Bas Muijs voelt zich Heintje Davids van Goede Tijden Slechte Tijden

Bas Muijs keert wéér terug in Goede Tijden Slechte Tijden; hij is vanaf dinsdag te zien in de RTL 4-soap. Zelf begint de acteur zich nu ook een beetje de Heintje Davids van de soapserie te voelen.

Bas Muijs Beeld: RTL Boulevard

De acteercarrière van Bas Muijs is nooit écht van de grond gekomen, dus die kortstondige comebackjes in Goede Tijden Slechte Tijden kan hij goed gebruiken. Nu keert hij dus alwéér terug. “Ja, voor de vierde keer alweer terug. Dat is een beetje een Heintje Davids-gevoel”, vertelde de acteur gisteren in RTL Boulevard.

‘Wanneer keer je terug?’

Bas merkt dat mensen hem eigenlijk alleen kennen van GTST. “De meest gestelde vraag aan mij is altijd: ‘Wanneer kom je nou weer terug in je rol als Stefano in Goede Tijden, want we missen je zo erg?’ Ik krijg bijna dagelijks die vraag en dat is aan de ene kant heel vleiend, maar aan de andere kant word je er ook wel eens een keer moe van.”

Zijn terugkeer heeft te maken met de vermissing van Ludo Sanders. “Ludo is natuurlijk weg, kwijt. Leef hij nog? Dat is de grote vraag. De familie Sanders is in rep en roer. Als Ludo daadwerkelijk zou verdwijnen, dan zou dat wel een aardschok teweegbrengen in de showbizz, zou ik bijna willen zeggen. Ik ga er niets over verklappen.”

Ferry Doedens

Het personage van Bas is de soapvader van Ferry Doedens. Op de drempel van diens vertrek, zijn ze in GTST nog even met elkaar herenigd. “Spelen met Ferry Doedens is hartstikke leuk. Het is een jonge vol energie en we kunnen het op persoonlijk vlak heel goed met elkaar vinden. Dat hij gaat verdwijnen uit de serie, vind ik niet alleen als ‘vader’, maar ook als collega-acteur heel erg jammer.”

Hoe lang gaat zijn comeback eigenlijk duren? “Ik zal niet in een vaste rol terugkomen, maar in een tijdelijke rol zoals ze dat dan noemen. Van een paar weken, laten we het daarop houden.”

Meld u aan
Laat het mij weten wanneer er
24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marga.
november 23, 2020 01:32

Niks over de poepdoos.
Patty Brard verdient een bos bloemen.
Als ze in het potje heeft gedaan.

Gast
Marga.
november 23, 2020 01:30

Haha
Wie?
Wie is die man?
Wie is die nietszeggende nobody?

En nog ff wat.
I don’t give a shit.

Iedereen heeft recht op z’n eigen realiteit.
En deze mens ook.
.

Gast
azijnzeiker
november 22, 2020 12:11

Heintje Davids grappig het komen en gaan, dat weet de verwende jeugd niet. Plus zelfs de kijk mijn het eens weten de generatie daar voor niet.

Gast
gtstfites
november 22, 2020 12:05

Echt een goede acteur hij krijgt veel te weinig rollen in Nederland.

Gast
Duco van Deugen
november 22, 2020 11:24

Eerst even uitleggen wie Heintje Davids was. De huidige snowflakes hebben daar immers geen benul van…

Gast
Bennie Dood
november 22, 2020 10:59

Heintje Davids had een reden!

Gast
Ron
november 22, 2020 10:38

Las geruchten dat Ludo niet meer terugkeert en dat ook Janine er uit geschreven gaat worden, op eigen verzoek. Maar het is wat met die oud gediende, die komen en gaan ook weer. Ze kunnen beter hem, of zo’n oud gediende permanent laten terug keren.

Gast
Bart
november 22, 2020 11:21
Antwoord op  Ron

Tuurlijk komt Ludo wel terug. De grootste schurk die er zo lang in de soap zat die gaat er toch niet op deze manier uit? Misschien dat het even duurt maar eruit is ie niet. Gerucht kan we kloppen maar gaan Erik en Caroline er na zijn terugkomst gewoon samen uit.

Gast
gtstfites
november 22, 2020 12:06
Antwoord op  Bart

Erik de Vogel doet hoogstwaarschijnlijk mee in widm, maar hij is dan erg lang uit beeld.

Gast
Asjemenou
november 22, 2020 12:15
Antwoord op  gtstfites

Dat heet concessies doen, kijk hij kan een break nemen. Maar daar staat tegenover dat er een goede verhaallijn tegenover moet staan.

Gast
Asjemenou
november 22, 2020 12:16
Antwoord op  Ron

Dan blijft Nina alleen achter?

Gast
Ilona vonk
november 22, 2020 10:25

ik las ergens dat ludo in januari weer terugkomt.

Gast
Xavier
november 22, 2020 10:10

Goddank zelf maar 1 keer terug hoeven te komen voor een herhalingsoefening. Dit lijkt me de hel, 4 keer.

Gast
Bart
november 22, 2020 10:02

Eigenlijk zou hij er gewoon in moeten blijven. Lijkt me een aardige gast. Er moet toch wel een manier zijn om zijn radioshow bij Omroep West te combineren met de opnames van GTST?

Gast
putting
november 22, 2020 11:22
Antwoord op  Bart

Dan moeten alle opnames met hem aan het eind van de ochtend of begin middag beginnen. Denk niet dat collega’s dat willen.

Gast
Bart
november 22, 2020 11:41
Antwoord op  putting

Waarom zouden die dat niet willen? Alsof iedereen altijd maar om 8.00u wil beginnen. Dat gaat zo vaak mis in bedrijven waar mensen onregelmatige diensten hebben. Vaak word gedacht we moeten iedereen steeds wisselende diensten geven zodat ochtend/middag/avond en soms nacht rouleert. Terwijl de meeste mensen in een bedrijf dit helemaal niet fijn vinden. De een wil graag vroeg werken, de ander juist laat en weer een andere het liefst altijd s’nachts. Het zou prima kunnen bij GTST en die opnames met Bas hoeven en zijn niet dagelijks. Kun je best allemaal in 1 of 2 dagen doen.

Gast
Suomynona
november 22, 2020 15:03
Antwoord op  Bart

Het is duidelijk dat je geen idee hebt hoe het werkschema van een soap ineen zit. Is niet erg, maar stellen dat het allemaal in 1 of 2 dagen te doen is kán gewoonweg niet, of er moeten over de hele lijn enorme concessies worden gedaan en dat zorgt ook weer voor (inhoudelijke) problemen.

Daarnaast: als je voor een soap als GTST werkt heb je het niet voor het zeggen wanneer je zin hebt om te komen werken of niet. Stel je voor zeg, dan zou er geen aflevering meer volledig zijn op den duur. Sta je op het callsheet voor 08:00 uur ingepland, dan moet je er simpelweg zijn. Ochtendmens of niet, verplichtingen elders of niet.

Gast
Bart
november 23, 2020 08:29
Antwoord op  Suomynona

Ik zeg niet dat alles in 2 dagen opgenomen moet worden. Ik heb het over de scènes met Bas. Als iedereen graag wil dat hij voor vast terugkomt dan kan daar rekening mee worden gehouden in de roosters. Het hoeft toch niet zo te zijn dat andere acteurs daar problemen mee hebben?

Werkschema’s kunnen overal in overleg tot stand komen dus ook bij een soap. Ik weet dat omdat ik zelf ook roosters en werkschema’s maak op mijn werk. Er valt altijd en overal een mauw aan te passen.

Mocht een keer anders uitkomen dan doet Bas een keertje niet die ochtendshow op de radio.

Gast
Sport 7 kijker
november 22, 2020 10:01

Wat een vreugde dat Lucas uit de serie verdwijnt! Nooit meer veerboot doedens op tv!

Gast
*Buurvrouw Benthe*
november 22, 2020 09:31

Pas op!!! Mijn buurvrouw Benthe is weer aan het ………..

Gast
Harry :-D
november 22, 2020 09:21

Beetje raar dat zo’n onbeduidende acteur
zichzelf vergelijkt met een voormalige
grootheid uit de theaterwereld…

Gast
Jannes van Loon
november 22, 2020 09:19

Altijd leuk als oud gediende weer terug keren.

Gast
Henry van Opzouten
november 22, 2020 08:42

Echt superfijn om de mens achter de sosp-acteur te leren kennen. Hiervan wordt ik echt blij. Van Bas Muijs had ik namelijk nog nooit gehoord maar hij blijkt dus de rol van vader te vertolken van Ferry D. die op zijn beurt weer verslaafd aan de coke is geraakt.
De man Ludo was een paar weken geleden hier en die is dus vermist maar niet dood..

Het zou leuk zijn hiermee door te gaan MC voor alle bezoekers die nog nooit GTST hebben gezien, ben benieuwd hoe het met Katja is, of speelt zij niet meer mee?

Gast
Akwasie
november 22, 2020 08:54
Antwoord op  Henry van Opzouten

Jawel nog steeds, ze speelt een sloerie op leeftijd. Op haar oude dag heeft ze nog een kind op de wereld geschopt. Wie de vader is weet niemand, waarschijnlijk Arnie.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen