje ouderwets. Dat verbaast mij wel. Waar is de tijd gebleven dat hij op tv demonstratief een brief van een advocaat doorscheurde?

Gast
joost
november 8, 2020 13:16

Beau wil zijn linkse kontje er bij de NPO indraaien. Wel een beetje doorzichtig Beautje.
Ook hij denkt: “wiens brood met eet diens woord men spreekt”.
Fidan ga door, blijf je eigen mening verkondigen met je frisse TV presentatie !

Wij zijn het eenzijdige gel.l van de staatsomroep helemaal zat en kijken steeds meer Netflix om van die indoctrinatie af te zijn.

Gast
Aluhoeden ontwerper
november 8, 2020 23:10
Antwoord op  joost

Ik blijf NPO kijken met als motto “Ken uw vijand”. Die vijand dat zijn allemaal marionetten en niet van ons.

Gast
Auguust
november 8, 2020 13:15

Als er een zijn nek moet houden is het Bau wel. Zijn presentatie kan niet tippen aan die van Fidan. Bau is een zalvende politiek correcte zak.

Gast
Anoniem
november 8, 2020 15:58
Antwoord op  Auguust

Heel goed Joost fidan heeft ballen ze geeft iets aan en dat op een linkse zender die met zijn zijn correctheid ons land naar een politieke islam leidt de linkse correctheid het wegkijken van echt een wezenlijk gevaar dat zich ontwikkeld het is ook stil in de Blackligtmatter groep of bij de homoos lesbiennesbisecuelen al jullie vrijheden zijn in gevaar of wat dan ook terwijl deze groepen het eerste weggevaagd zullen worden hoofd eraf chop chop de moslims hoe aardig ze ook zullen zijn zijn wandelende tijdbommen van de een op andere dag zijn ze radiaal gooien bommen oefenen geweld uit of ze bedreigen elkaar bang voor elkaar daarom ook tijd dat extreemrechts zich gaat ontwikkelen want onze vrijheden lopen gevaar de joden dat was vreselijk maar de islam die onze vrijheden aanvalt dat gaan we niet pikken ook onze kinderen lopen gevaar onze toekomst in het westen met de gastarbeiders hebben we zelf deze terreur binnen gehaald perse onder wordt ik extreemrechts ja zegt rutte een leraar bedreigen moet niet kunnen haha wie is hier gek wie kijkt hier weg en wie leeft in doodsangst de lerraar
Gewoon de doodstraf terug en wij als westerse wereld moeten in naam van de vrijheid netwerken ontwikkelen om dit wezenlijke gevaar te bestrijden op dit moment zitten islampersonen programma’s te maken om bewust ons aantekeningen vallen ze zijn hier geboren en ze haten ons fidan is top laten we haar beschermen God weet wat ze over zich heen krijgt en beau is een zwakkeling zijn kinderen zul,len de terreur van islam ervaren dat wordt hun wereld als we niks doen gelu,kig zijn we wakker

Gast
Bromsnor
november 8, 2020 20:33
Antwoord op  Anoniem

Punt.

Gast
Bromsnor
november 8, 2020 20:35
Antwoord op  Anoniem

Maar je hebt wel een punt.

Gast
Cafeine
november 8, 2020 20:53
Antwoord op  Anoniem

Hoewel je een punt hebt, kom ik ze in je betoog niet tegen. Wel verdwaalde komma’s

Gast
😷Paulus
november 8, 2020 13:09

😷Mooie Fidan👩‍🦳moet doen waar ze goed in is. Ieder zijn ding. Beau moet met andere zaken bezighouden dan nonsense😳 uit te kammen.

Gast
Piet Grijs
november 8, 2020 13:02

Beau van ED is familie van de chef redactie van de NOS. Dus Beau is volstrekt objectief, hoor! (En gij geleuft dat…?).

Gast
Bea
november 8, 2020 12:57

Beau zegt hier eigenlijk gewoon, als je het doet (doet iedereen), doe het dan bedekt en tussen de regels door.Eigenlijk zou ie kunnen zeggen, ga het eerst maar ergens goed leren.

Gast
Rutte
november 8, 2020 12:49

Zeg dan tegen de mensen, je moet gewoon je bek houden, want dat zeg ik ook. Om vervolgens ladingen onterechte kritiek te krijgen, maar daar leer je mee om te gaan.

Gast
Bea
november 8, 2020 12:59
Antwoord op  Rutte

Geen geld naar griekenland en zuid europa, iedereen gaat er op vooruit. Dat heeft rutte gezegd.

Gast
Och Och
november 8, 2020 15:39
Antwoord op  Rutte

Zuurpiet!!!!!!!

Gast
Willie
november 8, 2020 12:41

Lafbek die vrouw durf te minste haar eigen mening te geven maar het paste niet in het media straatje.

Gast
Sender
november 8, 2020 12:34

Oneens.
Tijd voor eerlijke geluiden met minder ja- en amen knikkers.

Gast
Mike
november 8, 2020 12:32

Die eikel had zijn bek moeten opentrekken tijdens echte discussies, bijvoorbeeld met Akwasi… via een interview in een krant durft hij wel. Stoere jongen hoor… zegt meer iets over hem dit…

Gast
Brabants boerke
november 8, 2020 15:44
Antwoord op  Mike

Het zijn allemaal meelopers, schapen noemen ze dat. Van Erven Dorens heeft geen eigen mening. Het is een grote slappe zak. Een ander mag niks zeggen, en hij durft niks te zeggen. Watje.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen