Angela de Jong kotst op bril Margriet van der Linden

Angela de Jong wordt doodziek van de nieuwe bril van Margriet van der Linden. Ze vindt dat het véél te veel afleidt en pleit daarom voor een bril-exit. Dat schrijft ze in een boze column in het AD.

Margriet van der Linden Foto: KRO-NCRV

Het is voor het eerst dat Angela een tirade schrijft over de bril van een tv-personality. Zelfs Luuk Ikink is daar nooit slachtoffer van geworden, maar Margriet krijgt er nu wél flink van langs. “Ik heb lang getwijfeld of ik deze column zou schrijven”, mijmert de opiniediva vanaf haar bezemsteel.

Retromontuur

Tóch doet Angela het. Het zit haar namelijk hoog en niet zo’n beetje ook. “Het probleem is: die bril is niet te missen en irriteert me elke avond weer. Geef maar toe: het nieuwe accessoire van mrs. M is bij u in de woonkamer ook niet onbesproken gebleven.”

Het is op zich geen lelijk model, vindt Angela, die spreekt van een ‘retromontuur’, maar het is wél een probleem dat je haar ogen daardoor niet meer ziet, schrijft ze. “Het is een combinatie van de reflectie van de glazen en de brug van het montuur die net te laag zit. En dat stoort op tv.”

Angela vreest feministen

Margriet onderschat de importantie van haar uitdrukking, denkt Angela. “Het is namelijk geen radio. Je wilt zien hoe iemand kijkt als hij of zij een vraag stelt. Serieus, koel, spottend, nieuwsgierig of meelevend?”

Dat wil de kijker ook bij Margriet herkennen, stelt ze. “Ik mis de schalkse blik van Margriet.”

Angela vreest dat haar kritiek op de bril niet in dank wordt afgenomen. “Ik kan de reacties uit feministische hoek al uittekenen.”

Liefde bekoeld

De liefde tussen Angela de Jong en Margriet van der Linden is eerder dit jaar flink bekoeld. Waar de AD-diva aanvankelijk nog een groot fan was van de presentatrice, denkt ze daar nu anders over.

Angela vindt Margriet tegenwoordig veel te links-activistisch en trok daarom in de lente haar steun in.

De column van Angela kunt u hier lezen.

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
P. Bakker
november 8, 2020 20:37

Waar bemoeit Angela de Jong zich in Godsnaam mee….?!
Als iemand een bril wil – of vaak zelfs moet – dragen, bijvoorbeeld vanwege bijziendheid – dan zij dat maar zo!

Iemand afzeiken is altijd wel heel erg makkelijk!
(Misschien kan brildragen weleens een medische reden hebben, nepviroloog A de Jong!)

Dat het tussen u – Britt Dekker en Marcel van Roosmalen nooit meer goedkomt, heeft u toch echt aan uzelf te danken, neem me niet kwalijk!

Er zijn vijf personen – Sylvana Simons nog niet eens meegerekend – die ik absoluut niet meer op radio en televisie wil horen, te weten:

Jankwijf en Boerentrien Eerste Klas – Yvon Jaspers.

Zelfingenomen Amsterdamse Grachtengordel-geilneef – Matthijs van Nieuwkerk, die mensen nooit laat uitpraten – de Andries Knevel van BNN-VARA.

Marc Marie Huijbregts, vriend van boven genoemde DWDD-kakker(lak), die op mij overigens altijd een quasi-geïnteresseerde indruk maakte naar de andere tafelgasten, met zijn achterlijke Buddy Holly-bril en kale rotkop.

Paul de Leeuw, die zelf een van de grootste relnichten op TV is – en het IQ heeft van een zeer zwaar verstandelijk-beperkte puber – en dit vind ik wel heel rtoevallig – “plotseling” een hekel krijgt aan het woord PISNICHT – terwijl hij mensen het bloed onder de nagels vandaan treitert!
(De mannelijke versie van Sylvana Simons).

Tenslotte: Uzelf, mevrouw Angela de Jong – met uw eeuwige gezeur en ge-zeik over het gemis van het programma De Wereld Draait Door!

Gast
Tonny
november 8, 2020 13:40

Angela, get a life!!

Gast
Jules
november 8, 2020 12:17

Margriet doet dit met opzet. Door de raar zittende bril krijgt ze aandacht.

Gast
Akwasi
november 6, 2020 20:01

50 jaar en een look van 75 heeft oma M

Gast
Jans
november 6, 2020 18:47

Ik zag net bij de promo dat Angela volkomen gelijk heeft.
Ze heb een balkje voor de ogen.

Gast
snoezigkleinhertje
november 6, 2020 16:33

Het probleem van die Margriet is dat ze thuis geen leiding krijgt van een man ook moet ze de nodigen corrigerende tikken ontberen .

Gast
Storm ’t Hart
november 6, 2020 13:46

Wat kijkers betreft verslaat M iedereen.

Top Margriet , laat die Angela maar dom boeren!!!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 6, 2020 17:46
Antwoord op  Storm ’t Hart

16 miljoen Nederlanders vinden dit randfiguur niet de moeite van het bekijken waard. Zo kan je het ook zien.

Gast
Lisa
november 6, 2020 13:03

WAT EEN NIEUWS WEER.. POEHOE, BRENG EENS NIEUW BETER NIEUWS, JE VALT IN HERHALINGEN DOOR DIE MENSEN ELKE KEER MAAR WEER TE NOEMEN, DIE KRIJGEN AL GENOEG AANDACHT. IETS WAAR WE ECHT NIET HADDEN GEDACHT. POEHOE HE, WAT EEN NIEUWSWAARDIG NIEUWS

Gast
robert
november 6, 2020 12:44

Lekke niveau weer dit issue.

Gast
Josefien
november 6, 2020 12:28

Angela degradeert zichzelf met commentaar op een bril.

Gast
Fox Mulder
november 6, 2020 12:24

Zolang ze d’r snor niet laat staan, is het wat mij betreft prima.

iemand koffie?

Gast
vrouw M
november 6, 2020 12:07

Ik vind het een mooie bril die ik draag. Angela kan het niet hebben dat ik zo links ben.

Gast
Bart
november 6, 2020 11:45

Helemaal eens met Angela!

Die bril is speciaal uitgekozen om haar er wat intelligenter en kunstzinniger uit te laten zien. Het probleem is echter dat je nu alleen maar naar die bril kijkt als ze in beeld is.

Over dat linkse activisme heeft Angela ook gelijk. Nog nooit heeft het er in een talkshow zo dik boven op gelegen. En waarom ineens zo bij de KRO-NCRV? En waarom doet Margriet op sommige momenten zo hysterisch?

De NPO had gewoon het hele jaar DWDD moeten programmeren en daar gewoon mee door moeten gaan. Met uitzondering van december en de zomer. Met nieuwe presentatoren. Dat had even wennen geweest maar het was wel de perfecte show op dat tijdstip. DWDD met nieuwe presentatoren had ook door meerdere omroepen gemaakt kunnen worden. Herman van Zandt, Frank Evenblij, Dione de Graaf en Carrie ten Apel hadden goede overvolgers kunnen zijn.

Gast
Bart
november 6, 2020 11:45
Antwoord op  Bart

Opvolgers bedoelde ik

Gast
Mark
november 6, 2020 11:37

Zo’n bril had de oma van mijn oma ook. Volgens mij liggen er nog wel een paar ergens te rotten. M mag die in het kader van designer retro voor een paar honderd euro zo overnemen.

Gast
Jan
november 6, 2020 11:11

Ik zit elke keer te wachten totdat Kapitein Haddock, professor Zonnebloem, Jansen & Janssen en Bobby het beeld in schuiven als ik weer een nieuw aflevering van DitisKuifje kijk.

Gast
Donald
november 6, 2020 11:10

Ik kots op M. Programma gemaakt door Van Brekel, partner Ollongren, zwaar ondersteund door Rijxman. Allemaal d66 krapuul om de domme tv meute wel even goed in te hameren wat de juiste mening is / moet zijn.

Gast
Blonde stoot
november 6, 2020 11:33
Antwoord op  Donald

U heeft helemaal gelijk.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 6, 2020 17:44
Antwoord op  Donald

Amen brother.

Gast
Ma ma yo
november 6, 2020 11:03

Margriet is zo’n mens die maar pot is geworden omdat er werkelijk geen enkele man op wilde kruipen. Zelf ik zou em liever in een dood lijk hangen dan in dit vormeloze zure gedrocht.

Gast
Neutrale lezer
november 6, 2020 11:22
Antwoord op  Ma ma yo

Dood lijk? Gelooft u in zombies?
Wilt u voortaan beschaafd en inhoudelijk reageren?

Gast
anoniem
november 6, 2020 10:40

angela ga je huis schoonmaken

het is een puin hoop bij je thuis

what you see
what you get

je uiterlijk zegt al

wat voor vies vrouw je bent

we ruiken je als je met de fiets naar kantoor komt

zweet lucht en je tanden steeds met je tong ruitenwisseren

Gast
Frank Drebbing
november 6, 2020 10:38

Papieren zak over haar kop. En teken er een gezichtje op met een merkstift. Veel mensen vinden dat een opluchting. Is niet echt moeders mooiste

Gast
robb
november 6, 2020 10:33

Om een Kollum te wijden aan een bril gaat wel heel ver en word ook persoonlijk ,vrijheid van menig is ook vrijheid hoe iemand er uit wil zien.

Gast
JasperV
november 6, 2020 10:32

Angela heeft gelijk, M ziet er niet uit met die bril, maar ook niet met dat eeuwige mannenpak.

Gast
mrGer
november 6, 2020 10:24

Het mag duidelijk zijn: Angela is BOOS!!!!
Potverdriedubbeltjes; al weken is M terug en Angela nog niet 1x uitgenodigd, jaha, dan kun je ze krijgen.
Wie denk die trien wel dat zij is. Met die bril. Stel je niet aan schele, beetje bril opzetten, hoe haal je het niet alleen in je hoofd, maar zelfs op je toet. Oh, anders zie je niks, nou en, hoeft ook niet, wij zien jou en dat is dus vanaf vandaag geen feest meer.

Gast
Luister
november 6, 2020 10:22

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Angela TVprogramma’s moest analyseren i.p.v. accessoires.

Gast
Analist
november 6, 2020 10:21

Als M. ook nog een hele wijde oude tuinbroek aantrekt ziet ze er helemaal uit als een tegen mannen strijdende verzuurde manwijfpot uit de jaren zeventig.

Gast
freek
november 6, 2020 10:18

Nu zit er eindelijk een vrouw, de natte droom van de NPO gaat ze er steeds meer als een man uitzien?!
Inhoudelijk is Dit is M al op zijn zachts gezegd ruk en nu wordt je ook nog afgeleid door het uiterlijk van de presentatie.

Gast
Karel
november 6, 2020 10:16

“Sticks and stones may break my bones, but there will always be things to offend a feminist.”
– Peter Lloyd –

Gast
Compromisgevoelige feministe
november 6, 2020 10:15

Van mij mag de bril blijven als de draagster op staande voet wordt ontslagen.

Gast
Jos
november 6, 2020 10:04

Nu is het wel duidelijk, wat angela eigenlijk aan het doen is. Ze probeert gewoon reacties uit te lokken. De kijker/ lezer trapt daar niet meer in. Ik heb nog nooooit iemand gehoord over de bril. Wat we wel al vaak genoeg hier hebben kunnen lezen. Is de dikke reet van angela. Die elke dag een paprika zak chips eet. Volgens de sidekick van genee.

Gast
Karel
november 6, 2020 10:17
Antwoord op  Jos

no shit Sherlock

Gast
Jos
november 6, 2020 10:44
Antwoord op  Karel

Blijkbaar wist jij dat al heel lang, maar ik hoorde het. De sidekick van genee een keer zeggen. Dat angela op haar dikke reet zit en elke dag een zak paprikachips eet, maar ik begrijp uit jouw reactie, dat het algemeen bekend is.

Gast
Arie op Safari
november 6, 2020 11:31
Antwoord op  Jos

Dus de billen van Angela zijn zo dik, dat ze een eigen persoon zijn geworden en zakken chips kunnen eten.. grappig hoor…

Gast
annoniemus
november 6, 2020 10:02

Ze heeft gewoon een nieuwe brillen sponsor , een duikbrillen firma , en de autocue schijnt onzichtbaar meel te lopen in die bril !

Gast
Per Huismans
november 6, 2020 10:02

Volledig mee eens. Geen porum.

Gast
Trudy
november 6, 2020 10:02

Wanneer stopt dat vieze publiekelijke geboer en gekots van Angela de Jong nou eens?..

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door Trudy
Gast
xandertje
november 6, 2020 09:52

Aantal politieke gasten naar partij in Dit is M in 2020:

PvdA : 17
D66 : 6
CDA : 3
CU : 2
GroenLinks : 2
BIJ1 : 2
SP : 1
VVD : 1

Schande. Wat een diversiteit!

Gast
Joe Banana
november 6, 2020 09:56
Antwoord op  xandertje

Niets aan de hand, door zo’n brilletje ziet de wereld er heel anders uit.

Gast
Kees
november 6, 2020 09:51

‘Vanaf haar bezemsteel’, LOL

Gast
Pauline
november 6, 2020 09:33

Angela heeft gelijk, onbegrijpelijk dat haar 2 brillen niet eerst getest zijn, ontspiegelde glazen is een must als je presentatrice bent

Gast
Joe Banana
november 6, 2020 09:33

Deze gebrilde vetkuif is inderdaad niet om aan te zien en dat is een van de redenen dat ik niet kijk naar dit wanstaltige programma. Met dit uiterlijk, waar ook Angela de Jong zich terecht aan stoort, zet ze de kroon op het dagelijkse rariteitenkabinet dat M heet. Deze spreekbuis van “woke”, divers en progressief Amsterdam wordt volledig betaald door u en mij uit algemene middelen. Zodra deze wanvertoning van de buis wordt gehaald gaat hier de vlag uit.

Gast
*DE ECHTE*
november 6, 2020 09:23

Ik kots op pruiken Angela de Jong!!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen