Wouke geschoffeerd tijdens opnames in Tweede Kamer

Wouke van Scherrenburg werd gisteren in de Tweede Kamer onheus bejegend tijdens de opnames van haar nieuwe tv-programma. Dat vertelt de tv-maakster op Twitter. Al een tijdje werkt Wouke aan een zevendelige documentaireserie over de geschiedenis van het Binnenhof, die in februari en maart te zien zal zijn op NPO 2. De opnames zijn ondanks de coronacrisis in volle gang, maar het gaat er niet altijd even plezant aan toe. Ze vindt het niet kies hoe ze in de Kamer is behandeld.

Het was niet leuk, aldus Wouke. “Vandaag in de Tweede Kamer⁩ strenge controle in verband met corona. Ploeg, regisseur en ikke natuurlijk met mondmaskers, bode: ‘Hey, jullie staan niet 1,50 meter van elkaar’, na dertig seconden lang overlegje. Dat is verder natuurlijk ok.

Als dat volgens Wouke gewoon oké is, wat is er dan niet oké? “Niet ok: de agressieve toon en de plastic bezoekerspasjes, nodig om de deuren te openen, die uit een lade vol pasjes werden gevist. ‘Zijn die ontsmet’, vroeg ik. Diepe zucht en met zichtbare tegenzin ging er een desinfect-lapje over.

Ongelooflijk, vindt ze. “Me nog nooit zo onwelkom gevoeld. Ook het team, heel wat gewend inmiddels, was verbijsterd door de bijna vijandige bejegening, terwijl we ook maar gewoon ons werk kwamen doen.

Het is allemaal een kleine moeite, benadrukt Wouke. “Voordat ik zo’n pasje aanpak graag ontsmetting, temeer omdat het spul gewoon klaarstaat op hun desk.

Foto: RTL

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bram
oktober 14, 2020 12:23

Terwijl we ook maar gewoon ons werk komen doen…
Hahaha
Hoeft niet, laat maar, doei

Gast
arie
oktober 14, 2020 11:14

Wie denk mevrouw Scherrenburg dan we wie zij is ?
Gelden voor haar als ouwe gedateerde journaliste andere maatstaven?

De tik die Pim Fortuyn eens aan haar uitdeelde: “ach mens , gaat toch koken”,
is zij nooit te boven gekomen.

En altijd maar weer op die tv willen komen is achterlijk en ergerlijk.Zij voegt niks toe.

Gast
Caramba
oktober 14, 2020 10:34

Maar laten we wel wezen, overal waar Wouke komt “is het niet leuk”.

Gast
Caramba
oktober 14, 2020 10:33

Het is net met een winkelkarretje: hier is uw pasje, en daar de fles om ‘m te ontsmetten als u daar zo mee zit.

Gast
van der Graaf
oktober 14, 2020 08:37

“Ach mens ga toch de keuken in” zei Pim Fortuyn en hij had gelijk.

Gast
Corona-hoax
oktober 13, 2020 22:32

Our

Gast
Corona-hoax
oktober 13, 2020 22:31

Welcome to out world!

Nee, Wouke. Corona is heel slim.
Die pasjes zijn te min voor corona.

Betaald voetbal durft corona ook niet heen, aldus kabinet.
De andere sporten waar 1.5mleugen(wetenschappelijk niet bewezen) niet gehandhaafd kan worden gaan niet door
Corona is zo slim dat het onderscheid maakt. GrapperjewASO dacht en denkt er ook zo over…

Gast
critikast
oktober 13, 2020 21:40

Mevrouw Van Scherrenburg had, gezien haar loopbaan die achter haar ligt, waarschijnlijk verwacht dat de fanfare en de gehele tweede Kamer klaar zou staan om haar met applaus te verwelkomen. Wat een hoge dunk van zichzelf ! Bovendien , mevrouw Wouke, moet je dit op jouw leeftijd niet meer doen. Je houdt de ontwikkeling van jong talent tegen ! Je bent met pensioen en hoewel je blijkbaar de aandacht en de schijnwerpers mist, is je loopbaan echt voorbij en dien je het stokje over te geven. Ga lekker je centjes op maken en geniet van je rust in plaats van ons nog langer lastig te vellen. Het is gedaan met je, neem daar nu eens genoegen mee !!

Gast
Maup Caransa
oktober 13, 2020 20:50

010 dat krijg je niet klaar allemaal tokkies hier.

Gast
Nick
oktober 13, 2020 20:22

Waarom bemoeit deze fossiele gleuf zich dan ook overal mee?
Ga koken en houdt je muil!

Gast
010
oktober 13, 2020 20:07

Ik kan me de reactie van Wouke best voorstellen, ook haar hang naar het verleden. Toen werden mensen vriendelijk bejegend door in wezen eenvoudige functionarissen als bodes, receptionistes en dat soort mensen die door bazen werden gewezen op gastvrij gedrag. Tegenwoordig zegeviert een redelijk onbeschofte benadering, geen zin om aardig te doen en als die lieden goed zijn met internet dan moet je de sociale media maar eens lezen. Mensen, laten we doen wat Rutte bij herhaling bijna smeekt, laten we alsjeblieft wat meer discipline tonen om dat klote corona eindelijk eens de baas te worden.

Gast
Piet de Zwart
oktober 13, 2020 19:19

Mens, ga toch koken!

Gast
Gerard Cocks
oktober 13, 2020 18:53

Mens ga toch koken. En heeft Wouke dezelfde botoxleverancier uit Noord-Korea als Linda de Mol?

Gast
Baas
oktober 13, 2020 17:39

Hey? Is dat hoe mongolen tegenwoordig hé schrijven?

Gast
Sapperdeflap zeg!
oktober 13, 2020 17:32

@Karbonade, tja Pim kon – zoals meer politici – niet zo goed tegen kritiek en ‘lastige’ vragen’ en dan werd er al snel op de man/vrouw gespeeld. Hij kon vanaf de zijlijn leuk lullen en populair doen, voor de rest ‘veel geroeptoeter, maar weinig wol’.

Gast
anonymous
oktober 13, 2020 17:29

Moet deze D66 tut nou nog op tv dan.

Gast
Huismaker
oktober 13, 2020 17:22

Moest zij niet koken ?

Gast
Maup Caransa
oktober 13, 2020 17:19
Gast
Maup Caransa
oktober 13, 2020 17:14

Pim Fortuyn zie ga naar het aanrecht, nadat ze had gezegd dat hij een pedo Marokkaantjes was wat hij zelf had toegegeven met kleine Marokkaantjes.
Fortuyn deed het met Marokkaanse jongetjes.
nieuwsblad.be

Gast
Karbonade
oktober 13, 2020 16:52

Wat zei Pim Fortuyn ooit (terecht) tegen haar toen ze als een hijgerig hondje met haar microfoon achter hem aan bleef huppelen?
‘Ga lekker naar huis, koken. Veel beter.’

Gast
Brenda
oktober 13, 2020 16:42

nou ik zou een website oprichten, petitie straten en aangifte doen wat dit kan natuurlijk niet #sarcasme

Gast
Maup Caransa
oktober 13, 2020 16:35

Te lang 74 is jaar.

Gast
Beatrice
oktober 13, 2020 16:34

Hoe lang is die Wouke 1946 nu al niet op het binnenhof generaties oid. Niet wat veel zo?

Gast
Maup Caransa
oktober 13, 2020 16:31

shrink dat de samenleving nu echt op weg is denk jij maar een normaal mens niet, ik geef een reactie maar normaal niet, Ik heb geen plicht om andermans wanen te onderzoeken.

Gast
J.P.
oktober 13, 2020 16:31

Als je niks kan word je beveiliger. Kutvolk meestal.

Gast
Joris driepinter
oktober 13, 2020 16:13

Dat is normaal bij portiers en bewaking enz. Chagrijnige klootzakken die verder niets kunnen en waarbij alles teveel gevraagd is.

Gast
Kuis
oktober 13, 2020 16:10

Meten met twee maten is zelfs voor journalisten pas vervelend als het ze zelf een keer overkomt.

Gast
shrink
oktober 13, 2020 16:10

Deze bescheiden anekdote toont aan dat de samenleving nu echt op weg is naar de ondergang. Door COVID-19, inderdaad.

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 13, 2020 16:08

Volgende keer de gouden koets voor de Koningin voorrijden dan maar? #wtbeniktochspeciaal

Gast
Luister
oktober 13, 2020 16:08

Oooohhhhhh, wat een vreselijk onheuse bejegening!!!

Gast
Piet Sama
oktober 13, 2020 16:02

Goed zo Wouke!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen